Spring naar bijdragen

Dinsdag 26 februari


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

BB ;)
het is een voor mij toen heel leerzame babbel geweest , nogmaals dank hiervoor :present:
rudy dank je wel voor je weer leerrijke schrijven , het is ook deels door dit forum dat ik aan het veranderen ben .
lieve mensen ik vertrek en ja zal jullie zoals altijd misen , maar morgen avond ben ik terug
doe niets wat ik ook niet doe = laat het eerste glas staan en samen lukt ons dat wel
hasta mañana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen

zo, lekker schandelijk laat mn bedje uitgerold en ik had zoveel plannen:D

Mooi onderwerp vandaag, ga het zo eens rustig nalezen.

Tapas en An, bedankt voor jullie opsteker, doet me goed!!
Ja, nuchter zijn is zoveel lekkerder, ook al zijn er zoveel valkuilen, maar weet je, ik probeer gewoon elke keer sterker te zijn dan dat duiveltje binnen in me, waarom zou ik die laten winnen, ik ken hem geen eens en ik kan toch zeker wel de baas zijn over mn eigen gedachten??
Ik ben ik en lekker sterker dan de duivel!! Haha. Nu nog zien vol te houden, misschien blijft ie dan steeds langer weg...
Nou, even bijlezen en dan ga ik mn aquarium vullen, wat ik mezelf vorige week cadeau gedaan heb met mn uitgespaarde geld!
Kussssssss allen!!:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hum..ben nog steeds thuis. Kreeg vanmorgen een telefoontje of ik een groepslid wil helpen met verhuizen. Hadden we gisteravond al min of meer afgesproken maar het duurt langer voordat ze in Eindhoven zijn..heb dus nog wel een half uurtje.
Mooi stukje weer Rudy, je hebt de wijsheid al aardig in pacht! :musicnote:

Om nog even terug te komen op wat ik wilde vertellen; het gezin dus, wat ligt dat gevoelig.
Heb me het grootste deel van het leven een vreemde eend in de bijt gevoeld thuis. Me niet thuis gevoeld dus eigenlijk, waardoor ik krampachtig probeerde wel in de picture te komen. Ben als (hooggevoelig) kind vooral destructief gedrag gaan vertonen; al het speelgoed moest kapot (aandacht trekken) en ik blokkeerde volledig tijdens het samenzijn thuis juist omdat ik er zo graag bij wilde horen.
Kan me voorstellen dat ik niet begrepen werd omdat mijn belevingswereld totaal afweek met die van hun. Ik heb dan ook jarenlang minimaal contact onderhouden met de rest van het gezin omdat ik me bij ontmoetingen nog steeds erbuiten voelde staan. Dat heeft eigenlijk tot 2000 geduurd; na de nodige therapieen had inzicht mij dichter bij eigenwaarde gebracht en langzaam maar zeker voelde ik me meer en meer op mijn gemak als wij elkaar ontmoeten. Het was dus werkelijk ont-moeten voor mij geworden.

Toen er allerlei conflicten ontstonden heb ik me opgeworpen als bemiddelaar. De (therapeutische) inzichten hoe met mijn eigen conflicten om te gaan waren daarbij handvatten en kwamen dus goed van pas. De teruggetrokken houding veranderde in een vooruitgeschoven positie die ik mezelf oplegde waardoor ik voor hun nu eens eindelijk zichtbaar werd. Wat was dat een openbaring voor mezelf en voor hun. Ik stond nu eindelijk eens voor mijn mening en die werd gerespecteerd.
Jammer dat Jww daar weer afbreuk aan heeft gedaan maar in hun ogen hoor ik er nu helemaal bij ondanks mijn problemen, vandaar ook dat ik de contacten onderhoud en open en eerlijk over mijn "strijd" met Jww met hun praat (sinds 23-1).

In "93 toen ik voor het eerst mijn Jww probleem aan hun kenbaar maakte, kon ik dat nog niet. Had zelf nog veel te veel uit te werken.
Ja, ik voel me dus sterker en sta voor mijn mening naar iedereen toe.
Een belangrijke overwinning voor mijzelf én de ander, want duidelijkheid is ozo belangrijk in de omgang met anderen dan weten ze tenminste ook wat ze aan je hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har wat je schrijft zo ervaar ik dat ook. Ook ik heb weer duidelijk gemaakt wat mijn probleem is. Hoe ik in elkaar steek wat betreft JWW. Lijkt zo logisch, maar als je het probleem niet kent...... En het werkt, En het is een overwinning op jezelf. Uiteindelijk ontvang je toch respect ondanks het feit dat het niet altijd goed gaat. Ze zien dat je je best doet en grotendeels nuchter bent. Althans deze 24 uur.


Charlie: ja wij zijn sterker als die duivel. Eigenlijk hoeven we maar te zeggen: duivel hoepel op, liefst hardop, daar kan die al helemaal niet tegen. En het liefst nog tegen iedereen vertellen dat die duivel je leven zuur maakt, vindt hij nog ellendiger. En als we dat maar vaak genoeg doen dan durft hij niet eens meer. haha we lachen hem gewoon uit. BLuhhhhhhhhhhhhh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Mercedes,

Wat kan je doen om de 1e niet te nemen?
Wandelen met je honden lekker uitwaaien in de regen;).
Afleiding zoeken. een klusje in huis, iemand uitnodigen,
werken, sporten enz enz.
Bezig blijven dus niet passief afwachten en op de bank hangen maar werkelijk iets
gaan doen, klinkt wel streng:o. Maar het is de beste optie.
En misschien contact zoeken met je huisarts om je probleem te bespreken,
wellicht kan je medicatie krijgen om de 1e ontwennings verschijselen
tegen te gaan.
Tenminste als je daar last van hebt het lijkt mij wel met twee flessen wijn per dag.
Succes en laat de 1e staan.

Verder kan ik jullie vertellen dat ik maandag weer aan het werk ga!
Welliswaar aangepast werk omdat ik niet goed kan lopen en staan.
Maar het begin is er weer :D en lekker luxe ik ga met een taxi.

Zo nu ben ik weg ik ga naar de kapper.
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mercedes,

Bij wie is wie kan je iets over jezelf vertellen, dat heb jij gisteren al op de dagdraad gedaan.
Daar stelt iedereen zich voor en dan kan je ook een beetje meer over de medeforummers
lezen.
Je kan ook even kijken bij werking forum:
daar staat precies uitgelegd hoe het allemaal in z'n werk gaat.
En goed dat je daar de arts gaat, je zal zien dat het reuze meevalt en dat je daarna erg opgelucht
zal zijn en daadwerkelijk een begin te hebben gemaakt met het oplossen van je alcoholprobleem.
En ik heb geen nieuwe baan hoor, ben al een tijdje thuis doordat ik mijn voet heb gebroken.
Gelukkig niet door de alcohol.
Nu is het gips eraf en kan ik weer een klein beetje uit de voeten.
Dus weer reintegreren.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal weer!
hoe is het hier>?
met mij gaat het zowaar GOED. zaterdag en gisteren gewandeld, 25 KM per dag en vannacht ook in een tentje overnacht. we wilden nog verder lopen, maar waren te gedemotiveert door de regen! wakker worden in de regen is echt niet fijn! sinds valentijn niet meer gedronken, dat voelt ook erg goed.
nou ik heb vakantie, maar moet nog wat schoolwerk inhalen, ben ik nu aan het doen!
tot schrijfs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dory, vanf Valentijn niet gedronken: hartstikke goed. Ik vind het sowieso goed van je, dat je je er zó jong al van bewust ben dat je je op een hellend vlak begaf! Ik denk dat je jezelf hiermee een bak ellende bespaard hebt, daar mag je trosts op zijn! Haal je de twee weken?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...