Spring naar bijdragen

Zondag 27 januari 2008


An

Aanbevolen berichten

De 1e keer dat ik het drankprobleem had hebben mijn ouders complete drama''s met mij meegemaakt, en vergeet niet ik ben 10 jaar nuchter geweest,
ik had al het vertrouwen weer terug,dus toen ik weer begon had ik echt de moed niet, maar dat heeft niet zolang geduurd hoor, hij had het zo in de gaten dus achteraf heeft het niet zo heel lan geduurd, ja de 1e 2 keer dat hij erover begon natuutlijk de grote onschuld gespeeld maar dat kon ik ook niet volhouden dus verteld, en dat was een hele opluchting hoor, mijn zus zegt er nooit zoveel over als ik wil kan ik erover praten dus da''s ok.

Albi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 175
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Cacao,

Bedankt Cacao, Niet drinken schept niet zomaar een nieuwe wereld. Ik ben veel sneller het overzicht kwijt, als er te veel op me afkomt. Dan denk ik ook wel, een wijntje zou goed zijn om even te 'relativeren'. maar dan is het eind zoek, en woord de geestelijke en lichamelijke teloorgang nog groter.
Dus de eerste niet!! Jij redt het toch nog?

groetje :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Vervelend voor je, dat het zo moeilijk gaat met je zoon.
Ik weet niet goed welk advies te geven, ik ben niet bekend met dit soort situaties.
Wel denk ik dat je zoon erg overhoop ligt met zichzelf, en zijn probleem tot het jouwe maakt.
Als je enigzins zou kunnen communiceren met hem, zouden jullie verder kunnen komen...maar dat is niet het geval geloof ik.

Sterkte meid, ik hoop dat je in ieder geval niet gaat drinken hierdoor, dat zou erg zonde zijn.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haarlem is inderdaad een erg fijne stad om te wonen, ik heb 13 jaar echt in de binnenstad gewoond, met uitzicht op de achterkant van het Frans Halsmuseum. Nu woon ik in een volkswijk aan de rand van het centrum, was erg wennen maar ik heb een heerlijk groot (boven)huis en het is hier lekker rustig en ik zit toch nog zo in de stad.

Ik heb ook echt moeten leren dat een conflict geen totale afwijzing betekent en ik ben blij dat ik het heb mogen leren want het maakt het leven een stuk leefbaarder. Nu zijn ruzies niet meer zo eng en hangt mijn leven er niet meer van af.. maar dat gevoel van vroeger kan ik nog steeds wel voor me halen.. oef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Marieke wat een drama. Ik denk ook dat hij voornamelijk in de knoop zit met zichzelf en daar liever jullie de schuld van geeft, maarja, hoe los je zoiets op....
Ik hoop dat je de juiste toegang bij hem zal weten te vinden. Ruziemaken lost niks op en dat zal hij zelf diep in zijn hart ook wel weten. Moeilijke situatie hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Keek je op het Frans Hals museum? Mooi plekje, mijn schoonzusje werkt ik het museum, en ik ben zelf heel vaak ik Haarlem wat grappig, zo klein kan de wereld zijn.

Marieke,

Helaas kan ik je geen raad geven ik heb zelf geen kinderen dus kan er niet zo goed over meepraten, het lijkt mij wel dat hij met zichzelf overhoopt igt, maar het lijkt mij een nare situatie die een fijne dag zo maar kan doen omslaan in een vervelende dag.

Sterkte Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, fijn dat je dat geleerd hebt, ik ben onderweg, maar nog niet zover.
Ik hoop dat ik die vaardigheid nog op tijd aan mijn dochter mee kan geven.

Ik heb in Haarlem op diverse plekken gewoond; begonnen in het Centrum, toen achter het Marsmanplein, daarna in Noord in de Indische buurt (volkswijk), daarna Overveen, toen kort in de Cronjéstraat, toen een zijstraat daarvan, daarna Parkwijk. Dat was mijn eindstation...
Ik heb er lang niet durven teruggaan, vanwege teveel (familie)conflicten, nu zou ik niet weten of ik het wel zou kunnen, ik denk niet dat ik er volledig ontspannen zou rondlopen, er liggen toch wel veel herinneringen en niet altijd even prettig. Toch mis ik het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacao, ik ben ook nog steeds onderweg hoor maar heb via dagbehandeling uiteindelijk de vaardigheden geleerd, Ik pas ze steeds vaker toe maar vaak overheerst de angst ook nog hoor, ik ben blij dat ik tegenwoordig een keuze heb, voor mezelf kiezen of niet... en van elke situatie leer ik weer... zonder die vaardigheden en kennis was mijn leven een soort emotionele kermis die alle kanten uitvloog. Nu kan ik er wat meer richting aan geven en nu zonder drank is dat zelfs nog makkelijker... wat ik niet verwacht had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haarlemmertjes, vinden jullie de Gedempte Schalckburgergracht ook zo'n gezellig straatje?
Mijn liefste nichtje woont daar en ik zit haar altijd te pesten dat die naam niet op een envelop past, dus zij zelf maakt er van: De Half Omgekiepte, Ooit Een Gracht Geweest Zijnde, Soms Onder Water Gelopen Maar Nog Net Gedempte.... enzovoort.

Ja, leve het nuchtere leven Cacao. En als je nog meer recepten weet met zoete patatten hou ik me aanbevolen.
Dochter alweer thuis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, inderdaad, mijn meisje is een half uurtje geleden gearriveerd....zit nu vreugdevol achter haar gepimpte pc, waar ik ook nog het eea op geinstalleerd had..het was fijn zonder haar, maar ik ben ook weer blij dat ze er weer is :D

Ze vertelde me net dat haar vader haar gebeld had, om te vertellen dat ze vanaf volgend weekend om elk weekend bij hem gaat logeren...hij begint 't eindelijk te snappen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat liefste nichtje trouwens, is getrouwd met een alcoholist.
Haar vader, de ex van mijn zus dus, dronk dagelijks een fles jenever. (Tenminste, openlijk. Wat hij daarnaast nog dronk weet ik niet.) Hij mishandelde mijn zus als hij dronken was, werd vreselijk paranoïde van drank.
Mijn nichtje is dus een typisch voorbeeld van, je vroegere problemen willen oplossen in je tegenwoordige leven door het zelfde probleem aan te gaan. Daar is vast een term voor maar daar kan ik even niet opkomen. Hoe dan ook, ze heeft een dochter van zeven die regelmatig uitglijdt in de kots van haar vader als ze 's morgens vroeg naar de wc moet.
Een keer heeft mijn nicht zich tegen me uitgesproken, dat ze niet meer wist hoe het verder moest met het drankgebruik van haar man.
Toen ik haar wees op de mogelijkheid van verslaafdenhulp, krabbelde ze terug. "Het is allemaal niet zo erg". Nee, inderdaad. Ze waren vandaag op bezoek en hij had me daar toch weer een kegel!
Maar wat ik zeggen wil, nu jullie zelf je drankverslaving hebben ingezien, herkennen jullie het nu ook zo bij anderen? En zou je dan ook wel eens willen roepen, hou er mee op!!!!!
Maar als een ander het niet wil, kan je zo weinig doen. Machteloos gevoel is dat.
Iemand ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja benthe,

ik heb er ervaring mee, mijn zwager zuipt als een ketelapper. En is al een keer voor de dood weggehaald in het ziekenhuis. Hij heeft een jaar niet gedronken, maar is al weer een jaar of 5 danig aan de zwier. Het heeft hem al zijn huwelijk gekost. Hij heeft 3 volwassen kinderen, die kijken ook al niet meer naar hem om. En tot overmaat van ramp is hij met ingang van komende maand ontslagen, door zijn werkgever, waar hij 36 jaar heeft gewerkt. En dat alleen maar door die rot drank.
Er met hem over praten heeft geen zin. Want zolang hij er zelf niet achter staat, zegt hij toch maar wat ik wil horen. Je kunt met een alcoholist geen zinnige gespreken voeren, zolang ze drinken heeft het geen zin er energie in te stoppen. Het enige wat helpt, is ze laten vallen, tot dat het kwartje valt. Hoe hard het ook klinkt.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

iedere keer vliegt mijn programma eruit als ik mijn berichtje wil versturen nog een poging.

Nee ik heb er geen ervaring mee helaas begrijp je machteloosheid, maar laat ik naar mezelf kijken en dan naar mijn vorige verslavingsperiode, mijn dierbaren hebben van alles geprobeerd, artsen, vrienden iedereen kon met mij praten, nee ik vond het zelf wel meevallen, ik wilde er helemaal niet mee stoppen, en ik denk dat bij iedere verslaafde het moment aan moet breken het zelf niet meer te willen zelf de keuze moet maken te stoppen, niet voor een ander maar voor jezelf, zolang die wil er niet is kan je natuurlijk proberen te helpen, maar of het helpt? Persoonlijk denk ik van niet helaas!

Albi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...