Spring naar bijdragen

Donderdag 14 februari 2008


water

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 230
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

pippi, gaat het?
Niet gaan drinken, lieverd. Dat lost niets op!
Je gaat goed. En dit is anders, verdrink niet in je oude gevoel!
Doe het op je nieuwe gevoel. Geef het tijd!
Een hele dikke knuffel!!!
Deel maar met je kinderen, omdat ze zo'n vreselijk lieve, goede moeder hebben!

Blijf nog even hangen hier..

Je hoeft helemaal niets uit handen te geven. Wees duidelijk in wat je niet en wel aan kan!
kijk vooruit, meis. Het verleden is geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het vreselijk voor je, Pippi.
Maar denk dat je nu weer sterk genoeg bent. Laat de emoties beter komen.
Je hoeft ze niet weg te stoppen. Als je voor X kiest, wil dat niet zeggen dat je er voor kiest om jezelf overbodig te maken. Natuurlijk doet het zeer, als je dat ziet met je ex. Kun je het loslaten? om verder te kunnen?
Sterkte meis, je bent het meer dan waard om een gelukkig leven te heben. Zorg goed voor jezelf!

X is goed. Al bedoelde ik het geenzins denigrerend. Voor mij is een boer iemand die dichtbij de natuur staat en heel puur is. Juist heel positief!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Ben net naar de huisarts geweest en helemaal gezond! Alle bloedonderzoek zijn goed.
Pfffff ik ben blij. Ik was toch een beetje bang, gelukkig voor niets.
Meteen gesproken over de psych, die mij maar niet terug belt, zij ook meteen bellen en ook weer
de voicemail.
Zij was het met mij eens dat het onbehoorlijk is om niet te reageren.
Krijg nu de AD via mijn huisarts en daar ben ik blij mee, hoef ik niet steeds in de stress te zitten als ik
nieuwe medicijnen nodig heb.
Nou dus al met al druk gemaakt voor niets.

@Orleando,
Wat naar dat je het niet hebt gered, kan je geen hulp inschakelen? Huisarts bijv. Ik heb daar ook
heel erg tegenop gezien maar ben blij dat ik wel met haar heb gesproken over mijn alco probleem.
En als je niet alleen durft misschien kan je iemand meenemen?
Het is maar een idee hoor, je hebt het zwaar zo in je eentje lijkt mij en als je je probleem kan delen lucht dat enorm op.
Tenminste zo ervaar ik het mijn dierbaren weten er van en dat is toch een prettig idee, zij veroordelen mij ook niet en als ik wil kan ik er terecht, dat gun ik jou ook.

@Marjo,
Voor jou een:present:om je een klein beetje op te fleuren en voel je niet bezwaard als je over jezelf schrijft,
daar is het forum toch voor?
Het lijkt mij helemaal niet makkelijk om een heel gezin te hebben en dan nog te leren om nuchter te
leven, ik vind het juist knap van je.

@Charlie,
10 dagen en nog wel op Valentine :heart:, goed hoor.

,
Nu ga ik mijn bed verschonen, duurt wat langer dan normaal op 1 been.;)en de vaatwasser uitruimen.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Pippi, ik snap even iets niet. Je hebt het over je ex, de vader van je kinderen ,en over de boer, nu omgedoopt tot X. Hij is toch ook degene die een droomhuis wil bouwen?
Maar wie is dan diegene die vorige week je belde en al na drie dagen een ander had? Of haal ik nu dingen door elkaar?
Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,

Kijk nou toch eens, al je kwaadheid en al je problemen met je psych HEB JE ZELF OPGELOST :present: fantastisch.

Dat is het belangrijkste dat ik merk, we worden minder (emotioneel) afhankelijk van anderen omdat we meer op ons zelf kunnen vertrouwen (als we niet drinken).
Dat is het dus: we worden méér ons zelf en steeds zelfstandiger in staat problemen op te lossen. Ik zit hardop te denken. Probleemoplossend vermogen wordt groter?

Zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pippi,
Ik snap de soap "Pippi zoekt boer" (:D ) ook niet meer. Opheldering GRAAG !!!!!!!

@Orlando,
Het is niet zo moeilijk. Je hoeft maar één dag niet te drinken en dat is vandaag. Morgen zie je wel weer verder. Je zegt dat je het om half 4 moeilijk krijgt. Wat dacht je van iets heeeeeel ingewikkelds koken en bv. met je kids samen een appeltaart bakken met een bolletje ijs als toetje? Daarmee verwen je je kids, je bent bezig met je handen, en je drinkt niet want je hebt afleiding. Laat de kinderen deegsliertjes maken en figuurtjes rollen, maak wat extra deeg. En kook iets dat veel tijd kost. Eet om half zes en ga lekker vroeg in bad me ze (ja, dat bedoel ik inderdaad) samen met ze badderen.
Voor die tijd haal je nog een goed boek of je koopt een Libelle of een ander leuk blad en je gaat als je kids naar bed zijn ook naar bed.
Heb je iets van librium of een ander pammetje in huis? Plan de dag vanaf nu úúr voor uur, en gebruik waar nodig de keukenwekkermethode. Dan steek ik om half 4 een kaarsje voor je aan en doe met je mee.
Afgesproken? En vanavond drinken we SAMEN NIET. Ik mag als luxe Crystal Clear drinken, normaal drink ik alleen water en Spa, zo verwen ik mezelf. Het gaat om de kleine dingen.

Afgesproken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Thanx:heart:, ben zelf ook wel stiekum een beetje trots:huh:.
Ja ik denk ook dat het prombleem oplossend vermogen beter wordt,
al heb ik natuurlijk makkelijk praten ik hoef het alleen voor mijn eentje te doen, en
jullie hebben er nog een heel gezin bij, dan is het nog zwaarder, denk ik hoor.

Nou nu ga ik echt mijn bed doen, ik zit alweer veels te lang te PCen.

Ik gooi nog een:heart:over het forum, kan vandaag...........vangen.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik doe met je mee vandaag!!! Inmiddels is het grote gedeelte slechte humeur weg. Heb de kinderen nu alle drie op school; we zijn met de fiets gegaan en dat heeft ook wel een beetje geholpen. Mijn man is vanavond vrij, dus dat is ook leuk!
Ik ga vanmiddag geen appeltaart bakken, maar met ze verven. Vooral met de jongste is dat een uitdaging, want die verft niet alleen op papier. Dus dan ben ik inderdaad bezig!
Tina, mijn huisarts weet het van mij en ik kom daar ook regelmatig om bij te praten. Het is een goede man, een geduldig luisterd oor met goede adviezen. Hij wilde mij naar maatschappelijk werk hebben, maar ik ben geen prater. Deze internettherapie werkt wel, want het is anoniem. Ik heb hier ook al veel meer losgelaten, dan dat ik in het echt zou doen!
Maar het lucht wel op dingen van me af te kunnen schrijven. Mijn vader en zus weten het ook, maar ik moet zeggen, dat ze het helaas weten. Want mijn vader gebruikt het tegen me en mijn zus zegt wel dat ze me wil helpen, maar wacht eerder op sappige details die ze dan aan haar man kan doorbrieven. Ik krijg steeds zeurbrieven en daar zit ik niet op te wachten. Ik heb volgens mij altijd alles alleen gedaan, dus dit ook. Mijn man wil me steunen, maar weet soms ook niet wat hij met me aanmoet. Hij heeft al zoveel dingen gedaan om me te helpen, ik snap eerlijk gezegd niet, dat hij nog bij me blijft. Ik heb echt hele rare dingen gedaan, maar nog vaker werd ik's morgens wakker met een gat in mijn geheugen...en vanmorgen dus ook. Ik denk, dat ik maar van uur tot uur moet overzien, want zelfs van dag tot dag hou ik niet eens vol. En ik moet stoppen, anders drink ik mezelf kapot. Ik merk nu al, dat mijn gezondheid niet goed is, maar ik wil ook een goede moeder en vrouw zijn. Ik wil mijn eigen ik weer terug...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orlando, je moet er ooit één keer doorheen. Ooit één keer één dag niet drinken. Waarom dan niet vandaag? Dan ben je er maar vanaf! Als je een gaatje in je kies hebt, wil je het toch ook zo snel mogelijk laten vullen?
Eé dag, zoals Houtje zegt, en dan morgen weer zien! Want wat nou als je kinderen gisternacht hun bed waren uitgekomen en ze hadden je nodig gehad? Of, God verhoede, er was brand uitgebroken? Doemscenario's, maar wel realistisch!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kiekeboe!!!

Ik kom even tussen alles door melden, dat ik mezelf goed heb 'beloond'!
Ik moest iets leuks voor mezelf kopen - en dat heb ik gedaan, 2 dingen zelfs, joepieeee..:$

1- ik heb mezelf een neuspiercing gegeven.
2- ik heb mezelf een nieuwe bril aan laten meten, een gave paarse!

En even een tip voor wie ook aan een (nieuwe) bril toe is:
Vanaf morgen alle brillen 35,- bij Hans Anders! En het wordt ook nog vergoed!!!

Ik ga weer verder, tot later en toedeloe...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, met die doemscenario's maak je me wel bang...maar je hebt ook gelijk. En ik ben al vaker gestop, met de feestdagen zelfs 2 weken geen drup! Wat voelde dat goed en wat voelde ik me toen goed! Dat heb ik hier geloof ik al eens geschreven. Dan liep ik 's avonds laat onder de sterrenhemel de hond uit te laten ipv een snel blokje met wankele stappen. Ik kan wel stoppen, maar ik hou het niet vol. Steeds ga ik weer de mist in en gisteren heb ik het helemaal verprutst en was mijn eigen stomme fout. Daarom baal ik ook zo van mezelf...De valkuil voor mij gaat open rond een uur of 4. Maar dit keer trap ik er niet in!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal... ga zometeen even een verhaaltje typen... nu even reageren op de laatste berichtjes van vandaag... verder terug heb ik niet gelezen... stel nu toch maar grenzen aan wat ik lees en niet lees... ga me er niet meer op toeleggen alles te lezen, dan zou ik hier nooit meer komen, als ik dat wel zou doen.. Ik lees langzamer dan dat ik typ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag dag beste forumgenoten. ik kom ook weer even kijken.
Even de draden doorgelezen. Knuf, ik was perplex. Hoe kunnen je ouders toch in hemelsnaam zoiets als een verrassing zien! Tadaaa, surprise, kijk eens Knuffie, we hebben de man uitgenodigd die jou in je jeugd misbruikt heeft, leuk hè.
Nee, ik kan er niet bij. Heel veel sterkte.
En voor de forumers die het vandaag moeilijk hebben ook veel sterkte.
Hou het droog vandaag, morgen weer een andere dag. Alleen vandaag maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...