Spring naar bijdragen

Maandag 24 december 2007


CPAS

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bammetje, ik begrijp dat je het moeilijk hebt meid. Maar geloof me, je bent vast de enige niet.
Het is goed om terug te kijken in deze periode, het is als het ware groeien naar het nieuwe jaar.
Je hebt nogal niet wat achter de rug, en ieder op zijn eigen manier.

Toch proberen de positieve zaken op een rijtje te krijgen, schrijf het anders op dan kun je deze dagen nog eens terug lezen waarom je je voelt zoals je je nu voelt.
Je hebt een héél jaar droog doorgebracht en dat heeft veel goede zaken opgeleverd, zaken waarmee
je verder kunt straks in het nieuwe jaar.

Niet alles heeft naar mijn mening met mijn alco gebruik te maken, veranderingen waren voor mij groots en mogelijk in anderen hun ogen klein. Maar het gaat erom wat ik ervaar en ervaren heb.
Wat kan ik afsluiten en waar wil ik mee verder.
Kreeg net het bericht dat iemand onder de trein gekomen is. Er is een periode geweest dat ook ik die gedachten had, maar ik heb nu ervaren dat er nog toekomst is. Het leven is veranderlijk, als ik het vandaag duister ervaar kan morgen het licht gaan schijnen. En dat wil ik niet missen!

aanpassing, iemand komt niet weer onder de trein is een éénmalige gebeurtenis naar ik hoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb nog niets gelezen vandaag, dus misschien kom ik nu wel in een of andere discussie vallen waar ik niets vanaf weet. Bij deze dan mijn verontschuldigingen.

Ik wil alleen maar even melden dat ik Kohtje gesproken heb, die zoals jullie al weten geband is. Hij heeft daar erg veel moeite mee, omdat hij via het forum hulp zocht. Nu is deze communicatielijn afgesloten voor hem. Hij is wel bij de huisarts geweest, en heeft medicatie. Hij is vastbesloten hier weer uit te komen, maar heeft het moeilijk op het moment.

Zelf heb ik ook wat moeite met deze ban. Het is waar dat hij gisteren onder invloed was, en het is inderdaad een regel dat je hier dan beter niet kunt schrijven. Dat respecteer ik. Maar ik vind wel dat Kohtje niet kwetsend of stuitend was, een waarschuwing had volgens mij kunnen volstaan.
En ik vind dat Tactus, als verslavingszorg instelling in zíjn regio, toch enige vorm van ondersteuning had kunnen bieden als antwoord op zijn duidelijke roep om hulp. Alleen maar verbannen, en daarmee een communicatielijn afbreken, zonder enig alternatief te bieden vind ik geen goede actie van een zorginstelling. Dus ik hoop dat deze aanpak eens serieus in het moderatorenteam besproken wordt.

Verder wens ik iedereen een heel erg fijne Kerstavond. Ik heb vanmiddag de laatste pakken 50/50 hier in het dorp opgekocht, en ik heb diverse lekkere theesoorten en versnaperingen, dus ik denk dat het ons wel gaat lukken er een gezellige nuchtere avond van te maken.

Love and peace!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de adviezen van Trees heb je meer dan aan mijn beschouwing over het hoe en wat en waarom ik denk dat het zo is.

Ik knap zelf altijd erg op van iets eten! En een brok chocola schijnt ook goed te doen.

En Bammetje en Username, er zijn vanavond allemaal mooie films op tv. Probeer ondertussen iets met je handen te doen. Toen ik stopte met roken, heb ik eindeloos gepunnikt (echt waar). Lekker advies hè op Kerstavond, ik weet het.

Blijf anders gewoon hier en schrijf het van je af. Werkt altijd goed heb ik ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joezer,

Het is ook niet twéé jaar één brok van ellende geweest hoor. Maar over de grote lijn had ik meer blijheid en opgewektheid bij mezelf verwacht dan ik uiteindelijk gekregen heb.

Maar ik merk dat ik met allerlei dingen héél erg langzaam reageer, ik heb bijna twee maanden daglicht-therapie gehad voordat het begon te werken, ik volg al 7 maanden een internet-programma tegen depressie dat nu eindelijk voeten in de aarde begon te krijgen, ik zit nu voor het 5e jaar met Kerst alléén en had het er vreselijk moeilijk mee (nu gaat het wel weer...) vandaag en gisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit forum gelden de volgende spelregels:


blijf bij het onderwerp
plaats geen privé-informatie over anderen
promoot geen alcohol of andere verslavende middelen
plaats geen links naar illegale zaken
plaats geen commerciële reclame
val anderen niet persoonlijk aan, wees positief en ondersteunend
gebruik geen schuttingtaal
gebruik slechts één naam (account).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, dat heb jij heel mooi gezegd. Dank je wel.
En ik vind het ook niet alleen maar vervelend om verdrietig te zijn. Ook dat hoort erbij, het is ook weer verwerken van vele gevoelens. En je hebt gelijk, ik zal de enige niet zijn. Meestal was me dat niet tot troost, nu wel een beetje. Ook een teken dat ik wel aan het veranderen ben.

Ik wens jou ook een goeie Kerstavond en goeie Kerstdagen. Hoop dat je ze een beetje in rust en vree doorkomt.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat dus niet ééns wat bij over schrijven onder invloed, maar ik dácht ook (bij mezelf) dat ergens was gezegd dat het niet mocht.

En er staat nog een stukje dat je het forum niet mag gebruiken als plek voor een hulpvraag bij acute psychische nood of zelfmoordplannen.

En overigens heb ik van de week pas begrepen dat (heel iets anders, soms denk ik echt dat ik ook iets aan mijn hersens heb) Delta blijkbaar een ban heeft ik dacht dat hij zelf niet meer mee wilde schrijven. Kortom, sommige dingen gebeuren terwijl wij (jij of ik) het niet eens weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip voor Username: je hobby is fotografie? Dan heb je vast ergens een mooi toestel liggen, wellicht wat lenzen erbij, nog wat accessoires... pak het boeltje eens bij elkaar en ga aan het schoonmaken en repareren en poetsen.
1) de tijd vliegt voorbij
2) het is het behoud van je spullen
3) je krijgt vanzelf zin om er mee te gaan werken
4) je wist niet eens dat je zo rijk was

Zelf heb ik vorige week een hele oude vieze zielige gitaar van een vriend geleend, die mag ik opknappen, en ik heb een hartstikke leuke kerst! Tientallen kleine metalen dingetjes, veel poetsen, wat solderen, nog meer poetsen, nieuwe snaren, intoneren, afstellen... heerlijk!
En als 't klaar is ben ik de eerste in pak-m-beet twintig jaar die op deze gitaar speelt! Kicken! B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje vroeg niet om hulp bij acute psychische nood of zelfmoordplannen Houtje, maar om hulp bij het afkicken. Daarvoor had hij ook al de hulplijn van Tactus gebeld, zonder resultaat, dus probeerde hij het bij zijn mede-forumleden. En ook hij wilde écht stoppen, net als jij onlangs, alleen waren bij hem de onttrekkingsverschijnselen erg hevig en dat kan gevaarlijk zijn.

Nu ga ik eten. Doeii!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna de stoom vliegt me even uit de oren. Wat zeg je? Koh vroeg niet om acute psychiatrische hulp?
Dan heb je dus ECHT niet de draad van gisteren gelezen, jeetjemina, weet je wel wat dat hier heeft gedaan?
Lees maar even hoor, dan weet je ook waarom er hier vandaag wat trippelig wordt gereageerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, het stel heeft zich ruziënd naar binnen gevochten, is allebei naar hun eigen kamer gevlucht en heeft daar de computer aangezet. Aangezien ze allebei aan het puberen zijn moeten ze vooral veel RUIMTE hebben en dat gaat bij hun vader niet.

Ik word dat geruzie ook wel eens zat, maar omdat ze bij mij ook naar school gaan en sporten en zich beter kunnen uitleven (hoop ik) valt het hier mee.

En ik wilde vanavond naar de kerk maar dat wordt dus morgenvroeg ik laat ze liever niet zo lang alleen 's avonds. Een vreemde kerstavond houd je zo over, zeg, iedereen achter de computer zo'n beetje. Mij maakt het niet veel uit.

Morgen gewoon met zijn 3-en gezellig eten, ik had allerlei plannen, maar die lust dit niet en die lust dat niet. Dan maar niets bijzonders. Mijn ROA zou nog komen eten (ook prettig, een andere volwassene erbij) maar die had zich vergist dus die krijgt zijn kinderen al om 1800 uur (ze zijn 1e kerstdag bij hun moeder) en dan moet ik eigenlijk om 1600 eten. Nou ja ik ga nog nadenken.

Exje belt net, die staat in de wasstraat dat Zoon wat vergeten is.... mannen !!! (ik ga nu dat ding ophalen).
GRRRRRR

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb'ers ,
het is heel moeilijk het juiste te schrijven ivm kothje of andere hun ban .
vergelijk het een beetje met de AA daar komen ze je ook niet als je dronken belt , maar ik ben die kennis welke die bewuste avond hier geweest is heel dankbaar want danzij haar heb ik niet verder gedronken en de volgende dag ook
persoonlijk ben ik van mening dat ze zou moeten kunnen zolang de woorden niet agressief of vernederend zijn naar andere forum gebruikers , ik zelf zou er bij evt drank gebruik geen gebruik van maken omdat ik dan namelijk zeker geen woord abn meer kan .
maar de toelatting op het forum als men zit waar kothje gisteren zat nogmaals zou moeten kunnen al is het maar om evt prive email te sturen of een telefoon nummer te vragen .
nu ja ik denk dan maar wie ben ik ??
voor de rest zitten er bij mij mieren in mijn lijf(onrust) ben een beetje down maar probeer er niet aan toe te geven , maar het voelt toch dubbel aan te beseffen dat ik straks niet naar dat nummertje in spanje kan bellen .
het zal voor mij de derde nuchtere kerst worden en dat heeft mij de kracht om die eerste te laten staan , want ik heb het al bewezen dat ik het kan .
kerst 2005 zat ik in spanje mijn jongste broer en zijn vrouw en kinderen waren over gekomen van japan om onze ouders op japanse wijze de laatse eer te geven .
bambam sterkte en laat de tranen de vrije loop , ik wou dat ik het ook kon .
wens alle adb'ers een zo fijn mogelijke avond toe :present: ga ik ook doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond allemaal,

Vega's sla de eerstvolgende paragraaf over.

Hier alles goed. Ik heb een grote pan met boerenkool met worst klaargemaakt. Dat is allemaal opgegaan. Man- en zoonlief zijn megagrote eters. Ik heb een normale portie genomen en dochterlief als gewoonlijk rijst met ketchup. Zij hebben met zijn drietjes een rookworst op, ik lekker een restje varkensrollade van gisteren.

Verder doen wij vanavond niets. Morgen en/of overmorgen gaan de mannen wellicht e.o.a. prestatieloop doen.

Ik ben blij te lezen dat Kohtje i.i.g. iets van hulp heeft gekregen van de huisarts.
Kohtje, als je meeleest: STERKTE.

Username: jij ook sterkte met bezigheden en afleiding zoeken. Probeer vooral je gedachten af te leiden, maakt mij niet uit hoe je dat doet. Ik zat hier bij het forum te lezen, draadjes uit het verleden lezen van toen ik nog helemaal niet op het forum was. Ik ging suf voor de buis zitten (ik kijk vrijwel nooit TV), gewoon omdat dat afleidde. Ook de WC grondig schoonmaken, al was het niet nodig. De badkamer van plafond tot douchebak, bidet, vloer etc... Het trappenhuis stofzuigen. Noem maar op. Vooral ook weg blijven van de plek waar ik altijd dronk. En als dat alles nog niet voldoende bleek, kroop ik gewoon in mijn bed.

Ik weet niet welke criteria de moderatoren hanteren i.v.m. onder invloed schrijven op het forum. Toen ik hier op 9 maart kwam tot 8 april en op 10 april was ik nog constant onder invloed. Ik schreef ook gewoon hoeveel ik gedronken had.

Degenen die naar de avondmis of de nachtmis gaan: geniet ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Je schrijft: soms pik je een enkel woordje op. Laat ik dat nu bij al jouw postings hebben. Dat je hier en daar een woordje oppikt en daar altijd wel weer een weerwoord op hebt. Zinnig of onzinnig . Je bent het volkomen met Tactus eens wat betreft de ban van Kohtje. En onderschrijft dat ook keurig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bammetje :heart:
Dan moet je vanavond maar niet naar de all you need is love kerstspecial kijken zoals ik, tenzij je nog meer wilt janken.

Anna en Soothe, ik vind het zo leuk dat jullie elkaar hebben gevonden, geniet er van jullie hebben het verdiend :heart:

Nou ja voor iedereen een :heart: natuurlijk.

Blacky ik leef met je mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...