Spring naar bijdragen

Dinsdag 18 september 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Om met de titel van vandaag te beginnnen:

Marieke,
Gefeliciteerd met je verjaardag!! HIEP HIEP HOERA!!!!:musicnote::present::heart::moon::rose::)

Vandaag maak ik er van binnen een droog dagje van, buiten kan nog weleens tegenvallen met de weersvoorspellingen!!
Iedereen succes en sterkte. Sterkte voor degenen die ziek zijn (Femmy, Karin, Benthe?) en degenen die het moeilijk hebben met de alcohol of andere problemen (Anjo, Marion, Cal, Tolie).
Succes met deze dag voor de anderen of je nu (thuis) werkt of op pad moet, met of zonder kinderen of thuis blijft.
Gefeliciteerd met mijlpalen!
Denk aan jezelf en bedenk dat NIETS maar dan ook NIETS het waard is om die ene te nemen!! Makkelijk gezegd in sommige omstandigheden, maar ik ga het proberen!

Ik ga nu rennen, moet om 7 uur de deur uit.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeden morgen adb'ers,
marieke van mij ook van harte met je verjaardag hiep hiep hoera :present::present:
houtje mijn tellertje is count your days van grapevine mogelijk als je dit op google zoekt dat jullie het vinden .
cal succes ,vandaag slokkie nemen en de rest weg kieperen ik zou het niet kunnen dus proficiaat met deze prestatie
aan de zieken verzorg jullie :present:
zo ik nu eerst wakker worden mogelijk tot vanavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke44,

:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~

Maar vooral en nog meer met de ontwikkeling die je de afgelopen tijd hebt doorgemaakt, alle problemen die je hebt overwonnen, dat je een nieuwe Marieke hebt gevonden, HULDE !!!!!

:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~

Maak er een fijne dag van en geniet ook maar eens lekker van alles wat je hebt bereikt vandaag.

:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~

Hierbij alvast een zelf ontworpen kadootje voor je.

:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~:musicnote:~:present:~:heart:~

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke :musicnote: met je verjaardag.
En voor iedereen natuurlijk een prettige droge dag toegewenst.

Hihi, Gem, ik ben het normaal gesproken al met je eens dat niets en dan ook niets een aanleiding kan zijn om te gaan drinken. Maar krijg nu al braakneigingen als ik aan iets anders denk dan een kopje thee zonder suiker.
Enfin, het voordeel daarvan is, dat ik absoluut geen gevecht hoef te leveren tegen trekmomenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen medestrijders!

Marieke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van en een prachtig en droog nieuw levensjaar!:musicnote::present::rose::):light:

Flipsen en Kate, gefeliciteerd met ons 3 weken ADB!:present::present::present:

En alle anderen met een mijlpaal: :rose::present::rose:

Ik ben nu zo ver in de internetbehandeling dat ik doelen moet gaan stellen.
Hellup! Ik weet het echt niet.
Ik zou wel sociaal willen drinken, bijvoorbeeld alleen op zaterdag 2 of 3 wijntjes en de rest van de week niks, maar ben bang dat ik dan toch weer ga doorslaan in zuipen en zijn mijn 3 weken adb (tot nu toe dan) naar de knoppen.
Maar ik vind een wijntje zo lekker...vraag is of ik kan drinken om het lekkere of alleen voor de roes.
Ben er nog niet uit.

Wat hebben jullie gekozen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even over tintelingen in de vingers en voeten (alsof ze slapen, zeg maar) - waar jullie het gisteren over hadden - dat komt idd van het drinken, en wel van vitamine B tekort. Gaat vanzelf weer over, mits de vitamine B-spiegel weer op orde wordt gebracht.

(heeft te maken met de communicatie tussen de zenuwen!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ook namens mij van harte gefeliciteerd. Wat mij betreft trakteer je jezelf vandaag op een extra kadootje. Want dat heb je wel verdiend. Alvast een bloemetje van mij voor de jarige job :present::present::present:.

Tel mij ook maar bij de ziekenboeg Gem. Pff..... vannacht geen oog dicht gedaan. Was al zwaar verkouden en zit nu volgens mij een dijk van een bronchitis te ontwikkelen. Heb het me toch benauwd en loop me hier een stukje te piepen en te pruttelen. Kan gelukkig om half 12 bij de huisarts terecht. Zal wel een anti-biotica kuurtje gaan worden. Tot die tijd moet ik het nog maar even uitzingen.

Sterkte allemaal vandaag, of je nu ziek bent of het op een andere manier moeilijk hebt.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
RJB

Nog even over tintelingen in de vingers en voeten (alsof ze slapen, zeg maar) - waar jullie het gisteren over hadden - dat komt idd van het drinken, en wel van vitamine B tekort. Gaat vanzelf weer over, mits de vitamine B-spiegel weer op orde wordt gebracht.




(heeft te maken met de communicatie tussen de zenuwen!)



Ik neem al jaren een vitamine B complex en ook nu nog. In de eerste plaats omdat ik dronk en omdat mijn psych me vertelde dat ik een vitamine B1 tekort zou kunnen hebben. Daarnaast omdat ik vegetariër ben en niet veel dierlijke producten (zoals melk, kaas enz) gebruik.
Ik neem gewoon het B complex 200% van een huismerk (weet niet of ik hier reclame mag maken) en ik heb gelukkig nooit klachten gehad die verwijzen naar een tekort.

Allemaal aan de vitamine B dus!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen, gisteren kon ik het allemaal niet meer bijbenen, wat een tempo hier zeg!

Marieke! jarige job!! maak er een mooie dag van, vooral een droge mooie dag.
verder moeten we hier maar een ziekenboeg in gaan richten, hebben alle zieken aanspraak aan elkaar voor zover ze niet liggen te pitten.. Iedereen beterschap!!

Ik ben supersaggerijnig vandaag, denk een combinatie van te druk weekend gehad en eventueel wat hormonen en het koude weer, mijn huis is een bende, ben geloof ik al ruim een week bezig mijn keuken schoon te maken, afwas weg en aanrecht schoonmaken, zo moeilijk is dat niet maar ik kom steeds niet verder dan een stukje waarna ik het weer vies maak ;)
Verder ben ik moe en moest ik me vanmorgen echt mijn bed uit trekken. ga mezelf zo eerst maar een positieve peptalk geven en dan aan de boen!

Vanmiddag naar Amstelveen voor oogcontrole, ben wel benieuwd. Ik denk wel dat alles goed is want ik heb geen echte klachten meer maar is toch even spannend.

tintelende vingers heb ik ook gehad maar dat bleek bij mij een carpaal tunnel syndroom, eerst links, continue tintelende duim, wijsvinger en middelvinger, uiteindelijk heb ik daar een spuit voor gekregen en dat ging goed, en een half jaar later kreeg ik het aan mijn andere hand, ook weer een spuit gekregen, volgens de neuroloog was dat niet normaal dat je binnen een half jaar dit aan beide handen kreeg. Zij dacht dat het kwam door overgewicht maar wie weet speelde de alcohol er ook een rol in?? Nu nergens last meer van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verder mis ik Twan zijn weerberichten.. dus neem ik bij deze de honneurs even waar:

-----------------------------------------------------------

dinsdag 18 september en woensdag 19 september 2007
Enkele buien, vanochtend mogelijk met onweer.
Vandaag hebben we een afwisseling van opklaringen en buien, waarvan eerst een enkele nog met onweer gepaard gaat. In de middag neemt de buiigheid af en krijgen de opklaringen de overhand. Het is vrij koel, veel warmer dan 15 graden zal het 's middags niet worden. De noordwestelijke wind is zwak tot matig, kracht 2 tot 4, aan de kust en op het IJsselmeer krachtig, kracht 6 en eerst korte tijd hard, kracht 7. In de nacht van dinsdag op woensdag klaart het landinwaarts op. Daar koelt het af tot een graad of 6. Aan Zee wordt het een graad of 11 en in het noordelijk kustgebied drijft nog een bui binnen. De wind komt uit zuidwest tot west en is zwak tot matig, kracht 2 tot 3, aan zee matig tot vrij krachtig. Woensdag begint met perioden met zon maar in het noorden is er veel bewolking en valt er af en toe wat (mot)regen. In de loop van de dag breidt de bewolking zich uit en in de middag doet de regen dat ook. In het zuidoosten is de kans groot dat het de hele dag droog blijft. 's Middags wordt het ongeveer 16 graden. Verder neemt de wind nog wat toe en wordt boven land matig en aan zee krachtig uit zuidwestelijke richtingen.


gelukkig lijkt het van het weekend weer warmer en droger te worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dani, jij ook al ziek. We moeten inderdaad maar even een ziekenboeg maken.
Lekker uitzieken dan maar.
Joann en Femmy, natuurlijk ook.

Mijn man is naar de advocaat voor het gesprek mer de vennoot en zijn advocaat. Ik ben benieuwd, iedere dag is hier zenuwslopend. Het wordt hier haast een soap.
Ik zit nog in mijn pyama, dus even douchen en dan met de dogs een lange wandeling maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Hihi, Gem, ik ben het normaal gesproken al met je eens dat niets en dan ook niets een aanleiding kan zijn om te gaan drinken. Maar krijg nu al braakneigingen als ik aan iets anders denk dan een kopje thee zonder suiker.




Als dat zo zou zijn zouden er geen alcoholisten zijn.

Cal.

O ja, goede morgen allemaal, heb het niet droog gehouden, ben door en door nat geregend ;).
Marieke nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag, wens jou en iedereen een leuke dag zonder alcohol.

Ik drink vandaag niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke
Happy Birthday to You!!:present::moon::musicnote::sun: Maak er een fijne dag van.

Xienix
Toen ik doelen moest stellen had ik ook zo'n moeite en als ik verder niet nadacht maar mijn impuls het in liet vullen kwam er elke vrijdag avond 3 biertjes uit...dat was zo'n onzin vooral omdat ik toen ook al 60 dagen niets gedronken had...maar ik kwam er maar niet uit.
Dus heb ik toen drie biertjes gehaald en heb die heel bewust opgedronken en kwam er al drinkkende achter dat ik
-niet vrolijker werd
-niet ontspannender
-niet gezelliger
-het niet eens lekker vond
-niet leuker met mijn man kon praten

dus alle onwaarheden die ik in die 60 dagen stoppen in mijn hoofd had zitten waren onwaar...dat heeft me enorm gesterkt en sindsdien heb ik nog geen trek moment meer gehad omdat ik er achter kwam dat alcohol me geen toegevoegde waarde geeft...ik wist dat ook al wel...maar ik had nog nooit zo bewust bier gedronken en mezelf na elk slokje geanalyseerd.
ik heb toen gekozen voor 3 maanden niets drinken nadat ik er net twee maanden op had zitten
Succes het is een moeilijke opgave

Alle zieken: Beterschap:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben na de internetbehandeling ook weer de fout in gegaan, had mezelf ook sociaal drinken als doel gesteld en vond het daarnaast heel moeilijk in die tijd dat de zo intensieve behandeling opeens afgelopen was.. en uit teleurstelling ben ik ook weer meer gaan drinken.. domdomdom, heb ik alleen mezelf mee gehad! Het was toen gewoon een veel te heftige en turbulente tijd.

het heeft er wel voor gezorgd (lange termijneffect van de internetbehandeling?) dat ik nu volledig gestopt ben, nou ja op 2 biertjes en een slokje na... en dat ik dat volledig voor mezelf doe en niet voor iemand anders.

de grens tussen stoppen en sociaal drinken is een stuk duidelijker dan de grens tussen sociaal drinken en teveel drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben tijdens de internetbehandeling ook de fout ingegaan, toen ik doelen moest stellen. Het gevoel van om de de drank loslaten had ik nog niet en op de een of andere manier werd ik gestrekt, dat ik toch nog mocht drinken.
Maar ik kan niet 3 glazen drinken, ik moet alles leeg maken en mezelf helemaal vol, dus toen ging het bij mij ook fout. Ik ben toen zelfs met de internettherapie gestopt.
Ik vind dat wij geen keuze hebben, we moeten accepteren dat we echt niet kunnen drinken.
Bij de een zal dat een langer proces zijn, dan bij de ander. Maar uiteindelijk komt het op één ding neer.
STOPPEN

foutje aanpassen, ik werd niet gestrekt, maar gesterkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn begeleider van het UWV gebeld en alles verteld. Hij zei, ik kan horen, dat je er mee zit.
Bel de arboarts maar en zeg maar dat je naar aanleiding van het gesprek met de psycholoog er achter bent gekomen, dat je het niet kunt.
Ik heb de arts gebeld, maar die was er dus niet en belt me vandaag terug. Tjonge wat kun je jezelf een hoop onnodig leed bezorgen, neem b.v. de alcohol.

En maar op mijn man wachten, tot hij terug is van de advocaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...