Spring naar bijdragen

donderdag 3 jan


albertina

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Cacao, Safi, Benthe, Stien, An, allemaal een knuffel van mij.

New York was schitterend. En in kerstsfeer al helemaal, ongelooflijk sfeervol, wel vermoeiend (elke dag 15-20 km gewandeld en geslenterd).
Heel apart om op 1e kesrtdag in een voorjaarszonnetje door Central Park te lopen, waar druk wordt geschaatst en gemusiceerd.

Ik heb geen seconde aan jww gedacht, geen tijd voor en geen zin in. Trouwens, een biertje kost daar ca $10 voor een 25 cl flesje, dus dat is al helemaal een reden om het niet te doen. Alcohol is overigens nog steeds een apart goedje daar in de VS. Haal het niet in je hoofd om daar met een fles drank zichtbaar over straat te lopen. Je ziet daar veel mensen met flessen in een bruine papieren zak de winkel uit komen. Ons hotel stond net in een achterafbuurtje, 2 blokken van Times Square. Als we s'avonds terugliepen naar het hotel lagen daar de zwervers in de vrieskou boven een rokend putdeksel op straat te slapen. Meestal een halve fles drank naast zich. Het prototype zoals veel mensen de alcoholist zien. Gelukkig weten wij hier wel beter! Wel erg naar om te zien. En dat hemelsbreed nog geen 400 m van Broadway, waar de jetset in limousines af en aan rijdt.
Ground Zero en vooral het daar ingerichte Tribute Center was erg aangrijpend en emotioneel. Je voelt en ziet daar letterlijk wat er is gebeurd op 11 sept 2001.

Tsja en nu 2008, gisteren heb ik een mijlpaal gehaald wat betreft de internetbehandeling: tot en met 2 januari zou ik helemaal droog blijven. En nu mag ik dus "officieel" drie glazen per dag drinken en 2 dagen in de week helemaal niets. Mijn hulpverlener is er van overtuigd dat ik dat kan. Maar gelukkig mag het en hoeft het niet, want ik denk er nu nog niet aan om een glas te nemen. Als de gelegenheid op het goede moment zich ooit eens aandient, dan wil ik er misschien nog eens over denken om het te proberen, maar dat moment is nu niet eens in de buurt.
Fijn is dat eigenlijk, dat je kunt kiezen tussen tussen wel of niet drinken, het geeft me een machtig gevoel, dat ik de baas ben over mijzelf. En dat wil ik graag zo houden. 75 dagen inmiddels!

Ik heb helaas geen tijd beschikbaar om het forum van de afgelopen 2 weken helemaal door te spitten, maar leef met iedereen mee, en het voelt fijn om weer thuis te zijn, zowel fysiek als hier op het forum.

O ja, en Delta, vliegen zal nooit echt een hobby van mij worden... :)
Groetjes, meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Karinneke het klinkt alsof je het behoorlijk zwaar hebt en ik stuur je en virtuele knuffel toe
(((((((((((((((((((((((((((((( :heart: )))))))))))))))))))))))))))))))))
V A N G E N !!!

Als je ergens helemaal voor gaat wat niet hetgene is wat de maatschappij als 'normaal' ziet dan is er inderdaad niet veel steun als het je tegen zit. Je mag tegen mij het woord paard zo vaak zeggen als je wilt.
Hoe was het bezoek van je vader trouwens? Of komt daar het verhaal van "geen paard meer kunnen horen" vandaan?
Ga maar lekker slapen, de beste remedie om het allemaal te ontvluchten,maar dan mag je van mij niet gaan liggen piekeren hoor, dan moet je het ook gewoon even helemaal achter je laten.
Morgen is weer een dag en je paardjes hebben een fitte Karinneke nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Karinneke,
Je vindt vast een goede oplossing voor die financiële tegenvaller. En het probleem wegslapen helpt jou beter (geestelijk dan) dan jww, daarmee schiet je helemaal geen meter met op.
En vertel hier maar honderduit over je paarden. We zijn hier bijna allemaal dierenliefhebbers.

@Soothe,
Jij ook lekker een tuk op de bank gedaan?

@Sammy,
Het helpt best die melatonine. Ik moet alleen nog de goede dosering voor me zien te ontdekken.

@Safi,
:)

@Leeuw,
:)

@Deltatango,
:)

@Cacao,
Ik praat wel over de melatonine met mijn huisarts aan het eind van de maand.
Ik heb ook vrijwilligerswerk gedaan. Allochtone vrouwen in de thuissituatie Nederlands leren en en passant ook wat emanciperen. Ik vond het heel leuk om te doen. Een hele goede oefening in geduld oefenen en het loslaten van mijn perfectionistische inslag. Uiteraard gaf het me ook struktuur voor 2 dagen. Nu ik weer een kleine baan heb, ben ik er voorlopig mee gestopt.

@Sandra,
:)

@Marieke,
Hier is helemaal geen sneeuw gevallen. Vanavond viel er misschien wat ijssel, want we zagen door het raam mensen ietwat voorzichtig door de straat lopen. Inmiddels is er ook gestrooid. Er wordt dus wel wat verwacht.
Ben blij dat het werk je bevalt.
Geen kaakcorrectie zonder toelating van de patiënt (jij dus)!

@Stien,
:)

@Benthe,
Vertel je nadien wel hoe je de NLP hebt ervaren? Ik ben nl. ook nieuwsgierig aangelegd in dat soort zaken.

@Meedoen,
Gezellig dat je er weer bent. En je hebt het leuk gehad, dat is het belangrijkste.
Ik ben ook zo blij dat ik niet meer hoef te drinken. Dat moeten drinken en steeds maar meer moeten drinken, terwijl ik maar wilde minderen en stoppen. Ik wil ook niet sociaal gaan drinken. Voor mij is het risico te groot dat ik weer zou afzakken.

@Albertina,
Altijd vervelend die onderzoeken in een ziekenhuis. Omdat je niet weet wat je precies allemaal boven het hoofd hangt, veroorzaakt het idd nog de nodige spanning. Ik hoop dat alle uitslagen gunstig zullen zijn.

@Ziza,
:)

@Mick,
:)

@Pippi,
Nee, ik kom echt niet jouw paperassen opruimen. Hier zal ik al een hele kluif aan hebben. Ik loop 1,5 jaar achter.

@Rudy,
:)

@Stien,
Ik neem voldoende tijd om te ontspannen, wees gerust. Mijn lichaam en geest vragen er elke dag nadrukkelijk om. En elke middag trek ik me een kwartier (wordt wel eens langer) terug om alleen en intensief met mezelf bezig te zijn; geestleegmaken en yogaoefeningen, voeten masseren. Dat ontspant en ik krijg er wat energie door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Ik heb niet zoveel te melden, maar logde even in om te zien of ik nog pb's had, en zeg toch maar even gedag. Vandaag weer gewerkt, en ik moet zeggen dat ik blij ben weer enige routine in de dag te krijgen. Het viel wel een beetje tegen, ik kreeg vanmiddag een enorme slaapaanval, en kwam pas weer een beetje bij toen ik een enorm puzzelklusje kreeg.

Nog een fijne avond, en alvast welterusten voor later. Ik loop nog een rondje met de hond, en dan kruip ik tussen de lakens!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi wakkeren,
ik meld me nog even! Doodmoe, het hakt er wel even in die condoleance na een lange werkdag! Goed dat ik ben geweest, dat wel!
Nu ga ik slapen en morgen lekker kalm aan doen!

Xienix,
gefeliciteerd met je verjaardag! ik hoop dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt in je nieuwe baan, die inmiddels niet zo nieuw meer is! :present:

Welterusten en tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Pips dat valt echt wel mee hoor...er was een mooie film op BBC...ben altijd al een latertje geweest.

Xienix...van harte met je verjaardag. Ik wens je een hele fijne dag en hoop gauw weer eens iets van je te horen. Dat zou ik erg leuk vinden!

Nu gaat deze meid wel gezellig met de hotwater bottle op bed....moeilijk snoggen zo'n ding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...