Spring naar bijdragen

donderdag 3 jan


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Sammy,

na gesprek met de huisarts erop gewezen dat bij de huisarts de dossering op 2,5 mg ligt per pil maar dat de zelf te kopen pillen ook goed werken.

Gewoon even zoeken naar de goede dossering.

Verder, het is een lichaamseigen stof en niet verslavend. Bedenk je dat caffeine bv wel verslavend is en hoeveel mensen drinken dit wel niet?

Het is dus een prima hulpmiddel, geen wondermiddel. En mijn dokter vertelde me niet over enig nadeel en het staat niet op de verpakking dus dan geloof ik wel dat het goed zit...

Of mensen kunnen mij met feitelijke informatie om de oren slaan van een gerenomeerde bron en dan nog wil ik het toetsen middels een aantal andere bronnen.

Als ik tijd overheb zoek ik wel even op de overheids site op hoe het zit met deze stof, naast wat voedingswijzers :D

Leeuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OH! En nog even toevoegen voor ik het vergeet,

begin gewoon met 0,1 en verhoog tot 3 of 5 mg. En kijk waar je na 2 tot 4 weken staat en of je een balans kan vinden. Daarna desnoods contact opnemen met de huisarts, deze kan het op recept uitschrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy ...ik heb jaren verschrikkelijk slecht geslapen, vooral de maanden voor mijn burn-out kon ik niet meer dan 2 uurtjes achter elkaar slapen.
Nadat ik een aantal maanden thuis was verbeterde dat wel enigszins.
Pas toen ik stopte met overdadig drinken en weed roken werd het iets beter.

Nu ik met joga geleerd heb om mijn gedachten uit te schakelen, lukt het me meestal wel, om weer om in slaap te komen als ik midden in de nacht wakker wordt.
Soms heb ik nog wel eens een slechte nacht en dan moet ik er ook echt uit.
Even tv kijken en een kopje kamille thee drinken helpt dan meestal wel.

Het beste wat ook helpt is overdag helemaal geen koffie drinken maar een biologische koffie vervanger kopen van Dr. van de Hoog Bambu koffie, waar dus helemaal geen cafeïne in zit. Het is een beetje een kruising tussen koffie en chocomelk qua smaak.
Ik drink ook geen thee meer met cafeïne maar alleen kruiden theetjes.
Drink bijna nooit fris vanwege de suiker en daardoor ook weer onrust in mijn lijf.
Ook na 8 uur s'avonds niets meer eten behalve fruit wat maar 20 minuten nodig heeft om te verteren helpt het beter slapen enorm.
Je maag is anders nog aan het werk tegen de tijd dat je gaat slapen, waardoor je lichaam geen kans krijgt om echt tot rust te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...