Spring naar bijdragen

maandag 3 maart


Aanbevolen berichten

Was even absent. Mijn zoon, die gewerkt had, kwam thuis en dat bracht het nodige tumult met zich mee. Zijn afwezigheid was trouwens de reden dat ik even online kon.

Ik kreeg een vreselijke lading verwijten over me heen omdat ik telefonisch niet bereikbaar was op het moment dat hij me nodig had, en voelde me meteen weer de doodsbange, o zo onzekere en schuldige Anna van altijd, die liters en liters wijn nodig had om haar rotgevoel weg te werken. Pfff, het laagje nieuw gevonden zekerheid en zelfvertrouwen is ook echt niet meer dan dat: een dun laagje.
In ieder geval heb ik weer stof om over te praten met mijn therapeute woensdag. Het moeilijkste vind ik, dat ik voortdurend twijfel. Natuurlijk word ik kwaad omdat ik een bak met verwijten over me heen krijg die volgens mij niet terecht zijn. Maar is dat wel zo? Ik bel inderdaad vaak, té vaak? Heb ik geen open oor? Kunnen mijn kinderen hun verhaal niet bij mij kwijt? Of is hij gewoon onredelijk omdat hij te lang moest wachten op een een bus, of te ver heeft moeten lopen vanaf de halte omdat die niet het hele rondje meer reed? En moet dat mijn probleem zijn?
In ieder geval weet ik het antwoord niet op al die vragen, voel me voortdurend heen en weer geslingerd tussen de ene en de andere gedachte, begin dan te hyperventileren en voel een paniekaanval opkomen. Enkele van dit soort situaties binnen een week kunnen zomaar zorgen voor een nieuwe depressie aanval. Tja.

Het positieve is dat ik niet drink, en ook niet van plan ben dat te gaan doen. En ik werk eraan dit soort situaties te leren hanteren, hoewel ik wel eens wanhoop of dat ooit gaat lukken.

Corinne, ik weet niet meer zeker of ik degene was die tegen je zei dat je jezelf kwelde met minderen. Het zou heel goed kunnen, want dat was destijds mijn eigen ervaring. Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat ik de moed heb opgebracht maar eens te proberen helemaal te stoppen. De rust in mijn hoofd is onbetaalbaar!

Anjo, ik begrijp niet precies wat je met die jongen bedoelt? Die gitarist? Nee, die is niet het water ingelopen, maar gestorven aan een afschuwelijke ziekte. Met mij gaat het wel, zoals je leest. Ups en downs, zoals gewoonlijk, maar over het grote geheel genomen een stuk beter dan anderhalf jaar geleden. Het is een voortdurend leerproces, het leven te hanteren zoals het komt, met al zijn goede en minder prettige kanten. Ik begrijp dat jij daar ook iedere dag mee bezig bent. Sterkte! :heart:

Mensen, het is weer de hoogste tijd om de avond af te sluiten voor dit onmatig bellende, twijfelende en bovenal werkende persoontje. Bedankt dat ik nog een keer mijn sores hier kwijt kon. Jullie zien het: van niet drinken wordt het leven niet leuker, ook niet gemakkelijker, maar wel echt. En het biedt mogelijkheden te leren en te veranderen, wat met een roes niet te doen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat lief, dat jullie reageren.
Sorry. Zit door mijn tranen heen een beetje te glimlachen.
Maar ik drink in ieder geval niet. ook al is dat het enige waar ik me momenteel aan vast hou.
Zeg maar gerust, klamp!
kan alleen maar huilen. Belachelijk...

O ja, de wijn is weg. Dat lucht enigszins op.
ik wíl hlemaal geen alcoholist zijn.
Ik wil mijn leven in control!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, mij lijkt het helemaal niet vreemd dat het even wat veel was. Je hebt een week heel intensief met vriend en wederzijdse kinderen doorgebracht. Zo leer je niet alleen de leuke, maar ook de minder leuke kanten van elkaar kennen. Ik denk dat je een enorme hoop ervaringen opgedaan hebt, en die moeten even bezinken. Je hoofd heeft even tijd nodig om alles een plaats te geven, en je eigen plaats binnen al die ervaringen te bepalen. Geef jezelf gewoon de tijd daarvoor. En neem ook de tijd om het met je vriend te bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo sjemig zeg, zit ik hier mayo op mijn toetsenbord te kliederen. Zit me hier te vermaken met een hele dikke tostie, onwijs gewoon. maaaaar lekkerrrrrr.......

Soothe: ja strak plan he? Gewoon doorgaan, keep on smiling.

Corinne: bij mij was het een kwestie van leven of dood op een gegeven moment. Jaren terug welliswaar maar nog goed in mijn geheugen. gin, jonge jenever, als water dronk ik het. Ik moest schijnbaar heel diep gaan om tot het besef te komen dat dit dus niet de goede weg was. Ik kon niks meer, durfde niks meer, zombie, ziek, ziek ziek en misselijk. Een wonder dat ik nog leef overigens.
Het is een gegeven dat elke alcoholist een bepaald punt bereikt wanneer hij / zij zegt, zo dit is de grens.
Sommige zien die grens nooit en gaan eraan kapot. Anderen moeten eerst een ongeluk krijgen of weer anderen hun baan verliezen, nou ja, noem maar op. Ik weet nog dat ik een tijd had dat ik ging minderen, dus minimaal. Ik weet het nog precies. Het waren 7 flesjes bier en daar moest ik echt mijn stinkende best voor doen. Dat was overleven. En dat vond ik inderdaad al heel knap. Dit werkte allemaal niet. Ik moest stoppen en wel direct. En dat heb ik toen gedaan, van de een op de andere dag. Mijn lichaam was compleet vergiftigd. Na een jaar voelde ik me weer mens. Die tijd komt dus niet meer terug. Dat is een ding wat ik zeker weet. Daarvoor heb ik teveel geleerd.

Zo nu ga ik slapen, nog een glaasje melk, truste allemaal.
En kiep gewoon die zooi weg.... en start NU, dit moment. Dat is de enige manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel, Soothe, Corinne en Anna!
Een virtuele schouderklop doet me nu wel een beetje goed :heart:

pip, zullen we samen een beetje ontstressen? Ik vind het ongelooflijk knap van je dat je bent gegaan. Kom maar lekker bij. Geniet dat je kinderen hebben genoten. En praat weer met boer X (grapje) als je er aan toe bent! :heart:

Tnx! (kruisende berichten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi en Anna, denken jullie nou voor één keer lekker aan jezelf!
Je hoeft maar één persoon op de wereld gelukkig te maken, en dat ben jezelf!
En dat je in dat proces ook nog eens heel veel voor anderen kan betekenen, is mooi meegenomen.
Maar op de allereerste plaats zou jijzelf moeten komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe,
Welterusten!

@Pippi,
Waar ben jij op vakantie geweest?
Ik ben wel aangekomen, 2 kilootjes.

@Anna,
Jouw zoontjes zijn toch al lang en breed volwassen mannen met een baan, die toevallig nog thuiswonen.
Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen? Jij bent toch niet hun sloofje? Ik verwacht niet van mijn ouders dat ze altijd en eeuwig klaarstaan voor me. Laat ze a.j.b. genieten van hun leven, denk ik altijd maar, dat hebben ze verdiend.

@Marjo,
Laat die tranen maar lopen. Dat is de opluchting dat die drank nu weg is.
Eerst probeerde ik mijn tranen ook binnen te houden, maar uiteindelijk spoten ze er toch altijd uit. Weet je, ik noem mij tijdens mijn huilbuien een tuinsproeier en soms is het zo erg dat ik me een kärcher noem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees :heart: dank je. Dan blijf ik nog even hier, graag!

Als ik jullie lees Anna en An, dan zie ik kracht! :heart: En weet ik dat ik door moet gaan.
Huil m'n rivella-tranen. Wat een ongelooflijk goede keus, om hier te komen afgelopen november.
Strooi met harten geloof ik :D

Nog eentje voor Luctoria :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat nu? Niet alles tegelijk willen weten Pip. Ik vind het niet gek dat jij je na een paar dagen gaat irriteren. Misschien kom je erop uit dat je het fijn vindt een vriend te hebben maar is 10 dagen samen op vakantie te lang. Daar is nix mis mee.

En wat nu? Niet alles op de bult gooien. Take your time, hoe moeilijk dat ook is. Ga niet te laat naar bed, ook al kun je niet slapen. Lees een boek, luister muziek of ga lekker in bad. Ik ga zo es naar bed, het is de hoogste tijd. Je leert Pip en bent aan het voelen en ontdekken. Dat kost tijd en vreet energie, pffffff. Maar volgens mij is het wel goed. Tenminste zo ervaar ik het wel, ook al vind ik het niet altijd gemakkelijk.

Slaap lekker allemaal, latersss.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een laatste woord voor ik naar bed ga. Hondje is uitgeweest, lunchpakket voor morgen klaar, en mijn hoofd woord enigszins opgeklaard door de frisse lucht.

Corinne, mijn zoons zijn volwassen kerels ja, hoewel ik dat zelf nog niet zo zie. Ze studeren allebei, en wonen daarom nog thuis, en werken zo mogelijk bij omdat een studiebeurs niet bepaald een vetpot is. Ik woon aan de zuidrand van mijn woonplaats, en hoewel die midden in het land ligt, is het OV hier niet bepaald geweldig geregeld. Met name 's avonds zijn de verbindingen slecht, en rijden bussen vaak gewoon niet tot hier door. Dus speel ik vaak voor taxichauffeur voor een laat thuiskomende zoon, en ben er al anderhalf jaar beretrots op dat ik dat kán. Maar goed, vanavond dus even niet, omdat ik niet bereikbaar was.

Trees, heel lief van je, maar ik vind het moeilijk een evenwicht te vinden tussen mijn eigenbelang en dat van mijn kinderen, waar ik me ondanks dat ze officieel volwassen zijn toch verantwoordelijk voor voel, en in ieder geval mee verbonden.
Toen ik te veel dronk was ik er vaak onvoldoende voor hun, en daar voel ik me schuldig over. Dat schuldgevoel zit diep, en daarom voel ik me onzeker bij het idee dat ik er misschien nog steeds niet voldoende voor hun ben. Noem me maar gek, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar.

Allemaal nog een fijne avond, en welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pippi
waarom denk je dat een Relatie Op Afstand heb? Ik moet overigens hoog nodig naar bed morgen een lange dag, ben toch nog niet helemaal diar*** vrij maar ik MOET EN ZAL naar Nijmgen. Vandaag mijn vouwwerk nog gedaan 3 manden na de therapie.

Gisteren bleef R slapen om te zorgen dat ik niet weer buiten bewustzijn ging op de plee. Dat vonden mijn kids niet zo leuk: mam, we zien R al zoveel. Jaja jongens, ik de hele dag sloven en rennen eten maken en rennen naar sport voetbal enz. het lijkt hier een gekkenhuis en dan mag R niet komen slapen om voor jullie eigen veiligheid er te zijn? S********** op, stelletje ondankbare gasten dat jullie zijn. En trouwens, als ik wil dat R blijft slpen,het is mijn huis en mijn regels en dan heb je pech. Je kijkt er maar omheen als je er last van hebt (die ene keer in de week, puh !!!!)

@Anna, het laagje is aan het groeien, maar dat duurt langzaam hoor !!!! Ik wens je er sterkte mee, het valt niet mee met die gasten, maar je hebt ze goed opgevoed, meer kun je niet doen. En bel jij maar lekker lang met :heart: als je dat wil, ze redden zich wel met bus en benenwagen (trouwens, je bent hem nog komen halen ook. Over goeie moeders gesproken. Als ik ze zó opgevoed krijg ben ik tevreden. O nee, ze doen zelf de was niet, dat is minder, nou ja geeft mij een stukje ruimte voor verbetering.

Mensen, ik ga opslomen. Proberen een goeie nacht te draaien, morgen ochtend de rest van de strijk, morgen weg de hele dag, heel vervelend, pas om 6 weer thuis, dus kids lang alleen. Grietje is pas 10 hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pippi,
Oh, maar ik ben ook geen knuffeldier.
En wat die gewoontes en geluiden betreft, het heeft weinig zin je daaraan te irriteren.
Je kunt er nauwelijks wat aan doen. Je kunt ze het best accepteren. Zelf zul je ook wel bepaalde gewoontes hebben en geluiden produceren, alleen daar heb je zelf geen last van.
Perfecte mensen bestaan gewoon niet.
En potverdrieënnegentig dubbeltjes! Drinken lost helemaal niks op. Denk aan iets anders om tot rust te komen in je hoofd.

@BamBam,
:)

@Anna,
Je bent niet gek, hoor. Die van mij moet zijn plan wel trekken. Wij hebben geen rijbewijs en uiteraard geen auto.

@Houtje,
Slaap lekker en ongestoord!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leukste; Met een niets-gevoel de wijn ontkurken en inschenken voor de gasten...
Allerleukste; Hier komen uitjanken, omdat het me blijkbaar toch meer deed dan ik dacht!
Bonus; Het hele zootje door de gootsteen geflikkerd :D

Maar het allermooiste; Dat ik weer een dag niet heb gedronken, weer wat heb geleerd, en met wankele schreden maar weer gewoon dóór bagger!

Voorzichtig Houtje, morgen. Wat doe je het toch goed met al die therapieën!

Pippi, neem nog maar een bekertje warme melk ;)

Charlie; welterusten dan zo?

Hier is de rust ook weer een beetje ingedaald. Bedankt voor jullie lieve en ondersteunende reacties. Ik ben blij met jullie :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...