Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 december 2007


Leeuw

Aanbevolen berichten

Lieve mensen, vandaag op de 25ste wens ik iedereen een heeeel erg zalig en heeel vrolijk kerstfeest!

Op deze schitterende dag hebben we tijd om eens stil te staan bij alle welvaart om ons heen. We hebben het goed!

We hebben in deze luxe de kans om eens goed stil te staan bij onszelf. De kans om eens om ons heen te kijken en na te denken. Deze momenten, dit zijn de moeilijkste en het is uitermate confronterend. Weet dat we er samen voorstaan!

Mijn stukje dat ik graag wil delen met jullie allemaal vandaag:

ik ben bezig om mijn principes in kaart te brengen en ik heb het er moeilijk mee. Ik zet neer:

'Voor een goede gezondheid wil ik een leven vrij van verdovende middelen. Naast alle vormen van drugs ook alcohol'

Apart, want ik kijk van dag tot dag en nu staat het er zo definitief omschreven, en dat is best wel pijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen lieve forumgenoten,
Helaas even op de "normale"tijd wakker. Maar ik ga zo nog even lekker terug!
Iedereen succes vandaag die "verplichtingen"heeft!
Degenen die net als ik de tijd aan zichzelf hebben: geniet van deze dag! Of kerst nou wel of niet een diepere betekenis voor je heeft, probeer wat van deze dag te maken.
Ik drink niet op deze dag en ik hoop dat jullie met me mee doen! Als je wel besluit te drinken, probeer het dan beperkt te houden!

Stien,
sterkte vandaag en ik hoop dat het met je moeder "gezellig" was! Genoten van het concert?

Anjo,
sterkte!

Benthe,
maak het gezellig voor jezelf vandaag!

Koh,
ik denk aan je. Hou vol!

Ik kruip er nu nog even he.
Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij 'n goedemorgen, kerstkransgenoten,

mooie opening, Leeuw. Ik ben ook vastbesloten vandaag weer "droog" door te brengen, en dat gaat lukken ook.
Sterkte voor hen die dat behoeven, geluk voor iedereen.
En Stien, "onze haddock" gaat dat vast niet doen, hoor, lief dat je dat zo zei. Was 'n beetje flauw van mij, er zit zeker ook nog ergens 'n verontachtzaamd klein jongetje in deze haddock verscholen.
Ga me nu eerst met de Dames bezighouden, deze zijn zeer opstandig dat ik zomaar eerst achter de compu kruip. De levende have gaat voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij voor iedereen fijne kerstdagen.

Op dit moment voel ik me opgeblazen en pafferig, omdat ik het gisteren niet droog heb kunnen houden (ik heb drie flessen wijn op). Ik heb gedronken omdat ik heel erg tegen deze feestdagen opzag. Weer een jaar voorbij, en nog steeds alleen.

In het nieuwe jaar wil ik stoppen of minderen, als eerst die feestdagen maar voorbij zijn.

Voor iedereen die het droog houdt: proficiat en houden zo. Volgend jaar ga ik een voorbeeld aan jullie nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne, ow wat heftig! 3 flessen voel ik altijd heel erg zitten :(

Sterkte ermee, hoop dat je geen al te erg schuldgevoel eraan overhoud! Doe het rustig aan vandaag!

Haddock bedankt, doe altijd even mijn best met wat onzin uitkramen. Uhm, was wel erg moe toen ik dit opschreef.

Ga nu even 3,5 uur slapen tot 12:00 uur. Dan opstaan want om 13:00 uur ga ik werken op een top entertainment locatie in de regio Amsterdam. Dan vertrek ik als drank kelner :D Zo hou ik het gedurende de dag zekers droog.

Alvast voor morgen nacht als ik klaar ben, dan drink ik ook geen alcohol en mijn woord is wet. Dat is wel even een uitdagend moment na 11 uur werken om 3 uur in de nacht met een cassis zitten als alle collega's inclusief chauffeurs er ééntje drinken. Hmm.

Voor alle mensen die lekker uitslapen, roes of geen roes. Succes met deze dag, hoop dat je er iets moois van gaat maken, geniet ervan ook al ben je alleen. Perslot van rekening zijn we allemaal in eerste instantie, alleen en als je alleen kan zijn en voor je zelf kan zorgen kan je dat ook voor iemand anders!

zzZZz...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Het is dat het hier zo gezegd word, anders zou ik het niet eens door hebben. Maar inderdaad, eerste kerstdag.
Voor mij een dag als alle andere, alleen ben ik nu lekker vrij, yesyesyes!
Iedereen die er wel wat mee doet, moet, heeft, wil of kan: fijne feestdagen gewenst, geniet er van! Gun elkaar en jezelf wat ruimte, en het komt allemaal goed, maar ja dat geldt natuurlijk ook voor die andere 364 dagen van het jaar... toch?

Cheyenne, je koppelt de zaken een beetje vreemd aan elkaar, volgens mij dan hè... kun je niet beter gewoon accepteren dat je nu geen vriend hebt en genieten van je zelfstandigheid? En kun je niet beter nu stoppen met drinken dan straks? Er komen vanzelf meer feestdagen in 2008 hoor.
Je leven is alleralleràllereerst van jezelf, dus hou van jezelf. Wees een voorbeeld voor jezelf! Dat er dan ooit misschien wellicht een prins op een wit paard je pad kruist is alleen maar een leuke kans die toeneemt naarmate je nuchterder in het leven staat. Letterlijk en figuurlijk...
Maar goed, dat is maar mijn mening. Niet boos worden please. Ik kan soms heel goed dom l*llen in andermans ogen...

En dan nu, mijn persoonlijke anti-depressiviteits-mantra, maar ook zèèr geschikt om als kerstliedje te dienen:

:moon:
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk zo vrolijk
Ik ben behoorlijk vrolijk, zo vrolijk was ik nooit
:moon:
Ik was wel vaker vrolijk, heel vrolijk, heel vrolijk
maar zo behoorlijk vrolijk, was ik tot nog toe nooit
:moon:
Soms ben ik ongelukkig, ontzettend ongelukkig
Soms ben ik ongelukkig, dan sterf ik van verdriet
:moon:
Soms ben ik wat neurotisch, psychotisch en chaotisch
labiel en neogotisch, maar nu, vandaag dus niet
:moon:
Vandaag ben ik zo vrolijk, zo vrolijk zo vrolijk
Ik ben behoorlijk vrolijk, zo vrolijk was ik nooit
:moon:

En ik drink vandaag geen alcohol! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

feliz navidad ,
ook ik was om 06.20 mijn bedje uit , kopje koffie gedronken en lekker er terug in gedoken .
cheyenne amai ik zou mijn bed niet uit geraken vandaag moest ik dat binnen hebben , ik had mijn limiet met 1 1/2 fles wijn , ik hoop voor jou dat jij die eerste kan laten staan en op die manier misschien aan een lief geraakt .
vandaag etentje bij zus van mijn partner , ik kijk er enorm tegen op , maar zal toch proberen er het beste van te maken , zou zeggen dat ik zoals tapas eens weg ga met het hondje maar om naar huis te komen is het een beetje te ver :devil:
het is raar dat deze tijd van het jaar ons doet stilstaan bij wat er in het jaar gebeurd is , nu ja alles zal wel mee vallen lsik ook vandaag die eerste laat staan .
benthe jij gaat met de snelhied van een tgv , af en toe eens stilstaan bij alles wat er de laatse tijd met jou gebeurd is , inderdaad huis, ziekte , huwelijk en noem maar op een mens zou van minder .
anjo veel sterkte deze dagen .
aan iedereen die het moeilijk heeft een :present:
wie iets te vieren heeft een :present:
zo tot laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaja, het is eerste kerstdag! en ik sluit me aan bij alle wensen die al gedaan zijn. Ik zie ook een beetje op tegen mijn kerstbrunch zometeen maar je zal zien dat het best gezellig is want dat is toch het doel wat iedereen heeft.. gezellige kerstdagen vieren! Alleen of in gezelschap,
en voor de alleenvierders, soms voel je je in gezelschap nog eenzamer dan alleen thuis! Morgen doe ik met jullie mee!
Water succes met de gitaar deze kerst!! okee, ik ga rennen... tot later vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, ik hou van je:sun:
Hahaha, heerlijk liedje. Tovert een big smile op mn gezicht.

Ik lag alweer vroeg wat te draaien en te woelen. Het was heel stil buiten. Hoor ik ineens flarden van een kerstliedje. Hier in mn dorp is het de gewoonte dat een klein groepje mensen op Eerste Kerstdag
's ochtends heel vroeg door het dorp gaat en Kerstliedjes gaat zingen. Daar zal niet iedereen blij mee zijn maar ik vind en vond het wel mooi.

Tegen 8 uur een prachtige mooie rode lucht. Het trok al snel weer weg maar dat had ik toch maar mooi gezien.

Iedereen een fijne Kerstdag en ik wens je toe dat je vrede en rust vind in je hart. En niet alleen vandaag.
M'n honden liggen alweer te snurken, kan ik jaloers op zijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne, dat lijkt me een understatement;'ik voel me wat opgeblazen en pafferig, heb drie flessen wijn op:huh::o:wine:

Ik benijd je niet, wat zul jij een kater hebben.

Toen ik nog dronk kon ik me niet voorstellen dat ik niet meer zou drinken, echt niet. Ik kreeg het al benauwd bij de gedachte alleen al. Toch ben ik dat nu aan het doen en ik ben blij dat ik die stap gezet heb. Ik wens je een goede Kerst toe en dat je de moed vindt om die eerste te laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal hele fijne kerstdagen:moon:

Leeuw mooie opening van de kerst.

Cheyenne, wel heftig 3 flessen wijn en dan al zo vroeg op. Poeh ik was dan nog van de werled geweest.


Ik ga nu mijn dogs wegbrengen, want we gaan de hele dag naar Nijmegen, daar woont de hele familie van mijn man, dus er wordt voor 24 personen gekookt. Is altijd wel heel gezellige en sfeervol.

Iedereen die het moeilijk heeft een dikke kerstknuffel.

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Voor iedereen een zalig kerstfeest. Voor degenen die het moeilijk hebben, hou je taai.

Koh, ik hoop dat je onderdak bent deze dagen en dat je het droog houdt.

En doe allemaal met mij mee, laat het eerste glas staan.

een vriendelijke groet,

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goeiemorgen allemaal, nogmaals voor een ieder een fijne kerst, ik ga vandaag niet drinken.
Bedankt Safi:heart: @cheyenne, het kan nog steeds meid, de feestdagen zijn nog niet voorbij je kan nog steeds een nuchtere start maken ! Klinkt makkelijk, ik weet het, maar je zit in de beruchte vicuele circel waar je alleen uit komt door 'm radical te onderbreken.
Voor iedereen die het nodig heeft, sterkte...........

Groetjes...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne,
ik proef bij jou de angst om te stoppen.
Heb je er weleens bij stil gestaan dat de angst om de angst veel groter kan zijn dan werkelijkheid?
Achteraf gezien was dat bij mij het geval. Natuurlijk is afkicken vreselijk en de een heeft daar meer last van dan de ander.
Echt, geef jezelf het mooiste kerstkado wat er is: stoppen met drinken! En als dat beeld je benauwt, dan ga je voor een tijd alcoholvrij en dan kan je later altijd nog bezien of er voor jou de mogelijkheid is om af en toe beheerst te drinken! Ik heb bij mezelf geconstateerd dat IK dat niet kan. Daar moet ik ook niet over zeuren vind ik zelf, want ik heb genoeg genuttigd in mijn leven, voor de rest van mijn leven.
Qua alcohol kan ik niets meer tekort komen, want het was voor vele levens genoeg.
Stoppen kan je echter alleen als je het ECHT wilt. Denk eens na over wat je opgeschreven hebt als redenen waarom je nog drinkt. Feestdagen o.a.
Zoals Water schreef: in 2008 zijn ook nog feestdagen, feestjes en vakanties, allemaal redenen om te blijven drinken als je wilt. Ik hoef niet meer (al heb ik ook weleens moeilijke momenten) en daar ben ik heel blij om!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen.

Cheyenne, Ik draag even een kerstgedachte uit.
Je zegt dat je eenzaam bent. Geen vriend, niets van dat alles!
Echter je hebt een zéér goede relatie, en wel met koning alcohol!!

Er is geen enkele (vriend-vriendin, die op deze Cheyenne wacht.
Drie flessen, is het probleem niet, het is het onderliggende gejammer!
Zo zal je tot in lengte van dagen blijven drinken en de mensen zullen zich steeds meer
van je verwijderen.

Pak jezelf in de kraag en zoek geen reden voor je drinken.
Ik kan je honderd redenen opnoemen. Punt is, je wil drinken!
Groet, en doe er wat aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...