Spring naar bijdragen

Donderdag 14 februari 2008

water

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 230
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

er wordt hier driftig aan de deur gebeld...het regent en ze willen naar binnen. Komt mij ook wel goed uit, want het begint te schemeren en ik ga met het avondeten beginnen.
Hebben jullie al iets van Pippi gehoord?
Pip, mocht je nog bijlezen, ik maak me zorgen over jou...Voelde mezelf vandaag ook bijzonder k..., maar nu gaat het weer. Ben je weer een beetje tot jezelf gekomen??
Forummers, ik lees morgen wel weer bij.
Voor straks, eet smakelijk, voor vanavond volgens mij komt er House op tv en dat vind ik leuk, voor de rest...het is me gelukt (en waarom voel ik me dan niet blij???)
Tot morgen,
Orleando

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maakt niet uit Rudy, af en toe begrijpt niemand een snars van elkaar.
De dingen ter lering pikken we er toch wel uit.
Eet lekker, wat ga je vanavond weer voor verschrikkelijk verleidelijks maken?
En Koh, het is gewoon mijn eigen tekortkoming dat ik alleen maar letterlijke berichten goed kan volgen. Daar hoef jij je lekker niks van aan te trekken. En ik wens jou heel veel sterkte met innerlijke vrijheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfffffff. Vie.. ik kan de letterlijke berichten hier af en toe ook helemaal niet volgen... En mezelf ook maar af en toe... tijdens (voor mij) heldere momenten. (Moet even op de puntjes letten, want voor je het weet ben ik dronken verklaard..) Maar Vietje, let nou niet op de taal maar op de woorden.. het gaat erom dat je jezelf durft en kunt geloven als je jezelf een belofte doet. Toch?? Want mooie woorden zijn leuk om te lezen voor anderen, het komt neer op ware woorden voor jezelf. En als je ze hier schrijft zijn ze alleen voor jezelf nog eens extra confronterend. Voor anderen zijn het gewoon woorden!! Jij zelf alleen kunt de waarheid van die woorden kennen.. en je trots of schaamvol voelen als je ze terugleest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik het moeilijk mee heb, is dat alcohol óók heel sterk verbonden is met heel gelukkige momenten uit het verleden....een middag spijbelen, met de (toen) liefste en een fles witte wijn in een koeler op een terras aan de Amsterdamse gracht in de felle zon...kinderen veilig bij oppas, baas nergens weet van..en dan tóch je parkeerbonnen en lunch declareren...Of op de zeilboot, met liefste, Ijsselmeer, automatische piloot, voor op de plecht met je voeten in het water, fles rosé onder handbereik....
op een koude heldere zaterdagmiddag in Utrecht aan de rand van de markt op een verwarmd terras, met liefste aan de koffie met cognac...en laat de cognac maar komen....

Dat is wat mij vaak parten speelt, dat ik dàt geluksgevoel moeiteloos naar boven kan halen, maar dat het zo hand in hand gaat met alcohol. Ik heb zóveel van deze herinneringen, dat de gedachtesprong:''ik wil gelukkig zijn en tóen was ik extreem, bijna tastbaar gelukkig met alcohol, dus als ik nu alcohol neem kan ik dat gevoel terughalen.....en soms lukt dat dan ook, zij het in mindere mate.

Overigens zal jullie duidelijk zijn dat die liefste óók een fervente liefhebber was...

Maar dat gevoel van geluk, dat heb ik nu nog maar heel zelden...twee keer geloof ik vanaf mijn alcoholstop. Eerste kerstdag was het er zomaar, ineens...En dinsdagavond, na een inspannend dagje beurs met zwangere dochter...
En twee keer in 5 maanden is niet veel, dus ik moet geluk leren herdefinieren, het gevoel te leren herscheppen....

Maar is er iemand (Rudy, Houtje, Vie) die me hierover kan raadgeven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees ik was net uitgelogd, maar voor zo een mooi en eerlijk bericht moet ik weer even inloggen.
Dat je die gelukkige tijd, toen drank nog geen hot item was, terug wil, kan ik me heel goed voorstellen. Ja, grondig kan ik zeggen dat ik die begintijd, toen drank alleen nog maar ontspanning en pret betekende, ook graag terug wil. Je beschrijft het precies zoals het is, geen toevoegingen meer nodig.
Aan de andere kant zeg je ook, dat je die gelukkige tijd nu met drank nog maar heel gedeeltelijk kan terughalen. En dat je nu ook weer heel af en toe gelukkige tijden kan hebben, zonder.
Ja, het is toch zo dat de drank je op den duur niet die zorgeloosheid heeft gebracht die je verlangde. Eigenlijk niet, dus. Naar de drank terug gaan is dus geen optie, want dat brengt je niets goeds, ook dat leuke verleden niet. Maar wat dan wel?
Ja dat is denk ik je eigen moeilijke taak. Wat maakte jou gelukkig voordat jij ooit gedronken had? Toen was er ook een leven.
Het is wel een verschil of je drank gebruikt om iets nog mooier te maken dan het is, of dat je het gebruikt om een gemis te camoufleren.
En wat denk jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ben er even uit geweest... hoe gaat het nu met jou, trouwens? Wanneer weet je of die nieuwste behandeling wat heeft uitgericht? Of weet je dat al? Hoe voel je je momenteel, en dan bedoel ik puur lichamelijk en geestelijk zonder aan het forum en de rest van de buitenwereld denkend...alleen vanuit jezelf??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mais non Koh, het is hier een komen en gaan. Ik was weer even ingelogd voor Trees, en die is nu weer verdwenen.
Met mij gaat het geestelijk goed, ik voel me sterk. Lichamelijk kan ik weinig aan, en dat vind ik niet leuk.
Jouw opmerking om nog te maken wat je kunt van de tijd die je hebt, vind ik mooi. Doe jij dat ook? Precies wat je zegt, morgen kan je wel een dakpan op je kop krijgen of onder een vrachtwagen komen. Dan kun je maar beter vandaag het beste voor jezelf en anderen hebben gedaan.
Je lijkt een beetje in verwarring. Maar weet je, een nuchtere Koh in verwarring vind ik veel aardiger dan een dronken Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan kohtje en rudy in hun schrijven volgen de hemel op aarde .
ik ben juist met het hondje in het bos hier achter wezen wandelen en had brood mee voor de eendjes , ik zat daar op dat bankje en ineens kwam met volle kracht het volgende gedacht in mijn hoofd op " ik ben precies jaren dood geweest " en nu voelt het aan alsof ik stilaan tot leven kom.
ik geniet van het tsielpen van de vogels , ik ruik het bos en ik voel en weet dat mijn huidige keuze de juiste is , het is niet altijd makkelijk om dit nieuwe pad te blijven volgen , ik bedoel er komen soms serieuze keien op mij af , die een mogelijke aanleiding zouden zijn om uit de bocht te gaan drinken dus , maar ik weet en besef dat dat drinken mij niet gaat verder helpen ja eventjes naar een roes en wat volgt er morgen een hoop slechte gevoelens en schuld gevoel omdat ik weer gefaalt heb .
mijn schrijven hier laat het duidelijk zijn dat dit mijn eigen gevoel naar blacky toe is .
ik heb nog min momenten , zo was hier vandaag een vriendin en als een klein kind heb ik zitten huilen om de pijn die ik binnen in mij voelde om wat er in mijn leven al gebeurt is , indien ik nog zou drinken dan zo dit uitmonden in het kwetsen van mijn eigen .
dit alleen is reden genoeg voor mij om niet te drinken
ach ja over oneerlijkheid gesproken ik ben met die vriendin gaan eten bij de betaling krijgt mijn vriendin een valentijn knuffelke en ikke niet ??;-((
maar vriendin heeft knuffel valentijn beerke aan mij gegeven :present:
ik heb er niet veel vriendinnen maar de welke ik heb daarvoor zou ik alles doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihi..Vie.. dank je. Weet niet of ik hier nu zo blij mee moet zijn... nou ja, toch wel, want nuchter is altijd aangenamer dan niet nuchter. of dat nou verwarrrend is of niet. Ik durf alleen helemaal geen puntjes meer te plaatsen. Maar een beetje nadenken bij wat je doet kan ook geen kwaad. Beetje discipline.

Vie, meis, ik ben me al zo lang bewust van de tijdelijkheid van het leven.. Zolang ik geen diagnose van een terminale ziekte kreeg deed ik de kans op een fataal ongeluk wel huizenhoog oplopen.. ik realiseer me gewoon dat elke dag m'n laatste kan zijn.. In tegenstelling tot mensen die er dan maar op los leven, had ik juist de neiging me te gaan bezinnen en in mezelf terug te trekken.. tot in het deprimerende toe. M'n wereldje wordt dan wel erg klein... Hier breek ik nu weer doorheen.. ik zie van alle kanten horizonten ver weg... en er zijn genoeg mensen die me daarheen weten te motiveren. Dus over de benauwde grenzen heen... Het voorjaar komt er aan, daarmee ook weer mijn wat optimistischer kijk op het leven... Zal toch minimaal drie maanden aanhouden, hoop ik!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
rvanth

Ziza het is maar goed dat er ook AA lectuur in het Nederlands bestaat, anders had ik nu nog aan de borrel gezeten.

Goed voor jou Rudy... het was ook speciaal voor jou vertaald... ze wisten namelijk dat ene Rudy een drankprobleem had en men heeft onmiddelijk gereageerd met een hollandse/belgische vertaling....

;)

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik hoop niet dat ik mensen tot zwijgen breng..... nadenken is niet verkeerd maar als iemand geen kant met me op kan... zeg het maar. Is voor mij ook een leermoment, hoor... Wees lief voor elkaar maar spaar niemand uit puur medelijden... dat heeft me al zo vaak de das om gedaan.. Ik deed in den beginne ook geen dasjes om... ik verlang terug naar die tijd. want degenen die geen dasjes omdoen zijn de mensen die sterk staan.. op dat moment, zeg ik erbij... en sterke mensen op dat moment, daar heb ik wat aan... ik heb wel eens een dasje omgedaan, maar gemotiveerd, denk ik... ach ja... Ik heb het over verleden.. maar ik werk weer naar een dergelijke toekomst. Nu nog in den beginne... maar langzaam weer naar: weet je nog............................Ik hoop ooit weer mensen te kunnen motiveren of de trap naar motivatie te kunnen geven. Nu nog even niet, ben nog druk met mezelf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

treezebezeke ,
de stoom komt hier uit mijn oren door je vraag ivm of ik prettige momenten met drank beleeft heb .
heel diep in mij vermoed ik van wel maar dat moet dan wel heeeel laaaaang geleden zijn .
ik denk voor mijn eigen dat de drank mij veel te diep gebracht heeft en dat het hierdoor allemaal slecht is wat drank betreft
voor mij geen valentijn en het rare is dat ik er mij heel goed bij voel.
valentijn heeft bij mij altijd in het teken gestaan van lekker koken voor ons beiden , nu ineens besef ikdat het niet lekker koken was voor mijn eigen maar vpoor mijn partner , maar dit wil niet zeggen dat ik mijn partner nu niet graag bij mij zou hebben , maar ik knuffel mijn hondje eens meer vandaag ;)
valentijn was ook altijd een dag dat ik naar mijn ouders/ma belde dus daar doet het wel eventjes pijn .
ach ja mijn valetijn diner daar juist was getoaste boterhammen met americian finesse amaai ze hebben er zeker de tabasco pot in laten vallen ik sta in brand .
weten jullie wat ik zo romantisch vindt , dat is samen met mijn partner een pakje friet eten samen in het bakje peuteren en eens van elkaar hamburger bijten :heart:
don ziza entonces han traducido para mi los libros de AA al español ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me bij het lezen van je verhaal onmiddelijk te binnen schiet is de gedachte van Trees kan niet gelukkig zijn geweest met alcohol samen.
Maar misschien is zit ik er naast en ben je wel gelukkig geweest.

Dus Trees kan ik me indenken dat je vroeger momenten van geluk hebt gekend.
Je legt de nadruk wel erg op alcohol.
Gelukkig zijn in combinatie met alcohol.

En daar kun je vraagtekens bij zetten.
Is dat wel zo, was je echt gelukkig?

Geluk is niet het resultaat van bepaalde omstandigheden maar de omstandigheden zijn het resultaat van geluk.

Het geluk zit n.l niet in de alcohol.
Het geluk zit in jezelf.
Alcohol is zo verraderlijk dat zij je laat denken dat jou geluk door haar bepaald wordt.
En dat is voor een verslaafde een schitterende gedachte om zijn drankje te rechtvaardigen.
Het is een verkeerde gedachte, je neemt jezelf in de maling.
En wat erger is op het laatst ga je in zulke gedachten geloven.!!

Als ik naar mijn leven met drank terugkijk, heb ik alleen maar goede herinneringen aan de momenten zonder drank.
Drank had een andere funktie voor mij, ik wilde de roes, me anders voelen in dat voortdurend spanningsveld waar ik maar niet uit kwam.
Ik kon niet omgaan met mijn emotie en mijn gevoel niet uiten.
Drank liet me geloven dat in een gezamelijk project wij dat wel aan konden.
Maar Trees, dat is een illusie geweest.
Ik leefde in een schijnwereld.
Toen ik stopte met drinken leefde ik nog steeds in die schijnwereld, totdat ik het innitiatief nam naar buiten te treden.
Daar is een grondige voorbereiding aan vooraf gegaan.

De nieuwe confrontatie met mijn medemens ,zonder drank liet geleidelijk aan de echte Rudy zien.
Ik liet mijn schijnwereld achter me, leerde met mijn emoties omgaan en kon verwoorden wat ik voelde.
Liefde vreugde en geluk kwam niet als een lawine op me af.
Maar bereikte me mondjesmaat.

Dat geluk , de vreugde en verdriet, de pijn van vroeger waar ik zoveel weerstand tegen had, heb ik geaccepteerd als zijnde een deel van mij, van mijn leven.
Mijn leven is niet eenvoudiger geworden maar wel kleurrijker.

Trees, zo ben ik uit mijn schijnwereld gestapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

blacky, meis... o zo simpel, maar o, zo romantisch... waarom de boel ingewikkeld maken als intimiteit zo voor je neus ligt. Ik bewonder je natuurlijkheid, vrouwtje. Intimiteit ligt vaak zo voor de hand. Maar daarentegen afstand ook... Voor je het weet heb je het verknald... Maar wat kun je nu beter dan in liefde en vol positiviteit handelen....?????? Meestal komt dat wel goed omdat het gemeend is.!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...