Spring naar bijdragen

Donderdag 14 februari 2008


water

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 230
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anna,
Het blijkt wel dat ik ook voor het drinken niet gewoon met emoties kon omgaan. Ik wuifde mijn depressieve gevoelens weg als mijn directe omgeving aangaf dat ik daar beter professionele hulp bij zou kunnen gebruiken. Mijn moeder en later ook mijn man (nog voordat we samenwoonden) zijn wel thuis gebleven van het werk omdat ze onverantwoord vonden om mij alleen te laten.
Maar nee, ik had geen hulp nodig. Ik ging toch niet tot de daad over. Nee, dat kon niet :wacko: met hun in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag aan degene die de Tactus internet behandeling volgen. Ik begrijp overigens nu pas dat de chat daar een onderdeel van is. Heb al een paar keer op die site gekeken maar nog steeds niet de link gevonden om op de wachtlijst te komen..snap er niets van :huh:
Wie helpt mij aan die link en nog een vraag: is die behandeling gratis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een kwestie van perceptie, Trees. ik zou ook best wel weer normaal willen kunnen drinken, maar blijkbaar kan ik dat vooralsnog niet, en jij ook niet. Anders dacht je er niet zoveel aan. Maar waarom niet voort naar een ander leven? Vooruit, schoan wieveke! Je kunt er toch zelf die peper aan geven? Ga anders zelf een verre reis maken, wat let je?

Ja, ik vind het ook zielig voor dat kleine manneke Corinne. We hebben Vicks op zijn borstje gesmeerd, dat hielp wel een beetje. Net heb ik even om het hoekje gekeken en ze liggen samen lekker te pitten, dus ik laat ze maar even. Wel leuk dat mijn vriend en zijn kleinzoon zo frappant veel op elkaar lijken.

Blacky als je nog eens wat weet. Hmmm, friet van een echt Bels frietkot, met een flinke dot frietsaus, jaaaahhhh!!!! Morgen ga ik meteen zelf frieten bakken, als hier tenminste een frietsnijder in huis is. En mayonaise maak ik van zelfgelegde eieren. Hihi, van de kippen dus. Hup kip, leggen jij!

Ja ik was trouwens ook uit mijn doen door het berichtje van Dory. "Jullie kunnen me toch niet van gedachten doen veranderen want jullie kennen me niet."
Als je zoiets schrijft lijkt mij dat inderdaad een noodkreet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het misschien in een andere volgorde gedaan Anna en Corinne, maar ik kon ook niet met mijn emoties omgaan, die mochten er ook nooit zijn. Wie ik was was nooit goed genoeg en er werd van mij verwacht iemand te zijn die ik helemaal niet was. Leven was overleven en drank was het medicijn om het overleven vol te kunnen houden.. Gelukkig heb ik nooit echt gedacht aan zelfdoding, wel wilde ik zo graag dat dat rotgevoel wat er was zou stoppen.. maar ergens wist ik ook dat er een beter leven bestond, ik wist alleen niet hoe dat moest.

na mijn befaamde dagbehandeling (oftewel, het begin van mijn 'echte' leven) ben ik blijven drinken maar toen begonnen voor mij de problemen, het was gewoonte geworden en remde eigenlijk de ontwikkeling die door die dagbehandeling in gang gezet was. Toch kon ik mijn ankertje niet loslaten. Nu ik het toch losgelaten heb merk ik dat de ontwikkeling weer sprongen maakt en dat de aangeleerde nieuwe levenshouding toch nog steeds sterker wordt. Het forum hier draagt daar enorm aan mee trouwens!

Nu ben ik wel blij dat ik niet meer in dat hele therapie-proces hoef al was het een enorm boeiende (en ook zware) zoektocht. Maar achteraf ben ik zo blij dat ik na jaren sukkelen toch de juiste hulp heb kunnen vinden en dat dat ook gewerkt heeft. Ik wens dat iedereen toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kotsgek ben ik. Waarom denk je anders dat de ggz instelling het niet voldoende vindt dat ik alleen met een psycholoog ga praten, maar dat er meteen ook een psychiater bij moet. :D

Vie, die friet kun je toch met de hand snijden! Reepjes met zijden van ca. 1,3 cm.
Goed afdeppen, zodat ze goed droog zijn. In frituurvet van 180 °C voorbakken tot ze mooi licht geel zijn. Uit laten lekken en ondertussen de volgende portie(s) voorbakken. Daarna afbakken op 190-200 °C tot ze mooi goud zijn met een lichtbruin randje. Tja, waar je in Nl de Belgische mayo vandaan moet halen weet ik niet. Zelf maken? Ingrediënten: ei, zonnebloemolie, azijn, mosterd, citroensap. Een staafmixer en geduld.
MMMMMMMMMMM krijg ik even trek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik heb groot respect voor jou. Je voelt als een grotere zus. Ik heb het bedoeld als een soort grapje.... (Dat soort grapjes maak je als steenbok) ik hoop dat het niet verkeerd overgekomen is. zo ja: SORRY!!!!!!


Ik vind juist jouw reacties zo leuk!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lagen jullie er ook even uit?

Tapas,
Ik besef dat ik weer diep zal moeten gaan wroeten in mezelf, daarom wou ik er niet eerder aan beginnen sinds ik gestopt ben met drinken. De huisarts heeft me er ook voor gewaarschuwd. Ik heb haar geruststeld met te zeggen dat ik mij wel degelijk bewust ben van de impact die het kan hebben.
Ik ga ervoor zoals ik voor de stoptherapie hier ging.
Ik heb een jaar geleden immers besloten dat de kwaliteit van mijn leven beter moet kunnen.

Ik wou jullie nog even welterusten wensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...