Spring naar bijdragen

Voorstellen


Mirre

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik ben mirre, 24 jaar en ik drink al een aantal jaar veel te veel. Momenteel zit ik op mijn max en ben ik weer bezig af te bouwen. Ik heb al 4 jaar hulp voor psychische klachten en heb daar ook vroegtijdig aangegeven dat ik met mijn alcohol gebruik zat. Dit werd helaas afgedaan met, ach je bent student.

Vorig jaar kreeg ik echter het advies om langs de verslavingszorg te gaan. Dit heb ik dan ook gedaan. Vorig jaar november heb ik 1 week detox gedaan en ik ben daarna nog 2 weken clean geweest.

Daarna helaas weer gaan drinken en begin januari zat ik zo slecht in mijn vel dat ik opgenomen ben geweest voor een maand op acute psychiatrie. Hier werd echter geen behandeling gegeven, ik kwam dus eigenlijk even slecht weer terug.

Nog steeds aan het drinken en ik sta nu op een wachtlijst voor een dubbeldiagnose kliniek. Ik sta nu 2 maand op de wachtlijst en moet nog 3 maand...ppffff duurt lang, maar goed ik geef de moed niet op.

Vragen staan vrij

Groetjes Mirre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er helemaal niets van een diagnose gesteld Mirre?
O overigens van harte welkom. Je bent studente schijf je. Welke richting? En kun je de studie makkelijk aan of is het misschien toch wat erg intensief, ook omdat je nu niet lekker in je vel zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mirre, welkom hier:present:

Nog 3 maanden wachten op een plekje, dat is lang:o Heb je tot die tijd hulp van iemand, je huisarts of zo? Woon je alleen of bij je ouders of partner? Lijkt me niet niks om alleen voor te staan...
Dronk zelf ook veel te veel en te vaak. Had er geen controle meer over en dat beangstigde me erg. Kreeg steeds vaker black outs:$ Het gevoel af te glijden heeft ervoor gezorgt dat ik me hier aangemeld heb. Ik dronk me ergens heen waar ik niet wilde zijn. Het idee geen grip meer te hebben op mezelf en mijn leven. Heb nu de teugels weer terug, zo voelt dat in ieder geval.
Jij heel veel sterkte met minderen, begreep tenminste dat je daar al mee bezig bent:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mirre een warm welkom hier,
en wat goed dat je ons hier ontdekt hebt.
Je hebt het zwaar, gehad en nog, maar geloof me
je kunt het gaan redden, je zet de juiste stappen
en hebt door hier te komen een belangrijke stap gezet.
Misschien heb je steun aan de ADBtraining, die kun je denk ik mooi tijdens die wachttijd
doen en dan krijg je al inzichten en steun om zelf al serieus je opname voor te bereiden
en te laten zien dat je kiest voor een gezondere toekomst dan met drank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties,

@ Bolletje. Er is wel diagnose gesteld. o.a borderline, ontwijkende persoonlijkheids stoornis, eetprobleem, alcoholafhankelijkheid, trichotillomanie, sociale fobie, generaliseerde angststoornis. Tenminste dat is wat ik zo weet.

@Ekstertje, ik heb nog wel hulp. Momenteel volg ik de VERS training (emotie regulatie training), heb ik een individueel contact bij verslavingszorg en een individueel contact bij psychische zorg. Ook sta ik op wederom een wachtlijst voor een voorbehandelings groep die ook 1x per week zal zijn. Druk zat dus :) Ik woon alleen maar heb wel een relatie die van het alcoholgebruik af weet en me daarin ook steunt om minder te gaan drinken.

@ Jane, ik zal eens gaan kijken naar de ADBtraining

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mirre, die trichotillomanie moest ik even opzoeken op wikipedia ;)

Wat goed dat je op het forum bent gekomen en zo te horen heb je in ieder geval hulp om je heen en een relatie. Fijn om die steun te hebben. Ik wens je veel succes en hoop je ook te zien op ditjes, datjes, dagdraad, groet van Josje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...