Kate Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 He Leeuw, je gaat goed he, en wat een energie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 ik log weer uit... heb verdorie toch weer wat wijn gedronken om me beter te voelen en voel me nu dus absoluut schuldig naar jullie toe... zit al vanaf begin dit jaar in de lappenmand... en denk er elke keer uit te komen...duikel ik weer in de volgende virusaandoening. Nu weer buikgriep die op z'n retour is, overigens.. en ja.. m'n privé leven lijkt ook een positieve wending te nemen.. het is me allemaal teveel, lijkt wel. Stom, stom. stom.... maar voordat ik weer een ban aan me heb hangen log ik nu even uit in de hoop dat jullie me toch ietwat zullen kunnen begrijpen... vergeven hoeft niet, ik ben stom bezig... dat realiseer ik me ook heel goed. Maar begrip doet al heel veel goed... Tot later.lieve groeten van Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Kohtje...morgen een nieuwe start? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Kohtje, ik zou het zo graag willen begrijpen...of misschien ook niet, want als het jou kan gebeuren kan het ons allemaal overkomen, en daar ben ik heel bang voor...Helpt het ook niet als je al een paar dagen droog staat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Hoi Kohtje,Groooooottttttttte Kl$%$%&&^^%k, waarom blijf je niet met je p%%%%TEN VAN DIE GORE DRANK AF?? Jij moet toch beter weten.En Rin tin tin, roept bij mij leuke herinneringen op. Waren vroeger leuke en spannende films, van een Duitse herders hond.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 CHoco heeft niet kunnen genieten van haar siestake, het gaat best diep hier soms, maar da's wel oké.Het komt hier wel binnen, veel herkenning en ondanks dat het zwaar is, helpt het mij in mijn proces, dus niemand moet zich bezwaard voelen...please NOT.Ik ga even naar de buuf, die heeft al een paar dagen buikgriep (die ook al), even kijken of ik iets voor haar kan betekenen.Later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Beste Koh, hak het proces waar je nu inzit in stukjes.Sta stil bij ieder stuk, proces of circel.Leg naast je neer wat kan wachten.Neem niet te veel hooi op de vork.En beste Koh, alléén redt je het niet.Vraag hulp.Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Corinne,Is het eigenlijk niet heel logisch dat je bang bent om met de refusal te stoppen?Misschien kun je proberen je angsten te aanvaarden en accepteren dat er misschien wel trekmomenten komen.Maar als die komen betekent dat nog niet dat je gaat drinken! Jij hebt zelf de keus, altijd. En lieve Corinne, als jij jezelf een beginneling noemt, wat moet ik mezelf dan wel niet noemen? Kohtje, ik hoef je niet te vergeven. Laten we er geen drama van maken. Het is jouw leven, en jij bent het waard om die zooi te laten staan. Wegpleuren die troep! Je bent een veel te kostbaar mens!liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ok hulp vragen, maar wel vóór je gaat drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Lieve Koh, je hoeft het maar te vragen mn vriend. Je weet waar je de mensen kan vinden die naast je willen staan en je tot hulp en steun willen zijn. Je moet wel de telefoon pakken Koh. Je moet veel stappen zelf zetten maar je hoeft niet alles alleen te doen.Iedereen hier weet waar je vandaan komt en hoe moeilijk het is. Geen oordeel hier alleen mededogen en een mogelijke oplossing voor je probleem. Ik denk aan je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 He Kate, ga je goed? Zo te lezen wel. Fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Bijna een jaar lang refusal slikken en dan stoppen voelt als voor de leeuwen gegooid worden.Op eigen benen staan.Ik herken dat en heb me op het moment dat ik stopte met slikken van refusal afgevraagd of mijn angsten wel reeel zijn.Leef ik wel in de realiteit.Zijn het gedachten die angsten uit het verleden oproepen in een nieuwe situatie.?Gedachten die bang maken om te hervallen, weer te mislukken, weer het vertrouwen kwijt.?De angsten van vroeger dreigen als een negatief over de situatie van nu te schuiven.En dat maakt het zo bedriegelijk, want ik stond veel steviger in mijn schoenen, had de AA gevonden, mensen leren kennen waar ik met mijn problemen terecht kon.Kennis gemaakt met mijn emoties en mijn mening durven uiten.De realiteit was dat ik geheel anders in het leven stond dan vroeger, met beide benen op de grond.Maar nog niet geaard.Angsten zijn een uitdaging geworden en alles wat ik vroeger uit angst heb laten liggen, aangepakt.Dóór angsten gaan en kijken wat er achter de angst zit.Het antwoord van vroeger is er over het algemeen de oorzaak van, angsten niet aan te pakken.De boodschap van vroeger is zeer Krachtig.Maar het antwoord in de nieuwe situatie valt reuze mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Albi ik zal je geen Rin tin tin meer noemen. Kooohhhhhhhh.... zucht nou toch weer! DOE dan eerst iets voordat je aan de wijn gaat in plaats van achteraf hier te komen. Ezeltje prik dat je bent! Leeuw ik heb me niet gestoord aan je beursbericht hoor. Het was nogal lang, dat wel, maar zo kon ik vanmiddag mijn vriend die "beurst" met een heel eigenwijs gezicht een tip geven. Hij keek me aan of het me in de bol was geslagen, omdat ik nog nooit iets met aandelen enzo gehad heb. Bi-Bam, Bi-Bam, allways look at the.... hoe gaat het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 VandaagBen ik nuchter en clean...Voelde me zwaar rot en ik ben moe...Wat is er aan de hand ?Mijn terugkeer in het familiebedrijf is lastiger dan ik verwachtte...mijn ene broer gaat na een intakegesprek binnenkort naar een afkickkliniek en de andere broer is een week geleden verteld door de arts na bloedonderzoek dat hij de ziekte van Pfeiffer heeft dus ten dele uitgeschakeld is... omgaan met mijn familie blijft moeilijk en vereist vooral kalmte en begrip... wat kan Ziza doen ? grenzen aangeven en ernaar handelen... maar vooral uit het resultaat blijven... en zijn best doen...En natuurlijk komen er bij mij allerlei emoties op... ik ben kwaad op mijn junkie broer omdat hij zo lamlendig als wat is...te pas en te onpas uit zijn stekker gaat...onlangs kreeg ik dan ook het schitterende idee om speed en hash voor hem te halen dan houdt hij in ieder geval zijn mond en is hij relaxed (lees stoned)...en heb ik geen last van hem...wat natuurlijk waanzinnig is... het geeft wel aan dat de emoties mijn leven gaan bepalen en ik mij daar aan wil overgeven...en dat is precies wat een verslaafde doet...handelend op impulsen en emoties zonder er te veel bij na te denken...NU NU NU wil ik dit... NU NU NU wil ik dat... IK WIL NU EEN OPLOSSING....dus dan draait het weer om Ziza....Welnu mijn boosheid en frustratie heb ik vandaag letterlijk geuit in het slopen van een hele grote houten stelling die toch weg moest...heerlijk...Als ik kwaad wordt verlies ik vaak perspectief en zeker begrip voor anderen... en dat kan zeer nadelige consequenties hebben voor die persoon (ik ga gemeen doen/hard praten) en ook voor mijzelf...Echter ik kan boosheid/frustratie ook niet negeren want het blijft in mijn lichaam aanwezig en ik kan het niet zomaar wegdenken...dus moet ik op een gezonde manier daar mee omgaan zonder dat ik anderen en mijzelf pijn doe... en ja hoor na een tijdje beuken op die stelling hoor ik opeens een stem zeggen "zo gaat het beter zo ? " en ik moet dan gewoon lachen om mijzelf en op dat moment ben ik bevrijd...voor zolang het duurt...hahaha....Als mijn emoties mijn leven gaan leiden dan ben ik down for the count...Als ik niet met mijn emoties kan omgaan dan gaan mijn emoties mij aan de haal...en uiteindelijk is er dan maar een die heel veel pijn heeft en dat is Ziza...Ik weet hoe mijn broertje zich voelt... en ik ben daar ook geweest... maar soms (ahum vaak hahaha) kunnen verslaafden het bloed onder je nagels vandaan halen hahaha... ik was ook zo een ass***.....Zo dat was het...@ Kohtje,God bless you.. je hebt mijn nummer....You are ready when you are ready...Het mooie van dit forum is dat als ik sommige berichten lees dan denk ik ook wel eens "wat loop ik eigenlijk te zaniken over al mijn "problemen"... want ook ik moest door die hel van niet drinken en gebruiken en telkens weer op mijn bek gaan... en ik moet zeggen dat ik die periode in mijn leven niet meer terug wil... daar heb ik alles voor over...en het hoeft ook niet meer...Ik wens iedereen vrijheid en blijheid...Love and peace:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Had afgelopen dinsdag een gesprek met mn sponsor. Ze zei me dat ze het idee kreeg dat ik bezig was me voor te bereiden op een terugval. Daar ben ik wel van geschrokkenn en heb daar over nagedacht. Ik heb idd de laatste tijd geen zin in mn meetings, 'vergeet' mn sponsor te bellen, heb niet veel contact met groepsgenoten van de AA, doe mn stappenwerk niet, voelde me vaak kloten en was erg down.Heb afgesproken bezig te gaan met mn stap 4 maar voel veel weerstand en loop er voor weg, ik doe het niet.. Gedrag wat ik maar al te goed ken en ik al jaren gebruik als afwermechanisme. Ik begin nu, langzamerhand, pas een beetje te begrijpen met wat er bedoeld wordt met als er gezegd wordt dat de AA een life long program is. Patronen dienen te doorbroken te worden, de dingen die je altijd al zo gedan heb probeer je te veranderen, je probeert zaken anders aan te pakken. Gister bij de AA Stap 4 besproken. Gevraagd aan groepsgenoten hoe zij die stap gedaan hebben, wat werkte voor hen en hoe het nu voelt. Zonder uitzondering zei iedereen dat ze zich darna een stuk beter voelden. OOk gisteren werd er tegen me gezegd dat ik hard aan het werk was een nuchtere alcoholist te worden maar ik nu weer op het randje ga lopen. Altijd weer die spanning opzoeken, hoe ver kan ik gaan. Hoe ver kan ik doorgaan voordat mensen echt zat van me zijn en zeggen;'BB, flikker jij maar een eind op en zoek iemand anders.Vandaag lees ik dat Koh alweer nat is gegaan en de weg terug naar een leven zonder drank, nu nog, niet kan vinden. Als ik dat lees voel en weet ik dat dat niet is wat ik wil. Ik WIL niet meer drinken maar wil ook niet mn dingen blijven doen zoals ik ze altijd gedaan heb. Heb me de afgelopen weken vaak zo gevoeld als toen ik nog dronk. Ik werd 's ochtends wakker met een rotgevoel, een waardeloos gevoel en daar wil ik niet naar terug.Ik ben dankbaar voor mn sponsor die me zegt wat ze ziet.Dankbaar dat zij haar tijd aan mij wil besteden en haar ervaring met mij wil delen. En ook hier snijdt het mes aan twee kanten. Ik leer van haar en zij leert van mij. Zij wil ook niet terug naar haar leven met drabk en ziet mijn worsteling en leert daarvan.Ik ben dankbaar voor mn AAgroep waar mensen zitten die me steunen en niet schromen te zeggen wat ze zien. Ik ben een rat en heb dat nodig want die rand opzoeken is me zo bekend, dat ik zo vertrouwd en het nieuwe gedrag, ook als is het beter voor me, toch zo beangstigend.Ik ben dankbaar voor dit forum waar ik, zeker die eerste maanden, zoveel aan heb gehad.Dankbaar dat ik hier mensen heb leren kennen waar ik zoveel mee gedeeld heb en met sommigen nog zoveel deel. Zoveel herkenning, zoveel steun, geweldig. Liefde hebt gevoeld, liefde voel, waardering, herkenning, momenten van diepe wanhoop heb kunnen delen(Koh weet je nog; Lief Bammetje, ik moest daar toen zo van huilen), eigenlijk teveel om op te noemen.Dankbaar dat ik een E-card kreeg vanochtend van iemand van mn AA groep waarin stond dat ik niet meer alleen was en haar altijd mocht bellen. Dit vervuld mn hart met grote blijdschap en dankbaarheid(Tjeesus, tĂs nog niet eens zondag:-)Vandaag voel ik me rustiger. Ik heb lang geslapen van 22.30 tot 12.30!, heerlijk want ik slaap nog steeds niet zo goed. Weliswaar deze x met behulp van een slaappil maar goed, ik heb ze niet voor nix voorgeschreven gekregen. Ik heb al schoongemaakt en ook dat voelt goed om te doen. Loop nog steeds in mn pyama, hihi, kan zo wel weer naar bed.Ik realiseer me dat mn leven zonder drank zoveel beter is geworden ondanks dat ik ga scheiden, verliefd ben geworden en ook die relatie alweer voorbij is, nu opnieuw bezig ben verliefd te worden. Ook al weet ik dat ik mischien beter even op mezelf zou kunnen blijven maar goed. Dit is de weg die ik bewandel en het gaat goed komen.Ik kan luisteren naar de goede raad die ik krijg en ben niet meer zo stronteigenwijs als dat ik altijd was.Langzamerhand komt het besef dat ik de moeite waard ben en dat ik kan veranderen. Ik hoef niet altijd alles zo te doen zoals ik dat altijd gedaan heb. Ik kan veranderen en zaken anders aan gaan pakken.Ik zei gisteren dat ik het soms zo saai vond dat verstandige leven.Iemand anders vertelde aan de groep dat haar nieuwe manier van leven het spannendste was en uitdagendste was dat ze in lange tijd aan het doen was. Zij staat net een jaar droog en is ook vrij intensief met de Stappen aan het werk. Het was voor haar een uitdaging te leven naar de tien geboden en te trachten de Twaalf Stappen van de AA in haar leven in te passen. En ze vond het allesbehalve saai. Ik was blij dat ik naar de groep was geaan en mezelf daardoor de kans gaf haar verhaal aan te horen.Nou ja, ik weet ff niet of er een kop en staart aan dit verhaal zit maar dat geeft lekker nix. Ik wilde dit met jullie delen en ga nu de beesten eten geven. Het is alweer donker, het huis is lekker schoon, hoef alleen mn eigen kamer nog op te ruimen en dat ga ik zo maar es even doen.Vanavond beetje lezen en wat Vierde Stap werk doen.Life is great and beautiful:D:P:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ziza, lekker gesloopt:D Good for you!Gisteren had ik je graag ff geholpen, hihi. Ik hoop dat je je wat beter voelt.Love BB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Soothe, ik denk aan je. Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. Je vriend zal blij met jou als zijn vriend zijn geweest. Take care. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Haha Leeuw, ik heb vanmorgen vroeg echt mijn best gedaan het stuk te lezen. Ik dacht n.l wat interesseerd Leeuw nu zo??? Maar ik heb het niet tot het einde gered. Mij kan het niks schelen hoor, ieder z'n bezigheid. Bambam: een hoeraatje voor je sponsor en voor jezelf!! Want inderdaad, zoooooo herkenbaar, er geen zin meer in hebben.... langzaam werkt het in het hoofd door en voor je het weet... ben je aan de JWW>Ziza: Er is nu geen oplossing, om wanhopig van te worden. Nou, lekker gesloopt de boel, beter plan.Soothe: hoop dat het gaat met je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Beste mensen,Ik heb een vraagje ben met de internetbehandeling begonnen, nu moet ik op 12 vragen antwoord geven,het is nu zo dat ik bij het scrollen vraag 3 t/m 5 niet zie en vraag 9 ook niet hebben jullie dat ook wel eens gehad?Er is niets mis met mijn lap top.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Tina: de vragen staan naast elkaar, misschien ligt het daaraan. Kan je 'opzij' met je muis? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Albi wat jij beschrijft heb ik nog nooit gehad, maar wel andere dingen. Zoals bijvoorbeeld een keer dat ik heel de vragenlijst helemaal niet kon openen. Dan schreef ik dat aan mijn behandelaarster en de volgende keer kreeg ik dan de lijst wel goed toegestuurd. Misschien moet je dan even geduld hebben. Is wel naar als je met volle moed aan het antwoorden gaat, en de boel dan vastloopt!BamBam ik heb net even op internet gekeken wat stap vier is. Dat verduidelijkte jouw verhaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 An,De oplossing is : accept the things i can not change (mijn broertje en zijn verslaving) and the courage to change the things i can (Hoe Ziza er mee dealt)... makkelijker gezegd dan gedaan... het betekent concreet voor mij werk aan de winkel ; dus actie...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ziza: ja werk aan de winkel. Moeilijk en confronterend een broer die verslaafd is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Benthe,Nou ik heb de vragen die ik kon lezen heb ik grotendeels beantwoord PFFFFFFFFFFFFFFF,nu stop ik ermee, morgen weer een nieuwe dag heb het nu wel gezien een dag achter mijn laptopje.Albi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ben serieus aan mijn probleem aan het werken en heb contact gezocht met lotgenoten van psychiatrische patienten. Ontving ik vandaag het boek dat ik bestelde: 'lotsverbondenheid': wat een openbaring dit boek. Mocht iemand er meer over willen weten dan kan erover schrijven. Wilde alleen maar zeggen dat geen JWW te drinken, de knop omzetten, achterdeuren gesloten me verplicht voelde aan mezelf en mijn omgeving te werken, constructief iets aan mezelf zien te veranderen: door inzicht.Een en al herkenning dit boek. Gezien vanuit partner, kind van, vrienden, familie etc. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden