tapas Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Ha gezellig hier in de feesttrein, ik kom even meebrunchen, kom maar op met de sate en de toast met zalm, zal ik de restjes van gisteren van mijn eetgremlin er ook even bijzetten, tappenade, zalmsalade, italiaanse roomkaas, salami... en wat stokbrood, wacht ik loop nog even langs de turkse groenteboer voor heerlijke knoflookolijven, Feta en nog wat spaanse worst.. en wat dachten jullie van gevulde pannekoekjes en yoghurt met munt en knoflook?zo, ben al een stuk gevorderd met de muren boven en het ladder staan gaat me steeds beter af.. en daar krijg je berehonger van!eet smakelijk allemaal!!!!! aanvallen hoor, anders wordt het maar koud! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Goedevrijdag allemaal!Ik slaap nu al voor de 2de nacht het klokje rond, nouja whatever, vandaag dag 3 ADB! *Corinne: jarig jobje, welkom in je nieuwe levensjaar en dat het maar een geweldig mooi jaar mag worden!!! En een hele fijne dag vandaag!Ik zei er gisteren al iets over: wat is het toch moeilijk om elkaar goed te begrijpen soms, zo met alleen maar lettertjes, en wat is het toch ook gemakkelijk blijkbaar om elkaar verkeerd te begrijpen.....zonder het te willen kunnen woorden/zinnen bij de ander een gevoelige snaar raken, en zo wordt er al snel een valse noot gespeeld. Een onaardige persoonlijk bericht krijgen is kwetsend en zegt vaak meer over de gever dan over de ontvanger: zo'n berichtje is nl wel zeker bewust kwetsend bedoeld. Als iets of iemand mij niet bevalt, hoef ik het geen trap na te geven in een PBtje, maar kan ik er ook boven staan, het negeren en me richten op de mensen en dingen die mij wel bevallen, toch? Is niet altijd gemakkelijk voor ons gevoelige mensen die nu eenmaal ook in hun reakties vaak niet onmatig kunnen zijn.....ook in zulke situaties moeten we dan weer knietjes afkuisen denk ik...nobody's perfect, hoofdstuk gesloten, volgende bladzijde!Hee Safi, ik wilde je gisteren nog even bedanken: mede dankzij jouw enthousiaste reaktie ben ik weer op de rails!!! Speaking of which: Delta ik reis graag mee vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Zo, buikje rond en weer de ladder op, later kom ik weer in de trein maar nu stap ik even uit!Kaia, dag 3!! hou vol en ga door, uiteindelijk voelt het toch lekkerder nuchter!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Tapas, heb je zo'n groot huis, want je bent al zolang bezig?Kaia, dag 3, het begin is er.Ik heb vannacht ook heerlijk geslapen en werd vanmorgen vroeg wakker, omdat ik Scooby, mijn oude hond hoorde janken. We hebben een deur met ruitjes tot onderaan, van de kamer naar de hal en het onderste ruitje is kapot. Daar was hij door heen gekropen ( heeft hij nog nooit gedaan, want het is een kruising bobtail/goldenretriever, dus vrij groot) en had de hele hal onder gepoept. Dus dat begon vanmorgen al goed en wat heerlijk om zo het bed uit te moeten, als je geen kater hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Druppeltje, zo ben ik ook begonnen met elke week te minderen. Eerst was het al heel moeilijk om die eerste dag vol te houden en dan die tweede. Nu heb ik daar helemaal geen moeite meer mee.Ik ga meestal in de fout rond de 8e tot 10e dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Benthe, ben je je koffer al aan het inpakken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Gisteren nog even met mijn neus op de feiten gedrukt hoe fijn het is nuchter te zijn. Manlief kwam uit Duitsland met een gehuurde auto. Vanwege files heel laat thuis. Kon zijn fiets op het werk niet meer pakken omdat alles afgesloten was. Ik kon gewoon in de auto springen en hem halen! Vroeger een onmogelijkheid!Zolang je die kleine dingen maar merkt en ze waardeert hou je het langer vol ADB te zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Yep Marion, zo te hooi en te gras. Hier klettert de hagel neer, over twee dagen loop ik in een korte broek in de zon. Gek hoor.Lekker opstaan was dat voor je, met een ondergepoepte hal. En nu moet ik reppen naar de fysiotherapeut, ik kom later nog wel op de feesttrein kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Ik heb liever een ondergepoepte te hal, dan een gruwelijke kater.Ik heb plavuizen in de hal, dus dat was zo opgeruimd.Ik ga even het dorp in kjiken of ik ergens goedkoop tekenpapier kan kopen, want ik heb zolang niet meer getekend en geschilderd, het begint te kriebelen. De rest heb ik allemaal nog, tenminste als de verf nog goed is. Laat ik daar eerst maar eens naar kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Gemotiveerd, dat is de motivatie, om juist die dingen te blijven zien, die voor een niet alco heel gewoon zijn en voor ons een uitzondering. Het moeilijke is, dat wanneer je een tijdje niet meer drinkt, het ook gewoon wordt. Het zijn de kleine dingen die het doen ( hihi, dat is een oud liedje)Zo nu ga ik echt het dorp in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Kaia..ik ben blij dat ik de juiste woorden vond om je weer over de streep te trekken.helaas moeten we het allemaal zelf doen....'but with a little help from our friends'is toch altijd wel zo prettig.Delta..ik wil ook graag mee met je feest trein..ben hopelijk nog niet te laat voor de lunch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Ik ga even de trein verlaten om die zo broodnodige boodschappen te doen!Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Moet ook even van alles doen dus ik stap onderweg even uit en stap later wel weer in.Corinne geniet van je dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Mensen toch,Ik heb nog nooit zitten kwijlen achter de pc maar sinds ik bij jullie ben loopt het water uit mijn mond als ik al die lekkere dingentje lees voor in de trein of zo maar en dat is niet goed voor het toetsenbord. Voeg dan nog toe de gremlins en de waterval is compleet met vallende..............Lieve Kaia,Ik ben hier maar heel kort en ken jullie maar amper behalve HET probleem en daarom denk ik dat ik redelijk objectief kan zijn over het PB. Zouden we niet allemaal (on)bewust een kort lontje hebben omdat we onze grootste vriend kwijt zijn? Soms ga je daar makkelijker mee om als een ander, of je hebt het juist op een moment moeilijk als een ander het weer makkelijk heeft, dat kan wrijven hoor. Zal jullie iets heel raars vertellen: toen ik mijn man dood vond naast me in bed was ik nog niet zo ongelukkig als nu want toen had ik de drank nog waar ik in kon vluchten en dat hield me op de been. Nu moet ik ook nog eens afscheid gaan nemen van mijn vriend die me zo gesteund heeft na zijn overlijden, die heerlijke vriend die zich Alco noemt.Zo hadden we allemaal een reden om te gaan drinken en zo zitten we met de gebakken peren (hhhmm, ook wel lekker) om er vanaf te komen. De ene lukt het goed, de ander minder en de volgende is opgegeven, vandaar dat het me lijkt dat we allemaal korte lontjes hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Goeie middag allemaal,Ik heb nog nooit zoveel verjaardagswensen mogen ontvangen op mijn verjaardag, maar ja, toen kende ik jullie nog niet. Nooit heb ik zoveel vriendschap en verbondenheid gevonden als sinds ik op dit forum ben gekomen en daarna nuchter ben geworden.De fantastische organisator van feesten die zich hier Delta noemt, wil ik bedanken voor de feesttrein. Ik zal zo maar eens aan boord stappen om alle mensen eens heerlijk te omarmen en mee te genieten van alle non-alcoholische hapjes en drankjes die door al die vrijwilligers verzorgd worden.Dank jullie wel. Ik toast op jullie aller gezondheid.Er zijn vast nog andere mensen die een flinke mijlpaal hebben behaald vandaag (elke dag is er een bij ons alco's), die geef ik ieders een bos :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:.(elke roos telt voor een jaar in mijn leven en zonder jullie had dit niet zo een mooie verjaardag kunnen zijn).Er zullen helaas ook mensen zijn die het vandaag moeilijk hebben. Kom maar bij me zitten, dan krijg je een kop koffie of thee, pralines of koekjes en een hele dikke knuffel.Ik ga nu eerst even naar pianoles en daarna geef ik mijzelf vrij om hier helemaal mee te genieten tot etenstijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 zo druppeltje, dat is een hele nare ervaring die jij meegemaakt hebt. Maar door de drank krijg je de kans niet om te rouwen en om het een plek te geven. De drank verzacht het een tijd maar op een gegeven moment niet meer en dan moet je dus aan de bak en aan het echte rouwproces gaan beginnen.. een dubbel rouwproces in jouw geval.. zoek je er wel begeleiding bij of doe je het helemaal in je uppie? druppie?Nee Marion mijn huis is niet zo groot hihihi maar dit was een muur boven de trap naar boven en het plafond en de andere muren boven op de overloop, die had ik nog niet gedaan, je hebt gelijk, ik ben altijd bezig in huis.. of misschien voor 1 persoon heb ik wel een groot huis, met een ruime huiskamer en 2 slaapkamers. Ik woon hier nu 6 jaar en eerst had ik alles rood geverfd.. toen was ik zelf nog wat onrustiger denk ik.. en nu langzaamaan dit jaar wordt alles creme-wit met bruin... rust!! aangezien ik mijn meubels ook vaak meeverf in de kleuren van dat moment en ik nu aan de hout-periode ben moet dat dus allemaal weer afgebeten worden... en zo blijf je gewoon lekker bezig!!van rood met geelnaar wit met leverbruin en hout... maar het einde is in zichtVerder is het woekeren met kasten want in dit huis zit nergens een kast dus dan verzin ik van alles... vind weer eens wat, koop wat op marktplaats en bevalt het me niet meer dan verhuist het of verkoop ik het weer... en zo wordt het langzaamaan het huis wat echt helemaal bij mij hoort!.. en blijf je dus lekker bezig nogmaals!!okee, laatste stukje op de ladder en dan nog een stukje lichtbruin en dan is boven klaar op de kozijnen na. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Zo ben weer vanaf dinsdag nuchter...het weekend komt eraan...en nu maar volhouden.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Zo, gelukkig zit ik weer in de trein. Jeminee, wat doet dat gemeen zeer, een hagelbui op je kop. Ik onthou me even van de pralines want ik ben voor het eerst in jaren boven de 60 kilo gekomen. Nu mag dat best bij 170 cm, maar ik vind kleding die knelt niet lekker zitten.Druppeltje, ik sluit me bij de vraag van Tapas aan: doe jij al dit verwerken in je eentje?U-name, denk er eens aan hoe trots je maandag op jezelf kan zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Druppeltje,Ben jij pas gaan drinken toen je man gestorven is? Of voor die tijd ook al Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karelK Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Een hele goeie middag medeforummers,Tis weer weekend, houzee, aleen dat weertje,brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr........Kan ik nog ergens opstappen op die trein?Groetjes.......................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 WWWEEEEHHHH misschien hoor ik hier helemaal niet thuis. Zoals ik me voorstelde en mijn problemen aan gaf kreeg ik net de oproep van het CBR binnen. Zoals ze beloofden zou ik een arts zo dicht bij me krijgen echter het ligt hier meer als 100 km. vandaan en dat zonder auto die ik als invalide heb. Tuurlijk vooraf de bloedprik maar het duurt 2-3 mnd als CDT weer goed is en ik ben aangehouden op 5 oktober en moet prikken voor 22 november. Geen schijn van kans dus ondanks mijn goede wil. Een flinke neut genomen en het hondje maar uit gaan laten. Lekker even uitwaaien dacht ik maar tot mijn grote verbazing blijf ik maar smeri#sen zien en jawel hoor daar kwamen ze. Lang verhaal is kort: waar is uw poepzakje mevrouw? Och toen vond ik het jammer dat ik geen stoma had maar het ging om de hond en dus geen hondenpoepzak (betaal me wel de tandjes aan het kattenzand) en dat kost u 50 euro. Thuis uit nijd er nog maar een genomen want dit red ik echt niet. Sorry ik wil jullie niet al mijn problemen opleggen als ik maar wist waar ik raad kon krijgen. Rechtsbijstandsverzekering zegt niet op te kunnen tegen het CBR Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Sammy ik dronk samen met mijn man hier voor ook al maar sinds zijn dood is het uit de hand gelopen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Mensen,Ik ben er. Ik heb toch maar even gewacht tot de hagelbui over was voor ik naar mijn pianoles ging. Die twee minuten vielen er dan maar af. Leuke les, met thee en pralines en muziek. Volgende keer ook maar een stukje Dolly van Fauré erbij, want zij houdt veel van samenspel. Extra werk dus, want die lijkt makkelijk, maar is het niet wil hij goed klinken.Nu de draad even doornemen. Gaat even duren, want zoonlief komt net thuis en die verdient ook aandacht.Tot over, zeg maar, een half uur, drie kwart uur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Druppeltje, gooi de rest van de troep door de gootsteen. Het is echt geen vriend van je, die alcohol. Bind jezelf vast in bed, zet een pot thee, ga een snikfilm of juist een leuke film kijken, die iets, maar drink niet. Daar komt je rijbewijs ook niet mee dichterbij.Ik snap je verhaal niet helemaal. Een arts 100 kilometer verderop? Why for heavens sake? Bedoel je dat je 100 kilometer moet reizen om bloed te laten prikken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Druppel,1van de redenen dat ik de knop om heb gezet is, dat mijn man weleens tegen me zei dat hij bang was,als hem iets zou gebeuren ,ik dan helemaal door zou slaan met de alcohol.En dat zou ook zeker gebeurd zijn.Het geeft hem rust nu hij ziet dat ik er goed mee om kan gaan.Hopelijk blijven we nog lang bij elkaar.Lijkt me zeer ingrijpend ,wat je meegemaakt hebt. En knap dat je nu met ons mee gaat doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden