Spring naar bijdragen

dinsdag 19 februari 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en nu maar eens een berichtje plaatsen.
Gister heb ik mijn eerste alcohol vrije dag gehad, ging best redelijk. Mijn streven is alleen de weekenden te drinken. Wat mij de moed geeft vandaag weer de dag te komen is een hele blije partner die het heerlijk vond eens samen en nuchter naar bed te gaan. Dus vandaag een nieuwe kans, en dat gaat vast lukken. Jullie ook allemaal succes.

Groetjes Tessa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi,

Rv natuurlijk begrijp ik dat, maar het is denk ik niet mogelijk,
het is een kwestie van vertrouwen.
Als je face to face met iemand communiceert,
weet je ook niet altijd of iemand de waarheid spreekt.
Je moet iemand altijd het voordeel van de twijfel gunnen.
En ik weet ook niet zo goed wat ik hiermee moet,
Ik hoop dat wij openheid van zaken via Tactus kunnen krijgen,
maar eerlijk gezegd denk ik dat dat ijdele hoop is.
Het is al kwalijk genoeg voor het forum dat dit gebeurd.
En verder weet ik echt niet meer wat ik er nog over
moet zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tessa.
goed bezig! welkom op het forum.
RV, waarom zou Tactus kunnen bevestigen dat Vie echt is? je kent toch nooit iemand echt, dus wie weet hoeveel echte mensen of hoeveel neppe mensen hier zijn. en ook al heb je iemand in het echt gezien, dan nog kan die persoon van alles verzinnen. voor hetzelfde geld ben jij net zo echt of onecht als Vie, ik kan daar geen oordeel over uitspreken. het nare van internet is dat je zoveel kan verzinnen. een ieder moet ook voor zichzelf zijn grenzen bewaken, om te voorkomen dat je (zoals bijvoorbeeld wat er nu allemaal speelt) gekwetst word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, ja ik hoop echt voor je dat je een opleiding mag doen, dan heb je
in ieder geval structuur in je leven, dat is heel belangrijk.
Cijfertjes, daar heb je toch ook in Schotland een tijdje mee gewerkt?
Als ik mij tenminste goed herinner?
Ik hoef nog een paar daagjes en dan mag het gips er hopelijk af.
Begin me een beetje eenzaam te voelen,
wil ook graag weer aan het werk,
maar idd daar gebeuren dezelfde dingen als hier helaas....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Ja, ik ben echt RV net zo echt als jij Safi bent denk ik.



Nou waarom zouden we dan mogen/moeten/willen twijfelen of Vie echt Vie is?
Moet ik nu eerst echt bij haar op visite gaan zodat ik jullie kan vertellen dat ze inderdaad een hoofddoekje op haar hoofd heeft omdat door de chemo haar haren zijn uigevallen?
Sorry dit klinkt erg cru...maar waarom zou Vie zichzelf meer moeten bewijzen dan een ander.

Er zijn ook mensen op het forum die ik vinnig vind en hautain en erg stokerigvind , maar mij zul je geen namen horen noemen, want ik kan het niet bewijzen en zoek dat bewijs ook niet.
Ik heb mijn gedachten, mijn instinkt...die ander moet gewoon weten wat ze doen, dat is hun aandeel aan hun leven.
Haal uit het forum wat je er uit kan halen, het goede wat je helpt.
Leg de rest naast je neer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


En Safi, je hebt ook zelf je twijfel over het bestaan van Benthe geuit.



Als je dit stukje bedoelt?

quote:


Toen Vie me niet wilde zien in het ziekenhuis heb ik ook even gedacht, besta jij echt wel? Ben jij wie je bent? Toen heb ik je geschreven en heb je kunnen uitleggen dat je moeite met je ziek zijn hebt en daar nu even geen nieuwe mensen bij hebben. En dat begreep ik wel.





dan is het antwoord er ook direct bij geschreven...ik betwijfel al haar verhalen niet. Ik begreep niet waarom ik niet langs mocht komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, vooruit dan maar. Van mij hadden die bans ook niet gehoeven en ik wil er meteen bij zeggen dat ik over niemand een "klacht" heb ingediend. Ik ben gewoon gisteren uitgelogd en heb verder alleen zojuist de draad van vandaag gelezen.
Kijk, ik kan de "wantrouwenden" wel een kopie van mijn trouwboekje toesturen, of van mijn medische dossier van de afgelopen maanden. Of zelfs een foto van mij in de tuin met de sauna op de achtergrond (en die is nog steeds niet klaar), maar wat helpt dat? Ook die dingen kan je na (laten) maken.
Het enige dat ik kan zeggen is dat ik de afgelopen 7 maanden zonder voorbehoud of valse bijgedachten de dingen heb geschreven die in mijn leven gebeurden. Ik weet ook eerlijk gezegd niet wat er nou zo bijzonder of ongeloofwaardig is aan wat ik heb verteld. Ik ben gestopt met drinken. Ik ben ziek geworden. Ik ben getrouwd geraakt. Ik ben verhuisd. En ik heb kippen, een hond en katten. Wat is daar zo raar aan, eigenlijk?
Dat ik van naam (Benthe = Vie) ben veranderd heb ik officieel via de moderator laten doen en ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik liever onder mijn eigen naam schreef.
En verder ben ik nu niet alleen verdrietig voor mezelf, omdat ik voortaan gewoon niet meer weet wat ik nog wel over mezelf kan vertellen zonder ongeloofwaardig over te komen, maar ook voor de mensen met wie ik het eerder goed kon vinden (tenminste dat dacht ik toch) en die nu twijfelen.

In ieder geval, wens ik iedereen een droge dag toe. En ik hoop dat ik gauw weer mijn eigen plek onder de forumleden mag innemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tessa,
van harte welkom! Misschien is het leuk om je in de rubriek: ''wie-is-wie'' even kort voor te stellen, zodat we je een beetje leren kennen!
De eerste dag is vaak de moeilijkste, nou, die heb je al zomaar in je zak zitten!
En dat je vriend zo trots is, zal best een goede stimulans zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, je had echt een paniekaanval vanmorgen he? ik las het net pas. Heb je dat vaker? Je zei al dat je het meer had toen je nog dronk. Rot voor je, maar je bent er alweer overheen. Ik heb daar ook zo'n last van gehad. Zo erg dat ik nu nog wel eens angst voor die angst heb. Kan ik dit wel vandaag, of kan ik dat morgen wel aan. Nu ook weer. Drukke dagen en trek me dan een paar uur terug, omdat ik bang ben dat het me niet lukt. Terwijl ik eigenlijk weet dat het heus wel goed gaat.
Het zal goed zijn als je gips er vanaf gaat. Ik vind je in ieder erg knap en hoop dat we het gaan volhouden he??!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal. Ik meld me even snel...Heb kleine stukjes bijgelezen, maar ermee opgehouden. Is niet te doen en mijn hoofd staat er ook niet na.
We weten nog niet waaraan mijn vader is overleden. Er is sectie op hem verricht, maar ik weet niet hoe lang het duurt voordat je daar de uitslag van hoort.
Maar het ging wel ploseling, ja...Hij was niet ziek of zo. Gewoon een mooie dag gehad, het was immers prachtig weer zaterdag. Hij was buiten, liep naar binnen....en viel dood neer...
Nou heb ik hier niet zo vriendelijk over hem geschreven, maar ik wil dit ook niet!!!
Mijn moeder leeft ook niet meer en ik heb ze beiden hard nodig.
Ben zaterdag, eenmaal weer thuis, met de hond een flinke wandeling wezen maken. Onder de sterrenhemel. Waren het nou echt twee wat fellere sterretjes of was het mijn verbeelding. Maar ik stond dus midden op de stoep te brullen als een klein kind.
Mijn plan koude biertjes te verruilen voor koude waterijsjes is nu helemaal mislukt. Ik zit hier 's avonds dus aan de drank en dat moet niet...Morgenochtend ga ik naar mijn huisarts, samen een plan bedenken om hier nuchter door te komen. Jullie schreven daar ook al iets over en jullie hebben gelijk.
Maar god, wat is dit moeilijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando: ja dat is moeilijk, maar wat jij nu meemaakt is een enorme slag! Hoe hiermee om te gaan. Ik heb het enorm met je te doen. Maar geloof me, drank maakt de pijn NIET minder. Misschien heel even. Veel sterkte en kom wat vaker schrijven, misschien kan je de drank dan beter weerstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn man is een grote steun voor me en mijn kinderen...hoe klein ze ook zijn, ze voelen mijn verdriet en zijn zoooo lief!! Samen spelen zonder ruziemaken, knuffelen me plat en zeggen steeds, dat mijn vader nu bij mijn moeder in de hemel is, "Maar wij zijn hier nog bij jou, mama" Nou, dan kan je mij bij elkaar vegen...Mijn man heeft vandaag een vergadering, maar de rest van de week is hij thuis, bij mij. De schat. Ook voor hen moet ik weer het goede pad op. Probeer afleiding te zoeken in muziek en mezelf bezighouden met de tuin, huishouden enz. Maar nu bier drinken is o zo veel gemakkelijker. En dan voel ik deze intense pijn en leegte niet meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het jammer dat er mensen geband zijn maar de regels die Saf aanhaalt zijn duidelijk genoeg, vandaar dat er ook verder geen uitleg van de moderator op volgt.
Laten we een nieuwe start maken met z'n allen.
Aan de mensen die geband zijn hou het aub wel droog he? Sterkte en tot over een week!

@Vie Dapper van je om hier weer aanwezig te zijn. Ik hoop dat je met vertrouwen in jezelf ver komt met Jww.

Welkom Tessa en Patatje! Blijven posten hoor..je kunt hier werkelijk steun van mensen krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Ik heb lekker gewerkt vanmorgen.
Het weer is hier erg somber en nogal koud.
Jullie hebben al heel wat pagina's volgeschreven.
Dat ga ik proberen te lezen, maar heb ook nog de nodige andere dingetjes te doen.
Verwacht dus niet dat ik iedereen een persoonlijk :) zal schrijven.

Voor iedereen een :present: als opsteker.

Nu eerst koffie drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando nogmaals sterkte toegewenst. Goed dat je morgen om raad gaat vragen bij je huisarts!
Je komt er wel meid, het is ook niet makkelijk in zo'n situatie maar hou wel je koppie boven water he?
Mensen om jou heen hebben ook jouw steun nodig en die steun krijg je vast wel terug als je sterk blijft.
Hou vol! Verdorie je bent het waard :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando,

ik ben blij dat je er weer bent in deze moeilijke tijd.
Ik hoop dat je de kracht vindt om regelmatig bij ons jezelf te uiten en vooral om niet te drinken.
uiteraard het verdovende gevoel is heerlijk en het is ook wel erg veel wat je op je bordje krijgt. het enige wat ik hier over kan zeggen is dat je toch een keer de pijn en verdriet moet verwerken. Dat kan beter nu dan over een lange tijd.
niet dat het nu makkelijker is maar het zal er ook niet makkelijker op worden als je verdriet en pijn over een paar jaar naar boven komt, waarschijnlijk is het dan erger.

probeer nuchter je verlies te verwerken, daar wordt je niet alleen sterker van maar dan geef je je vader ook het respect wat hij toch verdient ( tenslotte heeft hij wel zo een mooie vrouw als jij op de wereld gezet). :present:

een hele dikke en een lange knuffel van mij

tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando...die fout maak ik ook nog vaak genoeg dat ik denk dat het makkelijker is met bier.
Maar als ik heel eerlijk ben...weet ik dat dat gewoon een excuus is om weer te gaan drinken.
Ik hou mezlef dan voor de gek en gebruik alcohol als een 'beter maker'
Terwijl ik er om eerlijk te zijn, geestelijk en lichamelijk zieker van wordt.

Toch kan ik mezelf nog niet los maken van de drank en ik hou mezelf alleen maar voor de gek als ik zeg dat ik me beter kan ontspannen met drank op.
Dat ik mijn rot gedachten beter kan loslaten

Want de volgende dag zijn ze er nog en is er niets opgelost.
Heb ik er door te drinken alleen maar voor gezorgt dat ik er niet goed over heb kunnen nadenken.

Ik vind het erg sneu voor je dat je geen afscheid hebt kunnen nemen van je vader.
Mijn vader en ik hadden ruzie in de weken voor hij hij dood ging maar ik heb hem een paar minuten voor zijn dood kunnen vergeven en hij mij ook.
Ik wens je veel sterkte en probeer toch amar de dagen zonder drank door te komen
Rouwen moet je toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, dat heb je mooi gezegd naar Orleando. Je gaat goed he? Ik moest toch wel lachen gister om je verhaal met die kratjes op de fiets en dat dan juist bij het flessenapparaat een flesje kapot valt.
Als ik me bedenk hoe vaak ik met flesjes op de fiets heb gezeten. Wat een gedoe met al dat bier he. Toch wel zo handig als dat niet meer hoeft. Nu begin ik dat met die sigaretten ook lastig te vinden. Net zat ik alweer te kijken of ik wel genoeg heb voor vandaag, anders moet ik zo nog naar de winkel.
En de vrijheid... de tijd die je hebt als je niet drinkt. Vroeger vond ik de dagen lang duren, maar nu niet meer. Ik vind het heerlijk dat ik eens tijd heb! Zet 'm op Tasseke!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik kom deze week hier niet zo veel, moet vanalles geregeld worden en mijn vader woonde niet naast de deur, dus we rijden wat af. Maar volgende week is het vakantie en mijn man moet dan veel werken. Dan kom ik jullie wel lastigvallen, geintje.
Ik hoef dan zelf niet weg om kinderen naar school te brengen, manlief kan niet meelezen (wil hij ook niet), dus dan zien jullie me wel verschijnen. Tenzij ik ook zo wegval. Mijn moeder overleed plotseling, haar broer, mijn vaders vader en nu dus ook mijn vader...mijn kant van de familie wordt niet zo oud, geloof ik...en dat maakt me dan ook wel weer bang...
Ben vanmorgen naar de supermarkt geweest en veel ijsjes ingeslagen. Want voor mijn vaders overlijden ging dat net een beetje werken, ijsjes eten ipv bier drinken. En wijn drink ik zowieso al niet meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...