Spring naar bijdragen

Zaterdag 26 januari!


Leeuw

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 295
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Albi, had je daarvoor nooit last van een depressie gehad? Pas op de 35ste voor het eerst?
Was er toen iets speciaals gebeurd dat die depressie triggerde? Of wil je dat niet vertellen?
Bij mij kwam het zo'n beetje na mijn veertigste, toen ik begon te denken: geen kinderen, mislukt huwelijk, wat heb ik nou eigenlijk helemaal met mijn leven gedaan? Dat is ook de tijd geweest dat ik het serieus op een zuipen begon te zetten. En toen had ik dus geen gevoel meer om die depressie te doorleven. Maar de neiging tot zwaarmoedigheid heeft er altijd wel ingezeten. Wat mij denk ik gered heeft, is dat ik altijd weer om mezelf kan lachen. Dan zit ik me van alles in mijn hoofd te halen, doemscenario na rampenplan, en dan denk ik, wat zit ik nou verschrikkelijk self-important te doen, ik ben maar een molecuul in het heelal.
Tegenwoordig ben ik wat gemakkelijker met mijn gevoel, meer zoiets als: tja, het is nou eenmaal zo, ik kan me er druk over gaan maken maar dan heb ik er nog een probleem bij.
Alleen die paniekaanvallen, dat gaat nog niet zo goed, om die weg te relativeren. Maar ik heb goede hoop.

Albi waar blijft het sleuteltjesverhaal, of heb je geen inspiratie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik dronk omdat ik het niet zag zitten , en ik zag het niet zitten dus ik dronk , eigenlijk is het vergelijkbaar met een circeltje , en het is juist dat circeltje welke ik moet doorbreken .
toen ik dronk was ik een kerver of beter gezegt mijn eigen pijn doen door in mijn lichaam te snijden of op kasten te meppen , ik had thuis als kind veel mot gezien , en hoe kwaad iemand mij ook maakt ik zal er geen vinger naar uitsteken maar in de plaats deed k mijn eigen pijn soms met een slok op soms zonder slok .
stoppen met drinken doe ik nu al sinds augustus 2005 en weten jullie wat raar of zelden doe ik mijn eigen nog pijn , een ander ook niet lichamelijk niet tenminste maar soms wel geestelijk hiermee bedoel ik verkeerde woorden zeggen .
soms als ik het moeilijk heb wat den drank betreft dan bekijk ik mijn lichaam en zie ik de lidtekens van mijn zuipers verleden en vele keren sta ik dan stil bij wat geweest is en wat eigenlijk niet meer moet en dat is drinken
hoop dat jullie een beetje begrijpen waar ik naar toe wil
ook weet ik dat ik soms mindere dagen kan hebben ivm deprresies in mijn geval is het ptss dus verwerken en ik weet een ding zeker dat is indien ik morgen weer aan die fles ga dat er van blacky niet veel overblijft
momenteel grijp ik met beide handen alles wat men mij aanreikt en al die middelen samen houden mij dag per dag , minuut per minuut van het drinken en andere gevaarlijke zaken die in mijn koppeke zitten
buenos dias doña benthe yes yes blacky zit vol goede intenties ze tot uitvoering brengen zal iets anders zijn ;)
ik ga een beetje strijken mensen want er ligt hier een hoop van hier tot tenpaku sioh ;)
kaia was dat jij dat naar blackyland gaat?? bedoel jij dan españa of belgica ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Ja op mijn 35e had ik al diverse IVF pogingen achter de rug(helaas allemaal mislukt) en liep ook mijn huwelijk mede daardoor op de klippen, toen had ik ook zoiets van geen kids geen man en ja ik ging het ook op een drinken zetten, maar ik moet zeggen dat ik er daarvoor ook wel raad mee wist maar nooit zo dat ik er last van had, behalve dan af en een kater en dan liet ik het weer weken staan.
Het sleuteltjes verhaal komt, ik hoef er geen inspiratie voor op te doen maar het roept bij mij ook eea op dus gun me even de tijd, en beloofd is beloofd hoor, maar heb me gisteren en vannacht kl@te gevoeld dus moet de geestelijke belasting een beetje zien te doseren snappie?;)

Albi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik was 7 jaar toen ik een poging gedaan heb om een fles javel=bleekwater uit te drinken , aanleiding was een schop die ik van mijn vader gekregen had tussen mijn benen , het bloed liep mijn benen af .
niemand begrijpt het dat ik desondanks dit en andere zaken altijd achter mijn ouders blijven staan ben als enige van de drie kinderen ,
ik ga jullie eerlijk schrijven dat dit de enige site is waar ik mij zo bloot geef op bepaalde punten dus is het eigenlijk een compliment aan alcohol de baas en de mede forum leden
benthe eigenlijk brengt het mij op je bericht van gisteren alle zaken die ik mogelijk mee gemakt heb die kan ik niet op een twee drie los laten , uiteraad kan ik doen wat ik al gans mijn leven doe en dat is alles in een schuif steken maar dan kan ik het nooit verwerken dus daarom mijn keuze slmeutels van de sloten en lade per lade alles een plaats geven cpaice ?,
en nu ga ik echt gaan strijken want de kabouters doen het niet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

En wat ik ook herken is het zwaarmoedige nou ja ik wil het niet zwaarmoedig noemen ben ik ben al mijn hele leven een denkertje geweest, had ook wel doemscenario"s maar kon ze ook door mijn humor en gezonde zelfspot weer de deur uitzetten.
En er is 1 ding wat ik altijd zal behouden en dat zijn mijn humor en zelfspot want dat zijn op sommige momenten mijn redding zeker in tijden als deze heb ik ze nodig :light:

Albi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima Albi, ik wilde je ook niet opjagen en ik wist niet dat het bij jou een en ander in gang zet. Doe maar rustig aan.
Ja, ik dronk zo'n beetje vanaf mijn 25ste ook soms teveel maar nog niet echt zorgwekkend. Tenminste niet op die manier dat ik mijn werk ervoor moest verzaken bijvoorbeeld, dat is pas naderhand gekomen. Toen was het nog "leuk", geen hot item. Als er niks in huis was dacht ik er niet eens bij na. Pas na mijn veertigste kwam dat rare verslaafde gevoel, dat je er constant mee bezig bent en je bijna in paniek raakt als er niks in huis is. In die tijd is ook het plezier in de dingen verdwenen waar ik eerder echt van kon genieten, zoals tekenen en schrijven en zeilen. Ik deed het nog wel, maar met de gedachte: als ik dit af heb of gedaan heb, kan ik gaan drinken. Er was nog maar 1 ding en dat was drank.
Dat begint nu voorzichtig terug te komen, het plezier in de dingen bedoel ik. Vorige week toen ik thuis was, heb ik een middag in de tuin gewerkt. Gewoon een beetje spitten en wieden. Toen heb ik urenlang totaal niet aan drank gedacht.
Maar het gaat met kleine stukjes en beetjes.

Blacky wat jij daar schrijft, dat is zoiets waar ik stil van word. Wat is drank toch een duivel!
Een knuffel voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
blacky

ik was 7 jaar toen ik een poging gedaan heb om een fles javel=bleekwater uit te drinken , aanleiding was een schop die ik van mijn vader gekregen had tussen mijn benen , het bloed liep mijn benen af .


niemand begrijpt het dat ik desondanks dit en andere zaken altijd achter mijn ouders blijven staan ben als enige van de drie kinderen ,


ik ga jullie eerlijk schrijven dat dit de enige site is waar ik mij zo bloot geef op bepaalde punten dus is het eigenlijk een compliment aan alcohol de baas en de mede forum leden


benthe eigenlijk brengt het mij op je bericht van gisteren alle zaken die ik mogelijk mee gemakt heb die kan ik niet op een twee drie los laten , uiteraad kan ik doen wat ik al gans mijn leven doe en dat is alles in een schuif steken maar dan kan ik het nooit verwerken dus daarom mijn keuze slmeutels van de sloten en lade per lade alles een plaats geven cpaice ?,


en nu ga ik echt gaan strijken want de kabouters doen het niet
;)



Alles op zijn tijd Balcky :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, wat moet dat een moeilijke periode zijn geweest.
Dapper, dat je toch nuchter door het leven wil gaan...respect!
En dank je voor het delen...

Dat geldt ook voor Blacky; het is nogal wat om dat er zo hier uit te gooien, vergt heel veel moed en ik hoop dat het je ook zal helpen.

JUllie zijn KANJERS!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Cacao
[An, ik herken mezelf in de sypmtomen die jij beschrijft.

Heb je wel eens gehoord van Dysthymie?

Ik had er nog nooit van gehoord en ben gaan lezen. Heeft me weer tot denken gezet. Die lusteloosheid heb ik dus alleen als ik thuis ben. Het heeft dus alles te maken met de slechte relatie met mijn man, waar ik eerder over schreef. Goed van je die link, omdat ik nu besef dat ik geen stoornis heb, maar dat het 'persoonsgebonden' is.
Cacao, maar als je denkt dat het wel op jouw slaat moet je wel opletten dat je niet te snel conclusies trekt omdat je toch wel aan die voorwaarden, of enkele moet voldoen.
Zo ben ik eerder uitgelaten en vrolijk in gezelschap als somber.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, goed dat er bij jou een :light: ging branden!

Bij mij is het een feit, ik heb die stoornis al sinds mijn jeugd, en onder invloed van jww groeit het uit tot een depressie.
Ik ben eigenlijk in gezelschap meestal vrolijk en uitgelaten, maar ben er nog steeds niet achter of dat een masker is, of dat ik me zo gedraag omdat men je dan graag ziet, of niet.
Weet nog steeds niet wie ik ben, maar ja, ik kom ook nog maar net voorzichtig achter een muurtje vandaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

In de periode dat ik niet heb gedronken mijn nuchtere leven zeg maar deed ik langzaam aan ook weer aan mij hobby,s kalligraferen, lezen, koken en ik weet dat het nu ook we er gaat komen ook bij jou, al is dat nu wat lastig jij in het ZH ik op de bank, even helemaal op jezelf terug geworpen laat ons realiseren dat dat ook een extra zwaar stukje verwerking is, wij kunnen nu extra bij ons zelf naar binnen kijken soms teveel, daarom probeer ik het te doseren, doe er mijn best voor maar het lukt niet altijd zeker de laatste dagen niet. Dus af en toe een kwinkslagje,

:angry::huh:;) Albi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky wat jij mee hebt gemaakt kan ik niet eens proberen te benaderen.
Toch is het ook niet zo dat ik de dingen gemakkelijk 1-2-3 loslaat hoor. Wat ik wel altijd gedaan heb, is de dingen anders aanpakken zodra ik merkte dat een situatie niet goed voor me was. Daar ben ik dan wel vrij rigoureus in.
En dat is geen waardeoordeel ten opzichte van een ander, iedereen pakt de dingen aan zoals die bij haar of hem horen.
Ik vertel hier ook maar gewoon over mezelf, hoe ik de dingen voel. Niet om ze aan een ander op te dringen of mezelf op de borst te kloppen. Want heus, als ik het allemaal zo goed had gedaan.... was ik dan aan de drank verslaafd geraakt, bijvoorbeeld? Ik dacht het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Cacao


Weet nog steeds niet wie ik ben, maar ja, ik kom ook nog maar net voorzichtig achter een muurtje vandaan.



Sommige omschrijven het als 'je masker afzetten' als je stopt met drinken, je ware ik komt dan tevoorschijn. Lijkt me wel moeilijk voor je Cacao. Ik heb dan nog het geluk dat ik weet wanneer ik hier de deur uit stap het leven een stuk vrolijker is.


Blacky en Tina: lieve mensen wat een ellende toch allemaal. Eigenlijk ben ik nog nooit een alcoholist tegen gekomen die GEEN ellende achter de rug had voordat het zuipen begon.

Blacky: ik geef je een hand: Ik moet ook niet meer drinken want dat zou fout aflopen.
En wat een heerlijke voornemens heb je, ben gewoon jaloers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Aan de drank raken heeft niets te maken met iets niet goed doen, het is ons overkomen en we zijn voor een aantal zaken weggelopen in het leven, maar we hebben niets verkeerd gedaan.
Want als we er niet voor waren weggelopen en ze waren ons niet overkomen schreven wij hier nu toch niet?
Wat dat betreft schrijf je(zoals je zelf noemt) tegen je eigen nuchtere boeren verstand in Benthe!

Albi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik heb nooit geweten wie ik zelf was, identificeerde mezelf met mijn moeder, waar ik ook een symbiotische relatie mee had.
Zij was ook alcoholist, dus ik ook, en dat brengt me meteen bij het antwoord op de vraag, waarom ik dronk,
want in mijn geval is daar niet 1 pasklaar antwoord op.

Ik dronk in 1ste instantie, omdat 'het zo hoorde'; daarna om problemen uit mijn jeugd en daarna te vergeten; daarna omdat het moest (verslaving).

Alcoholisme in een notedop.
:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...en toen ik me ging afzetten tegen mijn moeder, en ze er later ook niet meer was, en ik me niet meer met haar wilde identificeren, identificeerde ik mezelf met alcohol.
Daarom lukten eerdere stoppogingen ook niet, want als de alcohol wegviel, viel mijn 'ik' weg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Blacky,

Jij kunt en mag trots op jezelf zijn. Je hebt nogal iets moeten verstouwen in je leven. En ik heb bewondering en respect voor jou. Hoe jij alles aanpakt, ook nu weer. Hup, een huisje huren en naar de zee. Jij doet het toch maar even.
Ik hoop, dat je daar voor jezelf, alles op een rijtje kunt zetten. En als je weer naar huis gaat, weet wat je wilt.

liefs, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Albi, dan heb ik misschien niet altijd mijn boerenverstand bij de hand maar soms ook wel eens wat gevoel :D
Weet je, ik vind "wat je overkomen is" altijd wat omstreden. Wat je als kind mee maakt, daar kan je niks aan doen. Maar nu kunnen we er wel wat aan doen. Dat ik op mijn 40ste ging zuipen, is mijn eigen schuld, vind ik. Ik heb toen de keuze gemaakt, al was het niet zo bewust of opzettelijk, om de pijn en de onzekerheid onder een laag alcohol te zetten. Daar kan ik echt niemand anders de schuld van geven.
En dat vind ik een positief gegeven, want dat houdt in, dat ik er ook zelf weer mee kon stoppen. Wat tot dusver (even een kruisje slaan) nog is gelukt.

Whooohhh, ik heb zat mensen kwaad gedaan, zeker in mijn drankjaren. Oeioei, als ik er nog aan denk wat een gemene rotdingen ik heb gedaan, heb gelogen en bedrogen! Om maar te kunnen drinken. En om het anderen maar niet te laten merken dat ik dronk.
En nu ben ik nog steeds aan het betalen, letterlijk en figuurlijk, voor de stommiteiten die ik in die tijd heb uitgevreten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo kabouterke blacky krijgt even koffie pauze van blacky ;)
an ik weet niet of het enkel mensen zijn die iets in hun leven mee gemaakt hebben die aan de drank gaan , ik vrmoed van niet daarom dat men ook schrijft , alle rangen alle kleuren , rijk of arm iedereen kan een alcoholist worden ik vermoed dat het hem in de verslaving ligt ??
ik ben boven aan het strijken en ik heb dan graag uziek die ja redelijk hard mag staan als ik zoals nu alleen thuis ben , mijn lieveling is en blijft chtis rea , sta ik te strijken en te dansen dus een beetje een roes zonder drank ;)het vpolgende gaan misschien sommige maar begrijpen het liedje 'too much pride" maakt veel in mij wakker , ik vindt het een song die op mij van toepasssing is , het luisteren naar die song doet mij beseffen dat ik de laatse maanden zo dacht .
weten jullie eigenlijk heb ik geen spijt van mijn jeugd en verdere leven het heeft mij gemaakt tot de blacky die ik vandaag ben , mijn drinkers verleden hoort daar spijtig ?? genoeg bij maar aan mij de keuze om daar aan te werken
en nu koffie is ok en ik ga verder strijken onder het genot van chris rea
en ps jullie zijn allemaal lieve mensen die mij begrijpen thanks hiervoor:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...