Spring naar bijdragen

Zondag 27 januari 2008


An

Aanbevolen berichten

Dank voor het meedenken.
Dat vind ik waarschijnlijk ook een van de prettige kanten van dit forum. De een noemt het verslaafd en de ander misbruik, maar we zitten elkaar hier niet voor de gek te houden en we (h)erkennen het probleem bij onszelf en bij elkaar. Dat is stukken minder vermoeiend dan omgaan met mensen die zich te pletter drinken en nog steeds zeggen dat er niets aan de hand is, terwijl de wereld om hen heen in elkaar stort.
Wij weten tenminste wat er aan de hand is en proberen er iets aan te doen.

Cacao, jij had het er al eerder over dat je kringetje klein is geworden. Vind je dat erg? En zo ja, zin je er op om daar iets aan te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 175
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi luitjes,

Er is erg veel goeds en openhartig geschreven de laatste dagen. Ik ben er behoorlijk
door geraakt en het één en ander heeft in mijzelf ook weer het nodige losgemaakt.
Ik heb van begin af al moeite gehad dit te handelen en kan dan zomaar al tranend
hier zitten lezen. Ondanks dat ik velen hier niet voor het échie ken voel ik me hier
erg betrokken.
Enorm veel warmte over en weer, heel fijn dat ik mijn pc niet om een andere reden
heb hoeven uit te zetten.

Vier dagen had ik vrij, ze zijn om gevlogen. En als ik terug denk, wat heb ik nou eigenlijk
gedaan? Eigenlijk op het oog niet veel bijzonders. Zelfs mijn strijk nog steeds niet af.
Gewoon samen zijn en de dag "leven" en "beleven" zonder tijdsdruk of beneveld te zijn
is alleen al heerlijk om tot rust te komen.

Vandaag heb ik even stil gestaan bij de afgelopen week. Wat is er goed gegaan en waar
mee heb ik onvrede. Kan ik wat met die onvrede of moet ik het laten voor wat het is.
Voor mijzelf nieuwe doelen gesteld voor de komende week, ik ga er voor.
Ik ga me opmaken voor een nieuwe werkweek, dat betekent voor mij vroeg te bed, m.o.
gaat om 5.00uur weer de wekker.
Structuur en regelmaat is voor mij heel erg van belang gebleken om het ADB zijn en
wat daarbij komt kijken aan te kunnen.

Ik wens iedereen een hele goede nuchtere start voor de komende nieuwe week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien,

Fijn dat je lekkere vrije dagen hebt gehad, en fijn je even te lezen.
Het is idd soms zwaar maar ook vaak een bron van herkenning blij dat je er ook wat
aan hebt want dat is toch de bedoeling?
Oei 5 uur, als ik weer aan het werk ben zijn dat voor mij ook normale tijden, slaap lekker voor straks.
Werk ze morgen.



:present:Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,
Ik ben altijd al een beetje op mezelf geweest, heb me altijd een beetje vreemde eend in de bijt gevoeld, van jongsaf aan.
Er zijn wel tijden geweest dat ik meer vrienden/kennissen/familie had; nu heb ik 'slechts' 2 goeie vriendinnen, waar ik alles aan kwijt kan, over en weer, waar ik altijd op kan rekenen.
Ik heb ook geen familie meer, moeder/stiefvader overleden, maar daar had ik ook al jaren geen contact meer mee, ook met hun familie niet.
Mijn vader, ik weet niet of die nog leeft, boeit me ook niet.
Broer/zusje, daar heb ik ook al een jaar of 8 geleden een streep onder gezet.
Sinds een paar jaar mis ik ze ook niet meer.

Het is wel goed zo, ik ga geen wervingscampagne voeren ;) , maar als er zich iemand aandient en er is een wederzijdse klik, staat mijn deur wagenwijd open.

Ik vind het soms alleen jammer voor mijn dochter, want door mij heeft zij ook een heel klein kringetje.
Maar ja...ze weet niet beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ben je hier in goed gezelschap Cacao, want we zijn bijna allemaal wel een beetje vreemde eendjes.
Ik heb mijn kring de laatste jaren uitgedund, deels door de drank maar ook omdat ik geen zin meer had om verplicht gezellig te doen. Nu moet ik wel weer een beetje, vanwege mijn vriend die ongeveer 1000000 familieleden, vrienden en kennissen heeft. Maar ik kan nu mijn grenzen een beetje beter afbakenen.
Een rijkdom om 2 goeie vriendinnen te hebben!
Gaat je dochter niet op een sport? Of andere sociale kinderdingen? Ik dacht dat de kinderen van tegenwoordig van balletles naar debatinggroep naar muziekles naar huiswerkgroep trippelden, dat ze amper tijd hebben om thuis te zijn.
Sorry Houtje, no pun!

Stien, werk ze morgen. Fijn je weer even te lezen.

Lunalee ik weet niets van refusal, daar zijn weer andere deskundigen voor. Van oxazepam kun je je wel duf gaan voelen. Hangt er van af wat voor werk je doet. Maar aan de andere kant, als je eerder behoorlijk wat dronk en toch ging werken, dan kan je dat met oxazepam en zonder drank zeker.
Waarom zou je zelf denken dat je je ziek moet melden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,
Mijn dochter is niet zo druk bezet nee, voornamelijk door geldgebrek mijnerzijds.
Haar paps wil wel 1 sport/hobby betalen, deed ie vorig jaar ook. Toen zwom ze bij de reddingsbrigade, voornamelijk voor haar zwemdiploma's.
En ze zat bij het (gratis) KinderPersbureau, maar dat is nu over, zo ook de jeugd gemeente raad.
Nu weet ze nog niet wat ze wil, paardrijden, streetdance...
Maar ja, paardrijden is duur, ik weet niet of haar pappie dat ook nog wil betalen, omdat hij dit jaar ook de middelbare schoolkosten voor zijn kiezen krijgt, en de kosten van de beugel...
Ik ga informeren bij het buurthuis, daar schijnt ook streetdance gegeven te worden, en dat wordt gesubsidieerd, kan ik zelf dus wel betalen:D

Jeetje, ZOveel familie/kennissen die flip van jou? Dan hou je toch geen tijd meer voor jezelf over???:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,
Ik heb inmiddels weer vanalles gedaan en gegeten.
Ik heb het gevoel dat ik steeds meer de grip op mezelf en de tijd kwijtraak.
Soms is het of er sprong in te tijd heeft plaatsgevonden.
De afgelopen vijf jaar zijn er dingen gebeurd, waar ik absoluut geen weet meer van heb en toch schijn ik een flink deel van die dingen zelf georganiseerd te hebben. Geen erge dingen of zo, nee, juist veel leuke dingen. Dan zou je toch denken: dat moet je toch nog wel weten. Ze zitten die dingen hier dan met een prettige herinnering op te rakelen en zit ik met mijn mond vol tanden. Vandaag weer een heel verhaal van wat we een keer gedaan hebben.
Ben ik blij dat ik weer nuchter ben.

@Soothe,
Het gaat wel met me. Niet uitbundig, maar ik probeer posititief te blijven naar mezelf toe.

@Cacao,
Goed zeg, twee vriendinnen waar je alles mee kunt bespreken. Dat zijn de mensen waar je wat aan hebt.

@Albertina,
Ik was nog niet uitgeworsteld toen ik mijn terugval kreeg. Ik denk dat een terugval na 10 jaar droogte veel en veel harder aankomt. Dus sterkte met je proces.
Welterusten.

@Marieke,
Vervelend die situatie. Sterkte.

@Tapas,
:)

@Benthe,
Wat zitten mensen raar in elkaar. Heb je wel je nichtje attent gemaakt op de sites voor partners/familie/kinderen van alcoholisten?

@Ferry,
Dat klinkt idd hard. Maar ik ben wel heel blij dat het bij niet zover heeft hoeven komen, omdat iemand toevallig op een goed moment tot mij wist door te dringen, al was ik nog niet direct nuchter. Ik ben toen wel begonnen met er wat aan te doen al ontbrak mij het inzicht hoe erg ver ik was.

@Stien,
Dank je en jij ook een goede werkweek.

@Lunalee,
Weet niet hoe jij op e.e.a. reageert. De Refusal geeft geen ernstige bijwerkingen (zie de bijsluiter) afgezien van dat je 2 dagen niet gedronken mag hebben voor je er mee begint. Hoe dat zit met de oxazepam geen idee, maar het is wel iets wat op je stemming inwerkt.
Ik denk dat ik me een week ziek zou melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb'ers,
zo terug van verjaardag .
we weren bij de neef van mijn partner en diene gast is het laatse jaar 38 kilo vermagerd ik herkende hem niet eens meer , niet een rimpel vellentje heeft hij omdat hij nu dag dagelijks sport .
hij woont op de boerenbuiten en ik heb de geboorte van een kalfje via keizersnede gezien dit is de eerste keer in mij leven dat ik zo iets mee maak yes feel good to be sober .
anna en soothie ik kreeg de lach tranen in mijn ogen waarom , omdat zoals anna het beschreef het precies partner en ik waren die in die wagen zaten .
albertina slaap ze en hopelijk is morgen je koppeke een beetje leger .
marieke sterkte met je zoon , ik kan jou geen raad geven vermits ik geen kinderen heb .
benthe ivm de verslaving van een ander , tegen mij mochten ze praten wat ze wouden zolang bij mij het kwartje niet viel kon ik niet stoppen , zelf het feit dat de internist zei dat mijn lever aan het kapot gaan was , was voor mij geen reden om te stoppen , tsja ik nam wel bij ieder glas wijn een cardo mariano omdat dit de lever zou genezen hoe erg kon ik mijn eigen bedriegen:devil:
en nu luitjes ga ik even plat want het is een lange maar heel mooie dag geweest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die flip van mij :D houdt nog tijd over om coniferen om te zagen, haardhout te hakken, te werken, op zijn kleinkinderen te passen, te sporten en aandacht aan mij te besteden. Waar hij het allemaal vandaan haalt weet ik ook niet.

Ja, in buurthuizen worden vaak leuke dingen gedaan voor kinderen en voor weinig geld.
Is je meid nog zo blij met haar niet-drinkende moeder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, ik heb dat ook, ik heb ontzettende moeite met mensen die drinken, ruik en zie het al van verre, maar had dat ook al toen ik dronk, ik dronk ook meestal in mijn eentje thuis en heel soms met een feestje... In de kroeg tussen mededrinkers voelde ik me nooit prettig.. dat slappe geouwehoer en machogedoe... of ik moest echt ladderzat zijn dan had ik er niet meer zoveel last van

gisteren stond de buurman van 2 huizen verder voor de deur, die van die bedrijvigheid in de buurt, met een kegel van hier tot Tokyo.. tja, die bonjour ik dan weer zo snel mogelijk naar buiten want daar ga ik op zo'n moment geen serieuze dingen mee bespreken. Hetzelfde met mijn collega die steeds maar zo emotioneel en vervelend wordt als hij heeft gedronken, daar ga ik dan niet mee in gesprek en ik ga naar huis. Zelfde met vriendin hier in de buurt die belt als ze gedronken heeft, ik zeg haar dan dat ze me nuchter mag bellen maar dat ik geen zin heb om met haar te praten als ze gedronken heeft want dan vind ik haar ronduit vervelend. Streng ben ik hè... maar ik kan gewoon echt niks met iemand die flink gedronken heeft, ik kan niet tegen die onberekenbaarheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Blacky,
Nee, als de alcoholist (ik spreek voor mijzelf) niet toevallig in een ontvankelijke stemming is, kun je je de moeite besparen. Die zegt dat het allemaal niet zo'n vaart loopt, niks aan de hand.
Ik ben ook bij dat ik nuchter ben geworden, maar geef wel toe dat ik soms wel wil kunnen vergeten dat ik een alcoholist ben.
Slaapze.

@Benthe,
Vermoeiend zo een actieve man als jij hebt.

@Ferry,
:)

@Cacao,
Bedankt.

@Tapas,
Ik kan ook niet goed tegen dronken mensen. Ze worden zo klef en al het verschrikkelijkste leed van de wereld is nog niet half zo erg als dat van hun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne dat trof me, dat stukje van jou waarin je zegt dat er een stuk van je leven weg is. Even te eng om over na te denken.

Mijn flip zegt dat het door mij komt, dat hij zoveel energie heeft. Ja ja, wat een schatje! Ik vind het niet vermoeiend, want hij is een bijzonder ontspannen man. Maar ja, ik ben nou eenmaal str%ntverliefd. Dat is trouwens wel leuk, dat je ook verliefdheid veel meer kan voelen als je weer nuchter gaat leven.

Blacky ik ben heel benieuwd wat het wordt. Gisteren kok aan de kust, morgen wellicht een boerinneke?

En nu, hop in bed, I call it a day. Alvast welterusten voor straks iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Vandaag hadden we het verjaardagsfeestje van mijn zoontje... hij is 6 jaar geworden een paar dagen geleden... een huis vol met kids en hun ouders... vroeger (en nog niet eens zo lang geleden!) haatte ik dit soort "burgelijke" feestjes.. overdreven allemaal... en ik was als de dood voor mensen want o wee misschien wisten ze wel wat voor soort persoon ik werkelijk was...totaal self-obsessed...en ik had ook niks te melden want ik leefde ook niet in de "normale"wereld... ik leefde in de wereld according to Ziza... en die wereld was niets meer dan een schimmelig en stinkend luchtkasteel...zonder enige zelfwaarde gecombineerd met een hoogwaardigheidscomplex en dat levert rare situaties op ... het enige wat mij die feestjes heeft doen overleven was het spelen met de kinderen...that's it... en als ik dan in de flow kwam verdwenen alle negatieve en bange gevoelens... echter ik moest mij wel kompleet overgeven aan hun wereld en ideeen...en zodra dat stopte kwamen alle negatieve en angsten weer terug en vaak trok ik mij dan ook terug...of ging overdreven opruimen...

Het eerste jaar dat ik clean en nuchter was en we het feestje van mijn zoon vierden was ik nog steeds bang voor mensen ... en weer speelde ik met de kids die allemaal kwamen..voetballen , tikkertje , schommelen etcetc.. maar met een nuchter en blij gezicht... want ik wist dat ik op de weg terug was....

Het tweede jaar dat ik clean en nuchter was en we het feestje van mijn zoon vierden keek ik uit naar de mensen die zouden komen... ik had er zin in om een leuke dag te hebben... en nu kon ik spelen met de kids en met hun ouders/onze vrienden praten...zonder overdreven te doen... ik kon eindelijk een bijdrage leveren in de feestvreugde voor allemaal... en ik voelde mij op mijn gemak... en dat was vreemde maar heerlijke ervaring...

Vandaag was een heerlijke dag... ik had besloten om mijzelf "vrij" te geven van alle bullshit om mij heen , op mijn werk , met mijn broers... gewoon genieten van wat er NU is... en dat waren blije en verwachtingsvolle kids...en ik beelde mij in hoe het als kind was om jarig te zijn...hoe spannend dat was...en verplaatste ik mijzelf in mijn zoontje...en keek naar zijn gezichtje...spanning...geweldig... en ik begon de morgen samen met mijn kids te dansen op ABBA (dancing queen) met mijn dochtertje en met mijn zoontje danste en playbackten we Coldplay...
En de hele dag was heerlijk... veel gelachen en leuk gepraat... en natuurlijk heb ik met de kids gespeeld...want zij waren het die mij er door heen hebben getrokken toen ik door de waanzin ging...
Geen gesprek met een psychiater of een goede vriend of mijn sponser of AA kunnen op tegen de energie van blije kids... het enige wat ik hoef te doen is in te tunen... mijn zender af stellen en in beweging komen... makkelijk ... soms wel en soms niet... ook hier geld voor mij ACTION IS THE MAGIC WORD...

Wat een verschil met gisteren...

Life gets better every day...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...