Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 december 2007


Leeuw

Aanbevolen berichten

Goeie kerstmiddag allemaal,
Dit kindeke lag vannacht om 12 uur op bed. Om half vijf ben ik wakker geworden en opgestaan.
Ik voel me wel lekker uitgeslapen.
Manlief staat te koken. Dat wordt een lekker kerstdiner. Rollade met schorseneren en aardappelen.
Ik ga nu maar even het draadje doorlezen.
Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Trees, uit Huize De Zoete Inval... gezellig toch?
De hond heeft de brokken al op (die vreet alles dus dat maakt niet uit), mevrouw de Poes zit aan de zalm-patè (ach ja...) en ik heb een heerlijk zelfgemaakt groentesoepje gekregen van een vriendin, zo'n hele dikke gevulde (die soep dan hè...)
:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste droge Kerst, maar ik denk er nauwelijks aan!
Vanmorgen schreef Cheyenne dat ze gisteren 3 flessen wijn ophad, nou, dat lukte mij op eerdere Kerstdagen ook zonder moeite hoor! (Op niet-Kerstdagen trouwens ook!)
Ik maakte altijd een -tig gangendiner, en tussen voor- en hoofdgerecht serveerde ik altijd een 'spoom', bolletje citroensorbet, aangevuld met champagne! (en nog één, en nog één...) Daarna kon het eten niet meer mislukken, want dan zat iedereen onder de champagne-roes! Dat was wel feestelijk altijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe en kaia,

héél dikke proficiat met jullie maand 1!!!!!!!!!!!!!:moon:

Aan allen,

Een zalige kerst gewenst...een tijd van bezinning..liefde..warmte..stilstaan bij wat je tot nu toe bereikt hebt!! kertsmis is warmte garen om buiten het ijs van een te vaak te koude mensenwereld te ontdooien!!!

Zo, ik ga straks weer de nacht in, het is héél druk...pfff!!

Van kohtje, het volgende: Hij is aan het opkrabbelen en dankt iedereen voor de lieve reacties naar hem toe waar hij veel troost uit haalt!!

Veel liefs van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is de kerstmelancholie van gisteren grotendeels over. 't Was best fijn bij mijn zus. Leuke cadeautjes gekregen, mijn nichtjes nog een keer gezien, taart gegeten... Vroeger vond ik dergelijke familiedingen afschuwelijk, maar dat is de laatste tijd veranderd. Al hoeft het ook niet elke week. B)

Ik ben er wel in geslaagd om geheel nuchter mijn tas met cadeautjes op de doos met taart te mikken die ik meegekregen heb. Dat wordt dus lepelen... :wacko::D Bovendien veranderde ik weer even in mijn moeder in de auto. Vond dat mijn zwager veel te hard reed namelijk. Heb dus zelf zitten "remmen" de hele tijd. Hihi. En maar hopen dat ik leven thuis zou komen.

Ik geloof dat er vanavond traditiegetrouw The Sound of Music op tv is. Misschien kijk ik wel voor de 500ste keer. Ik blijf er maar van genieten, van die film. Kan elk liedje meezingen, en misschien doe ik dat maar eens luidop deze keer.

Morgen ga ik weer aan het werk. Iets nieuws deze keer, dus dat wordt afwachten. Ben een beetje zenuwachtig ervoor, maar ik denk dat dit soort werk me ook wel zal liggen.

Ik was vorige week bij mijn therapeute en vertelde haar dat ik het vechten tegen mezelf zo moe was. Ze suggereerde dat ik het gevecht misschien wel tijdelijk kon opgeven, omdat ik genoeg zelfbehoud heb om me niet volledig te laten gaan. Dus dat heb ik gedaan. Drie dagen thuis in pyjama rondgelopen, en dat was fijn. De derde dag begon het me al te vervelen, en dat had mijn therapeute me ook voorspeld. Dat als ik me van mezelf helemaal mocht laten gaan, ik vanzelf wel weer in actie zou schieten. (En het hielp natuurlijk dat de buurman gisteren langs kwam... B) Hij is zelf nogal netjes, dus wilde ik hem ook in "stijl" ontvangen.)

Ze vertelde dat bij haar zondag altijd pyjamadag was, en dat ze dat nodig had. Lekker lopen stinken, ongewassen en ongeschoren... :D Het is wel iets voor mij ook, denk ik. Eén dag per week niks, maar dan ook niks moeten. Die ga ik erin houden! Doordat ik thuis werk heb ik niet echt een week-weekendritme, en misschien heb ik dat gewoon wel nodig. Afijn, ik zie het wel weer zitten. De melancholie komt toch wel vanzelf, en die laat ik dan ook maar toe.

Het was een gek gevoel gisteren, dat ik mijn moeder ineens miste. Ik ben zo ontzettend boos op haar geweest de laatste tijd. En net door dat gevoel toe te laten, kan ik ook een stuk van dat verleden achter me laten. Ik worstel nog steeds met allerlei patronen, maar ik probeer er maar het beste van te maken. Twee stapjes vooruit, eentje achteruit... Zo kom je uiteindelijk ook vooruit. Door altijd maar tegen mezelf te vechten kom ik er ook niet. Toen ik dat gevecht los liet, bekroop me even het gevoel van "Pfff, ik zuip me lekker dood..." (Naar aanleiding van een hoge dosis zelfmedelijden.) Maar ik wil hier toch liever nog wat blijven. Ik geef het nog lang niet op.

Vandaag kreeg ik van mijn nichtjes zo'n spiegeltje met een tekst over "Mijn tante" erop. Zo van: "Ik kan op haar vertrouwen, bij haar kan ik terecht..." Ik vroeg: "En menen jullie dat ook?" En ze zeiden allebei van ja. En ze meenden het volgens mij ook. Heel warm gevoel was dat. Snif. En dus wil ik die meiden ook niet in de steek laten. Die hebben ook al genoeg meegemaakt, veel te veel mensen verloren op veel te jonge leeftijd. Die zijn ook getekend daardoor.

Oh, en van mijn ene zus kreeg ik twee schattige koffiekopjes met een kat erop. Op de schoteltjes stonden allemaal kattenpootjes. "Voor als de buurman komt." Gniffel, gniffel. Blij dat ik hem heb, die buurman! Volgende week koopt hij een autootje, en "dan kunnen we samen boodschappen doen" zei hij gisteren nog. Fijn is dat.

Gisteren ook nog een vriendin gebeld terwijl die eigenlijk aan de voorbereidingen voor de Kerst moest beginnen, maar toch tijd voor me uittrok omdat ik het zo moeilijk had. Zo alleen ben ik dus niet, al voel ik me soms erg eenzaam. Even lekker kunnen wegkruipen in iemands armen, een ander lijf tegen je aanvoelen, zelf iemand in mijn armen nemen en over de bol aaien en troosten... Ik mis dat. En mijn "gezond verstand" kan duizend keer zeggen dat ik eerst beter voor mezelf moet leren zorgen, maar ik mis het wel. En soms heb ik zin om heel officieel bezwaar aan te tekenen tegen "het gezond verstand". Ik ben nu en dan graag zeer "onverstandig". Ogen dicht en springen. Als je niks probeert, heb je ook niks. Dat soort dingen. Ik ben niet alleen verstand, ik ben ook gevoel. En soms wil ik dat gevoel ook laten primeren, zelfs als ik weet dat ik achteraf misschien op de blaren moet zitten. Een kermis is een geseling waard, zeggen ze hier bij ons. En ik heb het dan niet over drank. Gewoon even je verstand aan de kant.

Ach ja, ik word ineens filosofisch geloof ik. Daar zijn feestdagen ook uitermate voor geschikt. Wat mijmeren, je gedachten en gevoelens de vrije loop laten. Beetje schrijven en zo. Vandaag mag het van mezelf.

Francesca

Tiepfaud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: houtje
En dit is mijn DERDE Kerst zonder wijn.



Mijn ROA komt morgen gourmetten met de kleine roaaaaaatjes en ik heb een klein flesje wijn voor hem gekocht dat hij zelf ergens verstopt heeft.....gelukkig begint hij te begrijpen dat ik er écht niet mee om kan gaan.



Vanavond weer Harry Potter, heerlijk allemaal in pyjama. En heerlijk fris die spa rood.



En ja, ik heb een paar weken geleden een uitglijder gehad, maar ik zit ook expres niet bij de AA dan zou ik iedere keer "falen" en nu ben ik toch nog ADB omdat ik iedere keer ten halve gekeerd ben.



Ik ben best wel in de Kerststemming maar voor deze l*****k log ik toch ff in.

Houtje, je hebt enige tijd geleden vlgs mij geschreven dat je niet naar de AA durfde maar dat kan ik verkeerd onthouden hebben. Wat is dat toch; dat gez**k over die AA.
Ga eerst es heen en vorm dan je mening. Ook bij de AA 'faal' je niet en word je na een uitglijder weer onder de arm genomen. Wat dacht je nou; dat al die alcoholisten daar niet weten wat het is om terug te vallen?
En dat falen zt meer in jouw hoofd volgens mij.

Ach wat, zoek het lekker uit. BOEIE. Blijf zitten met je Gremlins voor mijn part maar z**k niet over waar ik zoveel aan heb. Als het voor jou niet werkt; Prima. Maar waarom al die (voor) oordelen over de AA.


Bammetje, niet boos worden hoor ik alweer stemmetjes zeggen.
Action speak louder then words. Maar ja, ik ben ook geen heilige. En het ergert me. Waarom. Daar ga ik, tijdens gourmet en the Pirates of te Caribian mischien nog es over nadenken.

Ik ben net nog naar de kerk geweest. Zou het teveel zijn geweest, 2x binnen 24 uur

:angry:


HOHOHO, Merry X-Mas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ben ik ook weer, Vanmorgen vertrokken naar Leidschenveen ofzo.. nouja daar ergens bij Zoetermeer, en Den Haag enzo. .. daar lekker gelunched met een vispakketje met snijbonen en een heerlijke salade en een soepje vooraf, de kinderen hebben heerlijk met mijn hond gespeeld (die vind echt alles goed).. om een uur of 3 daar weggegaan richting strand waar ik met mijn ouders een strandwandeling heb gemaakt en om 5 uur was ik weer thuis, met een moeie hond en een kop die op barsten staat.. Mijn kerstverplichtingen zitten erop voor dit jaar!!

Bij de lunch werd eerst een glaasje nepchampagne geschonken, mmm lekker dacht ik nog, maar het was wel met alcohol, en daarna ging het gezelschap aan de witte wijn.. dus ik heb het braaf bij de cranberrysap gehouden. En eigenlijk moet ik zeggen dat ik veel makkelijker met familie omga zonder alcohol, ik ben wel een stuk rustiger en irriteer me een stuk minder....

vanavond doe ik echt niks meer, beetje op de bank hangen en hopen dat de hoofdpijn gaat zakken. Voor alle kerstdineerders onder ons, een fijne en zoveel mogelijk droge kerstmaaltijd toegewenst (met spekjes ofzoiets)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bambam,
je hebt alle recht om je te ergeren, maar ik vind je commentaar naar Houtje een beetje overtrokken. Los van de AA heeft ze het zó duidelijk naar haar zin, ze doet op haar manier haar best, ze zegt niets waar je je pijn aan kan doen.
Het lijkt wel of jij pas tevreden bent als het hele forum naar de AA gaat, of er ieder geval minstens zes keer naar toe is geweest. Wij doen hier op het forum allemaal onze best om goed om te gaan met alcohol, en dat doen we niet allemaal op dezelfde manier. Kan jij nou niet in je hart vinden, uitgerekend op Kerstmis, om iemand die zich zo duidelijk happy voelt dat ook te laten zijn?
Ze zegt toch helemaal niets naars over de AA?:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,ik mag niemand Gremlins wensen, dus wat ik net schreef is niet ok. Ik heb overwogen of ik het weg zou halen maar dat vind ik ook weer zo hypocriet.
Excuus maak ik (nog) niet want dat voel ik nu niet zo.

Zal vanavond, als ik in bed lig, mn stap 10 overdenken en dan zal ik er ook wel weer op uitkomen dat de ergernis bij mij ligt. Zoals dat bij bijna alles wat een mens ergert het geval is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca, vongens mij heb jij een hele goede kerstdag, ik heb je tekst met interesse gelezen, en het klinkt alsof je vandaag helemaal goed in je vel zit!
Het doet me goed om dat te lezen, ik denk dat ik er vaak aan zal denken.
En een pyjama-dag klinkt mij ook helemaal niet slecht in de oren, en als je gemijmer daar het resultaat van is, zou ik zeggen: vaker doen! Ik wens je nog een fijne eerste kerstavond en morgen een goed begin op je nieuwe werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, ok.
En als iemand niet wil is dat voor mij ok maar waar ik me aan stoor zijn de oordelen en denkbeelden over de AA. Je zou falen als je hebt gedronken, dat is niet zo.
Maar loslaten is iets wat hier op van toepassing is.

BB, let go. Ik schreef al; action speak louder then words. Daar zou ik me misschien meer op kunnen richten. En ja, dat het Kerst is...tja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen een fijne kerst!

@Alle gebanden,
Jullie wens ik ook een hele fijne dag en avond.

@Kaia en Soothe,
Gefeliciteerd met jullie eerste maand. :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P

@Benthe,
Bruidsstress een beetje onder controle vandaag?

@Leeuw,
Dag per dag heb ik inmiddels al heel wat dagen aan mekaar gebreid.
Gewoon doorgaan op deze ingeslagen weg.

@Gem,
Mijn kerstdag was heel rustig.

@Haddock,
Goed hoor, dat er nog een klein jongetje in je schuilt.

@Cheyenne,
Ik vond het ook heel moeillijk om die drie flessen wijn en halve fles jenever gedag te zeggen, want ik kon mij niet voorstellen dat ik echt zonder zou kunnen. Met zag ik het ook niet meer zitten: alleen maar bezig zijn om zoveel mogelijk alcohol binnen te krijgen. Ik voelde mij gevangen. Ik was zo bang voor het stoppen, wat dat met me zou doen. Ik zag er als een berg tegenop. Toch gedaan en nog altijd blij dat ik het gedaan heb.
Het was echt niet gemakkelijk, maar ik heb het gedaan en het is gelukt en ik ben heel blij dat ik gestopt ben.
Als je echt met die rotzooi wil kappen, dan kun je het. Stop vandaag nog en ga donderdag naar je huisarts voor ondersteuning. Librium tegen het trillen, vitamine B1 om je lever en hersensen bij het herstel te helpen en eventueel Campral of Revia om de trek te remmen of Refusal of Antabus om je er van af te houden als de angst om flink ziek te worden of in het ziekenhuis te belanden groter is dan de zucht naar alcohol. Giet alles wat je nog in huis hebt door de gootsteen.
Kom dan hier terug en wij helpen je je gedachten te verzetten.

@Leeuw,
Als ik het goed gelezen heb, zit jij alweer te werken.

@Ziza,
:)

@Water,
Vrolijke jongen.

@Blacky,
:)

@Tapas,
:)

@BamBam,
:)

@Marion,
Fijn dat jullie er een dag tussenuit kunnen.

@Ferry,
:)

@Sammy,
:)

@KarelK,
:)

@Gem,
:)

@Kate,
:)

@Pippi,
Alle hout al gestapeld?

@Safi,
:)

@Anna,
:)

@Trees,
Dank voor je kersttoespraak. Leuk al die onverwachte visite.

@Username,
:)

@Houtje,
Je gaat goed zoals je gaat.

@Marieke,
:)

@Knuffie,
Lief zoals je Kohtje bemoederd.
Maak er fijne dagen van voor jezelf en kind.

@Francesca,
Ik ben blij dat je echt begint te genieten van je eigen ik. Zo doorgaan!

Zo, nu tijd voor koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Bambam,

Je reaktie komt inderdaad wel als een kláp binnen.
Ik wilde vertellen hoe gezellig ik het heb met Zoon (die al weer in een dekbedje gewikkeld) op de bank heel schattig TV ligt te kijken en dat ik soms zó blij ben met die Kids van me. Dat het vaak heel moeilijk is maar dat deze momenten veel goedmaken.

En dat ik denk dat jij gisteren heel verdrietig was en er toen ook mensen voor je klaarstonden. En dat ik volgens mij weinig aanstoot heb gegeven maar dat jij het wel zo opvat. En daar laat ik het dan maar bij. Maar leuk vind ik het niet, nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam even kijken, maar het is alweer tijd voor Harry Potter.
Dus die ga ik even kijken.

Zowel Houtje als BamBam,
We doen ons stinkende best en meer kunnen we niet doen en meer kan niet van ons worden verwacht.
We zijn per slot van rekening maar doodgewone mensen.

Tot straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen is 't gewoon weer een dag als vandaag, Username.
't Ligt er maar net aan wat je er mee gaat doen.

Grappig... ik ben dus een totale Potterobeet, nooit een boek van gelezen of een film van gezien.
Gisteren deel 1 gekeken, nu deel 2, en morgen kijk ik zeker deel 3.
Beetje kinderlijk allemaal maar ik snap nu wel waarom kiddo's er zo gek van kunnen zijn.

BB, relax, jij doet jouw ding en dat doe je goed. No need to fuzz about it. Inderdaad, laat los. :present:

De ouwe vieze zielige gitaar is nog steeds oud, maar niet meer vies of zielig...
Nu nog de kromming van de hals en de hoogte van de snaren afstellen en de octaaf-zuiverheid inregelen. Echt heerlijk, wat een gepruts, uuuuuren mee zoet, hier zou ik wel m'n vak van willen maken. Maar ja, dan zou het weer werk zijn terwijl het nu gewoon een fijne hobby is. 't Is wel goed zo.

O ja, Francesca, ik heb geen pyama, maar wel een ochtendjas-zondag, zou niet meer zonder willen! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig, Trees!
En Water, ik ben net zo'n Potterobeet, maar vind 'm vanavond leuk.
He, BamBam, paar dagen terug las ik 'n post met 'n heel verhaal over "join the winners" enzo. M'n maag draaide zich om, m'n stekels vernielden zowat het plafond. Ik zat al 'n hele post te bedenken met woorden als-ratelbandgehalte, yankengedoe en aangepaste burgermakerij- toe ik plots dacht: so what? Als het haar nou helpt?
User, het is erg vervelend, maar eigenlkijk moet je gewoon wat gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, weer even reklame en deze keer niets anders te doen dan even te kijken hoe het hier gaat.
Kennelijk zitten de meesten ook TV te kijken.
Gek maar ik kijk altijd veel TV rond de kerst. Waarschijnlijk omdat ze dan altijd zo van die brave films uitzenden.
Toch blijf ik er bij: bij de verfilming van een boek mis ik altijd heel veel van de leuke dingen uit een boek. En natuurlijk zien de personages er anders uit dan in mijn fantasie.
Elke lezer heeft natuurlijk een andere voorstelling van de personages. En om ze in een film neer te zetten heb je ook de nodige fantasie nodig om de personages zoveel mogelijk tot hun recht te laten komen. En ja, stukjes verhaal moeten eraf, anders zou de film ook veel te lang duren.
Om kort te zijn: de film is toch best leuk en ik ben al benieuwd wat die van morgen brengt.
Ze beginnen weer.
Tot straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...