Spring naar bijdragen

Dinsdag 26 februari


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi An, neu niet echt... most ff kleine boodschappen doen, al naar de bank geweest. Dalijk komt de monteur. Miss een date scoren voor vanavond hihi en op internet kijken naar eventeel nieuwe consultancy opdracht. Ik word gek thuis. Vandaar ook dat gezuip overdags. (vandaag niet!!!) En jij? wat ga ij doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mercedes: Mmm.... stoppen met drinken voor vandaag is niet alleen maar niet drinken.
Weet je....... je mag vandaag ALLES doen, als je maar niet drinkt. Krijg je trek, dan denk je: ... waar heb ik zin in (behalve drank dan he).
Ik ben al heel lang bezig te doen waar ik me nu het prettigst bij voel. En dat is vooral luieren, beetje prutsen in huis. Veel lezen, internetten, tv kijken. Dan eens koken en mezelf een beetje zien op te knappen.
Vorige week dinsdagavond laat heb ik nog in een teug een fles wijn leeggetetterd. Ik weet nog dat ik het tweede glas in schonk en dacht.... hier zou ik het bij moeten laten dan is het nog niet zo erg. Vanaf dat moment weet ik niet meer hoe ik die fles leeg heb gekregen.

Leven bij het moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mercedes: Misschien moet je eens een lijstje maken met de voor en nadelen van drinken .
Zie je het dan nog als beloning??? Die zooi?? Het vergiftigt al je lichaamscellen. Je lever gaat ervan naar de knoppen. En heb jij wel eens een knappe zuipert gezien? Nou ik niet. Je word er oerlelijk van.

OK de beloning. De beloning is zowiezo dat je morgen berentrots op jezelf bent.
Ah nee, alcoholisten hebben geen geduld, die willen a la minuut een beloning.
Verzin zelf iets waarmee je jezelf kan belonen? Of misschien kan je iemand anders blij maken, dat is meestal de grootste beloning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drinken als beloning
Drinken omdat je je zo ontzettend zielig voelt.
Drinken omdat je het hebt verdiend,
Drinken omdat je mee wilt doen,
Drinken om maar niet te voelen,
Drinken om maar wel te voelen,
Drinken omdat de zon schijnt,
Drinken omdat het zo'n pest weer is.
Drinken omdat het zo gezellig is,
Drinken omdat het vakantie is,
Drinken omdat je niet beter weet,
Drinken om het drinken.

we kunnen niet meer zonder,........denken we.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank jullie Trees en An!
zoals jij het zegt klinkt het goed, zo moet ik het ook benaderen!
ik denk vaak: het is erg triest dat ik zo jong al hiermee worstel.
ik hoop ook dat ik mezelf een hoop ellende bespaar.
ik ga ervan uit dat ik de twee weken haal.
mooi gedichtje trouwens An, of rijmpje versje, gedachtegang...
Succes allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste forumgenoten,

Het is inmiddels tot mij doorgedrongen, dat een hetze veroorzaken, of juist daarin meegaan, geen goede attitude is om binnen een forum als de onze te opereren.
Ik ben me er van bewust, dat mede door mijn toedoen veel kwaad is veroorzaakt.
ik ben meegegaan in een negatieve gedachtenstroom. Bij mijn eerste stappen in de virtuele wereld, blijk ik gelijk een misstap te maken...
De fout is gemaakt. Het enige wat ik daarover kan zeggen is dat ik in het vervolg beter zal nadenken, voor ik twijfels en onrust ga zaaien.
Sommige dingen of mensen kunnen wel of niet bestaan, dat is moeilijk te controleren. Het recht in eigen handen nemen, zal ik niet snel weer doen. Een openbaar forum is gediend bij respect naar elkaar toe, en daarbij helpen regels, als door tactus opgesteld. Die respecteer ik.
Ik zou het fijn vinden weer mee te kunnen doen. Alhoewel ik het moeilijk zal vinden weer plaats te nemen. In ieder geval middels meer bij mezelf te blijven, en niet klakkeloos de uitingen van anderen te volgen.

liefs,

Marjo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Mercedes en An ik weet het het zal nu bijlange niet zoveel zijn maar ik moet mijn kater wel kwijt
zodat ik morgen terug fris uit mijn bedje kom.
Ik weet het weer een excuus om aan de biertjes te hangen.
Van gewone biertjes krijg ik hoofdpijn en van abdijbier niet dat is ook al heel wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patatje: heel spijtig voor je dat het allemaal niet lukt. Maar ik hoef van jou nu echt niet te horen met wat voor soort bier jij je kater weg gaat drinken. Je wilt stoppen of minderen of je voornemen bepreken, maar ik wil echt niks horen hoe jij vandaag die kater wegdrinkt. OK? dank je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee patatje.
je kater gaat het beste over als je vandaag niet drinkt. je bent zo dom bezig als je denkt dat je je kater weg kunt drinken door nog maar weer een keer alcohol te drinken. ik zelf vind het ook niet fijn om te lezen dat jij hebt besloten om maar te drinken vandaag. ik weet hoe moeilijk het is, en ik maak zelf ook fouten, maar wat je nu doet is niet echt handig!
doe met mij mee en drink niet vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patatje, ik vind het jammer dat je nauwelijks op de vragen ingaat die je gesteld zijn. Ik wil de mijne van afgelopen vrijdag nog wel even herhalen:

Patatje je zit zo te lezen in een onmogelijke situatie, vreselijk! Je zegt niet de hulp te krijgen waar je om vraagt maar stel je jezelf wel de juiste vragen?
Zo vraag ik me af of je de volgende stappen/vragen al overwogen hebt:
Contact opgenomen met de AA of verslavingszorg?
Heb je aan een opname in een kliniek gedacht? (uit huis lijkt me een must voor jou anders kun je niet tot bezinning komen)
Een tijdje uit huis bij vrienden of familie?
Is jouw man werkelijk de oorzaak van jouw drinken?
Hoe groot is het drankprobleem voor jezelf, wat is je geschiedenis met drank los van je man?
Er is volgens jou sprake van mentale mishandeling door je man; leg je daar vooral de nadruk op als je om hulp vraagt en maakt dat juist je hulpvraag te gecompliceerd?
Waarom kan men je niet helpen; het is voor iedereen mogelijk om aan zijn/haar drankprobleem te werken toch?
Durf je het aan om voor jezelf te kiezen en aan jouw drankprobleem te werken?
Ben je afhankelijk van je man wat vervoer betreft?
Waarom verberg je voor hem dat jij aan je alcoholprobleem wilt werken?

Sorry Patatje dat ik zo'n directe vragen stel; ik probeer alleen maar de boel een beetje te ontwarren.
Ik hoop werkelijk dat je steun aan het forum kunt hebben en ben benieuwd naar je antwoorden.
Moed, wijsheid en kracht Patatje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Har

Patatje, ik vind het jammer dat je nauwelijks op de vragen ingaat die je gesteld zijn. Ik wil de mijne van afgelopen vrijdag nog wel even herhalen:




Patatje je zit zo te lezen in een onmogelijke situatie, vreselijk! Je zegt niet de hulp te krijgen waar je om vraagt maar stel je jezelf wel de juiste vragen?


Zo vraag ik me af of je de volgende stappen/vragen al overwogen hebt:


Contact opgenomen met de AA of verslavingszorg?


Heb je aan een opname in een kliniek gedacht? (uit huis lijkt me een must voor jou anders kun je niet tot bezinning komen)


Een tijdje uit huis bij vrienden of familie?


Is jouw man werkelijk de oorzaak van jouw drinken?


Hoe groot is het drankprobleem voor jezelf, wat is je geschiedenis met drank los van je man?


Er is volgens jou sprake van mentale mishandeling door je man; leg je daar vooral de nadruk op als je om hulp vraagt en maakt dat juist je hulpvraag te gecompliceerd?


Waarom kan men je niet helpen; het is voor iedereen mogelijk om aan zijn/haar drankprobleem te werken toch?


Durf je het aan om voor jezelf te kiezen en aan jouw drankprobleem te werken?


Ben je afhankelijk van je man wat vervoer betreft?


Waarom verberg je voor hem dat jij aan je alcoholprobleem wilt werken?




Sorry Patatje dat ik zo'n directe vragen stel; ik probeer alleen maar de boel een beetje te ontwarren.


Ik hoop werkelijk dat je steun aan het forum kunt hebben en ben benieuwd naar je antwoorden.


Moed, wijsheid en kracht Patatje!



Har,

Ik zit inderdaad in een onmogelijke situatie seffens is hij thuis en als hij ziet dat ik een hulpkreet hier geef
dan begint hij nog harder te drinken daarom dat ik niks zeg en alleen maar kan pôsten als hij er niet is.

Ik kan niet steeds alles lezen, hij loopt hier soms rond en kijkt hij wat ik doe op de computer.


hij is er moet weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg lieve forumgenoten (ik lees nog wel eens mee), voor mij is dit mini-dramaatje heel erg goed geweest. Sins on both sides, ik heb te vaak op tenen gestaan. Ja, dan krijg je wel eens wat over je heen.
Maar het was fijn om te merken dat er nog een wereld buiten het forum en werken alleen bestaat. Na mijn eerste dagen van teleurstelling vond ik dat wel prettig.
Met mij gaat het goed, ik heb niet gedronken. Mijn man is een paar dagen op reis met zijn dochter, ik mis hem wel. (En voor wie dit nu weer ongeloofwaardig overkomt: ik heb hem een schop onder zijn kont gegeven dat hij moest gaan, is hij helemaal mal, ik heb hulp genoeg.)

Ik heb tegen niemand wrok, en ik hoop dat de gebanden ook wrokloos weer terug kunnen komen op het forum, zo ze daar behoefte aan hebben.

Grappig is ook om te zien hoe snel een forum veranderen kan in een paar dagen. Nieuwe gezichten (welkom allemaal) en nieuwe discussies.

Al moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik ook niet zo zit te wachten op "een kater wegdrinken" en gezellige verhaaltjes over kapotte mercedessen. Maar ieder haar/zijn meug, zullen we maar zeggen.

We houden het droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...