Gem Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 Goedemorgen,ik open maar weer eens een draadje.Allen die nog twijfelen of het moeilijk hebben: dit gaat niet meteen over, maar volhouden loont wel!Quera/Toli(e),hier op het forum staat het zo "gemakkelijk": ik heb niet gedronken sinds 22 mei 2007. Daar is een hoop aan vooraf gegaan voordat het zover was! Ook toen ik eenmaal niet meer dronk was en is het nog steeds niet altijd gemakkelijk. Alleen de tijden dat ik aan alcohol denk worden minder frequent Dat is pure winst.Tenslotte toen ik nog dronk was ik ook dag en nacht met alcohol bezig, Alleen andersom.Als je jarenlang gedronken hebt, moet dat uit je systeem. Het is een way of life en je moet het anders gaan aanpakken. Ik kan hier lang en kort over praten, bij mij was het moment daar toen ik de bodem van de put had bereikt. Eerder kon ik niet stoppen, hoewel ik het wel wilde. Maar blijkbaar wilde ik het niet genoeg, want toch begon ik iedere keer weer! Nu hoop ik alleen maar dat ik het nog lang kan volhouden, vandaag begin ik daar maar weer mee. Ik drink vandaag niet!Iedereen een heel goede dag gewenst en hou het droog! dan komen we er wel.En voor de twijfelaars, blijf vooral meelezen (en schrijven). Je kan aan jezelf geen groter kado doen, dan door niet meer te drinken!!!!!Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 goeden morgen gem en adb,ers , amai kort nachtje geweest , een van de poesjes had honger en kan niet zelf zijn eten nemen tollie indien het jou een troost is , mijn eerste pogingen ivm adb te zijn dateren van 2001 maar ik had toen geen internet of groeps kennisen , ik stopte toen enkele dagen en oeps enkele dagen nadien zat ik er weer aan succes .corinne dsv is doe stille voort wordt hier in belgie in de groepen gezegt en is ook mijn cadeau geweest op mijn 1 ste verjaardag .misschien bedoelen ze doe stille voort op de weg die ik aan het bewandelen ben vannacht lag ik in mijn bed te denken aan vroeger dat indien ik mij toen zo hulpeloos zou gevoeld hebben ik wel naar de koelkast zou getrokken zijn om iets te drinken , geen water uiteraard , het rare was dat vanacht mijn maag zich keerde dus een bah gevoel als ik nog maar aan sterke drank denk sootheke como estas hombre , todo bien ??zo mensen ik ga jullie laten ik ga enkele e-cards sturen naar jarige mensen vandaag 2 dames een jaar adb en een man 20 jaar adb wie vandaag een mijlpaal heeft hier op ADB weet dat jullie de weg zijn voor een ander mogelijk nog lijdend iemand .en het klinkt cliche maar ikke ........ drink niet vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 Goede morgen medestrijders...ja, Quera, Tolie, Tori, iedereen die nog moeite met het idee van "niet drinken" heeft: jullie zijn ook medestrijders. Als je al zo ver bent dat je je op dit forum meldt, en je twijfels uit durft te spreken, dan ben je al een heel eind op weg in de goede richting. Geloof me, kijk naar mijn aanmeld-datum, en weet dat ik nog niet eens een half jaar niet meer drink, do the math: ik heb dus ook lang lopen rommelen met het idee. Het is niet iets wat eventjes in één dag klaar is. Gem heeft gelijk: geef jezelf dat kado!Nog even aan Benthe: ik geniet altijd van jouw postings, je hebt een geweldig denkraam waar ik graag doorheen kijk. Je zet mijn gedachten-treintje vaak op zijspoortjes met de allerverrassendste uitzichten. Thanks daarvoor!Blacky, iedere dag groeit mijn respect voor jou. @ iedereen: maak er een mooie dag van (onlangs in een film gehoord: begin iedere dag alsof je het zo van plan was ). Hou Vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 Goedemorgen!Even snel een krabbeltje.Vandaag echt 14 dagen ADB! Joepie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 goedesmorgens, allemaal lekker geslapen, leuk gedroomd en gezond weer opgestaan?Ga zo voor het eerst van mijn leven vandaag naar de sportschool, ben uitgenodigd omdat ik een bon had ingevuld waarmee je een jaar lang gratis sporten kan winnen, weet nog niet of ik dat gewonnen heb, dit is alleen maar eens komen kijken of je het leuk vind. Paar jaar geleden gestopt met roken, ben gezond gaan koken en eten, heb trauma's uit mijn jeugd aangepakt, probeer nu te stoppen met drinken, dus sporten zou een mooie aanvulling zijn.Ben trouwens deze maand drie kilo afgevallen, zou me niks verbazen als dat door het bijna niet meer drinken komt, was ook hard nodig want ik ben veel te klein voor mijn gewicht.Maak er allemaal een leuke dag van vandaag.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 xienix van harte met je 14 dagen adb zijn dag mensen ik ben weg werken tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 quote: Originally posted by: CalimeroBen trouwens deze maand drie kilo afgevallen, zou me niks verbazen als dat door het bijna niet meer drinken komt, was ook hard nodig want ik ben veel te klein voor mijn gewicht. Groetjes Cal. , te klein voor m'n gewicht...hij is leuk. Hier nog eentje, ik ben niet echt dik maar wel wat te mollig. Ik baalde vooral van die pens die ik had maar dat kwam dus echt van het zuipen en is nu al een heel stuk geslonken. M'n broeken zijn een stuk losser gaan zitten, moet eigenlijk al een riem er rond doen.Ik vind het een hele leuke bijkomstigheid.Sport ze Cal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 Goede morgen,Blacky en anderen die moeten werken, werkze en maak er ook een fijne dag van. Werken is tenslotte ook een héél stuk van je leven.Ziza, ik weet niet of je nog mee leest, maar proviciat 2 jaar ADB!Houtje, nog even op de vroege morgen correctie, is niet leuk. Dus ik hoop dat je goed wakker bent geworden. Maar Rudy schrijft hier nog regelmatig en is al (ben de tel kwijt)in elk geval 5 jaar ADB.Dus je zal voorlopig nog heel lang hier mee moeten schrijven, voor ons alleen maar geweldig.Want je stukjes dáár hebben we wat aan! Tolie, gefeliciteerd 1 dag ADB! Zet 'm op hé, je kan het! Voor je het weet gaat die teller metje aan de haal. Hier blijven schrijven. Xienix, ik heb je gisteren al gefeliciteerd, je ging toch samen op met...? Calimero, het kilo's afvallen is voor de meeste mensen hier een fijne bijkomstigheid.Dus jij bent ook klein, ik ben dus de enige niet Benthe, ben even aan het twijfelen. Ben jij vandaag 2 maanden ADB? Of ga ik nu voor schut Maakt mij niet uit, het is je van harte gegunt, :present::present:Allen een fijne dag, laat die eerste staan dan is de grootste klus voor vandaag gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 "Een scheeltje" dus. Nou ja, als je iets goed doet moet je het ook goed doen toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 Stien, gisteren hadden we de 14 dagen nog niet vol gemaakt (Flipsen, Kate en ik) maar bedankt voor je felicitatie. Alle anderen ook.Het geeft de burger moed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 ha stien , je hebt een scheeltje zoals Haddock dat noemt hihibofferds, ik kom altijd eerst aan als ik stop met drinken, omdat ik ga vreten ipv drinken, maar dat is ook weer onder controle dus nu wacht ik ook weer rustig af tot mijn broekriem weer een gaatje strakker mag.Ook hier goeiesmorgens, ik geloof dat het me vandaag eindelijk gaat lukken om ondanks dat ik het forum nog bijgelezen heb en nog wat dingen heb gedaan, op tijd op mijn werk te komen... hehe!!en wat ik nog meer doe vandaag?vandaag drink ik niet!en nu ben ik weg! prettige dag iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 Goeiemorgen allen,Stien, nu je het zegt, ik moest even in mijn anti-drankschrift kijken maar het is vandaag inderdaad precies 2 maanden.Dankjewel.Wat betreft adb, was het maar waar. Twee maanden niet gedronken is wat anders dan tralala, ik ben het lekker de baas! Maar goed, over die term is geloof ik al eerder gesproken, en het beestje moet een naam hebben.Dus Quera en andere opstandigen: als ik een van de mensen lijk die het zo gemakkelijk lijkt af te gaan, forget it. Het is NIET gemakkelijk. Maar ik vind gewoon dat ik er zoveel voor terug krijg.Water dankjewel voor het compliment. Ik denk dat ik een beetje Simpelmans ben. Niet zozeer in de betekenis van dom, mag ik tenminste hopen, maar ik zie de dingen op een basale manier.Zoiets heeft dacht ik de AA ook als motto: "Geef me de kracht om te veranderen wat ik kan veranderen, de moed om te accepteren wat ik niet kan veranderen en het geluk om niet te vaak te rotzooien". Ofzoiets. Alle medestrijders een goede dag toegewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 En voor ik het vergeet, alle andere mijlpaalbehalers: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 Goedemorgen allemaal.Benthe, proficiat met je twee maanden alcoholvrij. Ik gebruik de term adb niet meer zo vaak. Ik dacht dat ik al een heel eind was met alcohol de baas maar dat is niet zo, ook al drink ik niet. Dus ik hou het maar op alcoholvrij. Ik vraag me af of ik,als alcoholist, ooit de alcohol de baas kan. Tot nu toe is de drankmij steeds de baas geweest. Maar ok.Super van je! Twee maand op weg. Hihi, moest net zo lachen om je visie; "en niet teveel rotzooien tussendoor". Ik vind er nix 'simpels' aan, je basale manier van kijken nar het leven, dat is ook gewoon levenswijsheid en je verstand gebruiken.Mn gebed wat ik iedere ochtend doe. En waar jij op doelde. God geef meKalmte om te aanvaardenwat ik niet kan veranderenMoed om te veranderenwat ik kan veranderenWijsheid om tussen deze tweeonderscheid te maken.En voor God kan een ieder zijn of haar Hogere Macht invullen zoals jij hem of haar ziet.He Visje, zag je ff staan. Ben benieuwd hoe het met je is.Rat, niet alles alleen gaan lopen doen he, ik denk aan je.Alleen vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 Kransgenoten, een goedemorgen.Benthe 2 maanden, Xie, Kate en Flipsen twee weken: felicitados!!!!!!!Verder, voor de opstandige strijders Q en Tolie, ook ik worstel al langer met ADB zijn, gaat eigenlijk pas de laatste weken goed, daarvoor veel drankloze dagen, maar ook terugvallen. Ook 1 of twee per week, Tolie.Ik hou de dagen wel bij in m'n alcoholschriftje, maar kijk er niet zo naar, de blik vooruit. Zo, nu eerst weer eens wat behangsteken.En Cal, deze Pipo woont idd. middenin de weilanden, alleen niet in zo'n mooie Pipowagen. Heb sinds kort zelfs aardgas (!!!!!!) en dus ook C.V.. Jaja, de verworvenheden van de westerse wereld dringen ook hier door.Allemaal, mach's gut en hou het droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 quote: Originally posted by: femmy Ik zie het ook al aan mijn huid. Niet zo'n rood hoofd en het wit van mijn ogen is weer wit. Femmy, dat zijn reinigingsprocessen waarbij je lever 'n grote rol speelt. Hij functioneerd dus uitstekend. Laat 'm ook maar lekker opknappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 Yettsie, mocht je vandaag nog meelezen, ik wil toch nog even ingaan op je bericht van gisteren. Over je verleden met je moeder kan ik niets zinnigs zeggen. Ja, het lijkt me verschrikkelijk maar zoiets heb ik nooit meegemaakt. Mijn beste vriend heeft zich vorig jaar doodgedronken, na veel opnames in ziekenhuizen en afkick-klinieken waar ik hem dan weer op het nippertje heen bracht. Dat is nog steeds een hot item in mijn leven omdat er zoveel vragen nooit meer te beantwoorden zijn. Maar als je zoiets als kind mee maakt, en dan nog wel van iemand die jou vertrouwen behoort te geven en voor jou moet zorgen, ik kan dat niet peilen.Wat ik wel ontzettend goed van je vind is dat het nu zo oppakt, dat je jouw kinderen zoiets niet aan wil doen. Dapper en eerlijk. En je doet het toch ook voor jezelf? Go for it, lady! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 Ook goeiemorgen allemaal,Excuses aan Rudy: die is natúúúúúúú'rlijk langer ADB maar, kleine nuancering, als het mag, ik ben een van de eerste "slachtoffers" van de internetbehandeling hier die (hoop ik) nog lang ADB mag zijn. Ik vind het ook niet elke dag meevallen, maar de meeste dagen wel, het wordt steeds eenvoudiger. Je hebt gewoon minder keuze in je leven, en dat is eenvoudiger.Allemaal een droge dag gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 En zo is het maar net Houtje, het scheelt een heleboel hoofdbrekens als je je niet meer elke dag suf piekert over drink ik nou wel of drink ik nou niet.Ik kreeg van mijn tactus-begeleidster een berichtje dat ik donderdag mijn laatste opdracht krijg. Jee, is me dat even snel gegaan. Wel even schrikken, die opdrachten en berichten tweemaal in de week waren toch ook een grote houvast.Gaat het met behang afsteken Haddock? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 Houtje, dat "klinkt" erg simpel. En ja, je was een van de eerste "slachtoffers" , voor ons dus een groot voorbeeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 quote: Originally posted by: BentheGaat het met behang afsteken Haddock? Ja, 't vliegt eraf! Maar niet heus...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 Goede morgen iedereen,Net even alles gelezen.Xienix, Flipsen en Kate nogmaals gefeliciteerd met je 14 dagen adb.Benthe, van hetzelfde voor maar liefst 2 maanden.En alle andere die een mijlpaal hebben bereikt of het nu 1 dag is of 10.000 dagen: gefeliciteerd.Voor allen :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:Vandaag allemaal een heerlijke alcoholvrije dag toegewenst.@Gem,Maak het beste van deze dag.@Blacky,Dsv, zal ik doen. Ik hoop dat iedereen mee doet.@Water,@Femmy,Heb jij net als ik moeite om een boek dicht te klappen?@Delta,@Calimero,Ik ben inmiddels groot genoeg voor mijn gewicht.Veel plezier op de sportschool.@Stien,@Tapas,Hoop dat je vandaag idd. op tijd kwam.@BamBam,@Haddock,@Femmy,Zal vast allemaal meevallen met je lever. Hij moet wel de tijd krijgen om te herstellen.Je merkt nu al de resultaten van het niet drinken. 't Is echte de moeite waard om die eerste te laten staan, elke dag weer.@Houtje,Ik heb nogal wat activiteiten op mijn programma staan vandaag. Een deel is al gedaan, nu de rest nog.Daar zal ik maar eens aan beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 Goedenmorgen allen.Hier is het rustig.Ik heb weinig gelezen.De highlights er een beetje uit gehaald.Anna, ik heb je verslag over Pavlov achtige reacties gelezen, dat we onbewust al gestuurd worden.Ik kan me er wel in vinden. Ga je goed. One thing at the time!Blacky, Amiga , Todo está arreglado. Bedankt voor het medeleven.Jij hebt ook een aantal nare zaken achter je, houd je goed.Gem blijf zoals je bent, ik ben redelijk rustig, goed geschoten.Corinne, er komt wel weer wat anders op je weg.Je leek me toch al niet zo'n beste cipier, één die alle celdeuren open laat staan.Je gaat nu echt klasse!!Calimero, alles in de hand.Tot op heden ook de PC, bedankt.Look at the bright side of life!Je moet maar denken geen bericht, "goed" bericht.Flipsen, je gaat goed. Vasthouden!En Soothe, wat zullen we daar van zeggen?Ik hou niet van staande ovatie's, maar wel drie weken.En de rest van de familie, het beste!Groet!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 Houtje :present: All the best!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 12 september 2007 Rapport Share Geplaatst 12 september 2007 Haddock er staat wat op de Maandag, die staat bij mij ineens bovenaan,Foutje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden