Spring naar bijdragen

Maandag 24 december 2007

CPAS

Aanbevolen berichten

Eerlijk gezegd vind ik de regels van Tactus nou eenmaal de regels van Tactus, op die voorwaarden schrijven wij op dit forum.
Ik wens KOH ook niets dan goeds, maar ik zou ook geband worden als ik dronken op het forum verschijn. En dat zou ik dan ook niet in mijn kop halen. Bij regels van het forum staat ook dat dit forum niet de plaats is voor een acute hulpvraag.
Wat ik bedoel met dronken op het forum verschijnen is, dat we hier proberen om nuchter of adb te blijven. Dat is toch zo? Dan vind ik dat je mensen onnodig in de stress jaagt als je dronken hier komt. Al is het nog zo moeilijk voor je.
En we kunnen wel voor de ene opkomen, maar hoe zit het dan met de andere die een ban krijgt en die niet zoveel fans heeft? Heeft die dan minder recht om verdedigd te worden dan de andere?
Wat denken jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Kohje,

Als ik goed tussen de regels doorlees van het bericht van Knuffie dan heb je hulp gezocht en zal het mogelijk zijn even afstand te nemen van deze situatie. Neem de tijd die je nodig hebt om alles weer op de rails te krijgen.
Knuffie, ook jij veel sterkte want voor jou moet dit ook ontzettend moielijk zijn.
Ik wens jullie beiden heel veel wijsheid.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, het doet me goed te horen, dat jij weet, dat je niet dronken op het Forum komt.
Dit getuigt van weinig inzicht in dronkenschap.
Als remmen wegvallen, weet men (jij blijkbaar wel) niet goed, wat te doen!

Bovendien stoort het mij, dat je over Fans praat. Misschien dat jij er een Fanclub op na houdt,
maar dit is een inschatting van de actuele situatie en heeft niets, met een Fanclub van doen.

Bovendien, ging het om nood, waar men wat mee probeert!!!
Ik, heb hier geen enkel probleem mee. Nog wat Koh, Nog wat andere forumgenoten betreft!!

Groet.

P.S Zolang men de boel niet verrot scheldt, kan ik er mee leven. Maar ja regels,daar dient
men zich aan te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik ben bijgelezen zondag en vandaag, een hele klus.

Jammer voor Kohtje dat het zo slecht met hem gegaan is.

Ik voel me een beetje dubbel, enerzijds wil je iemand die je sympathiek is en die je al zo lang kent het beste toewensen en wel door mee te kunnen schrijven op het forum, anderzijds zijn de regels nou eenmaal de regels, en waar is dan het verschil met Charlie en Kooh? Moeilijk hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Hoe zeer je het ook wist dat deze moeilijke tijd eraan kwam, ik weet zeker dat je genoeg sterkte uit je tenen kan halen om het aan te kunnen en X en je kinderen zullen je dankbaar zijn dat jullie op een mooie manier afscheid hebben kunnen nemen van elkaar.

Sterkte meid !!!! :present::musicnote: ik stuur je een pakketje met kracht.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voeg daar nog even aan toe dat ik ook bij Charlie aan de moderator heb gevraagd het besluit haar zo lang te bannen, nog eens te bekijken.
Als iemand kwetsend wordt (met een slok op), wordt het weer anders. Dat is mijn persoonlijke mening en dat is niet helemaal conform het beleid van Tactus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, 1 ding weet ik wel: hoe tactloos ik ook mag zijn, vanaf 12 juli, dat ik hier ben ingeschreven, heb ik geen drup gedronken, en ik weet van de tijd tevoren een heleboel over dronkendschap, meer dan me lief is. Ik weet ook een heleboel van terugvallen.
Wat ik bedoel is, dat het niet helpend is om hier dronken te komen. Dat is volgens mij niet de bedoeling van het forum. En zoals blijkt is het ook niet nuttig voor degene die het doet, want die schaamt zich achteraf weer.
Maar dit leert me weer iets: ik wil het forum graag om samen met anderen niet meer te drinken en elkaar daarbij te helpen. Een ander kan wel een heel andere bedoeling hebben of ergens anders mee geholpen zijn.
Ik legde alleen uit waarom ik niet onderschrijf dat KOH zijn ban opgeheven moet zijn, nogmaals, omdat het dan een scheve toestand wordt. Want wie beslist er wat er erger is? Charlie, bijvoorbeeld, weet je nog? Beledigde zij iemand?
Ik vind nog steeds dat we met het schrijven op dit forum hebben getekend voor bepaalde regels. Niet van: befehl ist befehl, maar wel omdat het handiger is, en omdat het dan geen zooitje wordt.
Beter kan ik het niet uitleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, je weerwoord is aangekomen. Niets mis mee.
Het was het zinnetje, dat jij het niet in je kop zal halen.Waarom velen wel en jij niet?
Dat was wat mij prikkelde.
Maar goed, laten we er geen eindeloze dialoog over houden.

Wij wensen u een sfeervolle kerst en dat het physiek beter mag gaan!
Groetje van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig onderwerp..
Ik heb hier in het verleden ook weleens onder invloed geschreven, omdat je geen aandacht zoekt, maar wel op zoek bent naar mensen die je misschien begrijpen en je voelt je dan niet zo vreselijk alleen met je probleem. Ik vind het jammer dat Koh geband is. Ik heb Koh gesproken eergister en heb hem zoveel mogelijk geprobeerd te steunen en geprobeerd hem in te laten zien waar hij mee bezig is. meer kan ik niet doen. Lieve koh, mijn hart gaat naar je uit. Je hebtbewezen in het verleden dat je het kan!! Mijn grote voorbeeld.!! Je kunt het, veel kracht wens ik je toe en een gezegende Kerst en Nieuwjaar.
@ Anjo: lieverd, sterkte!!
Iedereen, fijne dagen, ik ben dan niet alco vrij, ik kies daar ook niet voor op dit moment. Daar heb ik zo mijn eigen prive redenen voor. En ik kies hier bewust voor, mijn tijd komt wel !
liefs, visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja inderdaad ik heb ook geschreven met (bijna) een fles op. Een paar weken geleden. Ik weet niet wat voor Tactus het verschil is, maar ik wilde absoluut stoppen en heb jullie om hulp gevraagd, die ik ook meteen kreeg en ik ben ook meteen gestopt, alles weggekiept en aan de Spa Rood gegaan.

Ik heb géén bericht van de Moderator gehad, misschien (????) het verschil dat ik hier kwam omdat ik wilde stoppen? Ik vond het zelf heel erg dat ik zover was gekomen, en heb zeker een week me naar gevoeld en rot in mijn lijf. Ik schaamde me en had er spijt van en heb METEEN het tij gekeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KIjk net een dvdtje. Daar moet iemand heel erg huilen terwijl ze zegt; "I want my life back!
"I can relate to that big time.

Ik voel me even ontzettend alleen. Alweer tranen. Hoeveel trane zou een mens hebben:-)
Klote kerstzooi. Wie had dit nou vorig jaar Kerst kunnen denken, pfffff. Ik voel me gewoon ff heel erg verdrietig. Niet eens echt alleen maar ik heb verdriet. Als ik terugkijk weet ik soms niet wat me allemaal overkomen is, jeetje.
Ik ga wel door, no worry;s en drinken ga ik zeker niet maar goed.
Al die emoties moeten eruit en ik laat het ook wel toe. Soms is het gewoon zwaar, zo is het nu eenmaal. Ik kom er doorheen en voel me elke keer een stukje sterker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoef me niet te verdedigen, want TACTUS heeft indertijd die beslissing gemaakt, en ik kan alleen maar aanvoeren ter uitleg, want ik weet het ook niet precies, dat Kohtje het twee dagen achter elkaar had en op een gegeven moment kon je echt lezen dat hij gedronken had. Maar heel precies weet ik het ook niet. Ik weet wel dat ik me toen heel schuldig voelde dat ik het zover had laten komen en dolblij was dat ik het tij meteen kon keren en een dure les heb geleerd....
Misschien heeft het ook met het aantal postings te maken waarin duidelijk blijkt dat je anders reageert dan anders? Nogmaals, ik probeer mezelf niet vrij te pleiten.

Ik weet wel dat Charlie een langere ban heeft gehad, omdat ze vlak daarvoor ook al een geband was voor twee weken en die aanleiding was ook niet misselijk, bij herhaling wordt de straf hoger denk ik. Ik heb een keer een ban gekregen van een maand waar ik het niet mee eens was om een bepaalde reden (formeel, niet inhoudelijk) en toen is het twee weken geworden. Wat ik nog steeds heel vervelend vind, wat je wordt toch min of meer in de hoek gezet, in het strafhoekje. En dat had die keer niets met drank te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boodschap is aangekomen Soothe, en ik vind het fijn dat je even uitlegt wat jou precies irriteerde. Weet ik veel, misschien lig ik hier volgende week wel met twee flessen op + een ban, precies wat je zegt, dat weet je niet van te voren. Ik doe het maar liever niet. En ik hoop jij ook niet.
Blij dat de discussie over is.

Wat is uiteindelijk helpend voor een ander? Sommige mensen schrijven een heel verhaal en dat is heel goed bedoeld, en soms pik je een enkel woordje op dat eigenlijk helemaal niet voor jou is bedoeld maar wat ontzettend veel betekent.
Ik vind de kracht van dit forum dat mensen zich durven te uiten, soms in een verhaal en soms in een paar woordjes. Maar altijd weer die eerlijkheid. En soms herken je daar iets heel belangrijks in dat je van binnen grijpt.
Soms erger je je en soms ben je oprecht boos. Dat vind ik ook een vorm van betrokkenheid.
Soms glimlach je en soms doet het je niets.
Een enkele keer word je oprecht blij.
Al die emoties vind ik een grote waarde hebben. Ik hoop dat jullie de waarde van mijn gevoel net zo inzien als andersom. We geven elkaar toch heel wat, in irritatie en kwaadheid en ruzietjes en vooral heel veel lieve dingen.
Nou ja, ik leg het weer eens onhandig uit, hihi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En verder heb ik wel eens een tik op mijn vingers gehad over bepaalde formulering of zo. Nou daar kan je over discussiëren maar de moderator beslist.

Misschien (maar dat weet ik niet) is Kohtje zaterdag al gezegd (een soort waarschuwing?) dat hij niet mag schrijven als hij duidelijk gedronken heeft???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BamBam, van hieruit heel veel sterkte met deze dagen.
Kom maar lekker tegen mij aanzeuren als je het moeilijk hebt, dan ben je ten minste niet helemaal alleen!

Anjo, jou wens ik heel veel sterkte,

En ook Kohtje, Knuffie, iedereen die het zwaar heeft: ik brand voor jullie allemaal een kaarsje!
En hé cheer up! Het is zó voorbij!

En username, kan je niet een leuk computerspelletje opzoeken? Iets tetris-achtigs of zo. Ten minste, als ik achter zo'n spelletje zit, vliegen de uren voorbij! En alle verdriet wat je nu voelt, heb je in ieder geval weer achter de rug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch, Username, ik ben twee jaar ruim bezig en nog nooit zo verdrietig en teneergeslagen geweest. Zo langzamerhand begint het eindelijk wat beter te gaan, en denk ik dat ik "de verdoving" van de alcohol jarenlang heb gebruikt om mijn verdriet en ellende te vergeten. Nou ja vergeten, even wegstoppen dan. Daarna moet je héél erg lang rouwen, ten eerste je eigenlijke verdriet, dat je weggestopt hebt, komt ééns zo hard naar boven, en ten tweede, het verdriet dat je "je demper" mist heeft bij mij ook héél erg veel zeer gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...