Spring naar bijdragen

dinsdag 19 februari 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Orleando: ja het komt wel heel dichtbij zo he? Een rede meer om op te passen met de drank. Als je toch wilt drinken probeer dan toch iets met jezelf af te spreken. B.v. deze week maar dan maximaal zus of zoveel. Dat je er over nadenkt. We zien je dan volgende week wel weer. Ik wens je heel veel sterkte!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tessa,

welkom op het forum!!

Als ik het goed heb begrepen ben je bezig om door de weeks droog te staan en in het weekend niet?
Hopenlijk lukt je dat ook.
Ik heb eenmaal een korte tijd bij de Brijderstichting gelopen (verplicht) maar mijn doelstelling was ook om weer een sociale drinker te worden.
Heeft een tijdje gewerkt maar uiteindelijk nam ik mezelf heerlijk in de mailing. dus...... ik heb het helemaal aan de wilgen gehangen.

Ik hoop dat je ook hulp erbij zoekt, internet, AA etc etc want hoe dan ook het blijft moeilijk.
we hebben een rubriek van wie is wie, daar kun je jezelf voorstellen en wat vertellen over hoe je denkt dat je het wilt doen.

in ieder geval welkom en hopenlijk zien je we je vaak schrijven.

tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gottogot Trees en RV :angry: ER VALT NIETS TE BEWIJZEN laat dat eens tot je doordringen; we leven hier in een virtuele wereld. Ga met respect met elkaar om en als je twijfels hebt laat dan die persoon buiten beschouwing. GENOEG IS GENOEG!!

Dit is het laatste wat ik hierover zeg. Als je zo graag geband wilt worden stuur dan maar een verzoekje aan de mod. maar ga hier op het forum geen onrust veroorzaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jongens, wat krijg ik veel virtuele knuffels van jullie...ik word er stil van, maar dan op een goede en geen pijnlijke mannier...Had het eerst niet verwacht, maar ik krijg toch ontzettend veel steun op dit forum van jullie. Duizend maal dank, ik heb het momenteel hard nodig! Ik zal jullie woorden in mijn agenda opschrijven en als ik dan wil drinken, eerst dat doorlezen. Het zet me genoeg aan het denken. Mijn vader verdient een waardig afscheid en dat zal ik het potverdorie geven. Van harte, met liefde en veel tranen, maar ZONDER drank!!!Ik zal het vrijdag met de crematie niet droog houden, maar al jank ik heel de dag door, geen drank die dag!! Ik zal troost vinden in muziek, wandelingen met de hond, de knuffeltjes van mijn kinderen, de brede schouders van mijn man en jullie woorden, maar niet in bier. Bier verdoofd, maar dat is geen troost. (nu alleen er zelf nog van overtuigd raken...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik log weer uit, kinderen komen uit school. Misschien probeer ik vanavond nog en anders word het pas zaterdag of volgende week. Ik zal heel erg mijn best doen, jullie woorden in mijn achterhoofd. Morgen weer naar mijn vader en vrijdag...dan ben ik hem echt kwijt...en ja, daar zijn de tranen ook weer...maar dat kan me niet schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Hou op! ik zat gisteren te bedenken wat men allemaal niet doet om je drankgebruik te verbergen. Vertelde laatst al dat ik een extra kliko heb gestolen om de wijn flessen maar niet naar de glasbak te hoeven brengen!
Op dat soort momenten ben ik ontzettend blij dat ik niet meer drinki!

en tja, sorry maar ik voel me ontzettend goed, af en toe een dipje maar daar kan mezelf goed overheen zetten.
Moet wel eerlijk toegeven dat ik het heel erg druk heb om mijn problemen op te lossen dus de dagen vliegen voorbij. Ik weet niet wat er gaat gebeuren als ik rust in mijn dondertje krijg, maar ja dat zien we later wel.
Op dit moment heb ik veel aan jullie verhalen, die geven mij de kracht om door te gaan. Verder hoop ik alleen maar dat ik jullie kan helpen met mijn positiviteit en af en toe een circusact er tussen door zodat er ook nog iets te lachen valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Praten, veel praten Orleando mocht je daar behoefte aan hebben. Dat is ook een manier van verwerken..kan me voorstellen dat je min of meer in shock bent want het is allemaal zo snel gegaan.
De komende dagen zijn kostbaar hou dat voor ogen, want zo'n gebeurtenis blijft je altijd bij.
Liefs, Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke: Ja het weggooien van de lege flessen was ook een soort ontkenning voor mezelf. Als alles weg was, de lege he, hahaha, dan was het net of het wel meeviel. Dus teveel leeg om me heen beviel me niet. Tja, ik ben een echte gestoorde hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, als ik mij vergist heb: sorry. Maar er waren een oplopend aantal dingen waardoor ik ging twijfelen!
Ik wil best open kaart spelen en je vertellen welke voorvallen bij mij twijfel hebben doen rijzen!
Eerlijk gezegd HOOP ik dat ik het verkeerd heb...

*iemand had het over kruisboogschieten, en de volgende dag had jij je zomaar spontaan aangemeld, dat had je altijd al willen doen...nooit meer iets over gehoord...

*iemand had het over een klooster, en de volgende dag was jij toevallig op internet over een klooster gestruikeld en heb je je voor een weekje in januari ingeschreven...nooit meer iets over gehoord...

*iemand had het over een motor, en een paar dagen later was je toevallig tegen een motor aangelopen die je stante pede hebt gekocht (toen iemand er navraag naar deed had je hem ineens verkocht, waar je dan weer niets uit jezelf over vertelt)...

* je ligt voor zeer ernstige zaken in het ziekenhuis, maar kan daar wel onbeperkt tot 's nacht 2 uur mailen!

*je bent net opgenomen voor chemo, maar je hebt kracht genoeg om uitgebreid met doodzieke kinderen te spelen en naar bed te brengen...

*Corinne zit op een koor, en ineens blijk jij ook op een gospelkoor te zitten...

*iemand heeft het over een muziekstuk, en promp kom je erover heen (ik weet niet meer in wat voor kader, iets met je vader die het vroeger zong of zo...

*je koop, zomaar, ineens, terwijl je helemaal naar je zin woont, in je eentje een huis, een monument nog wel...Als er navraag wordt gedaan, heb je het ineens voor een jaar verhuurd...

*je verhuist hóppa van het ene huis naar het ander(bij je vriend) en dat gaat allemaal vlekkeloos, ogenschijnlijk vlekkeloos en zonder één verhuisdoos te noemen...

Dit alles en de manier waarop jij verhalen, gebeurtenissen vertelde (heel erg aangedikt in mijn ogen...) geven mij reeds lang twijfel!
Je had heel erg naar de receptie uitgekeken, anderen hadden zich er erg op verheugd om je te leren kennen, en je meldt je een avond van te voren, niet eens op het forun zelf, af...

Als je het zo naleest, en ik vergeet echt nog wel wat, begrijp je dan dat er hier en daar wat vraagtekens onstaan? Dat in combinatie met het huwelijk en Safi als getuige, terwijl je haar nog nooit gezien hebt (en haar trouwens ook verzuimd hebt af te meljden, o nee, het internet lag eruit...)en mijn vertrouwen in jou was teveel beschadigd. Begrijp me goed, als ik het fout heb, ga ik diep door het stof en op de knieën,
maar voor nu heb ik het niet in me om mijn wantrouwen te vervangen door vertrouwen.
Overigens vind ik het wel goed van je, dat je weer op het forum verschijnt. Dat had ik zeker niet verwacht!
Zo, dit was mijn relaas. Ik kijk uit naar je antwoord!

groet, Trees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando...je schreef

quote:


mijn kant van de familie wordt niet zo oud, geloof ik...en dat maakt me dan ook wel weer bang...



nog een goede reden om gezonder met je lijf en geest om te gaan en de drank te laten staan.
Ik zou zeggen ga de internetbehandleing van Alcohol de Baas volgen ...daar geven ze je goed en eerlijk advies, niet dwingend, gratis en anoniem en volgens je eigen kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik ga er maar eens uit.
Ben hier al weer lang genoeg geweest.

An stoppen met roken is echt VEEEEEELLL makkelijker.
Dat zit echt tussen je oren!
makkelijk gezegt hè
maar ik ben er nu al 10 jaar van af
en de eerste maanden erg veel taart gegeten, tot het mijn oren uit kwam
Echt het went veel sneller dan stoppen met drinken.
Mijn beste advies:
stop met het merk wat je lekker vind
rook niet meer de hele sigaret op
begin zo laat mogelijk in de dag
rook niet meer wanneer je het gewend bent, na het eten, met de kofife en op plekken waar je normaal rookt.
en dan een knop in je hoofd omdraaien en niet meer denken dat je gestopt bent
maar dat je een NIET ROKER bent
Nou doe het me maar eens na!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Trees, dat klopt. Ik ben echt al jaren bezig me los te maken. Maar dat geeft ook niet. Langzaam aan.
Vanmiddag ook weer een fles wijn leeg gekiept, overgebleven van gisteren. Vroeger ging ik nog een tijdje door nadat iedereen was vertrokken. Halve flessen of zo kan ik me uit die tijd niet herinneren, errug: alles ging leeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je ook antwoord op deze vragen Trees?
Lijkt mij voor de anderen niet zo interessant, en dat is dan ook het laatste antwoord dat ik vandaag geef. Ik word er een beetje moe van.

Peppa deed aan boogschieten. Dat leek mij leuk. Toen heb ik een boog gekocht.

Niemand had het over een klooster, dat wil zeggen IK had het er over. Dat je daar nooit meer over hebt gehoord, komt omdat ik niet meer gezond genoeg was om erheen te gaan.

Niemand had het over een motor. Ik heb indertijd een motor gekocht. Die heb ik weer weggedaan omdat ik er ten eerste het geld niet meer voor had en ten tweede de energie niet meer om er op de rijden.

Dat ik in het ziekenhuis lag, wilde niet zeggen dat ik me voortdurend doodziek voelde. Moet dat dan? Dat is jouw eigen idee van kankerpatiënten waarschijnlijk. Ik heb me vaak genoeg verveeld, en gewensd dat ik weer buiten kon zijn. Dat heb ik ook allemaal eerlijk geschreven.

Ik zat al jaren bij een gospelkoor. Toen Corinne over haar koor begon, heb ik daaraan gerefereerd.

Ik heb vorig jaar een huis gekocht. Dat het onder monumentenzorg valt, was juist de aanleiding om het te kopen, omdat het financieel zo gunstig uitviel. In die tijd begon de hodgkin te spelen, en was het onzeker of ik daar in mijn eentje zou kunnen wonen. Omdat ik geen zin had om maandelijks bijna 750 euro op te hoesten (en dat ook niet kon met mijn flat in R'dam erbij), heeft mijn zus er voor gezorgd, via het bedrijf waar zij werkt, dat het verhuurd werd.

Wie zegt er dat het verhuizen van mijn flat in Rotterdam naar het huis van mijn vriend vlekkeloos is verlopen? Je had eens moeten zien hoe de katten zich verzetten.
En verder ben ik nog niet eens echt verhuisd met al mijn spullen. Dat gaat pas aanstaand weekend gebeuren. Gelukkig hoef ik daar zelf niets aan te doen. Maar wie interesseert dat nou?

Goed, hier hou ik het dan maar weer even bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hier flink zitten zuchten.
Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik momenteel heel weinig vrije tijd heb om op het forum te komen en dat ik volgende week weg ben. Ik hoop echt dat als ik terug kom van vakantie mensen hier weer normaal met elkaar omgaan.

Orleando,
Ik wens je heel veel sterkte met je verdriet.
Zelf heb ik ondervonden dat drank een rouwproces verstoord. Daar ben ik na het stoppen achter gekomen. Pas na het stoppen met drinken ben ik de dood van een aantal dierbare mensen aan het verwerken. Daarbij heb ik het gevoel hun tekort te hebben gedaan bij leven en achteraf naar hun familie toe.

Dory, Tasseke, Har, Patatje en alle andere nog pas op het forum gekomen mensen,
Laat jullie door niets afleiden om je doel te bereiken.

Ik ga verder proberen het goede vast te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Corinne. Ik laat me niet afleiden hoor, het sterkt mij alleen maar in mijn overtuiging voor de waarheid te kiezen zoals ik die kan beoordelen.

@Vie Groots meid, je kunt met recht trots op jezelf zijn :present:

@Trees Goed dat je concrete vragen hebt gesteld, zo zie je maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook moeilijk het rouwen en heb de neiging naar de fles te grijpen Neeeeeee IK DOE HET NIET. Maar het doet pijn, ik heb allerlei mixed emotions over vroeger en over het afscheid, en ik heb gisteren echt de halve middag lopen huilen en dat ben ik gewoon niet meer gewend. Je bent gewend (en de meeste mensen reageren ook zo) dat ze zeggen: pak jij maar lekker een wijntje hoor dat heb je wel verdiend in deze moeilijke tijd, terwijl ze niet weten dat dat wijntje voor mij een literflesje wijntje is dus zeg maar geen wijntje MAAR EEN HELE GROTE WIJN.

En ik WIL HET DUS NIET maar ik voel me zo huilering en hangerig en dan denk je: ooooooooo doe mij heel even die verdoving. Ik snap het dus donders goed Orleando.

Zullen we dan maar samen even niet-drinken? Geef me je hand, dan houd ik je hand vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...