Spring naar bijdragen

maandag 3 maart


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

avond adb,ers ,
blijkbaar ben ik een beetje het ontforumen :-))
hier alles redelijk goed buiten een vliegende diarree , mogelijk iets verkeerds gegeten deze middag , is sinds mijn echte drinktijd dat ik dit nog heb gehad .
soothie en kaia van harte met deze heel speciale dag dsv :present:
karinneke voor jou nog een verlate verjaardagswens:musicnote:
charlie we kunnen niet oin 1,2,3 in orde maken wat we door ons drinken kapot gemaakt hebben , maar geloof mij als ik jou schrijf dat de aanhoudster wint , ook wat je relatie betreft , allez hier toch , maar we zijn dan ook met twee welke er in geloven dat het goed komt .
lbertina jou bericht ivm je terug aan het werk gaan heeft mij moed , ik kijk er ook erg tegen op .
vandaag naar de werkwinkel geweest ivm ander werk ppff welke studies ik gedaan heb , noppes niet nada maar toch drie mogelijke andere jobs gevonden , in een hotel als een soort vertaler , en andere twee ivm tuinen .
nu weet ik niet of ik al kan veranderen ben nog bij een firma in dienst en ook nog in ziektewet en zo is het altijd iets .
mercedes alleen vandaag drink ik niet , indien nodig uur per uur en indien echt nodig minuut per minuut
nog iemand iets van kothje en knuffie gehoord ??
sorry toilet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, lekker getafeld. Ja, met de baasjes van de oppashûn.
Was gezellig.
Fles opengetrokken, ingeschonken.
Niets gevoeld.
Zo, dat kan ik dus ook. klaar!
Grote meid word ik al hè :P
Nee, effe serieus. Het gaat écht goed de laatste tijd.
Het niet drinken en er niet aan denken dus.

Pffieuw 100 dagen! Goed hee, Soothe en Kaia! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Har,
:)

@Charlie,
Ik zal voor je duimen, al is het nog niet helemaal goed gekomen. Die eerste omhelzing is er dan toch geweest. Toch liggen we weer apart. En ik ben al bijna 11 maanden alcoholvrij. De tijd heel dan misschien alle wonden, maar de tijd neemt er wel zijn tijd voor :(.

@Marjo,
idem

@Soothe,
Ja, dat niets is idd het beste.

@Safi,
Ja, maar eerst in één zien te liggen.

@Spud,
Je klinkt strijdbaar. Heel goed om voor je rechten op te komen.
Ik werk nu zonder een CAO te volgen, maar de voorwaarden zijn OK.

@Anjo,
Toch heb ik niet veel aan het hh gedaan vandaag, alleen de keuken, maar die blinkt dan ook.
Veel plezier met de trouwerij van je dochter.

@Pippi,
Kun je geen andere gitaarlera(a)r(es) krijgen? Er zijn nog maar weinig muziekdocenten die alleen maar saaie vingeroefening opgeven, de meeste geven daarnaast meteen eenvoudige bekende deuntjes op.

@Houtje,
Nog steeds niet helemaal de stevige boomstam? Dan maar weer een portie beterschapswensen van me.

@Mercedes,
Ex is exit, idem met de drank doen. Je kunt het als je het wilt. Haal proviand in huis voor de hele week, zodat je de deur niet meer uithoeft en zorg er verder voor dat je niets met alcohol in huis hebt. Overleg hierover evt. met je huisarts.
Zelf dacht ik ook te kunnen minderen. Ach, ach, wat een tantaluskwelling deed ik mezelf aan, maar ik was zo bang om het zonder te gaan doen. Toch merkte ik al na 2-3 dagen niets drinken, dat het kon, al ging het niet vanzelf.

@Tapas,
Ai, ai, ai. Helemaal niet leuk voor je. Geven ze wel aan waar je wel terecht zou kunnen?

@Albertina,
Een eerste werkdag na zo lange tijd is idd vermoeiend. Je bent het ritme kwijt en vooral het doorwerken, zonder al die extra pauzes die je thuis wel hebt, hakt erin. En je hebt natuurlijk het nodige bij te kletsen met je collega's.

@Trees,
:)

@Vie,
:)

@BamBam,
Ik vind de 14 uur in de week verspreid over 4 ochtenden nog steeds genoeg om heel moe van te worden. In de toekomst komt er ws. urenuitbreiding, maar dat zal niet heel veel zijn, misschien een ochtend erbij. Voor de regelmaat in mijn leven is het een ideale baan. Ik moet op tijd opstaan, maar heb wel de mogelijkheid 's middags een klein dutje te doen van een 1/2 of 3/4 uur.

@Ziza,
Werken in een familiebedrijf heeft vast wel voordelen, maar zeker ook nadelen. Blij dat ik gewoon een werkgever heb.

@Water,
:)

@Anna,
Als ik me goed herinner was jij het die mij er steeds op wees dat ik mezelf zo kwelde met het minderen. Je had helemaal gelijk, gewoon (nou ja, gewoon, pfff) stoppen was en is idd het beste en het makkelijkste (?).

@Blacky,
Lang geleden! He, maar je weet iig geval dat je nu niet platte hebt vanwege het drinken.

Hier nog altijd lekker droog.
Een relatie die met een slakkengangetje verbetert, met af en toe een sprongetje voorwaarts. Langzaam maar zeker groeien we terug naar elkaar. Ik blijf geduldig, er zit niets anders op. Haast en spoed zijn toch niet goed.
Zolang de liefde maar blijft winnen, dan komt het allemaal wel goed.
Al was en is er nog steeds verwijdering tussen ons, liefde is gebleven. Dat moet wel, anders was ik wel aan de deur gezet of was hij er vandoor gegaan.
Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo: ik raadde de vaseline aan: en wel de steriele vaseline die alleen bij de apotheek te krijgen is. Deze is minder zuur en minder irriterend voor de huid. Bij diep tweedegraadsverbrandingen wordt dit op de bijna gesloten huid ingesmeerd. Op de totale open huid en blaren met vocht komt speciaal verband. De vaseline koelt en houdt het weefsel soepel, zodat de huid niet open barst, zodat daar bacterien in kunnen komen.

Tina ik geloof zeker dat je moe bent. Geweldig, het is goed gegaan! Weer lekker aan de gang.

Soothe: mij gaat het ook niet gemakkelijk af. Wat wel beter gaat is het bedenken wat ik vandaag doe. En dat is niet drinken.

Mercedes: het is ook doodeng om te stoppen met drinken, althans vandaag. Jij begint alweer over morgen. Je kan ook gewoon doordrinken. Heftige strijd ben je aan het leveren , welwillend nietwillend.
Misschien moet je nog verder donderen om tot het inzicht te komen. Sommigen hebben dat nodig. Ik ben er een van.

Vandaag ook weer gestart. Wat een paniek en wat ging het soepel allemaal. Leuke gesprekken met collegas. Kreeg ook nog eens flink inspiratie en heb meer gedaan dan dat ik in tijden heb gedaan.
Een hele drukke week deze week, maar niet tever vooruit kijken, proberen althans.
En van die zooi afblijven natuurlijk, want dan ben ik weer terug bij af. Dank jullie allemaal voor de support !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik heb eten gemaakt, de vuilnisbakken gedaan, ik hoef geen Woef uit te laten dus heb mezelf uit gelaten naar de therapist van Koen een uurtje opvoedingscursus gedaan, prettige herkenning. Zo hoop ik fouten te voorkomen die in mijn opvoeding wel gemaakt zijn (:D ruimte voor andere fouten dus).....
en nu nog even gauw aan de strijkbout !!!!

Op dat wij morgen weer als sterke bomen in de wind staan te waaien met ons bladerdak........waar tenslotte een gezin op moet rusten........

Laterssssss!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@An,
Ik heb met de rug tegen de muur gestaan en toch zocht ik nog steeds mijn heil in minderen. Iets wat ik nauwelijks aankon, want mijn gestelde max per dag (en die had ik op maar liefst 5 glazen staan) was alleen met bloed, zweet en tranen te realiseren. 't Is hier dat ik van zovele mensen vernam dat het makkelijker is om helemaal te stoppen. Als zovelen dat zeggen, moet het wel waar zijn. Dus ik stopte. He, he, ze hadden gelijk. En idd: dag per dag bekijken en afspreken.

@Trees,
:)

@Simona,
Voor jou ook mijn petje af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En om nog een duit in het zakje te doen:

ik was de bangste bangerik om te stoppen met de alcohol!! Doodeng!! Ik weet dus hoe het voelt! Ik durfde er in het begin ook niet aan te denken dat ik niets meer "mocht" drinken! Ik was van plan sociaal te gaan drinken. Ik kwam er echter achter dat dat geen rust gaf. Stoppen is duidelijk en vooral simpel!
Niet denken aan morgen maar alleen aan vandaag. Het werkt echt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke An, de namen duizelen me soms. Dat hoofd van mij gaat alle kanten op op het moment.
Geloof dat op dit het enige is dat nog wat met het stoppen te maken heeft. Voel me net zo'n lammetje in de lente, terwijl de regen op mijn ramen klettert, spring alle kanten op maar kan nog niet in een rechte lijn lopen.
Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt.

Soothe,
Wat goed, man. En natuurlijk loopt je leven nog niet op rolletjes. Hoe lang heb je er over gedaan om het zover te laten komen? De berg op is altijd moeilijker dan de berg af:D
Het lijkt mij trouwens volstrekt normaal om een k&5 dag te hebben. Daar hebben "normale" mensen vast ook last van;)
Maar ik heb ergens de indruk dat je leven er al een stuk leuker uit ziet dan pak weg 3 maanden geleden.

Bambam,leuk je weer te lezen. heb je al bloed laten prikken? Je weet dat ik moe was met een lichamelijke oorzaak terwijl de huisarts dacht dat het door alcoholgebruik kwam? Niet alles is te herleiden naar alcohol. Plus dat ik de indruk heb dat je nog volop dingen emotioneel aan het verwerken bent dat vreet energie. Ik ben bang dat je nog even geduld moet hebben als blijkt dat alles lichamelijk goed gaat.
Ik hoop dat het gesprek met je baas goed gaat en dat het tij snel mag keren.

Ziza, mijn excuses. Mag ik morgen het weer proberen? Ik sta versteld dat jij last van vliegangst heb.
Man, je gaat zitten valt het ding naar beneden dan ga je mee. Daar hoef je toch geen angst voor het hebben dat is gewoon een vast staand feit. Autorijden is veel enger daar zitten veel meer opties aan plus dat je daar net zo min controle overhebt als in een vliegtuig. Al denkt je van wel.

Brighton is een leuke stad. The lanes was vroeger een leuk gebied om doorheen te struinen maar ik ben er al heel lang niet meer geweest. Veel plezier.

Corinne, ik heb ook weinig gedaan. Voel mij net zo'n vlinder, van het ene bloemetje naar het andere en al gaande weg wordt het nog een grotere puinhoop dat het al was. maar mijn kater is weg, heb X gevoederd en kruip zo met een grote pot thee in mijn mandje. Nog even tv kijken.
Voel me wel vrolijk. Vandaag zag ik op de kalender dat ik toch al 3 weken bezig ben. Terwijl ik mij voorgenomen had er niet aan te denken en dat gaat goed. Jammer dat de Refusal zo fout viel maar voor de rest gaat het best goed. zit soms behoorlijk in de zenuwen over het feit dat ik dingen anders moet gaan aanpakken anders moet gaan reageren. Proberen te accepteren dat sommige dingen zijn wat ze zijn maar gremlins, nee. Wel alcoholnachtmerries maar die schijnen er bij te horen en dan wordt ik nooit wakker met een gevoel van zo dat was een leuke droom.

Als ik terugkom van vakantie heb ik altijd last van de holidayblues, moet ik gewoon weer even wennen aan thuis zijn. misschien heb jij daar ook last van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de angst bekruipt me zo nu en dan.
Om weer gewoon te moeten leven.
Ik weet écht niet meer hoe het moet.
Voel me leeg en onbestendig, zo'n gevoel van heimwee, maar dan andersom.

De hele dag weer geprobeerd.
Leuk gegeten.
Ruzie met mijn dochter gemaakt.

Alle contacten zijn gebroken, weggevaagd of gaan slapen.
Ik blijf over, zonder fles.
En ik ben ook zo bang dat niemand me meer moet
Dat ze het met mij, wel hebben gehad.

Die halve fles kiep ik straks gewoon maar weg.
Ben wel sterk, maar niet gek!
Straks maar slapen gaan. En morgen zien dat de wereld gewoon z'n gang weer gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe,
Wat ik moest in die sneeuw? Lekker skiën, beste man. Al had er wel wat meer van dat witte spul mogen liggen.
Maar eerlijk: ik heb jullie gemist. Gelukkig had ik nog dagelijks contact via Houtje en een keer via Gem.
Dat was echt prettig.

@Gem,
:)

@Anjo,
Begrijp ik dat je nu met Refusal bent gestopt? Ben je dan op Antabus overgegaan?
Sterkte met je familiesorres. Ik vind dat je heel goed bezig bent. :present:
Nee, ik heb niet zozeer last van hollidaysblues, maar van continue blues.
Ik probeer steeds de vrolijke, blije of gewoon goede dingen vast te houden, maar ze ontglippen me altijd op een of andere manier. Morgen heb ik hiervoor een intakegesprek bij de ggz. Dat zal wel moeilijk zijn, want ik kan zo moeilijk praten.

@Marjo,
Heel goed dat je die fles gaat leegkiepen. Laat die gootsteen maar klokken, die kan er tegen.
Wees maar heel lief voor jezelf, want je bent een waardevol mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...