Spring naar bijdragen

Donderdag 13 september


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
haddock

Is nogal 'n vervelende kaakoperatie waar ze erg tegenaan hikte. Komt goed. Straks veel rijstepap.....


Ik heb ook wel eens een kaakoperatie ondergaan, en mijn zoon ook. Wij kregen het dringende advies de eerste dagen vooral geen melkproducten te eten. Dus wel fijngemalen/papperig voedsel, maar zonder melk!

Karinneke, ben jij een man of een vrouw? Je naam doet het ene denken, maar je icoontje het andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe: nee ik ken dat spel niet, ben wel benieuwd: , ken je het spel truth or dare?
.. dat 'echt niet'', schrijf ik er denk ik bij om in ieder geval mezelf te overtuigen, maar ik ben toch wel heel bang dat het me niet gaat lukken, omdat ik zoveel strijd moet leveren, maar vandaag drink ik dus niet.
Delta, dank je en Karieneke ik weet ook niet hoe het zit met mensen die hier 'verdwijnen', maar ik kan me voorstellen dat men gewoon van gedachte verandert en misschien komen ze later wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn er al mooie dingen geschreven vandaag.
Anna, zoals je weet ben ik helemaal niet goed in acceptatie. En de laatste paar weken
doet het zelfs lichamelijk pijn. Dat gevoel van; dit wil ik niet. En ja, je hebt gelijk dat leid regelrecht naar de fles.

Femmy!
Fijn om te lezen dat je er weer bent. Het speet mij om te lezen dat je relatie verbroken is.
Was dat dezelfde relatie die je vorig jaar had? veel sterkte, meiske.

Corinne,

Ik heb begrepen dat je een moeilijke tijd hebt. Ik wens je heel veel sterkte.
Knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb'ers ,
anjo alles oke met jou ?
inderdaad er zijn mooie zaken geschreven vandaag .
ik heb er niets aan toe te voegen .
veel gewerkt vandaag maar ook met de klant naar haar man geweest amaai prachtig daar waar man nu zit
oud kasteel gelegen in een bosrijke omgeving .
ivm wieswies die zit of leest op verscheiddene site is iemand van een universiteit dacht ik die een studie aan het doen is over alcoholisme , op andere sites heeft deze persoon de beleeftheid het te vragen hier op adb hoeft dat niet omdat men ondertussen al weet dat iedereen mee kan lezen .
zo ik ga een beetje huishoudelijke plichten doen
aan iedereen die het moeilijk heeft het lukt wel als je het zelf wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, terug van werken,
Anjo fijn om je weer even te zien! alles goed? of in ieder geval beter dan vorige keer?
Ik heb hier dit keer echt wel de donderdagavondgremlin op bezoek hoor.. tjonge.. Ik zie mezelf steeds naar de supermarkt gaan en flessen inslaan en proef bijna dat eerste glas.. pfjieeeeeeeu... Misschien dat ik zo maar even ga hardlopen (nee, niet langs de supermarkt)

Het gaat wel lukken hoor vandaag maar het is een tijd geleden dat de drank zo aan me trok.. ben bekaf, niet echt lekker gewerkt, gevoel dat wat dingen niet helemaal soepel lopen.. maar in plaats dat ik er actief wat mee doen ga ik trek krijgen in drank, beetje oud gedrag foei!

ik ga maar wat hazelnoten kraken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je blijft er maar gewoon vanaf hoor Tapas. Je hebt nu net zo lekker geleerd om rechtuit te lopen.:D
Over visualiseren gesproken, als je jezelf kan zien tussen de flessen, kan je ook een beeld zien waarbij je heel ontspannen bent. Heeeeel ontspannen, heel heel erg bijzonder ontspannen, heel ondzzzzbannneeennn... hihi!

Overigens, ik merkte vandaag dat mijn hersens ondanks twee maanden geen drank, heel vaak nog niet op het juiste woord weten te komen. Ik moest vandaag boeken opsturen op het postkantoor, kocht daartoe zo'n vouwdoosje. Het doosje was iets te groot voor de boeken. Normaal gesproken doe je daar dan van dat opvulspul bij (ik kan dus nog steeds niet op de naam komen) en ik hakkelde tegen de balieman: hebt u niet van die, eh, ehhhrrrm, kruimeltjes?
Affijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffffffff. Bij gelezen. Diep, heftig en zeer herkenbaar.

Ik ga niet op iedereen persoonlijk reageren, maar we zijn allemaal goed bezig.
Wel even een berichtje voor Joann:
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Joann, heel veel beterschap! ik hoop dat je mee kunt lezen, schrijven gebeurt wel later. Sterkte!
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Vandaag heb ik wederom een gesprek gehad met mijn manager en de dingen afgesproken, wat ik van plan was! Vandaag precies 2 uur ingewerkt. Ik weet dus waar alles staat en that's it! Benieuwd hoe het gaat volgende week.
Lekker morgen niet werken, alhoewel mijn psycholoog morgen komt en ik vervolgens een gesprek met de psycholoog van mijn dochter heb. Een dagje hulpverleners dus.

Ik begin eindelijk heel voorzichtig te merken dat mijn lijf wat beter voelt dan pakweg 2 maanden geleden.
Ik ben nog steeds moe, veel pijntjes, vooral de spieren, maar het is niet meer zo bodemloos moe. Zou nou eindelijk de kentering een beetje optreden? Ik hoop het van harte.
De gloriaverhalen van stoppen met drinken komen in ieder geval niet van mij. Al ben ik wel jaloers op diegenen die zich vrijwel meteen zo goed voelen.
Helaas is dat bij mij niet het geval. Het enige wat de hele tijd is gebleven is de absolute wil elke dag niet te drinken. Net zoals vandaag. Ik ben me ervan bewust dat dat een groot goed is, die wil om niet te willen drinken. Natuurlijk zijn er gremlins geweest maar ik heb ze altijd af weten te slaan.
Dit is geen garantie dat ik het volhoud de komende tijd. Maar inmiddels begint ook bij mij de alcoholloze periode een periode te worden van maanden. Van te voren nooit kunnen denken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, bezweet en al plof ik weer achter de pc.. ben inderdaad gaan hardlopen, heerlijk, kan ik morgen uitslapen.. hoef ik dan niet te lopen.
stom hoor, die na-de-laatste-werkdag-trek. Dat blijft dus toch een gewoonte-gevoel.. alle stress opstapelen en verder nergens over nadenken en dan is het donderdag en dan komen behalve de stress van het werken ook alle dingen voor de vrijdag, zaterdag en zondag naar boven.. mijn drukke weekend dus.
nouja, voor nu ben ik weer aardig ontspannen na inspannen en is de gremlin weer verjaagd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, wat goed van je dat je hulp hebt ingeschakeld, tenminste zo begreep ik het. Je hoeft niet alles alleen te dragen.

Haddock, bedankt nog voor die tip over Henk de Velde! Ik heb het niet gezien maar er is altijd nog de site uitzending gemist.

Tapas, hou het hoofd helder! Je zult er morgen zo blij om zijn.

Gem, wat haal je je op de hals dacht ik bij mezelf, hoewel je hebt er natuurlijk niet zelf om gevraagd. Voel je alsjeblieft niet te verantwoordelijk voor de boel daar op je werk, want ze vragen het onmogelijke van je. Hoe meer werk je aflevert, hoe meer je erbij krijgt, zo gaat het vaak. Er zullen onherroepelijk zaken fout gaan, maar zonder jou was het veel erger geweest. Misschien kun je het zo benaderen. Veel sterkte in ieder geval!

Mooie overpeinzingen over verantwoordelijkheid vandaag. Er zit veel waars in wat er gezegd is. Maar het woord heeft ook wel iets wat mij afstoot: zo moraliserend. Alsof we niet naar ons beste kunnen leven. Alsof we niet goed genoeg zijn. Alsof we voor de hele wereld verantwoordelijk zijn. Alsof we pas goed zijn als het ons allemaal lukt. Alsof mensen het expres zouden verknallen.
Als ik naar mijn drinkverleden kijk dan voel ik verdriet. Vooral verdriet om hoe onmachtig ik was. Onmachtig om met psychische pijn en spanningen om te gaan. En ik zie wat een mooi stukje mens er onder al dat verdriet zat/zit. Ik reken het mezelf niet aan. Ik geniet ervan dat die mens nu beter uit de verf kan komen en het leven kan aangaan zoals het is. Ja Bammie, dan is het soms net of je in de kinderschoenen staat.
En ja Anna, dan is het fijn om te merken dat je de verantwoordelijkheid van anderen daar kunt leggen waar die hoort: bij die anderen. Ik heb dat gisteren in een moeilijk telefoongesprek nog gedaan, en voorheen zou ik daarna een fles hebben leeggemaakt. En nu hoefde dat niet. Dat voelde als een enorme overwinning.

fijne avond,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Alles goed met jullie?

Tolie gaat het wel met je, ik heb nog wat positieve gedachten naar je gezonden. Misschien helpt het.

@Haddock
Je meisje moet een operatie ondergaan las ik ergens, bah wat naar!

@Joan
Van harte beterschap, hopelijk lezen we je hier weer snel.

quote:


Originally posted by:
Benthe


Quera schreef laatst ook al dat ze opstandig werd door alle optimistische berichtjes terwijl ze zich zelf helemaal niet zo voelde.




Ja dat schreef ik inderdaad, maar was dat eigenlijk ook zo? Of was ik gewoon opstandig omdat ik met mezelf in conflict was? Als ik terug denk denk ik het trouwens het laatste!
Ben in elk geval positief bezig geweest vandaag.

O ja Benthe, Wies is inderdaad de Wieswies van het topic van Tactus. Ze had eerst zelf een topic geschreven.

En Karinneke welkom hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Anna

Ik heb ook wel eens een kaakoperatie ondergaan, en mijn zoon ook. Wij kregen het dringende advies de eerste dagen vooral geen melkproducten te eten. Dus wel fijngemalen/papperig voedsel, maar zonder melk!



We zien, Anna, ze krijgt ongetwijfeld dieet adviezen mee. Niet verkeerd eigenlijk, ze lust bv. geen melk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Anjo, je schreef: 'Anna, zoals je weet ben ik helemaal niet goed in acceptatie. En de laatste paar weken doet het zelfs lichamelijk pijn. Dat gevoel van; dit wil ik niet. En ja, je hebt gelijk dat leid regelrecht naar de fles. ".....

Dat kon ik geschreven hebben, voel me echt wanhopig. Ik wil je natuurlijk niet nog verder ontmoedigen, maar we willen hier gewoon uitkomen he?
Zucht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...