Spring naar bijdragen

maandag 3 maart


Aanbevolen berichten

Albi van harte met je eerste leuke werkdag.
Las ik nou iets over 100 dagen droog? Van harte Kaia en Soothe.
Wat Mercedes betreft, die "moet" van mij niks, zomin als iemand anders iets moet. Maar misschien komt het op dit forum, waar bijna iedereen de stinkende best doet om van de drank af te blijven, een beetje nonchalant over om zo gemakkelijk met het drankgebruik om te gaan. Ga je ergens voor of wil je een gezellige praatgroep, Mercedes?
En verder wens ik iedereen weer een droge dag met veel vertrouwen in de toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beste Mercedes, Dit is geenzins rot bedoelt. Ik weet waar A de M haalt. Begrijp me goed, ik zeg nooit, dat ik nooit meer zal drinken, dat kan niet. Maar als een hopeloos geval wat ik was, wil ik een ander een positieve injectie geven, dat er alleen winst te behalen valt.

De kleine en grote zorgjes blijven, maar het vermogen tot oplossen neemt toe. Meer dan in benevelde toestand.En af en toe geeft het een reuze gevoel. Goed, een dag later, klap ik weer in, het zij zo!!
It's all part of the deal. Het lichaam is uitgewoond, dat heeft tijd nodig!!!

Het bij tijd en wijle belabbert voelen, valt in het niet bij het drinken!!!
Dus ik probeer een ervaring te delen en je over de streep te trekken.
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Soothe, ik ervaar het ook als een positieve bijdrage hoor. Maar in het bgin dacht ik dat minderen al winst zou zijn, maar kom er zelf achter dat dat een illusie is. Vind alleen volledig stoppen zoooo eng, terwijl ik weet dat er niets anders opzit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mercedes,

Het leven wordt niet makkelijk fluitend, flierend.
Maar ik voel me zoveel beter, mensen nemen me ook serieuzer, zonder die drank jank. Dat kan ik vrolijk roepen om 17.18 uur : GEEN TREK.

Fantastisch toch.
Altijd maar nuchter, in staat om te rijden. Van eht weekend al dat overgeven: sorry mensen ik heb een virus (ik wéét dat het geen drank is namelijk).

Ik word er door opgepept hier te lezen, maar heb het zelf ook nodig anderen te lezen.
Dus af en toe vlieg ik even naar mijn pc.

En Soothie........... je hebt nou toch een leukere vriendin dan de fles, zou ik zeggen.
Je schrijft ergens mijn slogan: het leven wordt niet makkelijker, maar wel echter. 100% mee eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, en helemaal Sooithie! Sorry, hoe kan ik jou nu vergeten! De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
HONDERD dagen droog, geweldig!!!!!Gefeliciteerd!!!

En Mercedes, als deze man het kan, kan iedereen het!
En je hoeft niet te stoppen met alcohol, je hoefrt alleen VANDAAG niet te drinken!
De eerste laten staan enzo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, jij spuugde er ook niet in, dus jij verdient het ook in de schijnwerper te staan. LEVE TREES :heart:

Houtje, als dat jouw slogan was, dan had ik hem in mijn onderbewustzijn opgeslagen. Waar is het zeker!
En wat de vriendin aangaat. Een geweldige vrouw!!! Ook zij, naar het blijkt, was een groot liefhebber!!
Zaterdag stonden we bij Supermarkt Deen, de wijnen aan een ondezoek te onderwerpen. Wat dronk jij
doorgaans. Ik die en die!!! En jij? Kijk dat is loskomen.

Houtje, even het virus wegwerken en je telt weer mee! ;)

Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mercedes, ik herken je angst voor het helemaal stoppen met drinken. Ik durfde er ook niet aan te beginnen. Want hoe zou het dan zijn op feestjes zonder drank, etentjes zonder drank, als ik uit mn werk kwam en niet drinken, ik kon me er niets bij voorstellen.
Nu ik bijna anderhalf droog sta kan ik je vertellen dat het mij goed bevalt. Nee, mn leven is niet veranderd in een musical waarin alles goed afloopt en iedereen voor altijd gelukkig zal zijn. Leven is soms hard werken met allerlei emoties die erbij horen. Ik probeer het leven te nemen zoals het komt. Ik probeer te accepeteren wat ik niet kan veranderen, moed op te brengen om de dingen die ik wel kan veranderen te veranderen en ik bid voor wijsheid om het verschil tussen die twee dingen te kunnen zien. Het valt me soms zwaar, ik voel me hondsmoe en dat na anderhalf jaar niet drinken. Ik ben soms teleurgesteld dat het niet vlugger gaat en ik me niet altijd goed voel. Maar toch is de fles geen optie meer voor me. Ik ben nog iedere dag blij dat ik niet meer drink. Daar ben ik nog iedere dag dankbaar voor. En ben ik blij dat ik mezelf dat kado heb gegeven. Ik worstel en kom boven, elke keer maar weer. Ik doe het zonder drank. Dat geeft me een goed en sterk gevoel.
Het kan echt Mercedes. En wat Trees schrijft is zo waar. Je hoeft niet nu al te denken aan dat je nooit meer gaat drinken. Je hoeft alleen VANDAAG niet te drinken. En morgen zeg je dat weer tegen jezelf. Zo deed ik het in het begin ook. De dagen werden weken, de weken werden maanden en nu ben ik, bijna, anderhalf jaar verder.

Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. Neem het per dag en je zult ervaren dat het kan werken. Het kan echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Ziza,

I've been better my friend.
Maar zoals ik net al schreef: ik worstel maar kom boven! Ik voel me zo hondsmoe en kom tot de constatering dat ik nog niet zover ben als dat ik graag zou willen. M'n werk is me te veel, ik ben nog maar net begonnen en werk maar drie uur per dag. Accepteren wat ik nu, nog, niet kan veranderen vind ik moeilijk. Ik heb snel het gevoel dat ik faal, dat mensen denken dat ik mn best niet doe, bla, bla, bla. Tijd voor actie dus want zo gaat het niet lukken. Heb woensdag gesprek met mn baas en dan zal ik er met haar over in gesprek. Wat, nog, niet gaat, gaat niet, hoezeer ik ook mn best doe.

Ben wel bezig met mn vierde Stap. Is nog niet af maar ik ben op weg en dat voelt goed.

En hoe ga jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het momenteel erg druk op mijn werk.. ben weer terug in familiebedrijf wat extra uitdaging brengt in omgang met mijn familie... gaat niet slecht...maar kan ook beter.. verleden week was moeilijk maar de dingetjes zijn weer opgelost...

Ben ook weer druk bezig met sponsees... vanavond en a.s. donderdag komen er twee gasten langs die net clean zijn dus dat is ook wel leuk om te doen... en ik blijf er clean door...

Thuis alles relaxed.. kids groeien lekker door...vriendin is ook vrolijk en lekker druk met haar werk...
Doen veel dingen samen met de kids... zoonlief zit op de wc te zingen en dochter is aan het pannekoeken "mixeren"...

Zaterdag a.s. ga ik een slipcursus doen met een paar vrienden in Zandvoort en volgende week naar Brighton naar de CA conventie...

Dus leuke dingen in het vooruitzicht...

En vandaag voel ik mij goed.. ontspannen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bambam,

"you are exactly where you are supposed to be today"

Zo waar als een koe en ik moet zeggen dat als mijn sponser met zo een opmerking komt ik hem wel zijn nek kan omdraaien soms hahahaa... maar het klopt helemaal...

Maak je niet te druk over wat andere mensen eventueel (want ik neem aan dat je ze het niet hebt gevraagd of een antwoordformulier heb toegestuurd over het functioneren van Bambam) over je denken... right action needs no defense...

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza- Bammetje. Hoewel ik er mijn eigen stappenplan op na houd. (mag wel hè!) Lees ik jullie bijdrage altijd en het forum heeft er toe bijgedragen, te komen waar ik ben.
Zonder het forum, was ik, ondanks mijn"rebelleren" niet zo ver gekomen.

Het ga jullie goed!! En nu moet woef uit. Dat schoot er even bij in. Sterkte mensen.

Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vliegen kan ook leuk zijn ... ik houd je hand wel vast lol .... (heb je ook veel aan want ik heb ook lichte vliegangst ) echter toen ik nog gebruikte was ik totaal in paniek als ik moest vliegen.. en ik herinner mij dan ook erge onplezierige momenten met mijn partner die het moest ontgelden...

Ik ga de tafel dekken...

Spreek je later Bambam.. eet smakelijk voor zo...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ook mijn eerste werkdag zit er weer op.
Tina, toppie, dat hest goud doan opt waark wichie! :present:
Kaia & Soothe, wat een mooi getal he, h o n d e r d dagen... super! :musicnote:
Merc, alles is al gezegd... it's a state of mind, my friend. :clock:
Ziza, BB, fijn jullie ook weer eens te "zien" ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, nee ik was nog bezig met het versturen van de formulieren:huh:

Tanxs Ziza.

Soothe, ouwe rebel, je gaat goed. Fijn zo.
Enne, over dat eigen stappenplan 'moet' ik nog wel ff nadenken hoor, haha. Ik heb graag dat mensen naar me luisteren en dan ook doen wat IK wil. Hoezo alcoholist???

Oke, ga lekker met woef lopen. Ik ga straks ook naar mijn woefjes, heb ik zin in. Lekker voor de kachel met 1 woef op de bank en de ander erachter, gezelli.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...