Spring naar bijdragen

Hoi, ik ben nieuw!

jaccky

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Vanmorgen kwam ik na t restje wijn opgedronken te hebben wat er nog over was van gisteravond EN een jankbui EN een zeer confronterend staan op de weegschaal, op deze site terecht en zit ik al uren enkele van jullie verhalen door te lezen. En kom ik tot de conclusie dat er toch echt wat moet gebeuren! Die conclusie had ik al eerder getrokken maar ik deed er niks mee!

Tot zo'n twee en half jaar geleden was ik een leuke (haha) vrouw met een druk en gevarieerd leven. Ik kon af en toe wel lekker drinken, hou van t Bourgondische leven, lekker koken en lekkere wijnen. Ik had een Franse vriend en verbleef vaak in Frankrijk waar ook mijn vader woonde. Hier dronk ik na mn werk wel eens een borrel, in de loop vd jaren eigenlijk wel dagelijks maar bleef bij 2 glazen. Af en toe de excessen maar kon me altijd wel corrigeren.

Twee jaar geleden kwam ik eerst in een arbeidsconflict terecht en zette mijn vriend een punt achter de relatie, waarmee mijn toekomstdroom (verhuizen naar Frankrijk) uiteenspatte. Ook kreeg ik te horen dat mijn vader ongeneeslijk ziek was en brak er een tijd aan van heen en weer rijden naar Frankrijk. Ook moest ik plots verhuizen. Het werd me allemaal teveel en om me staande te houden en "niks" te voelen dronk ik steeds meer. Ik kwam in een burnout terecht. Niks was meer leuk, niks raakte me meer, voelde me een zombie. Alleen de roes van drank was prettig. Ik kwam wel bij een psycholoog terecht maar daar verzweeg ik dit "probleem".

Het contract van mn werk werd niet verlengd, mijn vader overleed in November en precies een maand geleden overleed mijn hond wat als een dolksteek voelde! Ik knalde weer keihard terug in mijn verdriet en om t maar te handelen ......drank!
Er waren zelfs dagen bij dat ik s ochtends uit bed al een paar wijntjes nam om maar weer te kunnen slapen. Ik walg van mezelf nu ik dit opschrijf! Ik voel me een geval!! Waarom krijg ik het niet voor elkaar om mezelf aan te pakken!!? Ik heb geen energie en voel me totaal passief...alles is te veel! Alleen als ik drink, dan maak ik plannen, die ik vervolgens niet waarmaak!

Het enige waarvan ik hoop dat t mijn redding is, is mijn ijdelheid, haha......In 2 jaar tijd ben ik 8 kilo aangekomen en dat is niet van eten of snoepen maar puur van t drinken en passief zijn! En dat vind ik een verschrikking! Ik ben 47 en wil graag nog een beetje leuk zijn!

Ik heb op dit moment ontzettend trek.....maar ik heb bewust geen boodschappen gedaan.....en kijk uit naar acht uur....dan is de supermarkt dicht! Maar ik zie ook tegen de avond op.....en ben bang dat ik niet kan slapen, wat ik zowieso slecht doe.

Ik ga nu gezond koken, nog een zuiverend kopje brandnetelthee drinken( smerig!) en nog wat van jullie verhalen lezen ...werkt wel inspirerend!!

Groetjes, jaccky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jaccky, nou je hebt heel wat meegemaakt de laatste tijd, het lijkt dan ook wel of alles in een keer komt. Ik heb ook een periode gehad dat ik niet bij machte was om mijn situatie te veranderen. Ik zat in een baan waar ik helemaal niet meer gelukkig was, maar ja: ik had een baan en verdiende goed.. dus ik ging maar door. De enige ontspanning die ik voelde was 's avonds thuis komen en als eerste een glas wijn nemen, want ja dat had ik verdiend, en op een andere manier kon ik ook niet meer ontspannen. Ik kwam erachter (wist het eigenlijk wel hoor diep in mijn hart, maar voordat ik het toegaf..) dat alcohol juist mijn passiviteit versterkte en mijn depressieve gevoelens en dat er niets anders opzat daar mee te stoppen als ik verder wilde komen.

In het begin zul je misschien slecht slapen en krijg je moeilijke momenten, maar na verloop van tijd worden ze echt minder. Probeer alternatieven te bedenken. Mij hielp een wandeling, een douche, een kop thee of iets eten op de momenten dat ik het moeilijk had. Of een computerspelletje, hmm;)

Ik wens je veel sterkte en succes, groet van Josje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jacc.
Inderdaad dat is niet mis wat je daar allemaal schrijft. Je toekomst die helemaal in duigen is gevallen, en dan nog eens je vader wat ontzettend veel pijn doet, en nog niet al te lang geleden ook nog je hond die je verloren hebt. Dan heb je drie gebeurtenissen waardoor je in een rouwproces komt want ook afscheid nemen van de toekomst waar je aan gewerkt hebt, is een rouwproces.
Dan is het grijpen naar de fles een hele kleine stap. En tuurlijk er zijn maar weinig mensen die ineens alci worden, het gaat gewoon heel geleidelijk dat is juist de pest.
Het slapen zal je opnieuw moeten leren. Je bent al zo lang gewend geweest om de drank te gebruiken voor ontpanning dat is niet zo maar opnieuw geleerd. Slapen doe je niet als je flink gedronken hebt, tenminste het is geen echte slaap, anders zouden we niet 's ochtends met een kater wakker worden. We vergen zoveel van ons lichaam als we drinken. Bovendien verstoord alc. de slaap ontzettend. Bijna iedereen hier die gestopt is, heeft in het begin slaapproblemen, maar dat gaat meestal weer over.
Je zal zien meid dat, als je er echt voor gaat, je zal slagen. Neem de verantwoording over jouw eigen leven want dat kan niemand anders voor je doen, we zijn volwassen dus moeten we ook alle verantwoording nemen voor ons doen en laten.
Ik wens je heel veel suc6 en heu.... zie ik je bij ditjes en datjes dagdraad?
Dat is onze virtuele huiskamer waar we de meeste tijd zijn.
Tot later.:present:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Josje,

Dankje voor je antwoord. Klinkt erg herkenbaar! Inderdaad die passiviteit en depressieve gevoelens. Ik vind het erg moeilijk te doorbreken! Op t moment voel ik me erg onrustig, normaal zitten er al een paar wijntjes in...maarja......

Groetjes, Jaccky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jaccky,

Een heel herkenbaar verhaal dat je hier schrijft. Voor veel mensen zijn emotionele gebeurtenissen de druppel die de emmer doen overlopen. Als ik naar mezelf kijk is het er ook langzaam ingeslopen. Bij mij is dagelijkse pijn één van de triggers. Toch weet ik van mezelf dat ik rotgevoelens liever wegdruk of verdoof, dan mezelf ermee te confronteren. Er stapelt zich dan van binnen al een heleboel op en dat komt er ééns uit.
Ik weet niet of je de internettherapie van Tactive kent (www.alcoholdebaas.nl). Dit wordt vergoed door je basisverzekering en mij heeft het een behoorlijk steuntje in de rug gegeven.
Denk je over helemaal stoppen of minderen? Mensen op dit forum zijn bezig met één van de twee. Ik ben een minderaar, maar als ik dit op de lange duur niet kan volhouden dan moet ik van mezelf een stopper worden.

Je zult je op den duur beslist beter gaan voelen als je die alcohol aanpakt en het is ook nog prima voor de lijn.

De eerste stap is gezet joh, je hebt het probleem onderkend en je hebt medestanders gevonden. Zet hem op!

Lytse.:light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Lytse,

Dankje voor je antwoord!

Mijn doelstelling is behoorlijk verminderen maar vind dat ik nu voorlopig helemaal moet stoppen. Ik wil ooit gewoon weer normaal sociaal drinken. Gewoon bij een etentje ofzo. Nu drink ik elke avond een fles en soms meer.
Van mijn 30ste tot mijn 38ste heb ik geen druppel gedronken en dat ging heel gemakkelijk. Niet vanuit de gedachte dat ik vond dat ik teveel dronk maar ik werkte in de horeca en begon me zwaar te irriteren aan mensen die om 6 uur s avonds al bezopen waren. Zo wilde ik niet worden!
Op een gegeven moment ging ik toch weer drinken, voor de gezelligheid....maarja....je hebt t verhaal gelezen. Met excuus om t voor mezelf "gezellig" te maken......of mn verdriet te handelen.....altijd een excuus voorhanden......en opeens zit je er middenin.
Matigen zou ik op dit moment niet kunnen. Als ik een fles wijn in huis heb, gaat ie op.

Ik ga as vrijdag weer beginnen bij een psycholoog en dan dit ook aankaarten. Ik wil mn leven weer op orde krijgen.

Wat vreselijk dat jij elke dag met pijn leeft! Waar kan ik jouw verhaal lezen? Ik ben nog niet helemaal up to date hier op deze site.....soort zwervend zeg maar, haha....

Groetjes, Jaccky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
jaccky

Ha Lytse,

Dankje voor je antwoord!

Mijn doelstelling is behoorlijk verminderen maar vind dat ik nu voorlopig helemaal moet stoppen. Ik wil ooit gewoon weer normaal sociaal drinken. Gewoon bij een etentje ofzo. Nu drink ik elke avond een fles en soms meer.

Van mijn 30ste tot mijn 38ste heb ik geen druppel gedronken en dat ging heel gemakkelijk. Niet vanuit de gedachte dat ik vond dat ik teveel dronk maar ik werkte in de horeca en begon me zwaar te irriteren aan mensen die om 6 uur s avonds al bezopen waren. Zo wilde ik niet worden!

Op een gegeven moment ging ik toch weer drinken, voor de gezelligheid....maarja....je hebt t verhaal gelezen. Met excuus om t voor mezelf "gezellig" te maken......of mn verdriet te handelen.....altijd een excuus voorhanden......en opeens zit je er middenin.

Matigen zou ik op dit moment niet kunnen. Als ik een fles wijn in huis heb, gaat ie op.

Ik ga as vrijdag weer beginnen bij een psycholoog en dan dit ook aankaarten. Ik wil mn leven weer op orde krijgen.

Wat vreselijk dat jij elke dag met pijn leeft! Waar kan ik jouw verhaal lezen? Ik ben nog niet helemaal up to date hier op deze site.....soort zwervend zeg maar, haha....

Groetjes, Jaccky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Primula, dank voor je antwoord.......Mijn moeilijkste momenten beginnen eigenlijk rond een uur of 4 s middags en dan drink ik eigenlijk gewoon door.......niet in sneltreinvaart maar op een avond gaat er met gemak een fles wijn doorheen en indien meer in huis, soms nog een halve......teveel dus!! Te vaak!

quote:

Originally posted by:
Primula

Welkom jaccky!

Wanneer zijn je Moeilijke Momenten?

Voor het avondeten of juist daarna?

Kom je ook eens naar Ditjes en Datjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jaccky,
misschien in het goed nu nog niet te besluiten wat je einddoel is,
je lichaam heeft rust nodig om te resetten, dus per dag de eerste niet nemen
is al een heel mooi begin. En je hebt het zwaar voor de kiezen gehad, dus ook je geest kan de rust van
even niet met drank bezig hoeven zijn, goed gebruiken. En wat daarna komt is voor daarna.
In het hier en nu leren leven, is voor mij een van de beste dingen geweest in mijn leven.
Het hielp met weer goed te leren slapen, minder piekeren en mezelf weer sterk en trots op mezelf leren voelen. I.p.v. het drinken ben ik in het begin juist wel aangekomen,omdat ik ineens meer behoefte had aan zoet. Alcohol is ook omgezette loze suikers en een deel van verslaving van drank is ook een suikerverslaving.niet iedereen valt dus af na het stoppen. je kunt hier rekening mee houden door koolhydraatarm te gaan eten, geen kommercieel dieet, maar gezonde koolhydraten wel nemen (volkoren pasta's en brood); wit meel wordt nl ook als suiker omgezet door je lichaam.
Maak het nietv te moeilijk, je krijgt, zeker in het begin veel informatie en adviezen, maar het niet drinekn is al een hele prestatie. Dus een bosje bloemen ofzo als beloning af en toe doet wonderen!:present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jaccky,
Als je lleuke herinneringen met een glas wijn heb, kan het in jouw problemen een heel andere vorm nemen, bij me is het zelfde gebeurt, ik ging ook met mijn ex man lekker wijn drinken, lekker bij het eten lekker op het terrasje. Toen mijn huwelijk echt slecht ging lopen, ben ik gaan meer drinken, en toen ik in echt scheiding zat ging ik nog meer drinken. Ik heb vorig jaar Refusal genomen en dronk ik helemaal niks. Maar rond de Kerst vorig jaar heb ik veer matig wijn gedronken en het echt ging goed tot ik gespannen van mijn belastingen werd. Toen heb ik veer een fles wijn gedronken van een liter. Het beste is dat ik helemaal geen alcohol drink, ik werd erg gespannen om ieder keer matig proberen te drinken,
Ik denk dat het beste voor je is om hier vaak te komen en helemaal stopen met drinken. Ik wens je veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jacky, welkom hier:present:

Heel veel succes met het minderen. Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dat niet meer kan, begin ik aan de fles dan gaat hij leeg:$ Nu alweer een aardige tijd gestopt en dat heeft me heel veel rust in mijn hoofd opgeleverd. De trekmomenten zijn er ook niet vaak meer en als ik ze heb dan zijn ze tot nu toe goed te hanteren. De eerste paar weken vond ik zelf de lastigste omdat ik toen onrustig was, slecht sliep en de drank erg aan me trok. Nu wordt het niet drinken steeds meer een onderdeel van mijn leven, maar weet ik dat ik altijd waakzaam moet blijven. Het eerste glas is zo genomen..
Het forum helpt mij om scherp te blijven, daarom kom ik er ook iedere dag even.
Hoop dat het jou net zo goed gaat helpen!

Sterkte!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...