Spring naar bijdragen

dinsdag 19 februari 2008


blacky

Aanbevolen berichten

goeden morgen adb,ers,
ik lag vroeg in mijn bedje , ben er dus ook vroeg uit gerold .
vermits ik zo vroeg wakker ben vermoed ik dat ik straks op tijd vertrek naar mijn geboorte stadje , daar waar de molens staan .
mijn eigen geboorte bewijs halen en eens luisteren of mijn ouders mogelijk daar ergens een poosje gewoond hebben .
gisteren avond had ik wel even een trots gevoel dat ik hier allemaal nuchter door bagger vroeger zou dit een aanleiding geweest zijn om nog meer te drinken , ja ja elke reden was goed .
om 13:30 afspraak psy
houtje de gedachten die jij hebt ten opzichte van je ma , die heb ik haast iedere dag , onze moeder-dochte relatie heeft zo een gelijkenis .
luitjes gisteren is voorbij , ik geniet van vandaag maar moet wel door de brokken van dat verleden
maak er allemaal een fijne nuchtere dag van :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb mijn motto voor vandaag al gegeven gisteren: behandel eenander zoals jezelf graag behandeld wilt worden.

Ik heb gisteren een véél te dure cd-walkman gekocht voor Grietje op school, ze krijgt iets van aparte lessen en daar heeft ze die voor nodig, ik heb kreunend (mentaal) 50 fleuries afgerekend, toen kwam ik thuis en zei Grietje "had dan op bol.com gekeken" en inderdaad, daar staan ze voor 29 fleuries dus vandaag terug naar de winkel met een zielig verhaal kijken of ik hem nog kan ruilen.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, daar sluit ik mij graag bij aan, bij jouw dag motto.
Je hoeft geen zielig vehaal te vertellen hoor!
Winkels zijn verplicht geld terug te geven.
Dus die 50 fleuries krijg jij wel terug hoor.
Ik ben soms nog geneigd terug te rekenen naar onze lieve
gulden, toen het leven nog betaalbaar was ;).
Is toch weer een dikke honderd piek.
Kan je vast wel wat anders mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Albertina, weet je,
ik krijg voortdurend van mijn kinderen op mijn kop dat ik niet meegaa met de tijd en alles nog omreken in guldens (het is wel HONDERTTIEN GULDEN zo'n cd-spelertje) maar ja....

nou is Hans absoluut niet dom op het VWO maar ook hij wist niet dat mijn inkomsten met de factor 2,2 verminderd waren in 2002..... hij dacht dat alleen de prijzen door 2.2 gedeeld waren en vond dat ik zo zeurde. Tja? Hoe moet zo'n kind weten dat als je vroeger 1000 gulden inkomsten had (bij wijze van spreken ) je nu nog 450 euro hebt ongeveer? Dat hebben ze toch echt overgelslagen op school dat stukje. Maar ja dat is 6 jaar geleden toen zat hij in groep 4 ????? Voor ons lijkt het nog steeds "pas" dat het gebeurd is, maar zij weten echt niet beter.
Ik reken de iets grotere aankopen nog altijd "om" naar guldens, en kijk dan of ik het in "guldens" ook had gekocht, een broek voor 99 euro zal ik NOOIT kopen ik heb nog nooit 220 gulden voor een broek neergeteld, maar het is een doodnormale prijs in de winkel
Ik koop trouwens alles bij de Wehkamp in de opruiming, dat heb je voor 23 euro een nette spijkerbroek of zo erbij. Meestal krijg ik 1-2 keer per jaar een bonnetje kado voor de bezorgkosten.

Okee over geld kan ik nog uren praten, dat ik voor alle uitgaven potjes heb gemaakt en daar elke maand geld in stort, en dat dat zo fijn is omdat je dan altijd een potje hebt voor kleren voor de kinderen dan hè. Ik heb zelf verdomd weinig nodig heb ik gemerkt en dat is prettig te merken dat je met weinig toe kan.

Wie er meer over wilt weten die vraagt er maar een keer naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Of iemand op dit forum nu wel of niet de waarheid spreekt is voor mij niet belangrijk...
Als ik mij daar bezig mee ga houden dan kan ik wel aan de gang blijven...
Zoals mijn sponsor tegen mij zei "Ziza als je tegen mij liegt dan blijf ik evengoed wel clean...alleen jijzelf gaat de prijs betalen voor leugens in de vorm van een terugval".... en hij heeft helemaal gelijk gehad...

Het nadeel van internetforums is dat het niet face-to-face is... iedereen kan van alles schrijven , zeggen en beweren... je kunt dus zelfs een personage verzinnen als je wilt...of als je wilt kun je via verschillende computers met verschillende IP nummers al naar gelang personages creeren... echt niet moeilijk en zo gedaan...je kunt hier ook heel makkelijk liegen over het feit dat je wel of niet gedronken hebt... want niemand kan je zien en ze moeten je maar geloven... en anders ga je lekker gillen over integriteit en andere moeilijke woorden gebruiken om anderen te overtuigen...of dreigen met weggaan...
En ik begrijp het ook wel... zelf ben ik ook jaren zo een figuur/fantast geweest...vraag maar aan mijn partner hahaha...ik heb dat ook allemaal gedaan alleen niet met internet maar gewoon thuis en op het werk en met vrienden...

Mensen ... schrijf hier voor jezelf... dat doe ik ook... laat je niet in de luren leggen door mooie verhalen maar zoek de mensen die een oplossing hebben voor hun probleem... ik ben hier niet om vrienden te maken... ik schrijf hier uitsluitend om zelf clean te blijven...een soort 12e stapwerk... de boodschap doorgeven...meer niet...en als een ander baat heeft bij wat ik schrijf dan harstikke goed... heb je er niets aan .. he ook goed ... en als er wel contact uit voorkomt is dat mooi meegenomen....en dat is ook gebeurd...
Hetzelfde zeg ik tegen de gasten die ik sponser... "ik ben er niet om jouw vriend te worden maar om je te helpen met de 12 stappen"....en wie weet wat er gebeurt als we verder zijn...
Mijn eerste sponsor die ik harstikke dankbaar ben voor zijn demonstratie zie of spreek ik nauwelijks... ik zal hem nooit vergeten want hij heeft mijn leven gered...letterlijk...maar we zijn geen vrienden in die zin van het woord...De mensen die ik sponser hebben mij uitgezocht en mij gevraagd hen te helpen... mijn vrienden zoek ik zelf wel uit...en daar zitten vooralsnog geen gasten bij die ik gesponserd heb of sponser....dit klint misschien hard maar het is voor mij wel waar...
Mijn huidige sponser (die mij dus helpt) is wel een vriend van mij geworden...en dat is heel speciaal...en soms ook lastig... en dat zeg ik hem ook wel...want vrienden wil je niet teleurstellen...voor mij een mooi leerproces over echte vriendschap...

Ziza zit niet in het resulaat van wat hij doet... mijn verantwoordelijkheid is om eerlijk te zijn en de best mogelijke persoon te zijn die ik vandaag kan zijn...soms lukt dat heel goed en andere dagen wat minder...maar ik blijf doorgaan...

Ik wens iedereen een fijne dag en veel liefde en wijsheid....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reken ook nog steeds om naar guldens Houtje anders trap ik in de val.
Aan kleding geef ik trouwens haast niets uit. Hier vlakbij zit een rook en waterschadewinkel en ik haal al jaren werkelijk mooie kleren bij diverse second hand boetieks. Trouwens in de opruiming kun je ook goedkoop uit zijn. Ik heb wel geleerd op mijn centen te passen en gelukkig hoef ik de pilskoerier nu ook niet meer te bellen :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo heerlijk gedoucht en ik sta in mijn start blokken ;
houtje hier in belgie rekent iedereen nog in bfr's ppff ik met dat dan omrekenen naar pesetas en zo naar euri's , geloof je mij als ik zeg dat de stoom dan uit mijn oren komt ??
er hangt hier een dikke mist of smog op het nieuws hebben ze gezegt dan men op de snelweg maar 90 mag rijden , nu ja een schildpad komt ook aan al is het traag ;)
adb'ers tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
houtje

Har, ik herken in jouw foto wel iets van de stijl van Tapas, heb je haar foto's wel eens gezien?

Nee, ben wel benieuwd.

@Ziza Ben het met je eens. Laat bij de ander wat niet bij jou thuis hoort, je hebt je handen al vol om je eigen waarheid te onderhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

Ik voel een erge paniekaanval getver....


Wat kan ik ertegen doen?

Rot voor je. Misschien helpt het als je je ogen sluit en diep ademhaald. Zorg iig dat je terug in je lijf komt..die angst zit alleen maar tussen je oren. Hier een :present: Tina, nee...tig rozen :present: :present: :present: :present: :present: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen!
vandaag drink ik weer niet!
daar ben ik blij mee. ik mag mezelf meer als ik niet drinken, ik baal er alleen zo van dat de emoties die ik voel zo ondragelijk lijken af en toe. maar als ik ze nuchter onderga heb ik iig de volgende dag geen schuld gevoel.
succes allemaal vandaag !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,

Wat het beste bij je past: op bed gaan liggen en je heel klein maken en niet te diep ademhalen: dan ga je hierperventileren, licht oppervlakkig adem halen.
Of juist op je rug.
Heb je wel eens yoga gedaan? Kun je een visualistieoefening doen? Ik heb een CD vol ermee. Je hebt er nu niets aan maar ik wil hem met liefde voor je kopiëren.


Corinne,

Ik ben een impulsieve sukkel om er meteen een te halen en niet om me heen te informeren.
Ja, natuurlijk heb ik daar wat aan. Grietje krijgt Spaanse les terwijl de anderen andere les krijgen, een hoofdtelefoon of oortjes heb ik nog wel. Zou je het in principe kunnen opsturen? En wat wil je ervoor hebben? Het probleem is dat die dingen gewoon niet meer te krijgen zijn, daarom zijn ze zo zeldzaam = duur. Ze begint a.s. donderdag dus overmorgen met deze extra lessen, dus dan heeft ze hem nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allen,

ik heb net vanalles terug gelezen van gisteren, daar had ik eigenlijk spijt van maar tegelijkertijd viel er ook wel een kwartje bij mij.

inderdaad ik ben een nieuweling hier en probeer actief mee te doen ( wurm mezelf er gewoon tussen)
de afgelopen weken ervaarde ik wel dat het een hechte kliek was en dat je wel verschrikkelijk veel moeite moest doen om accepteerd te worden.
Nu kan ik wel dat gevoel van me afzetten omdat ik nu pas begrijp dat er op de achtergrond andere dingen aan het meespelen waren.
Maar met mij zijn er veel nieuwe mensen bij gekomen en waarschijnlijk zijn er al een aantal weggevallen, het was tenslotte niet echt een warm welkom de laatste dagen en de drempel om actief hieraan mee te doen wordt ook wel hoog op zo een manier.

hopenlijk kunnen we weer met de neuzen de zelfde kant op richten zodat we met zijn allen kunnen waarmaken waar dit forum uiteindelijk voor dient, het ondersteunen van iedereen om zo droog mogenlijk de dag door te komen en een troostende schouder te kunnen bieden problemen die we met zijn allen doormaken omdat het zo plotseling helder wordt in onze koppie's. uiteraard hoort hier ook een dosis humor bij! dus een pagina over het wel en wee van het ontharen (waar dan ook) kan zeer opluchtend zijn want het leven bestaat nu eenmaal niet alleen maar over het wel of niet drinken en problemen.

zo, dat is er even uit.

Maar goed, orde van de dag! ik blijf nog steeds positief, mijn kratten bier hebben veilig de supermarkt bereikt, ik sta nu op het punt om mijn slaapkamer te veranderen en voor de welkome verandering heb ik vandaag besloten om mijn alcoholvrije periode te verlengen naar 19 dagen!!!!!

doen jullie mee?

groet en een warme knuffel van tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje oenerig bezig, nou ja ben nog aan het wakker worden.

Het is vannacht een latertje geworden na mijn late dienst. We zagen geen hand voor ogen
met het rijden in de auto. Jawel, het was al laat geworden en heb me laten overhalen mee
te rijden met een collega. Dat op zich is al een overwinning voor mijzelf. Maar ze kon toch
niet hard rijden, stapvoets zodat we net het witte streepje opzij konden zien.
En zij vond het dus ook eng, heerlijk je angst openlijk kunnen delen ;)

Even mijzelf virtueel verwennen, :present::D:present::):present::D:present:
Tja, af en toe mijzelf kietelen hé! Mijn mijlpalen dag, die vergeet ik niet snel. Het is wijlen mijn
vaders verjaardag.

Leeuw, ook jouw dagje? Gefeliciteerd! :present::D:present:

Spud, heerlijk dat kuikentje (s), mijn zoon heeft hem als ringtone.

Har, een kuikentje, dat zou je wel willen! Nee joh, de werkelijkheid!

Houtje, ik heb onlangs een langebroek bij, mag je hier namen noemen, Etam gescoord voor
9euries. Verkoopster en ik dachten beiden aan een foutje maar het was wel juist, heb er gelijk
maar twee gekocht. En dát voelde lekker!

Flower, fijne werkdag!

Blacky, weer lekker schoon, ruik je lekker ;)

Zo nu nog even weer bijlezen, kop koffie erbij en dan langzaam in de startblokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...