Spring naar bijdragen

Donderdag 14 februari 2008


water

Aanbevolen berichten

cacao, hoe is het leven door een paarse bril gezien??? Misschien nog leuker dan door een roze bril???
Pearcings... ik word al naar bij het woord... zelfs doorboorde oorlelletjes doen mij al gruwelen bij de gedachte... al dat gegier als het een keertje stevig waait..... een mens is zoals ie is.. als het gemoeten had hadden we al die doorboringen wel van nature meegekregen.. ik zie elk moedwillig aangebrachte verandering aan de huidstructuur (let wel, zonder noodzaak) als verminking.. Maar ja... ik kan absoluut niet tegen bloed (word al wee in de vingers bij het typen van het woord bloed) en trek je natuurlijk van mij, watje, niks aan, hahaha....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 230
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

het is alweer tijd om mijn bengels te halen. Vliegt zo'n middag om, niet normaal. Ik moet de was nog opruimen, strijken...genoeg te doen! Misschien voor mij maar goed ook, hahaha.
Vanavond manlief vrij, die moet morgenavond werken. Dus vanavond kom ik hier niet, maar morgen wel, denk ik. Als de jeugd op bed ligt, kom ik ook een keer 's avonds hier.
Pippi, ik maak me zorgen om jou...gaat het wel daar?? Laat even wat van je horen, ik lees het later wel.
Houtje, pak maar vast een kaarsje. He, weet je wat? Ik pak ook een kaars en steek die om 4 uur aan. Voor Pippi, die het moeilijk heeft, voor jou, voor Trees, Marjo, Tina en ieder anders hier van het forum.

Fijne Valentijn voor iedereen!
Orleando

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pipje... richt je op een motorfiets die je vrijheid en vreugde kan bezorgen... op een helemaal nuchter genieten van het rijden over 's Heeren wegen in alle vrijheid die je je kan wensen, inclusief alcovrijheid... de omgeving op je in laten werken als imposant en gastvrij in plaats van mogelijkheid je een laatste rustplaats te bezorgen.. Zie de natuur als mild en vriendelijk, als je levensomgeving... niet als plek om je om zeep te helpen.. je bent natuur.. je bent leven.. je BENT.. Geniet van het leven, meid.. en gebruik je motorfiets daarvoor.. het vrije blije.. Jij en je direkte omgeving lijken verbonden met elkaar.. toch zijn jullie maar een vlekje in het geheel.. en in dat vlekje is ieder individu voor zichzelf het belangrijkste.. en in jouw geval ben jij dat.. Jij bent de belangrijkste..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Treessiememesie,
het gaat wel hoor, dankjewel, ik heb me dinsdagavond alleen maar iets te veel ingespannen. Wilde persé naar een concert, dat had ik niet moeten doen. Gisteren dus nogal uitgeteld. Maar er wordt niet gedronken. Zelfs niet op valentijn. Dat wordt weer Jip en Janneke vanavond.
Jij klinkt wel goed! Zit je zoon nog virtueel om de hoek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tnx Albi, jij ook een valentijns:heart: , en het hele forum natuurlijk.
Ja het concert was mooi, maar tegen de pauze zakte ik bijna door mijn hoefjes, toen heeft de buurman, met wie ik was, me thuisgebracht. Gelukkig was hij zelf weer op tijd terug voor het deel na de pauze, het was hier namelijk vlakbij.

Verder heb ik gisteren de knoop doorgehakt en de huur van mijn flat in Rotterdam opgezegd. En dat gaf me wonderlijk genoeg een heel goed gevoel. Besef eigenlijk nu pas goed, hoe die wijk waar ik woonde, me de laatste jaren tegenstond, met de criminaliteit en toenemende tegenstellingen tussen culturen en vooral geloven.
Ik zal de levendigheid wel missen.

Albi jij gaat wel okee, is het niet, ondanks je pootje.

Cacao, ik heb het niet verder gebracht dan gaatjes in mijn oorlellen. Maar wat ik me nou de hele tijd afvraag: als je een neuspiercing hebt en je bent verkouden en je snuit flink je neus, komt dan het snot niet via die piercing naar buiten? Sorry als ik wat onsmakelijk doe, maar dit is al jaren een prangende vraag voor me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Vie, met mij gaat alles wel goed, af en toe een k@tdag, maar dat mag de pret niet drukken,
ik ben aan het aftellen nog 1 week gips en dan mag het eraf.
Dan ga ik weer aan het echte leven beginnen, werken lekker in mijn auto'tje rijden en mijn eigen zaakjes weer regelen, het is wel lief alle hulp, maar ik ben een raar typje ik ben zo gewend alles zelf te regelen dat ik er af en toe geirriteerd van raak om alles te vragen.
Oh da's een belangrijke knoop die je hebt doorgehakt, je huis opzeggen, en fijn dat het goedvoelt.
Ik heb zowaar 3 Valentine kaarten gekregen en van 1 kaart heb ik geen idee van wie hij afkomstig is, meestal herken ik een handschrift wel maar nu niet, en aangezien ik nogal nieuwsgierig van aard ben:o
kan ik niet uitstaan dat ik niet weet wie de afzender is.
Ik hoop er snel achter te komen hihihihihi.

hahahahah, snot komt natuurlijk ook in die piercing,
dat weet ik van een vriendin die er ook een heeft:D.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar komen al onze ongelukkige en tot drankgebruik uitnodigende gevoelens toch vandaan? Ik denk dat de basis van deze gevoelens en gedachten ligt in het simpele feit dat we gelukkig willen zijn ...

Gelukkig zijn is maar net wat je er zelf van maakt. In elk geval is "gelukkig zijn" niet "ongelukkig zijn".

Ik oefen mij nu dagelijks in het tellen van mijn zegeningen. Dat zijn er tot mijn eigen verrassing toch best veel. Paar voorbeeldjes:
- ik ben (redelijk) gezond
- ik kan zelf beslissingen nemen
- ik kan in mijn levensonderhoud voorzien (zij het nipt, maar toch...)
- ik heb uit mezelf gekozen voor de internetbehandeling en ambulante hulp van de plaatselijke verslavingszorg
- ik heb goede contacten met mensen die mij na aan het hart liggen
- ik weet dat ik bij anderen na aan het hart lig
(ps.. na aan het hart komt in vele gevallen overeen met "in het hart gesloten")

Komt erop neer: ik heb heel veel redenen om gelukkig te zijn. Het enige dat mij ongelukkig maakt is drank.

Soms ben ik zo gelukkig dat ik dit niet aankan. Dan trap ik op de rem door alcohol te nuttigen. Ik kan immers niemand gelukkig maken (behalve mijzelf) en anderen tot geluk (helpen) brengen??? Wie ben ik???????????????????????????????????????????????????????? en ja, dat is het nou net... wie ben ik??

Als een ander zegt in mij houvast te vinden dan zal dat zo zijn... Waarom trek ik dat in twijfel? Volgens mij is volwassen worden een proces tot de dood er op volgt.. Wil ik misschien wel daarom niet volwassen worden... Ik wil nog lang niet dood... Maar ik wil wel volwassen worden, cq zijn...... nou ja, tegenstrijdigheden volop.. maar dat is nou juist de uitdaging... tegenstrijdigheden te lijf gaan... en dan zonder invloed van alcohol... Pffff....


Gisteren ging ik weer ietwat voor gaas na de berichten van Knuffie.. Vandaag heb ik tijdens het invullen van vragen en Lijsten voor de internetbehandeling het restant dat ik n og had staan weggegooid...De behandeling heeft me weer met de neus op de feiten geduwd.. niemand, incluis mezelf, schiet er wat mee op als ik drink...

Drinken is voor degenen die het gevecht met zichzelf (nog) niet aankunnen. Ikzelf hoor ook tot deze groep. Nog wel.....
Vechten met jezelf is zo interessant... Het inspireert me.
Buddha speelt hierin een rol.
Buddha in mezelf, de hogere macht, God, Allah, de Centrale Verwarming, zoals Rudy ooit zei.... ,maakt niet uit hoe je het noemt.... bekijk en bekritiseer jezelf of je als buitenstaander naar jezelf kijkt... wees empathisch naar jezelf... en wees keihard... bikkelhard... probeer jezelf onderuit te halen en reageer op jezelf... een potje schaak tegen jezelf.. je wilt niet verliezen, je wilt winnen......

Ook ik zit midden in een zoektocht, zoals zovelen hier op het forum; een zoektocht naar mezelf.... de weg die ik te gaan heb is me vrij duidelijk...de weg volgen valt niet mee als je regelmatig onder invloed bent... waggelen...etc...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, iets te snel op verzenden gedrukt... wilde nog het volgende toevoegen...

Ok.. ik ben op weg met af en toe een glibberpartijtje.. Maar ik worstel en zal boven komen. Ik ben van goede wil en het inzicht moet zich nog even verharden tot een stevig fundament.. een kwestie van tijd en positief blijven inzien.......

Lieve groet van Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh als je afhankelijk bent van je denken, kun je aan je gedachten een positieve wending geven.
Je deed het al in je vorige bericht.

Nu nog gaan geloven in wat je allang weet.

Geloof in je zelf, zelfvertrouwen kun je je aanleren door te oefenen in de spiegel.
Ondanks de negatieve invloeden van vroeger dagelijks 25 keer in de spiegel tegen jezelf zeggen dat je de moeite waard bent.
Dat je er mag zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het helpt.
Het heeft mij geholpen.
Totdat ik van anderen om me heen hoorde dat ik er mocht zijn.
Ik denk dat men dat vaker tegen mij heeft gezegd maar toen hoorde ik het niet drong dat niet tot mij door.

Ik luisterde wel, maar hoorde het niet.
Ik keek wel, maar zag niet wat er stond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, ik voel heel goed dat je heel erg gelijk hebt... Ik heb geleerd om redelijk te zijn... redelijk letterlijk... alles moet volgens redenen lopen.. alles heeft een reden.. gevolgen kwamen niet ter sprake..een gevolg was altijd wel weer een reden om of een reden tot....

Ik realiseer me dat ik niet meer moet drinken, en me niet af moet vragen wat de gevolgen zullen zijn.. ik moet alleen maar niet drinken... en de rest over me laten komen... en dat heb ik eerder gedaan, toen ging het vrij gemakkelijk... Dit keer is het of er een lawine op me afkomt... ik weet niet waarom... ja, weet ik eigenlijk wel, maar ik ben nog niet volledig met het relativeren van die lawine klaar.... daarom val ik nog regelmatig weer terug... Ik moet de lawine overzien, moet mezelf die grootte toekennen die me toekomt, waarmee ik de hoogste golven kan overzien.. Ik ben bezig, Rudy.. in opbouwende zin.. elke terugval is een leermoment voor me, niet een punt van ochejeetje, weer opnieuw beginnen.. nee, een moment van analyseren, conlusies trekken, herkennig halen... ik leer echt van iedere terugval. ben er heel bewust mee bezig....Ik tel ook geen dagen meer... weet soms niet meer wanneer m'n laatste terugval was... nu weet ik dat nog wel... maar het gaat me niet om het aantal dagen, het gaat me om m;n leven... dat tel ik niet in dagen maar in tijd die me nog toegestaan is.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit gesprek is me even een tikje te esotherisch, als jullie het niet erg vinden Rudy en Koh.
Als je je rot voelt is dat een onderdeel van het leven. Als je gaat drinken omdat je je rot voelt, voel je je nog rotter.
De hemel op aarde lijkt me bijzonder saai. Ik vind het leuker om nuchter mijn "tegenslagen" in de ogen te kijken, want toen ik dronk kon ik dat niet. Toen vond ik alles meteen een ramp, en reden om het maar gauw weer op een drinken te zetten.
Het leukste van niet drinken vind ik, dat je ook de mooie dingen kan voelen en waarderen. onafhankelijk van wie of wat dan ook. Je hebt jezelf toch altijd nog?
En daarbij zeg ik niet dat het instant-gemak van de roes mij nooit lokt. want dat doet het wel. Maar net als met instantkoffie: zelf gezette koffie is veel lekkerder.

Albi het is dus echt waar? Dat snot komt dus....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan Koh, en het was ook niet vervelend bedoeld. Ik wilde alleen maar aangeven dat ik jullie manier van redeneren niet meer helemaal kon volgen. Basaal stel hersens... ik kan het ook niet helpen.
Het schijnt dat linkshandige mensen (en dat ben ik) nogal "letterlijk" denken en niet zo geneigd zijn tot bespiegelingen. Het was dus zeker niet de bedoeling om jullie samenspraak te saboteren. Alleen, tja, ik ben er ook nog. Dus ik wilde ook wat zeggen.
Ik schrijf hier ook niet voor nop. Dus wel omdat ik behoefte heb aan dialoog. Of hoe heet dat hier, megaloog?
Hoe dan ook, ik bedoelde het niet vervelend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje,

Het is knap van je dat je uit een terugval leermoment kan halen, helaas kan ik dat niet, gelukkig lukt het mij nu om bijna 4 weken niet te drinken, ik hoop dat ik geen terugval meer krijg, ik heb mij weken lang heel beroerd gevoeld, juist doordat ik was teruggevallen na een lange periode van niet drinken(10 jaar).
Eigenlijk heb ik mij gedurende mijn hele terugval periode uiterst ongelukkig gevoeld, misschien moet ik dat als het leermoment zien, het ongelukkig voelen, want al voel ik mij zeker niet iedere dag gelukkig, ik voel mij veel stabieler en beter nu ik niet drink.
Nee dan liever een slechte dag zonder drank dan een slechte dag met drank, want dan is de dag erna ook zeker slecht, en nu is de volgende dag meestal weer veel beter.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wilde toch nog even hier terugkomen. Het is nu half 5 en ik heb 4 uur overleefd!! Voor degenen die niet bijlezen, rond een uur of 4 gaat het bij mij kriebelen...maar nu een kaars voor iedereen en ook voor mezelf opgestoken en hij brandt nog vrolijk. Kinderen spelen buiten en mijn hoofdpijn en dufheid heeft niet alleen met de misser van gisteren te maken. De zon is weg, er komt miezerregen voor terug en ik ben gelijk weer snipverkouden. Het komt letterlijk mijn neus uit (zonder piercing!!). Ik voel me niet echt lekker, maar ook weer niet ziek. Beetje licht in mijn hoofd, maar ook weer vol (van de verkoudheid) en pijn onder mijn ogen. Bijholtes???
Laat de zomer maar komen, dan zie ik alles (letterlijk) zonniger!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Water,
:)

@Ziza,
:)

@Albertina,
Zo dapper ben ik niet, soms drijf ik me vooruit, puur op koppigheid. Zo ben ik ook gestopt.
Wat men er ook van zegt, koppigheid heeft soms zo zijn voordelen.
Blij dat je huisartsbezoek zo positief is verlopen.

@Spud,
Wat is MKSDPGLP ?
Leer ze vandaag.

@Floortje,
:)

@Marjo,
Goed zo, dat jullie allemaal een front vormen. Wat ook helpt, is er niet op ingaan. Al is dat best wel moeilijk. Dat lukte en lukt mij en mijn man ook niet altijd.

@Charlie,
Goed en lief zijn voor Oma Charlie.

@Pippi,
Welk instrument bespeel jij? Mss heb je het al eens gezegd, maar dan ben ik het vergeten.
Blijven schrijven!
Wat herken ik veel in jouw bericht van 11.24. Ik voel helemaal met je mee. Wat mij ervan weerhoudt, is dat ik het mijn kinderen niet wil aandoen en andere naasten.

@Tasseke,
Iedereen in huis heeft zijn eigen computer, maar beide kinderen zitten dikwijls op mijn computer en niet alleen als ze wat moeten printen. Dat komt omdat de mijne eigenlijk altijd aanstaat als ik thuis ben. Dan is het van even snel mail controleren of snel even op de site van school of univ kijken en dochter wil mij soms wel eens wat laten zien van leuke kleren. Meestal vind ik dat niet erg, maar soms moet ik ze er bijna letterlijk vandaan sleuren.
Bedankt voor de bos :present: , krijg jij van mij :sun:
quote Al mijn "fouten" maken mij tot een compleet en mooi mens! unquote Die zin zou ik graag aan mijn uitzwaaier willen toevoegen. Mag dat?
Jouw dochter is van dezelfde leeftijd als de mijne (17,5), dat is toch aardig op weg naar volwassenheid. Met 18 zijn ze dat officieel, gevoelsmatig meestal nog niet helemaal. Het is wel zo dat ook hier de rollen enigzins gelijk getrokken zijn. Zondagavond was het mijn dochter die mij in de armen nam. Zij is ook degene die mij in april vorig jaar heel boos en bezorgd de 'definitieve' schop tot stoppen gaf. Mijn dochter houdt van mij en ik van haar.

@Rudy,
:D Ik lees ook liever in mijn eigen Nederlands.

@Blacky,
Misschien is dat omdat je voor het eerst in 13 jaar niet samen die dag doorbrengt.

@An,
Gefeliciteerd. Geruisloos het half jaar gehaald. Knappe meid! :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;)

@Tapas,
:)

@Cacao,
De eerste 10 weken kocht ik mij elke week iets kleins. Daarna elke maand en vorige maand een nieuwe printer. Deze maand heb ik me nog niets gekocht, maar heb het ggz-traject in werking gezet en ik kijk uit naar de vakantieweek eind volgende week. Ik zit al druk na te denken waarmee ik mij kan verblijden voor een jaar alcoholvrij. Iig niet met een fles wijn :wacko: .

@Houtje,
Zijn we samen rijk.
Het klinkt misschien raar, maar de alcohol heeft mij veel nieuwe vrienden opgeleverd. Ik ben maar 1 vriend kwijtgeraakt, maar die wou ik ook kwijt. Dat is vriend Alcohol die bepaald geen vriend was en nog af en toe komt stalken :angry::angry::devil:

@Sammy,
:)

@Dory,
:)

@Orleando,
Zorg ervoor dat je niet meer op je gat valt! Goed dat je dat spul door de gootsteen mietert, die kan daar beter tegen dan jij. Raap al je koppigheid bij mekaar om NEE te zeggen tegen dictator alcohol.
Als het mij te erg werd, dan kroop ik in bed.
Je man houdt gewoon veel van je, net als de mijne van mij. Alleen is het voor hen zo moeilijk te begrijpen. Daardoor slaat die van mij de plank soms helemaal mis, maar het komt altijd wel goed. Hij wist dat hij met een depressief mens zijn leven ging delen, maar noch hij noch ik konden bevroeden dat ik ook nog eens alcoholica zou worden, met de daarbij behorende problemen. Hij is iig heel blij dat het mij gelukt is te stoppen en dat ik nu eindelijk professionele hulp ingeschakeld heb bij mijn depressiviteit.

@Trees,
:)

@Ferry,
:)

@Cacao,
Monturen kosten toch altijd 35,- euro bij hans anders?
Lukt het jou een beetje met de boekbijdrage? Ik ga de mijne morgen doornemen met mijn vriendin.
Neuspiercing? Ik huiver al bij gaatjes in de oren!

@Kohtje,
Ik zie weinig puntjes in je schrijfsels. Je gaat jezelf weer goed op de rails krijgen. Je werkt er hard aan. Waarom is gelukkig (euforisch) zijn toch zo gevaarlijk? Bij mij staat dat gevoel samen met boos/machteloos zijn bovenaan de gevarenlijst.

@Vie,
Gefeliciteerd! Je gaat echt verhuizen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie.. (potverdorie, moet vier keer Voe proberen te rectificeren in Vie... hihi...zelfs nu nog weer een keer, m'n vingers zitten wat scheef vandaag, vandaar de vele typfoutjes....)... sorry.. ik wil helemaal niet ingewikkeld doen.
Vind het hier soms al ingewikkeld genoeg.. maar reageer nu rechtstreeks uit m'n gevoel in combinatie met m'n kennis... En misschien ben ik wat zweverig in m'n gedachten, ook in mijn schilderen ben ik zo... het komt weer terug... de zin in schilderen is er nog niet helemaal, maar daar heb ik wel de vrijheid in gedachten voor nodig... Ik was die vrijheid kwijt.. liet me meedrijven op de mening en gedachtengang van anderen... gevolg: inspiratie weg.!!!! Het gevoel van vrijheid komt iets terug... mezelf durven zijn.. en misschien is dat wat zweverig... in Rudy herken ik toch dat er mensen zijn die diezelfde gedachtenlijn kunnen volgen.. waarmee ik jou niet tekort wil doen... sterker nog, ik ben je dankbaar voor de ankers naar de realiteit die je voor me uitgooit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Vie, ik denk dat we volledig langs elkaar praten.
Het zal zijn omdat je ingaat op berichten van mij naar Koh.
Ik neem je bericht wel serieus maar kan er geen touw aan vast knopen.

Ik leefde vroeger in de hel.
Nu leef ik in de hemel.
Het meeste heb ik daaraan zelf moeten bijdragen.
Maar zonder hulp van mensen om me heen was dat niet gelukt.
Die hemel van mij is beslist niet saai.
Angsten zijn uitdagingen geworden.
Vroeger keek ik wel naar mijn tegenslagen, maar deed er niets aan.
In de nieuwe situatie ga ik problemen niet uit de weg.
Gezonde relaties met mensen en mijn partner horen daarbij.
Ik heb mijn weg gevonden en voel me daar goed bij.
Ik ben een tevreden en gelukkig mens geworden en dat is begonnen met definitief te stoppen met drinken
En daarna worden zoals je weet de werkelijke problemen pas zichbaar.

Vergeleken met vroeger de hel leef ik nu in de hemel.

Wat is instant-gemak van de roes en wanneer heb je, of ben je jezelf.???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...