Spring naar bijdragen

Na 8 november..

Kohtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eindelijk! Het is weekend!

Jullie kennen me nog niet zo goed, toch wil ik hier even mijn verhaal kwijt.

Deze week was het een rotweek op mijn werk. In het kort zal ik de situatie uitleggen. Het afgelopen jaar was er ondercapaciteit in ons team. Hierdoor kreeg ieder van ons werk voor anderhalf of zelfs twee persoonen.

Zelf had ik nog wat meer hooi op mijn vork genomen. Op een gegeven moment draaide ik bijna twee keer zoveel dossiers als mijn clienten. Het resultaat was dat ik veel meer post en telefoon kreeg, clienten werden steeds ontevredener omdat ik mijn werk niet afkreeg. En daardoor kreeg ik emotionele uitbarstingen op mijn werk.

Uiteindelijk hebben alle achterstanden geleid tot een dossierstop. Vandaag een gesprek met mijn leidinggevende. Het kwam er op neer dat er door de dossierstop geen geld meer is voor mijn loon. En momenteel zijn er geen vacatures binnen het bedrijf. De uiterste consequentie is een ontslagprocedure.

Ik heb een vast contract, deze omstandigheden zijn buiten mijn schuld om ontstaan... Kan ik hier iets tegen doen? Is mijn werkgever in het uiterste geval een ontslagvergoeding schuldig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, het is weer een hele discussie om bij te lezen.
Wij hebben al lang en breed gegeten (en opgeruimd) want vrijdag is mijn ouderwetse "iets-minder-sterk-dan-anders-dag) en aangezien ik geen zin heb om het moeilijk te hebben zaten we om 17.20 aan tafel. Geeft trouwens ook wel wat lucht op de avond.

Ik stap graag voor het laatste stuk in de feesttrein, Voor Corinne een :musicnote: maar eigenlijk heb je jezelf het mooiste kado gegeven, namelijk een bestaan zonder JWW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
ook Hoi!

Cheyenne,
ik weet niets van de zaak af, maar zoals jij het beschrijft zou je als je ontslagen wordt in ieder geval recht hebben op WW. Tenslotte het is onvrijwillig!
Je kan ook verder informeren bij een rechtswinkel bij jou in de buurt.
En misschien heb je een rechtsbijstandverzekering?? (ja ja heb je haar weer!!!, dze opmerking slaat niet op jou Cheyenne)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een rechtsbijstandsverzekering en sinds kort ben ik lid van een vakbond.

Sowieso heb ik recht op een WW-uitkering, maar ik vind dat mijn werkgever in het uiterste geval ook een schadevergoeding moet betalen. Ik heb een tijdlang overuren gemaakt die niet vergoed zijn. Verder heb ik me, ondanks dat ik tegen overspannenheid aanzat, nog nooit ziek gemeld. En dat terwijl er andere collega's zeggen zo van ik trek het niet meer, zij zitten lekker even thuis, en gaan weer aan het werk alsof er niets gebeurd is.

Ik ben gewoon door blijven gaan, ondanks alles, en door een externe omstandigheid, die dossierstop dus, word ik er straks gewoon uitgejopt. Ik vind dat absoluut niet kunnen.

Op zijn minst verwacht ik een schadevergoeding van mijn werkgever. Ik ga nu al navraag doen bij mijn vakbond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En volgens mij zie ik de eerste kapoen binnengedragen worden, met een knapperend jasje zo uit de grill, gevuld met geheime dingen die we straks zullen ontdekken.

Water het kan best dat ik Trui verkeerd las. Werd er gewoon wat nerveus van, en dat zegt meer over mij dan over haar. Ongeduldig type ben ik. Het kwam misschien ook omdat ze het clowntje gekozen heeft, ergens klopt er iets niet. Zo'n gevoel had ik. Het idee dat iemand van buitenaf denkt, hee, leuk, een forum van alcoholisten die eerlijk tegen elkaar zijn, daar ga ik eens even lekker in stoken en doen alsof ik dom ben. Want als je wel weet hoe het froum werkt en ook gaat meedoen aan de internetbehandeling, enfin, ik verval in herhalingen.
Dom van mij om me op de kast te laten jagen.
Tapas, zoals gewoonlijk ben jij weer wijzer dan ik.
Ik ben gewoon vandaag wat nerveus vanwege het pakken en alle dingen die moeten gebeuren. Luxe probleem.

Tapas, heb jij geen last van hoogtevrees?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Soothe, ik vind dit wel heel erg flauw. Ik weet heus wel dat het zeven uur in de avond is, maar als ik ben ingelogd worden in mijn account de tijden gewoon heel anders aangegeven.

Ik ben echt niet zat, zoals jij misschien denkt.

Sorry, ik vind het een erg flauwe opmerking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, wat klinkt dat leuk Gem, "fantastisch dat je weggaat".
Nee, ik ga een dikke week zomaar rondtrekken en ik ben nog niet eerder in California geweest.
Die gremlins zijn er inderdaad, daarom blijf ik voorlopig veilig even hier.

Was wel grappig trouwens vandaag, ik wilde medicijnen tegen rugpijn, omdat ik komende week heel veel ga lopen. Met een zware rugzak om. Mijn eigen arts was er niet, maar zijn vervanger schreef me iets voor. Hij zei erbij: maar je mag daar niet bij... drinkgebaar met de hand naar zijn mond.
Dus ik zei plompverloren: ik ben een notoire alcoholiste maar ik drink nu niet meer. Enfin, inmiddels heb ik een partij medicijnen en slaapmiddelen (voor in het vliegtuig) meegekregen om een olifant mee om te leggen. Zelfs pammetjes, voor als ik me nerveus maak in het vliegtuig. Zal wel niet hoor Delta, maar je weet maar nooit.

Zeg, Pippi, je kwam gisteren met een nogal onthullende onthulling, hoe staat het er nu mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne, ik weet helemaal niets van rechtszaken op het werk. Als je hierover meer wil weten kun je je laten voorlichten bij de plaatselijke CWI.
Het enige dat ik weet is: vraag altijd dingen op schrift, zodat je ze later nog kan overleggen.
En ik hoop dat jij het ondanks alles droog houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...