Spring naar bijdragen

Zondag 23 september 2007


ferry

Aanbevolen berichten

Koh, kanjer, hoe staat het met schilderen?

Vroeger dacht ik dat ik veel beter schreef met drank op. Ja daaaag, de volgende dag kon ik dat diepzinnige gebazel zo weer deleten.
Het kost me nu wel weer moeite om zonder drank die schrijf-concentratie op te brengen. Ik kijk niet graag terug en spijt van de dingen die ik mezelf heb aangedaan vind ik zonde van de tijd, maar dit vind ik wel jammer.
Kun jij nuchter een doek opzetten? En doe je het ook?

Dippen komen en dippen gaan
Maar Kohtjes' kunst blijft altijd bestaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kohtje

Goed dat je er weer voor gaat en hier weer wat mee schrijft.
Ik heb ook twee keer gedronken beidde keren 3 biertjes maar zelf ben ik niet bang voor terugval omdat ik al zo lang bezig ben met minderen.
Alcohol is niet meer zo belangrijk in mijn leven...en vrienden weten ook wel dat ze om echt even lekker door te zakken niet bij ons hoeven aan te kloppen.
Waarom ik toch weer twee keer gedronken heb...ja voor de roes voor even dat gevoel in je hoofd dat je iets aan het los laten bent. Voor het mee doen ook wel een beetje en uit gewoonte.
Maar zodra je het doet en met mate is het verschil zo miniem dat het eigenlijk niet echt uitmaakt en je het net zo goed kunt laten voor die kick die je krijgt als je al heel lang droog staat en het gevecht voor 100% aangaat.
Echt stoppen geeft meer een kick dan af en toe nog wat drinken want dan loop je konstant een risico en blijft dat gevecht nu wel of nu niet.
ik heb dat dan niet zo omdat ik mezelf niet blootstel aan drank gebeurtenissen...ga bv nooit meer naar een kroeg en zoek ook geen drinkemaatjes op maar ik ben me dan wel een beetje aan het vernagelen want dan ben ik dus nog steeds aan het vechten.
Toch ben ik trots op elke dag dat ik niet drink en ook op het feit dat alcohol niet meer in mijn bloed zit...niet meer in mijn hoofd rond doolt.
Ik kijk naar de flessen in de winkel en heb het gevoel dat het niets meer met mij te maken heeft. Terwijl ik vroeger zo'n 8 jaar geleden met hartkloppingen bij de kassa zou staan omdat ik het gewaagt had geen drank te kopen.
Zolang er maar vooruit gang is Kohtje...perfect zijn is ook een verslaving...liever genieten van het leven...het duurt maar even.

De zuster van mijn oma moeders kant (oma is overleden aan borstkanker op jonge leeftijd) wordt volgende maand 100 jaar oud...een andere zus is dit jaar 98 jaar oud geworden en nog een andere zus is 96 jaar oud...en ze wonen nog steeds zelfstandig in een serviceflat...koppie werkt nog perfect...dus ik heb nog wat jaren te gaan en te genieten...gelukkig en als ik daar af en toe in een zwak moment een slok bij drink dan is het hek nog niet van de dam.
Nu zal Benthe:P wel weer over me heen springen want ik ben niet zo goed in spreekwoorden .

Kijk met een lach de toekomst tegemoet...wat geweest is is geweest...treuren mag maar niet erin wegzakken.
Kohtje ik denk aan je:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Safi, echt, ik schoot gewoon in de lach over dat gehaaid. Ja ik ben nou eenmaal een taalfreak, maar het was niet rot bedoeld. Ik zag jou gewoon ineens voor me als een soort gehaaide tante en haaibaai , wat je beslist niet bent.

Water, wat jij daar zegt... maar voordat je dronk, toen kon je toch ook "vrij" gitaarspelen? Dat is toch niet gekomen pas toen je dronk? Of wel?
Ja, met drank kun je je vrijer voelen, maar of de kwaliteit van wat je aflevert dan ook zo veel beter is?
Op dat moment voor je gevoel wel, maar zou dat niet komen omdat drank je - hoe noem je dat, zelfkritiek? dat klinkt zo negatief - vermindert?
Misschien is het nuttiger om in nuchtere toestand te bepalen of je remmingen en je kritiek op jezelf niet te streng zijn.
Lach jij iemand uit als 'ie iets probeert en dan een "flater" slaat? Nee toch? Ik vind dat eerder iets om te bewonderen, niet bang zijn om op je gezicht te gaan als je oprecht iets probeert.
En als je een keer wordt uitgelachen, so what?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water

je zou eens een 2de zaterdag van de maand naar de Oude remise in Nieuwe schans moeten gaan daar is een heel leuk cafetje met heerlijk zelfgebakken gebak en daar mag een ieder binnenlopen met zijn instrument en meespelen...de meesten zijn al wat op leeftijd en er wordt ook bij gezongen...amsterdamse smartlappen, ierse folk liedsjes en oud duitse leideren...echt een hele leuke ontspannen sfeer.


Kom ik naar je kijken:D

aangepast...link weg gehaald voordat de moderator me weer moet mailen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water...je hoeft geen ster te zijn om mee te doen



Quote
De Oude Remise als één grote oefenruimte. Waar allerlei mensen, groot of klein, beginnend of gevorderd, met gitaar, doedelzak, mandoline of een ander instrument mee kunnen spelen voor plezier, ervaring of droomvervulling.

De "harde kern" wordt gevormd door een groep als Los Zand aan elkaar hangende muzikanten, variërend van twee tot 12 personen...

Uit deze groep, die destijds bij elkaar kwam in Café Fiddlers Green in Schildwolde, ontstond bijvoorbeeld tien jaar geleden de groep Klootjesfolk, nu beter bekend als "Rapalje".

Iedere 2e zaterdagmiddag van de maand, van 14.00-17.00 uur.

De toegang is uiteraard vrij, meedoen altijd leuk!
unquote

ik ben degene met de krullen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, gefeliciteerd met een maand droog! :present::musicnote::heart::);)
Ik weet dat je niet zo van tellen houdt, maar het is niettemin een hele prestatie!

Ferry, oké 13 1/2 maand is bijna 14 maanden. ;)
Kleine correctie voor iedereen: Ferry, Rufus en ik zijn vorig jaar op 7 en 8 augustus gestopt met drinken. De 14 maanden zijn dus nog niet vol, maar Ferry houdt er een nogal optimistische maandtelling op na, dus we zijn nu wel verplicht ze vol te maken.
Ferry, die herfst- of winterblues kom je wel door hoor. Het is je vorig jaar ook gelukt, en toen was het een stuk moeilijker dan nu.

Ik heb zelf ook last van herfstblues. Op het moment schijnt hier de zon, ik heb heerlijk met mijn hond gelopen, en dan voel ik me weer tiptop. Dat is niet het geval als het buiten zo somber, donker en regenachtig is. Dus laten we maar genieten van deze mooie dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, prijs je idd. maar gelukkig met je beschermengeltje, als ik dat zo lees. Al het beste voor jou met het vervolg, en dat het maar snel mag gaan!

Soothe, felicitados, ouwe, maar wel gewoon doorscheppen, hoor!

En Koh, zoals onze zuiderburen zeggen (en die zeggen het vaak prachtig!): gewoon heroppakken.

Allen: mach's gut en hou het droog, ik ga snel weer naar buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen, allen bedankt voor de lieve felicitaties!

Vanmorgen gingen we erheen, helaas mag ze pas NU naar huis, dus zometeen maar weer die richting op...

Tolie: ook van harte met het feit dat jij in april Oma wordt, het is super, geloof me maar!!

Soothe: gefeliciteerd met 1 maand!!!:musicnote:

Gem: jij gefeliciteerd met 4 maanden!!!:present:

Safi: bij deze nog een dikke knuffel terug, beter laat dan nooit he?

Kohtje: super dat je er weer voor gaat!! Succes!!


Ik ben niet echt helemaal bijgelezen, heb wel een poging gedaan, maar zit te veel in de wolken, dus als ik iemand vergeet is dat niet bewust hoor!! Allen natuurlijk een hele fijne droge dag gewenst en voor de zieken hoop ik dat ze wat opknappen. Ik ben weg, naar klein manneke en kaboutertje en hun ouders, mss tot vanavond!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

De zondag is al weer flink gevorderd. Het weer is dit weekend heel wat beter dan wat we de afgelopen tijd hebben gehad en dat is goed voor mijn welbevinden.

Iedereen: gefelicteerd met je dag er bij. Blijf in je eigen kracht geloven.

@Ferry, Rufus, Anna,
Gefeliciteerd met je 13,5 (gecorrigeerd na het lezen van Anna's bericht). maanden. :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
Ik zal de komende maanden flink aan je denken.

@Soothe,
Gefeliciteerd met je eerste maand van vele. Ga zo door. :present:

@Joann,
Sterkte wens ik je elke dag. :present:

@Kaia,
:)

@Safi,
Ik hou van jouw aanmoedigingen aan iedereen.
Heb je die griep van Femmy overgenomen? Sterkte ermee en denk aan je adviezen richting Femmy, die gaan nu ook voor jou.

@Benthe,
Ik ben iig van plan om er een heel ander najaar van te maken dan vorig jaar. Eentje zonder een alco-depressie.

@Stien,
Dank je, voorlopig blijf ik nog zitten in de trein.

@RJB,
Je bent goed bezig met jezelf en met je omgeving. Het kan niet anders of dat komt goed. Wel zul je veel geduld moeten oefenen met iedereen, dus ook met jezelf. Succes.

@Gem,
Met 80 de lucht in, ik hoop dat hij ervan geniet en dat jullie allemaal na genieten vanmiddag.
En nog een keer: gefeliciteerd met je vier maanden. :present:

@Calimero,
Je groeit als kool.

@Water,
Ik hoor je graag schrijven of ik lees je graag praten. Kies maar. Fijne dag.

@Tapas,
Waarom neemt de wind in kracht toe en gaat het regenen als ik moet fietsen?
Geniet van de dag.

@Pepita,
Je mag gerust zeggen: al twee dagen zonder drank. Goed zo, plak er nog vele achteraan.

@Kohtje,
Voor jou ook felicitaties omdat je terug op onze trein bent gestapt. Val er nu a.j.b. niet weer uit, ga maar aan het middenpad zitten.

@Femmy,
Forumverslaving is lang niet zo erg als alcoholverslavng.
Ik merk zelf dat ik nu minder aan het forum hang dan in de beginperiode, toen hing ik hier van 's morgensvroeg tot 's avonds (heel) laat.

@Benthe, Water,
Ik schrijf nog evenveel als in dronken toestand, alleen wel samenhangender en met minder herhalingen. Alleen merk ik nu sneller fouten op (hoe zou dat komen?).
Ik speel minder op de piano, maar wel beter (hoe zou dat komen).

@Safi,
In mijn familie worden de meeste vrouwen ook allemaal boven de 90 en de meeste mannen rond de 80, dus kunnen we samen oud worden. He, zouden we dan nog op dit forum kletsen? Als oud-gedienden dan wel.

@Soothe,
Alvast een spoedig herstel van de verbinding gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo hé, lekker zondagje. Zonnetje doet goed. Dagje niks hoeven ook. Een mega tuk gedaan vanmiddag en een beetje spulletjes aan het inpakken voor de verhuizing. Dat is ook zo iets.. structuur is zo belangrijk maar ik heb helemaal geen structuur momenteel. Het belangrijkste voor het onderhoud van mijn structuur mis ik momenteel: m'n ateliertje. Het huidige (oude) is in de fase van ontmantelen, het nieuwe is nog compleet leeg. Geen plek om even lekker m'n gedachten te kunnen laten gaan en onderwijl rustig werken.. Nou ja, komt wel weer, maar ik mis het gewoon even. Zal in een nieuw ateliertje ook eerst wel weer even moeten wennen, maar een nieuwe frisse start heeft ook wel z'n aantrekkelijke kanten.

Ik wil me hier in elk geval wel weer wat vaker laten zien. Jullie zullen toch een allerte vinger aan m'n pols zijn.. Inderdaad kan ik beter melden dat ik behoefte aan een borrel heb dan dat ik meld dat ik een borrel gehad heb. En het mooiste is natuurlijk als ik kan melden geen behoefte aan een borrel te hebben (gehad). Vandaag kan ik dat inderdaad melden, maar ja, gisteren nog gehad dus dat is makkelijk praten..

Straks een lekker lui avondje voor de tv.. kijk altijd met veel plezier naar "de smaakpolitie". Motiveert me altijd wel om de keuken toch een beetje bij te houden..:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke wat prettig om te horen dat je je steeds beter gaat voelen. Is voor mij als beginner met stoppen natuurlijk ook een oppepper en iets om aan te denken als het even moeilijk is. Enorm knap van je dat je die dips na 3 en 4 maanden hebt doorstaan.
Kom je met je zus-duo spelen wanneer "De Rotterdam" aan de kade van Katendrecht wordt afgemeerd?
Zag gisteren alweer zuurkool op het vat bij de groenteman, verheug me ook al op al die stamppotten die bij de donkere dagen horen. En dan echt voluit proeven, en niet onverschillig naar binnen slaan, zodat ik weer verder kon met veel drinken. Yippie!

Corinne je zei gisteren dat je dacht dat ik al veel langer was gestopt. 11 juli was mijn laatste drankdag, dus nu toch ongeveer 2 1/2 maand. (Rekenen is niet mijn sterkste kant.)

Hoop dat iedereen deze mooie dag heeft waargenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, ga nu toch maar schrijven, want het gaat niet goed met me. Vrijdag had ik me voorgenomen om niet te drinken, ook al in mijn schrift ingevuld, geen zin, niet gedronken.
Wilde naar bed gaan, maar mijn man was er nog niet en ik MOEST hem nog spreken. Toen rond 24.00 heb ik de fles wijn die al heel de week in de ijskast lag opengetrokken en is eraan gegaan. De volgende dag voelde ik me zoooo schuldig en ellendig. En ik wilde me trainen om dat niet te voelen en gewoon weer met goede voornemens verder gaan. Is me met moeite gelukt, idem vandaag. Maar nu moest ik eignelijk weer naar een feestje en heb gezegd niet te gaan want ik weet nu al dat ik de verleiding nietkan weerstaan. Het punt is dat ik ongesteld moet worden en mijn hormonen in de soep zijn. Ik ben dan, wanhopig, super agessief, prikkelbaar en tenslotte super onverschillig. Ik zou hier nu toch eens iets van moeten leren. Ga dus maar vroeg naar bed en nog eens op het forum lezen.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, die hormonen, die weten wat. Schuldig voelen helpt niets hoor, nou ja, het helpt tegendraads. Gremlins voeden zich daarmee.
Het is heel vervelend dat je voorgaas bent gegaan, dan heb je het gevoel dat je jezelf teleurstelt.
Maar even wat anders: je man zou sowieso wel thuisgekomen zijn, toch? Wat zou er aan de hand zijn geweest als jij alvast was gaan slapen (of in bed een boek lezen, of een film kijken, of whatever) en je had het dan met hem besproken? Als je in slaap was gevallen, zou je toch wel wakker zijn geworden en het alsnog even bespreken?
Het lijkt me zo, als je iets dringend moet bespreken gaat dat beter nuchter dan met een fles wijn op.
Ik bedoel dit niet als wijsneuzerigheid, maar mij helpen gedachten als: "wat gebeurt er nu eigenlijk voor verschrikkelijks als het niet gaat zoals ik dat heb gepland?"
Heel goed van je dat je weer bent opgestaan ook al is het nog even wankel. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, fijn dat je ook weer meerijdt in de trei, of op de waterwagon, zoals ze dat tegenwoordig hier noemen. Je hebt gelijk, vooraf melden dat je het niet trekt is stukken beter dan melden dat je mis gegaan is. Er zal hier altijd wel mensen die voor afleiding kunnen zorgen, je op kunnen peppen, en we kunnen er zelfs weer eens een uurtje geiten tegenaan gooien als dat helpt. :D

An, jammer dat het mis ging. Natuurlijk weet je zelf ook dat het niets oploste, dus maar weer opnieuw er tegenaan. Knietjes afkuisen en weer opstijgen, zoals Blacky altijd zo mooi zegt.

Marieke, fijn dat je zo goed gaat. Maar je gevoel over de herfst kan ik absoluut niet delen, geef mij het voorjaar maar! Dan kun je nog steeds stamppot eten, maar een frisse zomerse salade mag ook al. En ik zie het licht liever komen dan gaan. Maar ja, ieder zijn smaak.

Ik ga eten! Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An
Jammer voor je vooral omdat je er zulke schuldgevoelens aan over hebt gehouden...kan je die niet een beetje relativeren naar: weer een lesje geleerd...ik ben er nog niet...en een koude fles witte wijn in de koelkast is geen goed idee...misschien ga ik dat veranderen...misschien lukt het me de volgende keer om wel naar bed te gaan.
En dat je met je man iets MOEST bespreken dat ben ik met wat Benthe zei eens...dat was een Gremlin smoesje...maar o zo waar op het moment dat je hem gelooft.
He meid...kop op...je gaat vanavond niet naar dat feestje omdat je jezelf niet vertrouwt...terecht dus...en hé An er komen nog weer andere feestjes en andere jaren. Nu ben je even heel goed met jezelf bezig en jezelf aan het analyseren en je bent nog niet bestand tegen de drang...maar dat wil niet zeggen dat je dat niet zal zijn....knietjes afvegen en weer verder gaan.
ik denk aan je:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, dank je voor je woorden. Weet je, ik durfde echt niet te schrijven, ook zoiets, ook dat wil ik doorbreken. Het punt is dat ik die avond super impulsief heb gehandeld. Ik moet alles opschrijven i.v.m.. internet behandeling en toen kwam ik er dus achter dat dit waarschijnlijk een super impulsieve handeling is geweest. Ik ga nooit zo laat naar bed en ik was al moe. En het was trouwens niet eens lekker, eigenlijk niet om te zuipen. En ja, die hormonen, ik ben dan geestelijk gestoord en super overgevoelig en aanhankelijk, walchelijk gewoon. Natuurlijk kon het tot de volgende ochtend wachten. Vanavond moet ik me gewoon opsluiten, want ik sta niet voor mezelf in. Ik blijf toch hopen dat ik nu eindelijk iets leer van dit achterlijke gedrag. Die stomme zooi verziekt mijn leven. Ik wil best 2 glazen drinken, maar dan gewoon met andere mensen bij een etentje of feestje, maar niet zo debielig alleen en dan een hele fles..... En inderdaad die schuldgevoelens zijn dusdanig dat ik de neiging heb om weer te gaan drinken. Dat is de grootste rede, ontdekte ik gister dus. Ik heb mezelf flink moeten toespreken, dat ik me niet schuldig moet voelen, maar dat ik er wat van moet LEREN!!!! Daarom heb ik mezelf verplicht om te schrijven en te lezen en te leren van jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smakelijk eten Anna en jij ook een fijne avond gewenst:D

Ik heb net 3 broodje shoarma op...vegetarische wel te verstaan. Heerlijk zit echt helemaalnokkie vol en stink uren uit de wind van de zelfgemaakte knoflook saus..3 teentjes..hihihi

Gemaakt van die kleine veggie gehaltballetjes...in half en dan in reepjes gesneden en even gebakken met een theelepel komijn poeder erover...veel lekkerder dan het echte ondefinieerbare shoarma vlees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!

Hier nog een drenkeling voortdobberend op een vlotje. Sorry voor mezelf (niet dat ik zelfmedelijden heb) maar ik moet de laatste dagen weer zo vreselijk knokken om alles voor mekaar te krijgen. Dus ik baal er zelf ook van dat het zo moeizaam gaat allemaal. Ik heb het weer eens veel te druk gehad, en vrijdagmiddag had ik het al weer zo moeilijk (ik ben verder helemaal ADB hoor, droog, kurkie, woestijn, maar guttegut wat kost het me weer een moeite)..... gisteren heel laat boodschappen doen, door omstandigheden, wilskracht is bij mij om half 6 echt op het nulpunt dus heb een salade gekocht met kip en pasta (uitermate onsmakelijk zeg en dat bij Albert Heijn) ik was naar de Lidl maar dat brood is niet lekker dus ook nog even de AH in. Bij de Lidl al 6 x langs het wijnrek, zal ik wel, zal ik niet NEE NEE NEE ik wil het niet, knokken, knokken, en sinds vanmiddag 1500 uur giert de trek weer door lijf en leden. Een vriendin nodigde me uit voor samen eten buiten op een terrasje ik heb vriendelijk bedankt wetende dat ik voor gaas zou gaan (ach, één wijntje) en dan is de limiet zoek, ik ken mezelf.

Op een of andere manier sta ik mezelf niet toe een mijlpaal te halen, ik ging vlak voor de 100 dagen al vreselijk fout, en nu heb ik volgende week 700 dagen (23 maanden) maar ik vrees dat ik het niet haal. Ben onwijs nerveus, zit nu een zak sjips leeg te eten (en heb net al gegeten) maar het is allemaal compensatie natuurlijk voor het gat in mijn hart.

Ik heb al gedouchet, enzovoorts. Opgeruimd, gewassen, gestreken en eigenlijk moet ik tevreden zijn. M

Ik ben onwijs nerveus, Zoon gaat morgen op kamp in de bossen (schoolkamp) en heeft géén passende buitenschoenen, alleen hele dure gimpen van stof, absoluut ongeschikt. Hij kan niets van mij aan, ik heb 41 en hij 42,5 dus dat past niet.

Die gympen heeft hij gekocht voor school, ze zijn van stof, en daar kan hij absoluut niet mee door het bos stampen. Bovendien gaat het regenen, en zijn ze van stof. Ik was gisteren de hele dag weg en ben vergeten andere schoenen te kopen. Gisteren gingen ze naar hun vader terwijl we naar de stad hadden gemoetn voor schoenen.

Ik heb nog een paar bergschoenen van maat 42 die moet hij maar aan. Ik loop te kokhalzen, en ben helemaal duizelig.

Om de alco-trek weg te spoelen heb ik twee liter cola op dus ik zit te trillen.

Kan iemand me even helpen? Ik voel me zeldzaam K***. Alvast bedankt. Sorry om deze fijne dag voor iedereen zo te verstoren maar ik red het niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...