Spring naar bijdragen

donderdag 3 jan


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat is het koud zeg!!! Niet warm te krijgen: ga nu bovenop de verwarming zitten of zo.

Vannacht voor het eerst weer gedroomd over alco.: heel raar. De fles wijn werd me aangeboden en ik nam het aan, maar ik wilde het eigenlijk niet. Nu ga ik me beter voorbereiden op dit soort dromen. Het schijnt zo te zijn dat je je overdag moet focussen op dit onderwerp en je voor jezelf alvast een scenario moet schrijven zodat je voorbereid ben in je droom. Dus dat je in je droom zegt: 'nee dank je wel'.
Gevolg is, denk ik, dat je dan niet zo katerig en schuldig wakker wordt.

Klinkt dit erg raar wat ik schrijf? Ik droom n.l. nogal heftig en van alles en nog wat en vind dat niet altijd even prettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, Klinkt niet raar hoor.En toen ik stopte ,heb ik het de eerste maanden ook erg koud gehad.
Ik droomde altijd veel toen ik nog dronk, en juist niet meer bij een droge dag.Mis de dromen wel een beetje. Maar ik heb dan ook nog niet over alcohol gedroomd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal niet raar An. Ik droom nog steeds wel eens van alcoholgebruik, heel levendig ook. En anderen schrijven dat ook wel eens.
Ik vind het wel inventief, dat je jezelf overdag kan programmeren om in zo'n droom nee dankjewel te zeggen. Dank voor de tip, ga ik ook proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,

Joh ik heb ook de meest vreselijke dromen, vooral als ik vroeg wakker wordt en daarna weer prbeer te slapen, ik kan me uit mijn vorige periode ook nog herinneren dat ik dat ook had, dus je bent niet de enige
las net dat Benthe er ook last van heeft, maar bedankt voor de tip voor ik ga slapen ga ik bedanken voor dat soort dromen,

Liefs Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, op dromen kan een mens zich heel bewust voorbereiden.

Door van te voren tegen jezelf bijvoorbeeld te zeggen: droom ik? in een bepaalde situatie ga je jouw hersenen bewust maken van het proces wakker / dromen. Zo beleef je een droom ook bewuster en kan je hem voor de geest halen bij ontwaken.

Ik geloof dan ook zeker dat als je iets afwijst van alcohol en je zegt dan: droom ik? Dat je dat zeker meeneemt na een tijdje. :D Geweldig!

Net bij de dokter geweest! Ik belde en de assistente... waarvoor belt u? Tja, even mijn stoppen met alcohol terspraken brengen :D Kreeg meteen een felicitatie.

Dokter was erg verbaasd met de situatie waar ik in sta, zo. Dat heb je me toch goed voor mekaar Leeuw! :D Hmm, weer genoeg complimenten om een week op te teren! *WRAAAAW!*

En, ik heb Melatonine gehaald, lavendel olie en neroli om lekker met geur en lichaamseigen stoffen in een beter ritme te komen ;) Thanks allemaal voor de tips! :) Ga ik mee aan de slag, over 4 weken als het niet lukt weer bij de dokter om het te evalueren.

Anyway, Sandra, SUCCES! Enne, voor alle andere mensen... geniet van de warmte die je bij je draagt in deze heerlijke kou of kom hem gezellig op het forum halen want ik geniet echt van jullie! Thanks!

Leeuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An...even een lichte uitleg...ik begrijp natuurlijk wel dat wij alcoholisten dromen over alcohol omdat ons onderbewustzijn het nog steeds wil.
Maar ik vond dit toen ik aan het googelen ging

quote:


Wijn


Dromen dat u wijn drinkt voorspelt vreugde en hechte vriendschappen. Dromen dat u een fles wijn laat vallen geeft aan dat u hoge eisen zult stellen aan liefde en passie. Het zien van vaten met wijn voorspelt veel luxe. Wanneer u droomt wijn van het ene naar het andere glas over te schenken zult u veel plezier hebben en verre reizen maken. Dromen dat u handelt in wijn voorspelt dat uw werkzaamheden u geen windeieren zullen leggen. Als een jonge vrouw droomt wijn te drinken zal zij trouwen met een welvarende en eervolle man.



gevonden op dromenweb.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Cacao, met de k-k-kou.

Heeft iemand van jullie wel eens gehoord over NLP (neuro linguistisch programmeren)? En iemand daar ervaring mee?
Gisteren belde mij een kennis van vroeger die daar een praktijk in heeft. Ik vertelde hem over mijn alcoholisme en hij zei dat ik dan maar eens langs moet komen, dat hij me in 1 sessie van alle verlangens naar roes af kan helpen.
Lijkt mij nogal hocus-pocus en tamelijk ongeloofwaardig. Maar wie weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja precies, dat bedoel ik dus Delta. Het zou natuurlijk erg prettig zijn als je patsboem in anderhalf uur van alle problemen af bent, maar als dat zou kunnen, was het al veel eerder uitgevonden. En dan was waarschijnlijk ook niemand ooit alcoholist geworden, want wie wil dat nou.
Pippi ik bedoel ook niet dat NLP hocuspocus is, maar wel dat je in één sessie van je problemen af kan zijn.
Maar ja, als ik met scepsis naar zo'n sessie toe ga werkt het natuurlijk al helemaal niet.
Ik ga het in elk geval proberen, waarom niet. En ik hou jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe: ik heb dit al vaker toegepast. Zeker bij traumatische ervaringen, die in de nacht gaan spoken en een wending nemen waar je de hele dag dan last van hebt. Het is niet zomaar een idee, het schrijven van een soort scenario, maar een methode die in therapien gebruikt wordt. Belangrijk is om na te gaan bij jezelf, wat je nu eigenlijk het ergste vindt in die droom. Ik denk nu even hardop voor mezelf....helpt mezelf om beter na te denken. Het ergste is dat ik in die droom geen zeggenschap heb over het verloop. Waarschijnlijk zijn het de onbewuste angsten die er overdag ook zitten maar s ' nachts eruit komen. In mijn geval dus de angst dat ik als een willoos wezen een fles drank naar binnen kiep.

Leeuw: dat kan ik nog steeds niet, de meeste dromen herinner ik me niet. Meestal weet ik wel het onderwerp maar niet wat er nu echt gebeurde. Zo droomde ik vannacht b.v. dat bleek dat mijn moeder toch niet dood was en dat we haar voor niks hadden begraven, we moesten haar opnieuw begraven en daar wilde ik dus absoluut niet bij zijn, ik was erg boos....... verder weet ik het niet meer. Dat is toch een rare droom.....

Trouwens, Leeuw, alle complimenten heb je echt verdient hoor!!!!!!!!


Safi: die uitleg over dromen over wijn lijkt wel een reclame boodschap, haha!!!! Mijn dromen zijn altijd negatief over alcohol, voel me er nooit goed bij.

NLP: geen persoonlijke ervaring mee, maar het is geen hocus pocus. Het heeft te maken met het bewegen van je ogen en het bewust worden van de pijn, trauma, van alles. Meestal zijn een paar sessies genoeg , maar of het iets is om je van de drank te houden??? weet ik niet

Mijn vingers zijn onderhand ook bevroren....... brrrrrrrrrrrrr...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An je hebt gelijk!!!! hahahaha

Mijn man droomde vaak dat hij achterna gezeten werd en als hij dan gepakt werd dat hij niet terug kon vechten. Een oude hippie vertelde hem dat hij zich die droom een paar keer per dag moest voorstellen en dan moest gaan bedenken hoe hij zou willen dat die droom afliep. Een jaar later vecht hij iedereen in zijn droom tegen de vlakte en is nooit meer bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Ik droom ook heel vaak dat mijn moeder niet is overleden,(8 jaar geleden) ze leeft dan nog en is bij de meest wonderlijke situaties betrokken, vaak verhuizingen naar een huis dat nooit afkomt....heb zelf een tijdje gedacht dat ik moet verhuizen maar dat idee heb ik van me afgezet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Safi, zie je, het werkt, alleen was ik het vergeten, maar nu al schrijvende hier op het forum kwam ik op het idee. Dromen kunnen mij behoorlijk van streek maken en dat helpt niet als je van die zooi af wilt blijven.

Albertina: je wilde gaan verhuizen omdat je erover droomde??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Dacht net even flink te zijn. Even boodschappen doen, op de fiets. Nou daar ben ik even van geschrokken. Heen ging wel, maar terug,boeoeoeoe, wind pal voor. Maar nu lekker een beker warme chocolademelk, heeeeeerlijk.
Straks om 16.00 uur naar de altetiekbaan, voor de verplichte rondjes, dat zal wel tegenvallen, maar toch maar even flink zijn. Na het lopen voel ik me altijd weer toppie.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,
Ik vond het met de kou nogal meevallen, wel was die wind ijzig waar je hem vol over je heen kreeg.
Voor mijn gevoel was het net zo koud als gisteren.
Voor mij is het weer weekeinde. Kijken of het slapen nu eens op gang komt, nu alle rare dagen ook voorbij zijn.
Ik ben moe en ga me na dit berichtje toch even vergrijpen aan een duik in mijn bed. Een siëstake houden, zoals Blacky ook graag doet.

@Albertina,
Ik zal dadelijk flink duimen voor je.

@An,
Die drankdromen kunnen nogal vervelend zijn idd. Ik heb me nooit op zo een droom voorbereid.

@Safi,
Was je bang dat je haar zou bevriezen?
Die wijndromen belief ik niet. Brrrrrrrrrr. Het was mijn lievelingsdrank, maar nu hoef ik geen wijn meer, want ik belief geen alcohol meer. Als ik al wijn drink, is het gedesalcoholiseerde.

@Cacao,
Zoonlief is hier de kerstboom aan het aftuigen. Straks weer ruimte in de kamer. Alleen jammer van de lichtjes, die vind ik altijd zo gezellig en geven een idee van warmte. Succes met je piercing en een goed boek vind je altijd wel bij de bieb.

@Stien,
Je kunt ook lekker shoppen en daarna met een goed boek bij de kachel kruipen.

@Sammy,
Ik heb het nog steeds koud, nog steeds even koud als toen ik pas stopte.

@Benthe,
NLP is een psychotherapie waarbij o.a. met gedragswijzing wordt gewerkt. Eén sessie lijkt me idd ook hocus pokus. Als hij niets in rekening brengt, kun je het wel proberen.
Hier bij de internettherapie werd voornamelijk CGT (congnitieve gedragstherapie) gebruikt. Er is enige overlap bij deze twee behandelmethoden.

@Sandra,
Ben een beetje jaloers. Ik wil slapen, maar het lukt maar niet ondanks mijn moeheid. Toch lig ik niet te tobben of te piekeren. Mijn hoofd is leeg en wakker.

@Leeuw,
Had ik ook, ik zat compleet in zak en as om naar de huisarts te gaan, nam zelfs mijn vriendin mee en alles viel 100% mee. Nog steeds ga ik bij de huisarts voor ondersteuning.

@Delta,
:)

@Haddock,
:)

@Ferry,
:)

@Karinneke,
:)

Voor allemaal: :rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:
en natuurlijk ook hier geen drank.

Zo en nu een siesta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...