Spring naar bijdragen

dinsdag 19 februari 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Spudje, ouwe rolstoelganger!
Ik heb geen enkele moeite met jou, maar langzamerhand wel de behoefte aan een ernstige aanval van de slappe lach....alles even schoonlachen zeg maar! Weer een paar geiten ertegenaan gooien zeg maar!

En ook ik heb nog hetzelfde vertrouwen in het forum en de forumraad...niet alles over één kam scheren enzo hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Spud: je bent aangenaam gezelschap, netjes beleefd en gewoon opbouwend. Taxus houdt de boel hier in de gaten, zolang je een ander niet beledigd, scheldwoorden etc. gebruikt komen we al een heel end met elkaar. Ruzie maken en stoken is ook niet de bedoeling. We kabbelen nu gewoon weer verder. Momenteel worden er echt weer mensen geholpen om van de drank af te blijven en dat is goed.

Orleando en Dory en alle anderen, hou het droog. Ik moet weg nu, maar ging liever naar bed want ik ben dood en dood moe. Vandaag drink ik dus niet.

Tot later misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach ja trees de techniek staat voor niets tegenwoordig.

mijn dochter heeft een vriendin in isreal wonen en die meiden skypen vaak, helemaal gratis en het duurt uren, soms lijkt het inderdaad of het om de hoek is. ik betrep mezzelf er ook op dat ik snel geneigd ben om te vragen of ze blijft eten, maar dat kan helemaal niet.

maar vindt je het niet lekker dan dat hij nog zo aan je hangt ( sorry als dat rot klinkt) het is toch heerlijk om veel contact te hebben?
dat mijn broer in portugal zat ben ik een week op bezoek geweest en voor de rest 1 keer per twee weken een telefoontje ( ikzelf heb een heerlijk jaar gehad zonder hem, wat ben ik verwend zeg! hahaha)

trees je moet ook maar bedenken dat het een onwijs compliment voor jou is! je hebt hem toch maar goed en welkom opgevoed, anders blijft hij niet zo lang bij je.

het gaat in ieder geval geleidelijk aan voordat hij je definitief verlaat, scheelt een berg voor het lege-nest syndroom (of we la niet genoeg te verduren hebben)

natas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry forumleden,

ik zie dat ik een beetje op de automatische piloot sta!

mijn nick-name is tasseke maar heet eigenlijk natascha ( echt een 0906 naam)
ik bemerk dat ik zo af en toe met natas onderteken. ligt ook prettiger in de klank. dus kijk maar niet verbaasd als ik er een rommeltje van maak met al die namen.

sorry maar jullie wennen wel wisselende gedoe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

spudje,

ik beloof je, als ik iets niet begrijp, of irriteer of iets dergelijks dan zal ik het direct terugkoppelen.
doe ik even goed wel want ik ben nu eenmaal een flapuit.

en voor de rest even normaal en lekker blijven ouwenelen, foto's versturen, en liedjes zoals "ik ben een kuikentje"op dit forum zetten.

tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heel erg foute gedachten vanaf deze kant van de pc...maar weggegeten ...met waterijsjes..
Mijn kinderen hebben de buikjes vol, dus we maken ons klaar voor de nacht.
Ik??? Voor mij hoeft alles niet meer...maar wie schreef, dat mijn gezin me nodig heeft...je hebt gelijk..ik wil nu niet meer...maar wel bij mijn man en kinderen blijven...oh verd....
Okee, kaken op elkaar en kiezen voor mijn gezin...denk ik...mijn ouders kom ik wel tegen als het mijn tijd is...toch???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve orleando.
ik vond een mooi gedicht. zelf heb ik er veel aan gehad, hopelijk jij ook nu.

Als je stil en alleen bent
en vol moeilijke vragen
Als je angstig op slot bent
je vervulling ziet vervagen

Als je zachtjes zit te praten
omdat de stilte soms zo stil is

En je het willen niet kan laten
En je hart je soms teveel is

Zijn hier twee warme handen
Gevouwen om je gezicht.


Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, Je bent gewoon jezelf en zuiver dus waarom zouden mensen over je vallen? gewoon lekker jezelf blijven... alsjeblieft

Marjo, heb je gedronken gisteren? zo klinken je berichtjes van vandaag maar ik kan ook fout zitten en dat laatste hoop ik natuurlijk vooral.

Ik ben wel flabbergasted van gisteren, lees het nu pas en zit hier stomverbaasd te wezen. Ben ik dan te goed van vertrouwen? vast wel en dat wil ik ook graag zo houden. Ik ben nou eenmaal niet van het ingewikkelde gedoe. Iedereen schrijft hier om zijn of haar eigen reden en dat is prima, Een hetze beginnen tegen iemand vind ik niet prima. Klaar over en uit. Of een ban nou iets oplevert weet ik niet maar dat is de keuze van de cactussen. De reden die Safi aangeeft vind ik reden genoeg. Positief met elkaar omgaan is het doel hier en daar doe ik zoveel mogelijk aan mee. Wie positief doet, die positief ontmoet..

Gisteren was een lange dag, eerst werken, toen fotomaatje op bezoek die uiteindelijk pas tegen 10 uur wegging.
vandaag een gesprek op mijn werk waar ik niet echt tevreden over ben. Ik zat te fladderen als een gek en moet nog eens diep nadenken over dingen die daar besproken zijn. Daarna de oppashond en met 2 honden hardgelopen, hele uitdaging vooral als je de ene moet voortslepen en de ander je als een gek voorttrekt, gemangeld dus en macramé met hondenlijnen. Een creatief dagje dus.

Har, die foto zou inderdaad zo uit mijn collectie kunnen zijn. Ik ben helemaal waus van spiegelingen, bruggen, bomen, bomen in plassen, noem het maar op. Met dat werk ga ik binnenkort ook exposeren. Dat roep ik ook al een half jaar... de foto's zijn er dus wel maar ben nog niet uit over hoe en waarop ze af te drukken... langlopend project dus!

Okee vandaag maar weer eens droog houden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, reken maar dat je ouders boven op je wachten als het jouw tijd is, dat waren die 2 sterretjes die je laatst zag, maar het is je tijd nog niet. Je gezin heeft jou net zo hard nodig als dat jij je ouders nodig hebt gehad.
Goed van je dat je nu niet meer aan het drinken bent, er is nog zoveel te regelen deze week en dat gaat nuchter en vooral zonder kater makkelijker dan met kater. Ik wens je veel sterkte deze week toe want het is niet niks. Hou je taai!! en schrijf hier van je af als alles je aanvliegt.

Tina gefeliciteerd met je mijlpaal, het einde komt in zicht.. kan me zo voorstellen dat je het zat bent. Thuis zitten okee, maar ook nog eens niet mobiel zijn lijkt me ontzettend frustrerend. Ik vind dat je het tot nu toe enorm knap voor elkaar gebokst hebt.

Houtje, zal ik je even vasthouden? verdriet komt en gaat en gaat sneller over zonder JWW dus als je het waagt om zo'n fles open te trekken dan kom ik persoonlijk langs om die meteen leeg te gieten in het riool.. dat je het maar weet ;)

Corinne veel plezier met yoga! je gaat goed he! Vasthouden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geen sterren, dus laat staan die twee felle...
Maar...ze hebben hier de mond vol over mijn vader; tekeningen en kleurplaten worden (nu nog!!) driftig bewerkt, dus het houd onze kinderen echt bezig.
Weten jullie wat? Ik ga mijn verdriet met hun delen, maar dan op hun eigen mannier. Daarna deel ik het wel met mijn man. Of ik deel niks, want met mijn moeders overlijden was ik immers ook alleen.
Maak je aub geen zorgen over mij...dit doet zo'n pijn, maar de waterijsjes vinden bij mij heeeeel erg gretig aftrek....en ik heb gelijk mijn huisarts gebeld...Een ieder weet hoezeer ik mijn vader mis...(en nog meer mijn moeder), maar een Orleando is een grote meid...

1 vraagje: willen jullie een kaars voor mijn vader branden??? Die was (net als ik) dol op de warme sfeer van kaarsen in huis...

Onze jeugd is imiddels boven, dus tot zaterdag en anders tot volgende week???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

orleando ik kan mij je verdriet voorstellen maar weet dat drank hier niet bij helpt.
mijn vader is gestorven in 2003 op 77 jarige leeftijd , gewoon in zijn slaap en ja ik geef toe dat ook ik het op het drinken gezet heb (meer als ik al deed) .
januari 2005 sterft mijn moeder ook nog geen 63 jaar oud/jong de manier waarop wil ik je besparen , en toch is het rare dat ik juist daar in maart 2005 mijn eerste ik stop met drinken pogingen begonnen ben omdat ik onbewust wist dat ik anders bij mijn ouders zou terecht komen .
ik wens jou dezelfde sterkte toe , hopelijk bete als de mijne , een lijdensweg van vallen en opstaan :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn kinderen op bed gebracht...ga nu alle kaarsen aansteken...ik heb nu effe geen tekst pfffuu, weet ik veel...alles gaat door en ik...sta stil..???
Ik steun nu alleen op jullie...en eigenlijk ook op mijn ouders, want wat waren ze sterk...Nou ja, ik ga jullie hier ook verder niet mee lastigvallen...
Trees, ik heb mijn vader afgelopen zaterdag op zijn ogen gekust en hem het vergeven...ik heb toen echt bewust afscheid van hem genomen..ikkie in mijn uppie voor het echie...maar het voelde wel goed...nu alleen nog een plek vinden en dat duurt bij mij altijd lang...Dus vanaf morgen ben ik er voor een ieder die afscheid wil nemen van mijn vader...en als alles achter de rug is...tja, dan komt Orleando...
Ik ga zometeen aan een kopje thee House kijken....ik moet toch wat,niet??
Ik zal jullie heel hard nodighebben...enne Spud..ik dicht in een soort van dagboek (voor mezelf al heel erg lang en het werkt uitstekend!!)
Houtje...???ik ook van jou
Trees, Albertina, CPAS< SAfi SPud en een ieder die ik nu niet noem, maar wie ik echt vergeten ben...ik hou van jullie!!!!
Lieve Forummers, dank jullie...voor het begrip, medeleven en steun...
veel kaarsjes (en nog veel meer thee!!)
Orleando

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve orleando,

ja inderdaad jou familie heeft jou nodig maar vergeet niet dat jij hun ook nodig hebt. verschuil je niet omdat je het de vorige keer ook alleen hebt gedaan.
deel je verdriet, inderdaad desnoods met heerlijke tekeningen.

en inderdaad volgens mij is het jou tijd nog laaaaang niet! we hebben eerst nog wat dingen af te maken, zelfstandig al onze verdriet, plezier, diepe dalen en dromen waarmaken en dat gaan we met zijn allen doen!
Waarschijnlijk moeten we straks een andere club opzetten, afvallen na stoppen met jww.
eet heerlijk door, die ijsjes van je

nog een knuf van mij

blijf je knuffelen hoor zodra je het nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en nu word ik boos...zo'n woede heb ik met het overlijden van mijn moeder niet gekend....WOEST!!!
Dus ik ga er uit, hond mee,,,jongens wat is dit???Is dit normaal???
Onze kinderen liggen gelukkig lekker te slapen...en ik ontplof zowat...dit is nieuw voor me...zooookwaad en geen zin in drinken, maken jullie je daarom geen zorgen. Maar waar komt die woede vandaan???
Ik log zometeen uit en meld me zaterdag en anders volgende week weer. Mijn liefde voor jullie is er nog steeds en ik heb al een en ander in mijn agenda geschreven, maar ik word haast zelf bang van die woede in mij....
Ik meld me weer...als ik eraantoe ben..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, dat heb je mooi gezegd. Eerst zijn er nog dingen af te maken en met emoties omgaan nuchter is toch een aparte ervaring en vooral een positieve ervaring vind ik... en afvallen, hou op... ben al 7 kilo aangekomen. De laatste 3 dagen gaat het gelukkig weer goed en ben ik weer gestopt met vreten. Ach, alles op zijn tijd.. hoewel ik daar wel mee aan de slag ga met Annazorg. Donderdag hoor ik of ik mee kan doen aan de online therapie daar.

Ik zie er echt niet uit op dit moment, loop met een douchemuts op mijn hoofd met modder (henna) want heb wel weer eens zin in een rood koppie
Mijn knie die ik zondag nogal open heb geschaafd moet drogen dus loop ik ook nog met 1 broekspijp omhoog en heb 1 koud been. Eigenlijk zou ik er een foto van moeten maken.. hihihi.. valt er vandaag tenminste ook nog wat te lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleandro, is toch ook logisch dat je boos bent? Je ouders kunnen er natuurlijk niets aan doen, maar daarom kan je nog wel woede voelen dat ze je alleen gelaten hebben! Vooral omdat het zo onverwacht is gegaan!
Je kan nu niets anders doen dan die woede (en dat is natuurlijk ook heel veel verdriet!) toelaten!
Misschien heb je iets aan deze tekst:


De dood is slechts het doven van de kaars
omdat de ochtend is aangebroken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando,
Sterkte met het verlies van je vader.

Alle nieuwkomers, heel veel succes in het gevecht en ik wens jullie allemaal veel moed en kracht en ik hoop dat jullie snappen dat het hier ook wel eens tumultueus kan zijn.
Het is net het echte leven hier.(wink)

Ik vind het vervelend om te lezen hoe Vie hier onder vuur is komen te liggen.
Ik begrijp dat, als je met een levensbedreigende ziekte te maken krijgt alles ( zoals huizen, motors, kruisbogen en een as. huwelijk) in een ander perspectief komt te staan.
Ik spreek hier uit eigen ervaring omdat ik hetzelfde zie bij mijn zoon.
Hij heeft longkanker met uitzaaïngen en die diagnose zet echt je wereld op zijn kop.
Niets is meer hetzelfde.
En dan zou ik ook niet graag lezen 'is er niet een forum voor moeders van kinderen met longkanker' zoals ik vandaag las of er niet een forum was voor mensen met Hodgkin.
Natuurlijk is daar een forum voor maar dat doet er hier toch niet toe?
Jongens, ziek worden en doodgaan is inherent aan het leven (we hoeven alleen maar Blacky, Houtje en Orleando gedurende twee weken te lezen) en het maakt nou eenmaal ook deel uit van een gemeenschap zoals we die hier op dit forum hebben.
Dat wou ik vandaag even zeggen.

Voor iedereen hier,
veel kracht en wijsheid.
Thil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...