Spring naar bijdragen

Dinsdag 18 september 2007

Gem

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marion, niet zomaar mee akkoord gaan, met scheiden en delen. Ik meen me te herinneren dat de andere partij door de rechter verplicht was om toegang te verlenen etc.? Zo niet, dan een boete per dag? Iedereen is gehouden aan de uitspraak van een rechtszaak, ook de advocaten. Even doorvragen, ik weet er niet genoeg vanaf. Sterkte!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Motiva, niemand kan het zich voorstellen, na het gewonnen vonnis.

Mijn vader is een supergeleerde man, echt waar, hij was belastingconsulent en accountant, maar weet ook heel veel van rechten, HIj zei ook, ik snap er niets van, waarom houdt die advocaat zich niet aan zijn vonnis.
De advocaat zei zelf vanmiddag tegen mij, (want ik moest hem terug bellen, omdat mijn man niet creatief kon denken) dat we er beroerd voor stonden en dat het een faillissement( hoe schrijf je dat)
zou worden.
Ik snap het niet, toen hij de uitsparaak van het kort geding vertelde , zei hij, maak de fles maar open , we hebben gewonnen.
Sorry, voor mij l^lverhalen, maar ik moet het ff kwijt, want die fles witte wijn staat er nog steeds en die wil ik niet soldaat maken, want dan kan ik morgen niet helder denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote:
De advocaat zei zelf vanmiddag tegen mij, (want ik moest hem terug bellen, omdat mijn man niet creatief kon denken) dat we er beroerd voor stonden en dat het een faillissement( hoe schrijf je dat)
zou worden.
Unquote.

Dat klinkt alsof de tegenpartij de winkel al heeft leeggehaald. Vandaar misschien het rekken van de rechtszaak etc. Doorvragen, net zolang tot je antwoorden hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion dit was werkelijk niet rot bedoeld, maar je kan vaak maar beter niets drinken als je je erg verward voelt, want morgen voel je je daar niet beter door. Dat was echt het enige dat ik bedoelde.
Je kan morgen beter met een helder hoofd opstaan als je in een moeilijke situatie zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marion, ik lees net je verhaal, en geloof dat ik er wel een klein beetje van snap. Voor de advocaat die gesubsidieerd wordt zit zijn werk er op nu er een uitspraak is. Dat wil zeggen dat hij niet verantwoordelijk is voor de uitvoering van die uitspraak. De vennoot moet je man toegang verlenen, maar zie hem maar eens te dwingen! Bovendien heeft hij inderdaad al die tijd de gelegenheid gehad de zaak leeg te plukken, en dat zal hij vast ook gedaan hebben omdat hij geweten moet hebben dat er een kans was dat hij zou verliezen.
Voorzover ik weet kan jullie advocaat jullie echter niet dwingen in te stemmen met zo'n onvoordelige schikking. Jullie zouden een deurwaarder in de arm kunnen nemen om de vennoot te dwingen zich aan de uitspraak te houden. Alleen weet ik niet hoe je zoiets betaalt. En verder weet ik niet of in de uitspraak nog iets gezegd is over al het geld dat je man in de zaak heeft gestopt? Ging het kort geding alleen over toegang krijgen tot de zaak, of ook over al hetgeen de vennoot zich onterecht heeft toegeëigend? In het laatste geval neem ik aan dat hij gedwongen kan worden dit terug te betalen.

Iets dergelijks gebeurde ook toen ik de eerste rechtszaak won, waarin mijn ex een verzoek had ingediend om geen alimentatie meer te hoeven betalen. Ik had wel gewonnen, maar moest zelf zien hem tot betalen te bewegen.

Ik zou als ik jou was een second opinion aanvragen over de situatie Marion, en niet zomaar akkoord gaan met wat de advocaat wil regelen, als dit inhoudt dat jullie alsnog alles kwijt zijn. Een oriënterend eerste gesprek met een andere advocaat is altijd gratis, en misschien kunnen jullie juridisch advies inwinnen bij een rechtswinkel, of via internet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marion,

Heel vervelend wat er nu gebeurd, maar meisje waarom nu bier halen?? Dat heeft toch geen enkele zin!!!
Hier door veranderd er niets. Die advocaat gaat morgen gewoon door. En jij hebt een kater en kunt niet goed nadenken. Dus dan sta je er nog slechter voor dan nu. Lieverd gooi die rotsooi door de gootsteen.
En hou het hoofd koel.

Sterkte en liefs,

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...