Spring naar bijdragen

Zondag 23 september 2007


ferry

Aanbevolen berichten

Goede morgen allemaal,

Het is nog vroeg voor de zondag en er is nog geen draadje geopend, dus bij deze.
Ik vraag me af, of dit nu de laatste mooie dag van het jaar wordt. Want dan begint voor mij weer de tijd, van opletten. Want toen ik nog dronk, had ik in de herfst altijd, meer moeite met matigen, dan in de lente of zomer. Ik denk dat het te maken had met de winterblues. Dus ik moet nu na bijna 14 maanden (nu wel goed geteld Anna) droog staan allert zijn.

Mensen geniet van deze dag en hou het drrog.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen, het is inderdaad een prachtige dag! Blauwe lucht, vogeltjes fluiten, en sinds ik niet meer 'snachts leef mag ik dit deze ochtend zowaar genieten!

De blaadjes kleuren langzaam, het wordt kouder.....gelukkig kunnen we nog heel veel andere dingen doen dan zuipen om die winterblues het hoofd te bieden (al kom ik er nu niet zo 1-2-3 op ;-)))

Alert zullen we altijd moeten blijven, nooit de aandacht, normen en waarden verslappen, want 1 x weer toegegeven en we zitten weer in het gegroefde patroon, die groeven blijven even diep zitten, het beste blijven we op dat andere pad, waar Safi het een keer in een gedicht over had.

14 Maanden is niet niets Ferry: gefeliciteerd :present:

(roosje vergeten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe

Gefeliciteerd met deze buitengewoon sterke wilskracht prestatie van je...1 maandB)
:heart::musicnote::heart::moon::present::heart::musicnote::heart::moon::present::heart::musicnote::heart::moon::present:

Ik zou de hele bladzijde wel vol willen zetten met mooie icoontjes want het is een blije dag en nu gaan de dagen komen dat je langzamerhand weer wat meer energie hebt en ook eens een halve dag helemaal niet om alcohol denkt.
Blijf bezig met wat je doet, afleiding zoeken, veel bewegen, veel water en de realisatie dat het leven zo veel mooier is en dat je dat andere allemaal al uitgebreid gedaan en beleeft hebt en nu met een frisse gezonde start de andere kant op loopt...op die andere weg...ik loop met je mee...ik rij met je mee...op the water-wagon...congrats!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,
Voor alle mijlpalers weer: van harte!
En voor de nieuwbakken oma's uiteraard ook.

Ferry van winterblues weet ik niets dus ik kan je niet raden. Ik heb zelf de februariblues, maar dat is nog maanden weg, dus daar ga ik me nog maar geen zorgen over maken.
Wellicht is zo'n therapeutische lichtbak, waar Safi het wel eens over heeft, iets voor jou?
Maar die bijna 14 maanden ga je natuurlijk niet weggooien voor een herfststormpje.

Kaia, ik weet zat leuke dingen te doen in de donkere maanden. Juist dan overdag veel buiten zijn (maar dat kan ik als freelancer makkelijk zeggen, dan haal ik het werk 's avonds weer in) en als je thuiskomt, pot thee of warme chocolademelk, goed boek, mooie film.
Eerder zouden die thee en die chocolademelk natuurlijk gluhwein zijn geweest met daar achteraan nog van alles en nog wat. Vind het dus best leuk en uitdagend om mijn eerste nuchtere herfst en winter in jaaaaren te gaan beleven. (Okee, prijs de dag niet voor het avond is, maar dat is mijn plan.)
Jij nog steeds welgemoed en vastberaden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry

Wist je Kohtje zijn adres maar dan gingen we met zijn allen even langs om hem op te vrolijken.
Jij ook gefeliciteerd met je mijlpaal van 14 maanden...super prestatie..:present::moon::rose: Ferry!!

Hoe gaat het eigenlijk met Flipsen? Die heb ik al een paar dagen niet gehoord...of is de band doorgebroken;)

Het is hier stralend weer...volop zon en een heel zacht temperatuurtje...voelt nu al als 23 graden dus ik kan mijn zomerjurkje wel weer aan...heb helaas de griep en wat begon met keelpijn is nu een snotterneus en koortsachtig gevoel.
Hopen dat de licht therapie morgen ochtend voor vele gezonde hormoontjes gaat zorgen en die griep weer even gauw de deur uit schopt.

Joann..sterkte meid...nog een operatie...je hebt het niet makkelijken ik hoop dat je nog wat zon achter die wolken kan zien...want na regen komt zonneschijn...veel sterkte en beterschap gewenst.

Tapas aan die tafel blijven hangen...het gaat echt helpen hoor...je zit teveel achter de pc...in je vrije tijd en je werk.

Wat heeft Blacky een mooi weer en wat is het haar gegunt aan de zee...heerlijk!!

Nou ik wil jullie allemaal omarmen, Benthe, Haddock, Houtje, Cal, Tollie, Kaia, Xienix, RJB, Flipsen, Kate, An, Marion, Anna, Rudy,Charlie,BB, Gem, Marieke, Delta en alle andere die ik nu gehaaid vergeet...een fijne dag en hou hem droog...dat doe ik ook...ik drink vandaag nietB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, dan voor jou natuurlijk ook een roosje, van :heart:e met je hele maand! :present:

Ja Benthe ik hou vol, ik krijg zoveel verrassende effekten van het niet meer drinken dat ik het op geen enkele manier nog kan maken om het weer op een zuipen te zetten ;-) Ik heb het gevoel het leven nu met een helder, open vizier tegemoet te kunnen treden, hetgeen heus niet alleen maar prettig is, maar het is wel de realiteit, beide benen letterlijk meer op de grond, en ik zie het als een avontuur met mezelf, zoals jij straks de hoofdrol in de hoofdstukken: "De herfst anders gekleurd" en 'sWinters gluht de wijn niet meer" gaat spelen. Ik ga ze lezen hoor! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De trein van het leven.
Het leven is als een treinreis.

Mensen stappen op en mensen stappen af. Er zijn haltes met een gelukkig weerzien, en haltes met een droevig afscheid.

Als we geboren worden stappen we op de trein, en ontmoeten onze ouders. En we denken dat ze de hele reis bij ons zullen blijven.

De realiteit is echter anders.
Ze stappen uit op een station. Ze laten ons achter in de trein, zonder hun gezelschap, liefde en genegenheid.

Maar er stappen andere mensen in. Mensen die tijdens de verdere reis voor ons heel belangrijk zullen zijn.

Het zijn onze broers en zussen, onze vrienden en al de andere mooie mensen die van ons houden.

Voor sommigen is de reis een leuke uitstap.

Voor anderen is het een droevige reis met zware bagage.
Anderen staan klaar om te helpen.

Sommigen laten een grote heimwee achter......
Anderen stappen in en onmiddellijk weer uit en geven ons enkel de tijd om hen slechts vluchtig te kennen.

Soms zijn we verrast dat bepaalde medereizigers waarvan we houden in een ander rijtuig gaan zitten en ons verder alleen laten reizen.
Natuurlijk houdt niemand ons tegen om hen in het andere rijtuig te gaan opzoeken.

Soms kunnen we echter niet naast hen gaan zitten, als die plaats al is ingenomen

Dat is niet erg, zo is de reis nu eenmaal: vol dromen en verrassingen, vol ontmoetingen en afscheid nemen, mee- en tegenvallers......
Maar er is geen terugreis.
Laat ons de reis zo aangenaam mogelijk maken.

Laten we proberen onze reisgenoten te begrijpen, en laten we zoeken naar de mooiste kanten van elk van hen.

Weet dat er op elk moment van de reis één van onze reis gezellen ons begrip nodig kan hebben.

Ook wij kunnen op een bepaald moment behoefte hebben aan iemand die ons begrijpt.

Het grote mysterie van de reis is dat we niet weten wanneer we moeite uitstappen.
We weten ook niet wanneer onze reis gezellen uitstappen.
Zelfs niet degene die naast ons zit.

Ikzelf denk dat ik heel droevig zal zijn als ik moet uitstappen.
Het afscheid van alle mensen die ik ontmoet heb zal pijnlijk zijn.
Maar ik ben er zeker van dat ik zal aankomen in het Centraal Station, en dat ik hen daar zal terugzien, met veel meer bagage dan waarmee ze vertrokken zijn.

Ik zal gelukkig zijn dat ik ze meer bagage bezorgd heb.

Vrienden laat ons er een mooie reis van maken!
Laat ons ervoor zorgen dat we mooie herinneringen achterlaten op het moment dat we uitstappen.

Aan allen die in mijn trein zitten wens ik: een goede reis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Safi, altijd al gedacht dat jij een gehaaid type was. Geheid dat je het niet bent.
(De betweter.)
Zeg, krijgen we er nu een verkouden type bij?
Voor jou een knuffel terug.

Hier ook een stralend blauwe lucht, was hangt reeds buiten. Was vanmorgen alweer om 7 uur op, ondanks vannacht pas om drie uur naar bed, na heel gezellige en droge uren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Saf, het is me gelukt! Het heeft bijna een kwartier geduurt maar toch :D, blijkbaar is het forum ook goed voor een spoed cursus pc. Dank jewel.

In elk geval de tekst is voor iedereen bedoelt, ter verduidelijking over de trein waar Mick het gisterochtend over had.

Koh, jammer dat het nu zo moeilijk gaat. Probeer toch wat meer te schrijven, mogelijk helpt het je toch de spirit van het stoppen terug te vinden.

Ferrie, de winterblues. Is dat vergelijkbaar met wat men noemt een winter depressie?
Als dat zo is, zal je de enige niet zijn hier op het forum. Zelf voel ik het altijd wel met de donkere dagen dat ik wat soberder bij tijd en wijle ben. Ik weet nog niet of er verband bestaat met mijn alco gebruik, zover ben ik nog niet. Maar dan geef je hier toch een hele goede waarschuwing, ook ik zal alert moeten zijn de komende maanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Gefelicteerd allen die een mijlpaal (Sooth bijvorbeeld, en Ferry) vieren en alle anderen die welgemoed hun voornemens halen ook! Gefeliciteerd ook Charlie met de kleindochter. Ik dacht eerst dat het een jongen was (Eliza is in onze familie een jongensnaam)..

Ik hoop dat jullie allemaal tijd en gelegenheid vinden een beetje te genieten van de laatste zonnestralen..

Koh en Karinneke hebben het moeilijk -- we steunen ze!

Voor Karinneke: ik hoop dat je een manier vind om iets meer onder de mensen te komen, in elk geval kan dat hier - op het forum.. Ik kreeg tranen in mijn ogen van je bericht: ergens achteraf alleen met de dieren en zo eenzaam.. Hier, maar ook in het niet-ditale leven, zijn mensen die je gezelschap willen houden!

Voor Koh: dat is het eeuwige gevecht van de alcoholist: niet willen, maar toch doen (dus toch willen??). Zelf ben ik ervan overtuigd dat stoppen met je verslaving begint met WILskracht. Iets besluiten en je daar dan aan houden. Ik merk zelf dat daar oo de kracht vandaan komt: zien dat je kan leven naar je eigen wilsbesluit.. Maar het is een strijd, steeds weer. Geef niet op, maar begin steeds opnieuw. En wees een beetje aardig voor jezelf.

Hier - bij mii thuis - gaan de strijden niet om drank op het moment. Afgelopen week weer veel woede van mijn Geliefde maar ik heb er eindelijk een beetje goed op kunnen reageren. Eén avond hebben we samen enorm gehuild (dat was erg lekker), een andere avond heb ik zelf grenzen gesteld en haar kunnen troosten (dat voelde ook heel goed, voor beiden) en ze heeft ikenmijnalco nu - wat ook heel goed is..

Ik ben eindelijk begonnen met het vinden van werk, dat wil zeggen ik heb een paar gesprekken gevoerd die daarover gingen en merkte daarbij dat ik nog in staat was om op een normale manier een professionele indruk te maken.. Dat was ook een goede ervaring.

En ik heb een gesprek gevoerd met mijn ex over de kinderen (onder leiding van een systeem therapeut) - zwaar, maar niet hopeloos..

Zo houden we dapper vol! Ik hoop jullie ook! Fijne ADB zondag gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ferry,
Gefeliciteerd met je 14 maanden!! :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Soothe,
Geniet vandaag van de overwinning he?

Alle anderen een hele prettige dag! Probeer ervan te genieten, het moet een van de laatste goede dagen worden, althans met een redelijke temperatuur!

Karinneke,
meer positivisme toegewenst.

Safi,
Geniet van het mooie weer. Ik word erg vrolijk van je bijdragen!

Kaia,
Heb geduld. Blijf schrijven. het is gewoon lastig, maar ook jij gaat de voordelen steeds meer en meer zien van het niet drinken!

Tapas,
wat heb jij toch een hoop energie en de energie druipt ook nog van je bijdragen af! Heerlijk lijkt me dat, ook is het voor jou te chaotisch.

Joann,
rustig aan en ik hoop dat je wat kunt genieten van buiten!

Corinne,
sterkte met je besluit te stoppen met Refusal. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat.

Blacky,
dit weer heb je dubbel en dwars verdiend! Geniet ervan!

Kohtje,
Zet hem op! Blijf niet hangen!

Charlie,
Geniet van je prachtige kleindochter. Ik hoop dat je dochter vandaag naar huis mag!

Benthe,
Dat zijn de voordelen van freelnacer zijn, je werk op andere tijden doen. Doe je dat wel genoeg?
Jij ook genieten hoor!

An,
Ik ben eerste vandaag! Doe jij nu met mij mee? Ik drink vandaag niet!

Cal,
dit forum laat iedereen in zijn waarde en de deelnemers ook! Dat geldt ook voor mij naar jou!

Tolie,
het gaat jou ondanks deze mooie dag (terrasjes!!)ook weer lukken!

Stien,
ik hoop niet dat je nachtdienst hebt, maar dat je ook nog tijd hebt om te genieten (overdag dan).

Alle anderen die ik wel langs heb zien komen,, maar waar ik niet op reageer, ik denk aan jullie en ben bij jullie betrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede smorgens,

Soothe, gefeliciteerd met je maand adb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :present:

Joann, heel veel sterkte, wat balen dat je nog een keer onder het mes moet.

Ferry, sterkte met je winterblues, gewoon het zonnetje erbij denken, leuke en mooie momenten opslaan en op blues momenten aan terug denken.

Safi, beterschap

en voor de rest iedereen een leuke dag gewenst, hier schijnt de zon en is het warm buiten, heb mijn sporttas al ingepakt, even een bakkie pleur en zo wat eten ga ik daarna lekker sporten.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag gaat mijn schoonvader van 80 een ballonvaart maken. Die had hij van ons (en zijn andere dochter met haar gezin) gekregen voor zijn verjaardag in november j.l.
Nu komt het er dan eindelijk van. De hele familie bij elkaar, manlief gaat ook mee de lucht in. Dat is de enige die durft van de familie (behalve mijn dochter) en het is wel zo gezellig voor mijn schoonvader.. Gelukkig maar ook want het is niet goedkoop!
Iedereen komt vooraf eten hier, dus met een beetje geluk kunnen we de tuin in.
Straks de keuken in.
Daarna kan de rest er met de auto achteraan terwijl mijn man en schoonvader in de lucht zitten.
De batterijen van het fototoestel zitten al in de lader, dus we zullen dit moment ook nog voor eeuwig vastleggen!
Een druk maar gezellig dagje dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Felicitatie-dag! RAF-trio, Gem, Charlie, Soothe, wie wil er nog meer een :present: ? Hier melden s.v.p.! :D

Positieve berichten, dat hebben we nodig. Het straalt altijd af op je mede-tobbers. Hartstikke goed, ik ben blij voor jullie allemaal en ik ben ook blij voor mij dat ik blij kan en mag zijn voor jullie :huh:;)

Koh, herpak jezelf man. Je weet wat goed is en je weet dat het niet makkelijk is. Ga je leven nou toch niet wegspoelen alsof het allemaal niks waard is. Blijf hier, jank bid huil schreeuw scheld kan me niet schelen maar VECHT.

Karinneke, alleen zijn is niet hetzelfde als eenzaam zijn he. Ik leef ook alleen, ver weg van alles, maar dat is mijn eigen keuze. Ik besef nu dat ik in een relatie meer stress had dan wanneer ik alles zelf mag doen. Dat helpt mij dus op dit moment om van de drank af te blijven. Je kunt ook kracht uit jezelf halen, sterker nog, ik denk dat je dat ook binnen een relatie moet kunnen. Maar goed, waarschijnlijk weet je dat allemaal zelf ook wel, wie ben ik om te zeggen...

Hier ook stralend weer, maar ja dat wisten jullie al van Safi want die woont 30 kilometer verderop dus da's hetzelfde.
Groetjes van m'n hond, want die wil dat ik ophou met typen en mee ga naar buiten, misschien loopt de kat ook wel weer een rondje mee... lachen is dat.

Hou Vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, ik lees je graag. Je beschrijft de veranderingen van de natuur zo mooi dat het je wel móet trekken om naar buiten te gaan vandaag. Je straalt positiviteit uit!

Corinne, Mick had inderdaad voorheen een ander ikoontje, met pet!
Ik ben het type dat graag vast houd aan het oude en heb moeite met veranderingen, ;)

RJB, je gaat goed zeg! Je deelt al héél veel samen met je gezinsleden, knap dat je zo goed met die emoties al om kunt gaan.

Gem, een gezellig druk dagje voor jou, geniet er maar van!
Ik heb inderdaad nachtdienst, dus ga straks maar eens te bed.

Benthe, ik denk dat veel mensen dromen van zo'n baan. Zelf je werktijden in kunnen delen zou voor velen van ons een enorme uitkomst zijn.
Het wordt dan hoop ik wel warme choco met slagroom, mmmmmm.

Soothe, gefeliciteerd met 1 maand ADB! Je ziet, het kan!

Tapas, jij 3 maanden ADB? In elk geval voor alle vierders :present::D:present::):present::D:present:

Joann, ik heb nog niet teruggelezen. Ik hoop dat je een beetje kunt genieten van het mooie weer en beterschap.

Voor mijzellefes, krijg al zin in die warme choco, maar het lijkt mij beter om eerst eens de slaap te vatten. Voor iedereen een fijne dag en laat die eerste staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twans weerbericht zonder Twan:

Eerst nog wat nevelig. Verder geregeld zon, droog en vrij warm herfstweer.

Het is in eerste instantie nog wel wat nevelig, maar er komt steeds meer ruimte voor de zon. Vooral in de middag ontstaan er ook stapelwolken, maar het blijft droog en het is met rond 22 graden vrij warm voor eind September. De overwegend zwakke zuidoostelijke wind trekt in de loop van de dag aan tot ochtend aan tot matig uit zuid, kracht 3 of 4.

Komende nacht verloopt helder en het koelt af naar een graad of 13. De zuidenwind trekt aan: boven land tot matig, kracht 4, en aan zee tot krachtig of hard, kracht 6 of 7. Met al die wind verwachten we komende nacht geen zichtproblemen.

Morgenochtend neemt de bewolking toe en volgt van het westen uit buiige regen. De wind draait later in de middag naar zuidwest en neemt dan iets af. De maxima lopen uiteen van 17 graden in het noordwesten tot 21 graden in het oosten van het land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeimorgen iedereen,
Ben nieuw op de draad, en pas twee dagen zonder drank.
Ik ben nu nog steeds heel moe.
Gebruik wel antidepressivum clomipramine in zeer lage dosering dat wel.
Ik wou afbouwen, maar dat lukt matig. Slaap nog steeds niet echt goed.
Als ik jullie frisse ochtendverhalen lees doet dat me goed.
Ook bij mij schijnt de zon. in mijzelf ook wel een beetje al hoor.
Stien wat een mooi verhaal over die treinreis.

Ga nu van de mooie dag genieten.
Iedereen een fijne alcoholvrije dag toegewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag lieve mensen.

Ik heb mezelf weer eens bij de kladden en lurven gegrepen en na een -inderdaad- lekker ontbijtje vanochtend, een stralend zonnetje, jullie toegeworpen en -gestoken touwen, handen en wat niet meer, heb ik er weer zin in. De Dip Voorbij, zal ik maar zeggen. Tja, die valkuilen zal ik toch moeten ontwijken.. er niet elke keer zomaar instappen. Ik weet nu maar weer al te goed hoe vervelend die roes van alcohol is. Hoeveel zwartgalligheid dat naar boven brengt, schuldgevoel ook.. Normaal gesproken zou je dat toch inderdaad niet WILLEN..

Ok, ik ga d'r weer voor. En ik wil dan bij deze ook iedereen weer een goede droge mooie dag toewensen. En felicitaties voor iedereen die iets positiefs bereikt heeft, of dat nou een dag, week, maand droogstaan is of een kleinkind..

Joann, jou wens ik heel veel sterkte en beterschap..geen leuk vooruitzicht om nog een keer onder het mes te moeten, maar als je maar weer beter wordt, toch? Daar gaat het om..

Groetjes Kohtje. Vandaag drink ik NIET.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he dat is fijn om te horen Kohtje!!!! echt, het wordt weer beter... dat beloof ik je en bij de volgende dip meteen hier komen en niet pas achteraf!!

Pepita, weet niet of het slim is om je antidepressiva te willen afbouwen nu, deze gaat beter werken als je er niet bij drinkt. Zowiezo is afbouwen van antidepressiva heel ingrijpend omdat je veel last krijgt van ontwenningsverschijnselen.. nooit zelf doen! altijd onder begeleiding.

Ik ga ook maar eens hond en kat uitlaten, gezellig he Water, zo'n hobbelende kat achter je aan, hoewel het me wel beperkt in mijn rondjes tot stegen en parkeerplaatsen want moet er niet aan denken dat kat overreden wordt in haar enthousiasme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...