Spring naar bijdragen

Woensdag 19 december 2007

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Stien, dank je, het gaat, is lichamelijk wel eens beter geweest. Maar dat is iets waar je je tanden in kan zetten. Alcoholverslaving is iets veel sluipenders en gemeners en ongrijpbaarders omdat het zo verweven is met de geestelijke toestand. Daar heb je niet zo gemakkelijk greep op.
Daarom ben ik met jou ook zo blij dat ik niet drink, elke dag weer.
En ik ben ook blij dat jouw blokkade van gisteren weer over is. Wat was dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D:heart::D:sun::D:heart::D:sun::D:heart::D:sun::D:heart::D:sun::D:heart::D:sun::D:heart::D:sun::D:heart::D:sun:

Lieve Stien...ook al zit je gemoed je wat tegen op dit moment
het is toch wel een bijzondere dag voor jouw
want 1 jaar geleden op je vaders verjaardag besloot jij
om geen alcohol meer te drinken
en het is je nu al E E N J A A R gelukt
ondanks het slechte slapen, depressies, stress op
je werk, uit je 'hum' zijn en wat nog meer
Dus deze slingers heb je echt verdiend en ik vind
het een top prestatie die ik je nog niet na kan doen!!

:D:heart::D:sun::D:heart::D:sun::D:heart::D:sun::D:heart::D:sun::D:heart::D:sun::D:heart::D:sun::D:heart::D:sun:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo... wat goed van je 6 weken droog van mij een dikke bos :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
Zet hem op meid...en kom schrijven want ik lees je zo graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo nu moet ik rennen want ik ga met mijn hondemaatjevrouwtje een bril uitzoeken voor haar bij Hans A. Ze heeft altijd veel grijs aan dus ik wil haar iets vrolijks op der neus zetten. we nemen de digitale camera mee zodat ik van alle brillen en foto kan maken en dan gaan we onder het koffie drinken bekijken welke ZIj mooi vind.
ze is nog best jong 63 en kleed zich als een oud vrouwtje dus daar wil ik langzamerhand ook wat aan doen...ach ja ze heb geen dochters hè...daar zal het wel door komen.
Fijne dag mensen en IK drink vandaag NIET!!

Stien fijn om te horen dat je het bericht of blokkades wel kon waarderen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe is het met Safi?

Pip, ik wil helemaal niets horen over spuiten in ogen want dan val ik flauw, dat vind ik zo eng ;)
Nee hoor, vertel jij maar, en blij dat het bij jou thuis weer een beetje is opgeklaard.

Ik ga zometeen ook even naar de markt, vissies kopen.

Zojuist even op internet gekeken of mijn geliefde veilig is opgestegen met zijn tuig. Raar is dat hè, dat je zoiets toch op afstand wil volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, soms lees ik hier dingen maar kan ik de juiste woorden niet vinden.
Ik schrijf dan een bericht maar haal het weer weg omdat als je het zo droog leest een
andere indruk kan geven dan bedoeld is.
Maar vaak zit ik hier ook onder tijdsdruk, ik moet straks weer naar mijn werk.
Ondertussen het eten koken en van alles te doen en kan mij slecht concentreren.
Ook nu weer die tijdsdruk, loop op de klok te kijken, eten staat op het vuur en ben
nog steeds niet gedoucht, zal ik het redden? :P
Moet ik eigenlijk niet hier op het forum schrijven hé, maar heb het toch ook nog zó
nodig af en toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor je uitleg Stien. Toch denk ik dat de meeste mensen begrijpender zijn dan je zomaar zou denken. Misschien ben jij wat te streng voor jezelf? Je eigen maatstaven?
Maar dat je nu nog verju en hier en daar aan het forum zit in plaats van actief te zijn... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klop Klop Klop

Mag Drijflhoutje nog meedoen?
Ik heb een zeer slechte nacht gehad, gelukkig was ROA hier voor ontbijt Zoon. Heb grote problemen met Zoon (puberen) dus gisteren tot láát zitten praten en dan kan ik niet slapen.
En mijn ritme kwijt, geen House gekeken, geen strijk gedaan en dan ben ik van slag, erg hè.

En ik dacht gisteren dat ik ziek werd, dia***, hoofdpijn, spierpijn enzovoorts. Heb een afschuwelijke nachtmerrie gehad zo levensecht in 3D, vreselijk.

Ga proberen mezelf weer bij me kaar te vegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach Houtje, dat is naar! succes met jezelf bij elkaar vegen! rust reinheid en regelmaat, dus strijken dan maar!

zo terug van de DA en kat deed het fantastisch.. behalve haar blaas is ze helemaal gezond dus antibiotica en nog zoiets... pfft, opgelucht ben ik wel, nu weer terug naar mijn werk want het is daar beredruk! tot vanmiddag ergens weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, van harte gefeliciteerd met 1 jaar droog staan.

Je bent een topper en een groot voorbeeld:present:

Marjo en knuffie ook van harte. Tapas, wat erg voor de kat. Ik kan daar ook niet goed tegen als een beest pijn heeft.

Goed idee Safi, Om een fototoestel mee te nemen. Ga ik onthouden.

Mensen allen een fijne droge dag toegewenst.Ik ga eerst bridgen en kijk dan of ik nog tijd heb voor het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie, gefeliciteerd met je verjaardag :musicnote: Nog vele jaren en héél veel knuffels!

Stien, gefeliciteerd met 1 jaar alcoholvrij. Een geweldige prestatie, en wat ben je enorm gegroeid in dat jaar! :present:
Ik weet nog als de dag van gisteren hoe je was toen je pas op het forum kwam. Voortdurend bang het verkeerde te zeggen, en je trok je ieder woord persoonlijk aan. Ik heb je toen nog een keer goed overstuur geholpen door een of andere lompe opmerking (ik weet niet meer precies wat, volgens mij corrigeerde is iets) waar ik dan weer mee zat, maar gelukkig hebben we dat in pb snel recht kunnen trekken. Sommige onzekerheden zijn er dan misschien nog wel, maar je bent een vrouw die stevig in haar schoenen staat en haar mening kan zeggen als iets je hoog zit. Klasse!
Ik wens je toe dat je nog maar lang zo door mag gaan, en blijven groeien en bloeien! :heart:

Kohtje, ik las in het draadje van gisteravond dat je je wat meer aan de zijlijn voelt staan hier. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, ik ben ook heel wat minder prominent aanwezig dan een jaar geleden het geval was. We hebben hier al veel mensen zien komen, en ook zien gaan. Hetzelfde soort verhaal van verschillende mensen op iets andere wijze opnieuw gelezen. Mij is in die anderhalf jaar dat ik hier ben wel duidelijk geworden dat alcoholisten, al zijn het allemaal verschillende mensen, qua achtergrondervaringen en gevoeligheid veel gemeen hebben. Dat maakt het hier ook zo'n warm bad, hier zijn mensen die je begrijpen en die in ieder geval toch bij benadering weten hoe je je voelt.
Plaats jezelf niet te zeer aan de zijlijn Kohtje. Je gaat door een ingrijpende levensfase. Je bent opnieuw in gevecht tegen de drank, je bent voor het eerst sinds jaren alleen, je geeft om iemand die niet altijd bereikbaar is. Dat zijn moeilijke dingen om mee om te leren gaan, en evenzovele valkuilen. Probeer dat gevecht niet alleen aan te gaan, maar zeg het als je het moeilijk hebt, je eenzaam voelt of als er iets anders dwars zit. Het grote verschil voor jou is dat je een jaar geleden zo zeker was over je nuchterheid, en vol positiviteit, waardoor je voor heel veel mensen een grote steun was. Nu zit je zelf weer in de positie dat je niet alleen steun kunt geven, maar die soms ook zelf heel hard nodig hebt. Daar hoef je je niet voor te generen, wij weten allemaal hoe het is, en zijn allemaal door hetzelfde heen gegaan, of gaan dat nog. Niet alleen de grote, sterke, zelfverzekerde Kohtje is hier welkom. Ook het kleine, schuchtere, stuntelende, vallende en weer opstaande jongetje Kohtje zien we hier graag! :heart:

Zelf ben ik nogal nijdig op het moment. Ik had voor a.s. maandag 24 december vrij gevraagd, maar dat was hier moeilijk en daar moeilijk, want het rooster was net zo mooi opgevuld. Heb ik tenslotte maar ingestemd met alleen de maandagmiddag vrij (ik moet toch nog boodschappen doen), kom ik er net achter dan onze teamcoördinator nu wél de hele maandag vrij genomen heeft. Stond nog niet op het rooster toen ik het vroeg! Ik voel me dus behoorlijk een oor aangenaaid. :angry:

Om mijn stemming nog wat verder te verheffen ga ik me maar even bezighouden met mijn favoriete woensdagbezigheid: het rondje door de C100.000! :wacko:

Maar... de zon schijnt en het is droog, en ik ben vast van plan het vandaag ook droog te houden! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien gefeliciteerd met je één jaar alcoholvrij:moon:
Ik hoop echt dat het tweede jaar iets makkelijker voor je wordt, want je hebt gevochten als een leeuw.

Knuffie, jij gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag.

Hier gaat het niet goed, beslaglegging, teminste dat probeert de vennoot.
Ik ben van morgen naar de huisarts geweest en heb gordelroos en aan beide oren oorontsteking. Ze vraagt heb je veel stress.???
Ik heb het even helemaal gehad met alles.
Kom vanavond wel weer langs, misschien ben ik dan niet zo depri, want ik wil niet de feestdag van Stien verpesten. Zij is vandaag de hoofzaak, want ik vind haar een topper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, ik denk dat Stien wel de laatste persoon is die zou willen dat jij weg blijft met je sores om de feestvreugde niet te verstoren. Moet je niet doen hoor!

Het zit je bepaald weer niet mee hè? Beterschap, en heel veel sterkte! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien Gefeliciteerd met je 1 jaar!!! Knap hoor! :camera::musicnote::present:

Marjo, jij ook van harte gefeliciteerd met je 6 weken! :camera::present::rose:

Knuffie, gefeliciteerd met je verjaardag met een hoop zang en dans :):moon::musicnote::present:

Verder voor iedereen, sterkte waar nodig en genieten van de mooie en positieve dingen :rose::D:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zalf van de huisarts Pippi, en die helpt wel, maar mag er maar twee keer per dag op. Als het uitgewerkt is begint het weer zeer te doen. Calendula heb ik wel, maar dat mag je alleen gebruiken als de huid onbeschadigd is, en bij mij is op twee plekken het vel er helemaal af. Het zal wel over gaan hoor, het is niet de eerste keer dat ik brandwonden heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, heel veel sterkte meidje! Duizend roosjes. Waarom krijgen jullie het nou allemaal zo voor de kiezen! Ik hoop dat 2008 voor jullie veel goeds in petto heeft.

En voor alle anderen ook.

Pip, je neemt grote aardappelen, niet van die ouwe en je schilt ze niet. Boor ze in met een appelboor, in de lengte en een paar keer overdwars. Wat je er uit hebt geboord, stamp je fijn en meng je met boter (veel) en knof en kruiden naar wens. Gewoon knoflookboterkruiden kan ook. Dat mengsel stop je weer terug in de geboorde gaten.
Dan wikkel je de aarpels in zilverfolie en die schoffel je onder de gloeiende as. Met een pook hè, niet met je blote handen. Na een uurtje of twee heb je mmmmmm!!!!!!

Voor wie zich ergert aan recepten, ik had dit per pb willen doen maar om de een of andere reden werkt mijn pb functie vandaag niet. Kan ook geen pb lezen. Komt wel weer goed.
Gewoon doorscrollen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien van harte met je megaprestatie :musicnote::heart::musicnote: !!!!!!
Er staat nergens dat je veel moet schrijven om hier mee te doen, dus gewoon doen op het moment dat je wel de woorden kunt vinden en de tijd hebt!

Knuffie: fijne verjaardag!!

Marieke, mooi gezegde van dat pad vanmorgen.

Gisteravond voelde ik me doodmoe en grieperig worden, vannacht bijna 9 uur geslapen (ja ik weet het, wrijf het er maar in, sorry sorry), en vanmorgen weer opgeknapt opgestaan. Van die schoonmaakklusjes gedaan die ik zelden doe en nu helemaal blij van ben: de trappen en de randjes schoongemaakt, trapleuningen en de vieze vingers van werklui weggepoetst op en rond de verwarmingsketel. Vandaag hoef ik van mezelf niet aan de studie en mag ik verder lekker lummelen. Simpel geluk.
Van de week nog een kerstdiner op het werk. Vind ik nooit leuk, zo'n grote groep en dan iedereen leuk doen.... Kost me altijd een berg energie.
Dat houdt me ook een beetje tegen voor de nieuwjaarsbijeenkomst hier, en dan ook nog allemaal onbekende gezichten, met een beetje angst voor het opgeven van mijn anonimiteit...
Maar ergens lijkt het me ook heel leuk. Het zal een last-minute besluit worden.

Ga nog even bijlezen.

groetjes Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...