Spring naar bijdragen

Dinsdag 18 september 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Peppa, sinds ik gestopt ben met de alco ben ik er achter dat mijn thermostaat van lichaams temp gestoord ofwel niet werkt. De winter moet nog beginnen maar zo tegen 16.oouur dat was meestal het tijdstip waarop ik mijn eerste glas nam, krijg ik het steen koud. Kachel gaat dan omhoog, dik vest of trui aan en sokken aan. Ik lijk maar niet warm te kunnen worden. Helaas is dit tijdens mijn stop periode nog niet verbeterd, mogelijk dat daar ook geen verbetering in komt dat weer ik niet.

Lianne, wat goed van je om hier weer terug te komen! Toch een teken dat het forum een goede werking heeft!

Marion, ik heb met je te doen. Zo langzamerhand wordt het wel wat moeilijk te volgen maar ik heb dan ook geen enkele verstand wat betreft het zakenleven of advocaten gedoe. In elk geval sterkte, maar probeer het wel droog te houden!

Gem, zo zie je maar. De aanhouder wint! Als je écht wilt is er een weg.
Houd er rekening mee, dit gaat je ook tijd kosten, ik bedoel het huiswerk dan!

Zelf had ik in het begin van de therapie voor minderen gekozen. Dit heeft echter niet lang geduurd.
Ik ben hier op het forum op een wel zéér overtuigende manier over de streep getrokken om geheel te stoppen. En dat was dus vlak voor de feestdagen. Het was niet makkelijk zeker met de feestdagen niet, maar door veel te schrijven hier op het forum hebben we elkander er doorheen getrokken.
Het was een ware overwinning die ik niet gauw zal vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even over die quote van hierboven wat er door me heen ging toen ik hem las

Toen dacht ik wat een valkuil daar ga ik me dus morgen de hele dag tegen behoeden om die gedachte voor te zijn want die ken ik die valkuil heb ik al vaker niet gezien en ben er zo weer in gestapt.
En toen realiseerde ik me dat het dat verhaal is van iemand over dat gat in de weg waar je aldoor maar in valt totdat je door hebt dat je gewoon een andere weg moet nemen.

Kan iemand die nog even weer plaatsen?

Ik loop nu dus op die andere weg en die weg met die bewuste valkuil daar kom ik niet meer...daar ben ik dus voorgoed voor op mijn hoede

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi


Stien oppassen...begin van een burn-out als ik de symptomen zo lees..ik denk dat Gem me wel gelijk zal geven.



Stien, ik wil me nergens mee bemoeien... (maar ik doe het toch als ik dit schrijf! Tja....)
wat Safi opmerkt zou weleens kunnen. In ieder geval zit je in de gevarenzone, dat is een ding wat zeker is. Ik weet ook dat anderen je veel kunnen vertellen (vertel mij wat!), als je er niet voor open staat, dan luister je toch niet. Misschien toch wel even over nadenken???????
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trillen....
behalve dat ik mijn pinpas er niet door kreeg, was het intoetsen van de pincode ook een bezoeking!
Ik ging steeds vroeger boodschappen doen om de ontwenningsverschijnselen voor te zijn. Kon ik in ieder geval betalen bij de super (dat doe ik met de auto en dan mocht ik van mezelf niet drinken), andere boodschappen konden met de fiets. Met vaste hand betalen dan, want uiteraard had ik thuis dat glaasje genomen om het trillen tegen te gaan.
Een tijd terug moest je bij de bank je legitimeren en je handtekening plaatsen. Dan werd e.e.a ingescand.
Als ze ooit mijn handtekening gaan vergelijken dan krijg ik er geen betaling meer door.
Die handtekening lijkt niet op mijn oude en nu weer huidige handtekening!:(

Aangepast: typfouten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[Q
wie herkent dit:

stress hebben als je bij mensen gaat eten die niet of matig drinken.. pff duurt eeuwigheid voor je weer wat krijgt.
ik heb ooit zo getrild dat ik de volgende dag in een winkel mijn pinpas er niet door kreeg.. genant..




Ja welke alco herkend dat niet Lianne?

Ik voelde me altijd nog het gênantste als ik die eerste fles bier of dat glas wijn zo in een keer naar achteren kieperde als ik weer thuis was en dan gelijk nog twee of drie om maar weer een beetje te ontspannen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo blijven we bezig, toch? "Ik MAG wel weer eens drinken..."
Hoe klinkt:
Ik mag best wel weer eens een gek van mezelf maken op feestjes;
Ik mag best wel weer eens de volgende dag vergeten zijn wat ik ook al weer de vorige dag heb gedaan;
Ik mag best wel weer eens mijn lever en mijn hersens verzieken;
Ik mag best wel weer eens mezelf en iedereen om me heen tekort doen omdat ik verslaafd ben aan alcohol.
En heus, dat is mijn eigen idee en mijn drijfveer om er nooit meer aan te beginnen, maar wellicht heeft iemand er iets aan.
Was het nou echt zo leuk? Als dat zo was, zaten jullie toch niet hier op het forum?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Benthe dat heb ik dus zo gellukig makkelijk kunnen vinden

Deze is speciaal voor jouw Femmy maar ook voor alle anderen die nog twijfelen

Het volgende gedicht is getiteld: "Autobiografie in vijf hoofdstukken" en gaat ons allen aan!

1) Ik loop door een straat.
er is een diep gat in het trottoir
Ik val erin.
Ik ben verloren...ik ben radeloos.
Het is mijn schuld niet.
Het duurt eeuwig om een uitweg te vinden.

2) Ik loop door dezelfde straat.
Er is een diep gat in het trottoir
Ik doe alsof ik het niet zie.
Ik val er weer in.
Ik kan niet geloven dat ik op dezelfde plek ben.
Maar het is mijn schuld niet.
Het duurt nog lang voor ik eruit ben.

3) Ik loop door dezelfde straat.
Er is een diep gat in het trottoir
Ik zie dat het er is.
Ik val er weer in...het is een gewoonte.
Mijn ogen zijn open.
Ik weet waar ik ben.
Het is mijn schuld.
Ik kom er direct uit.

4) Ik loop door dezelfde straat.
Er is een diep gat in het trottoir
Ik loop er omheen.

5) Ik loop door een andere straat.


Portia Nelson, geciteerd in Charle L. Whithfield, M.D., Healing the Child Within

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saf en Gem, niet samen spannen hé. ;)

Lief dat jullie mij er op wijzen. Maar lees, in mijn bericht heb ik geschreven al maatregelen genomen te hebben. Mijn man heeft morgen vrij genomen om mij te helpen. Vanavond hoef ik dus helemáál niets te doen. :D
En op mijn werk ga ik dus, weliswaar noodgedwongen, een tandje lager.
Positief blijven, nuchter kan ik het zien aankomen en er wat aan doen.
Met alco, rende ik altijd maar door, en dus ook weleens té ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy/Lianne: ik ben blij voor jullie als mamma en blij voor de kids, de tijd gaat veel te snel en zo komen er nog heel veel mooie herinneringen!

Gemotiveerd: wat fijn dat je aan het avontuur van internetbehandeling kan beginnen, wens je er alle goeds bij en ben benieuwd naar je ervaringen!

Benthe/Blacky: ik had het nooit gedacht, maar voel me ECHT 1000 x stouter ende ondeugender ZONDER drank.....ben ook vaak de enige die niet drinkt nu, en dat is op z'n minst gezegd apart (ook al heb ik nooit zo gecontroleerd gedronken als de rest dat doet, jeeeee wat een brave mietjes ;-)))))

Stien: ik herken het, van energie te over tot geen enkele reserve hebben...wanneer heb je voor het laatst vakantie gehad? Trouwens: de appeltaart was heeeerlijk;-)

Safi: wij gaan voor optie 5 ja toch niet dan?!! ;-)

Ik ga nu het nachtleven in, truste voor straks allemaal@!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is moeilijk om te vertellen, want het is zo ingewikkeld met de zaak van mijn man en de vennoot.
Het vonnis is uitgesproken, dat hadden we gewonnen en nu houdt niemand er zich meer aan.
Onze advocaat zei, dat het al veel geld had gekost en dat onze toevoeging ( dat is een pro deo advocaat) afgelopen is en dat hij de zaak wil scheiden en delen.

Oh ik kan het hier niet zo zeggen, dan wordt het chaotisch,
Komt er op neer dat we een kort geding gewonnen hebben, maar dat de vennoot dat niet wil doen en dat onze advocaat daar mee instemt. Hij wil de zaak sluiten.

Komt er op neer, dat we ons huis moeten verkopen en alles kwijt zijn, zaak van mijn man, pensioen, ons huis, mijn werk. Ik snap het niet en hoe moeten jullie het dan snappen.

Mijn man is helemaal van slag en zit nu voetbal te kijken. Ik heb 3 blikjes bier gehaald en zit nu aan de tweede. Ik kan niet door zuipen, maar blijf op deze manier toch de alcohol de baas.

Sorry, ik ben de fout in gegaan, maar niet tot het einde, want dan had ik een bijna krat nodig gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...