Spring naar bijdragen

Dinsdag 18 september 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Hi allemaal!

Leuk dat jullie me weer gelijk 'opnemen' na een jaar te zijn weggeweest.
Ik bleef maar denken dat ik het echt zelf kon, gesteund door de incidentele dagen dat ik dat ook kon.
En,ach ik drink toch niet zoveel, flesje wijn per dag, doen ze in frankrijk ook.
smoes smoes, want die vele gelegenheden dat het wel de spuigaten uitliep vergeet ik dus.
Ik moet mezelf steeds voorhouden: het brengt me niets..
Ik doe het niet op eigen kracht, doe het met die pillen, maar goed, je moet ergens beginnen..

Cpas: hoe is het als je parfum op doet? krijg je dan last?
koken met alcohol doe ik niet en heb je verhaal gelezen van dat sausje met uit eten.. niet fijn..
Ik heb vandaag de eerste refusal genomen en heb gek genoeg niet aan wjn gedacht.
ook geen lichamelijke verschijnselen.
wel af en toe een paniek gevoel van : o jee, ik moet nog dit regelen, dat regelen, die bellen, mailen etc.. allemaal dingen die ik fijn had uitgesteld..
Het probleem is dat ik (denk) rode wijn echt lekker vind., volgens allen carr zit dat tussen je oren..
Ik heb me nu voorgenomen een tijd ( weet nog niet hoe lang) niet te drinken met behulp van refusal en hoop dan dat ik inzie hoezeer mijn leven verbeterd is en er vanaf blijf..
fijne avond allemaal en bedankt voor het leuke welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marieke, van harte gefeliciteerd met het feit dat je op dit forum ieder jaar 44 jaar wordt. ;) Ik hoop dat je een leuke dag had, en dat het ook een leuke avond wordt. :musicnote:

Xienix, gefeliciteerd met je baan. Om ook nog even een duit in het zakje te doen met betrekking tot je vraag, ik denk dat je gewoon goed bij jezelf te rade moet gaan. Ik had destijds ook minder drinken als doelstelling, maar na ruim anderhalve maand modderen moest ik uiteindelijk wel tot de conclusie komen dat ik niet minder kan drinken. Daarvóór was ik dat namelijk ook al twee jaar aan het proberen, en een jaar voordat ik bij Tactus met de internettherapie startte had ik ook al een andere therapie gedaan met als doel minder drinken. Ik ben een klein beetje hardleers, zeg maar.:$
Ik heb mijn doel in de behandeling niet bijgesteld, mede omdat mijn hulpverlener toen op vakantie was. Toen hij weer terug was kon ik hem mededelen dat ik inmiddels maar een tijd helemaal gestopt was met drinken, omdat minderen niet lukte. Voor mij had de doelstelling minderen als voordeel, dat ik in principe mócht drinken. Ik ben namelijk nogal gevoelig voor dingen die mij verboden worden, of die ik juist móet: dan word ik dwars. Op deze manier was het volledig mijn eigen vrije keuze om niet te drinken, en lang heb ik die keuze echt iedere dag bewust gemaakt.
Aanvankelijk wilde ik drie maanden stoppen, en dan verder kijken. Na drie maanden besloot ik de niet-drink periode voor onbepaalde tijd te verlengen, en niet bepaald omdat ik me zo geweldig voelde hoor! Ik was inmiddels behoorlijk depressief, maar besefte ook dat ik door te drinken heel veel verdrongen had, en vond dat ik een redelijke kans verdiende alsnog alles te verwerken en te ontdekken wie ik zelf nou eigenlijk ben. Dat neemt nogal wat tijd in beslag, dus ik ben er nog steeds mee bezig. En ik drink nu ruim 13 maanden niet.

Lianne, welkom terug! Ik hoop dat het je dit keer gaat lukken, met behulp van refusal. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lianne, erg herkenbaar hier dat paniekerige gevoel van van alles moeten, verergerd door uitstelgedrag...in ieder geval stel je stoppen met drinken niet langer uit, en dat is super van je!!! Over rode wijn: die behoeft geen krans, want: zwarte tong, donkere tanden, vieze adem....get my point? Alle gekheid op een stokje: heel veel succes en ik hoop dat je er gauw de vruchten van plukt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lianne, veel succes en kijk maar naar Corinne, die is het ook gelukt.......

@ Marion, ik begrijp er niets van. Die twee advocaten weten toch dat ze zich aan de uitspraak van de rechter moeten houden? Of is het taktiek van jouw advocaat om niet zo hard zijn scheur open te trekken en even afwachten, dat kan natuurlijk ook nog. Tja, de boel zal verdeeld moeten worden dat denk ik ook. Maar wat is de waarde van de zaak hè? Wie stelt dat vast? Eén ding weet ik wel, ik heb een vreselijke zaak achter de rug met mijn echtscheiding en die heb ik alleen maar overleefd denk ik door dat ik de helft verdrongen, pardon, verdronken heb. Dus hoe jij het droog houdt is me echt een raadsel. Ik heb in 2003 mijn eerste stoppoging ondernomen (5 maanden gelukt) toen 3 maanden in 2004 (tweede poging) en in 2005 mijn derde keer. Of het nou is omdat driemaal scheepsrecht is, weet ik niet maar ik houd het nog steeds vol (99,9% met een enkele uitglijder maar ik ben wel ADB).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

xienix van harte met je nieuwe baan :musicnote:
tapas fijn dat je oogjes goed zijn is dus de moeite geweest om naar istambul te gaan
benthe leuk te lezen dat je beter zijt ik miste u al ;)
houtje heb je nog gekeken of je die count your days kon vinden???
ivm de internet behandeling of dit forum zoals kaia schrijft denk ik dat enkel mensen met een alcohol probleem dit forum lezen en mogelijk op schrijven , iemand die volgens mij denk sociaal te kunnen drinken zal hier niets zoeken .
ik heb altijd het meeste last gehad om niet te drinken tijdens het koken is jaren een gewoonte geweest nu ineens bedenk ik mij dat ik deze drang al een poosje niet meer voel , soms was de drang zo erg dat ik er van bibberde , dronk dan maar vlug na mekaar twee glaasjes water .
tollie goed zo al vier dagen komt wel in orde geloof in je eigen kracht :present:
ik heb onze soothie nog niet gelezen vandaag , soothie como estas hombre ??
haddock mooi gedacht heb jij dat is nog maanden ver en mogelijk denk je er dan weer anders over
lianne welkom terug
ik moet lachen om de berichten aan marieke ivm 44 , ik een email adres aan gemaakt toen ik 44 was en ja dat emailadres blijft bestaan he maar ik blijf geen 44 ;)
hey bambam komt ook voorbij gevlogen zie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@BB, :D

@marieke,

Hieperdepiep Hoera!!! Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Maak het maar reuzegezellig vandaag!!
:musicnote::heart::moon::sun:
En om je vraag van gisteren te beantwoorden, met kindjes alles ok!! Zoontje van bijna 3j nu ook naar de kleuterklas!! Heel wat rustiger nu tijdens de dag thuis!! Ik heb weer meer tijd voor m'n vele huishoudelijke werk, pfff..:D

@xienix,

Proficiat met je nieuwe baan!!

@marion,

Dedju toch, het blijft maar duren, hé!! Al die miserie!! Maar toch echt chapeau dat je ADB blijft!!

Knuffie!

Oeps foutje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi hi benthe ,
bambam is ondertussen al achter de horizon verdwenen denk ik :)
ik hou van paarden zolang ik er maar niet moet opzitten , ooit jaren geleden op eentje gezeten en de binnenkant van mijn billen stonden vol met grote bulten , iets om nooit te vergeten
allez ik ga verder doen met wat ik bezig was en dat is braaf zijn;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond!
IK HEB ME KUNNEN AANMELDEN VOOR DE INTERNET BEHANDELING!!!!!!!!!!!!
Even een tip voor degenen die ook wachten: ik had me dus opgegeven om een bericht via email te ontvangen als er een plaatsje vrij was. Nou geen email gehad, maar ik kon me WEL aanmelden. Ga ik eindelijk eens te weten komen waar jullie het over hebben met de vragen! Ik vond het wel moeilijk om de eerste vragen in te vullen omdat ik nu niet meer drink, maar we zien wel. Ik ga jullie lekker vervelen de volgende weken met mijn opmerkingen over de behandeling!
Eerst bericht afwachten van Tactus! Ik kon in ieder geval invullen dat ik de afgelopen week niet gedronken heb! KNAP HE?

Xienix,
Gefeliciteerd met je baan! Je gevoel dat het goed ging heeft je dus niet bedrogen!

Benthe,
alweer beter?

Lianne,
welkom terug hier, al ben je voor mij nieuw. Ik hoop dat het nu goed gaat! Respect dat je de strijd (weer) aangaat!!

Was BB hier??:D

Tapas,
Gefeliciteerd met je nu officieel goedgekeurde ogen!

Tolie,
je hebt de smaak te pakken! En nee niet van.......!

Marion,
ik begrijp het niet! Ik ben geen advocaat, maar het komt allemaal onlogisch over! de strijd is nog niet ten einde dus. Sterkte!!

RJB,
dank je voor je reactie over die tintelende handen en voeten. Misschien moet mijn dosis vitamine B wel verhoogd worden??

Om me nog even er tegenaan te bemoeien wat betreft stoppen of minderen: uiteraard dacht ik dat ik wel weer kon drinken. Ik las mijn dagboek na over de periode dat ik net gestopt was. Ik ging er toen oprecht vanuit dat ik wel weer zou kunnen drinken. Heb nog in een "brief"aan mijn man geschreven dat ik MISSCHIEN niet zou kunnen drinken van de vakantie! Wat nou! Als ik dat had gedaan, dan was het over en uit geweest, althans totdat ik de moed zou hebben mezelf weer bij elkaar te rapen en opnieuw een poging zou wagen.
Ik ben nu alleen nog alcoholvrij omdat ik geen druppel heb gedronken. En al vind ik het soms nog jammer, dit in tegenstelling tot hetgeen anderen hier beweren, ik heb geen keus. Alcoholvrij blijven is op dit moment de enige mogelijkheid voor mij!

Groeten

Aangepast: rare zin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

safi de la pafi sorry maar was antwoord aan jou vergeten
ook het moederbord of zo was stuk van den pc , in totaal moet hij vier nieuwe elementen bestellen voor mijnen oude pc , oude stukken zijn wel te vinden via ebay of zoiets maar hij rade dit niet aan
ik heb ook liever nieuw al kost het ietsie meer
thanks safi de la pafi :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia:

quote:


Hoi Lianne, erg herkenbaar hier dat paniekerige gevoel van van alles moeten, verergerd door uitstelgedrag...in ieder geval stel je stoppen met drinken niet langer uit, en dat is super van je!!! Over rode wijn: die behoeft geen krans, want: zwarte tong, donkere tanden, vieze adem....get my point? Alle gekheid op een stokje: heel veel succes en ik hoop dat je er gauw de vruchten van plukt!



Kaia, jij zei het als grap, van die tanden etc., maar je hebt eigenlijk helemaal gelijk.
Ik ben vrij ijdel, veel sporten, idioot gezond eten, tanden wit (gebleekt, ok) en dan giet ik er elke avond en fles vergif achteraan, pff.

Wie herkent dit: eena vond niet drinken en dan zo trots, cq opgelucht zijn als er iemand onverwacht (aan) belt tegen half tien 's avonds..want je bent niet aangeschoten..
Ik mekte altijd vrij snel bij vorige stoppogingen dat ik evenwichtiger was tegen de kids. Meestal was het : ah, joh, jullie mogen mog best een half uurtje wakker blijven, ga nog maar even achter de computer blabla, kon ik met vriendlief of alleen nog even drinken.
En de volgende ochtend, iedereen te laat uit bed en mama schelden, knoei toch niet zo etc etc.

Fijne avond..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pufffff, tuffffff, puffffff, ging Bammetje voorbij? Waar is je koppie gebleven?
Dit is tien keer niks hoor, mijn automatische piloot herkent je zo niet met die snelheid.

Tja, ik heb even een mindere dag(en). Ik was vorige week hyper op mijn werk, vol energie en mij w.s. voor 200% ;) ingezet. Collega's vroegen al wat er met me gebeurd was die wilden ook van "dat" wat mij voort dreef. Tevens had ik een "top" stemming. Nu vrije dagen, jawel twee hele dagen. Nog even 24 uur "oma" zijn en toen was het ineens helemaal op!
Vanmiddag weer achter de pc, ik kon haast niet lezen van vermoeidheid. Op de bank gerolt en geweldig gedroomt, heb appeltaarten uitgedeeld, aan wie, joost mag het weten. :D
Mijn hele lijf doet zeer en morgen moet ik al weer beginnen. Mijn huishouden, dat wil je niet weten.
Maakt niet uit, oplossing gevonden. Man lief neemt morgen een dagje vrij om mij weer op dreef te helpen, ik hoef pas 's middags te werken en hierna ga ik weer het nachtleven in.

Sinds ik dus met de alco gestopt ben heb ik moeite mijn energie gedoseerd te gebruiken. Ik kan hyper zijn en kan de hele wereld aan of ik stort in en kan dan even helemaal niets meer.
Morgen sta ik dus 9 maanden droog en nog steeds kom ik weer zaken tegen waar ik mee aan de slag moet. Ook hierin moet ik dus mijn weg zien te vinden. (het zal ze op mijn werk wel tegenvallen als de bui over is, hi,hi,).
Maar de nadeeltjes wegen niet op tegen de voordelen!
Gewoon radicaal stoppen, geen denkwerk te verrichten over hoeveel glazen en wanneer. Ik heb mijn energie nu voor andere zaken nodig en niet voor bank hangen met een glas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy (en anderen)
ja, het is echt waar.. ook al dronk ik 'maar' een fles wijn per dag (met uit eten en feestjes veel meer) ik was niet altijd verantwoordelijk naar de kids.
dagje strand met vrienden, wijn wijn wijn.. en dus gewoon terug rijden. schaam me dood.

dit is de eerste dag sinds tijden dat ik niet drink en ik zit me bijna af te vragen waarom ik nou zoveel dronk.
mijn valkuil is dat ik al heeeel snel vind dat ik het weer 'sociaal' kan.. helpen jullie me herinneren?
en weet je, niet drinken is zoveel fijner dan te stressen als je te weing krijgt.
bijv als ik weleens naar een theater ging, kon niet van devoorstelling genieten, zat me af te vragen hoe ik zo snel mogelijk in de pauze een wijntje kon scoren. en dan ben je met mensen die de hele pauze nippen van 1 glas, pff.
en dan de 2e helft bedenken hoe snel je thuis kan komen want wijn wijn.. erg he?
en dan 'snachts wakker worden , dorst, schuldgevoel, zelfminachting..
kom ik beneden de volgende dag, zie ik dat er hagelslag ligt op het aanrecht... oeps, ik? die altijd zo aan de lijn denkt>
bah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, met interesse de discussie gevolgd over de internetbehandeling. Ik loop momenteel tegen precies dezelfde zaken aan. Ik moest ook een doel stellen. Heb ik nog nooit gedaan.
Echt nog nooit. En nu kon ik ineens 'kiezen' en \ of. Het lijkt me wel wat een tijdje niks en dan rond de feestdagen een wijntje of 2 meedoen en dan weer op 0. Het lijkt mij onmogelijk, maar volgens de behandeling moet dit 'aan te leren zijn'. Ik wil het toch gaan proberen en geef mezelf een laatste kans, of een na laatste. Vandaag DRINK IK in ieder geval niet. En ik moet zeggen dat het me steeds beter afgaat. Als je lichaam weer een beetje normaal is ontdek je weer hoe erg de emotionele verslaving is en ik denkt dat DAT het ergste is. De afhankelijkheid, de gatenvuller, de... alles.
Ze zeggen dat aangeleerd gedrag ook weer te veranderen is. Klinkt zo ideologisch.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...