Spring naar bijdragen

vrijdag 14 maart 2008


Mai

Aanbevolen berichten

Maxo,
Als je stopt met drinken, verandert je gedrag. Je gaat meer voor jezelf opkomen en daar moeten mensen om je heen en in het bijzonder je partner en kinderen (als je die hebt) erg aan wennen.
En stoppen met drinken, dat doe je alleen voor jezelf, omdat je lief wil zijn voor jezelf en niet voor een ander. En beloven dat je nooit meer zult drinken is ook al iets wat je niet moet doen.
Stoppen met drinken doe je vandaag en morgen kunt je opnieuw afspreken om vandaag niet te drinken, enz. enz.
Mss. heb je al meerdere keren beloofd om te stoppen of te minderen met drinken. Als dat steeds niet gelukt is, ja, dan is het moeilijk om te vertrouwen. Het heeft allemaal zijn tijd nodig.
En wees gerust, je bent bepaald niet saaier geworden door het stoppen met drinken.
Je hebt nu vanavond een pint gedronken en het daarbij gelaten. Als jij daar content over bent, dan is dat zo. Ik zal niet over je heen rollen. Het gaat erom: kun je daarmee omgaan. Gaat dit niet leiden tot een terugval. Dat zul jij zelf moeten bepalen.
Mss gaat je vriendin uit met anderen, omdat ze jou niet in een 'verleidelijke' omgeving wil meeslepen, om jou te beschermen.
Nu je een pils hebt gedronken, zegt ze teleurgesteld te zijn en van je weg te willen gaan.
Het is moeilijk om met de gevoelens van je partner om te gaan. Toch maar proberen te praten, zou ik zo zeggen.
Je kunt je vriendin ook verwijzen naar de sites www.drankjewel.nl en www.ikenmijnalco.nl. Deze sites zijn voor mensen uit de directe omgeving van alcoholisten.
Jij kent je vriendin het beste, dus neem niet alles wat ik hier schreef voor zoete koek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

heej

Daar is ik weer. Nee geen ban behalve van de huisarts die me echt verbannen had naar een ziekenhuis. Druppie is dus weer mooi ontsnapt vandaag. Sorry, moet nog ff alles lezen wat er gebeurd is hier en thuis de dieren extra knuffels geven, de Paasversiering gaan doen, poetsen en voor ik het weet lig ik weer in zo'n @#$%%^&^^ huis. Prima werkplek en ook voor patienten behalve als het zelf personeel is. Ben nu erg moe maar ga morgen alles lezen en nu nog ff dropjes smikkelen, woefje uit laten en naar bedje..........Lijk wel zo'n wip wapje hier op het forum maar lieve mensen dat is echt niet mijn bedoeling hoor. Trusten voor allemaal nu of later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Druppeltje toch. Je klinkt nogal overstuur.
Je was dus onverwachts opgenomen in het ziekenhuis.
Meis, meis, toch, doe nu idd maar even rustig aan.
Huisdiertjes vertroetelen en dan jezelf.
En doe dat poetsen eventjes met de Franse slag!
Rustig aan.
Slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Corrrine en houtje

Ben niet overstuur dat was een reactie op het afgelopen weekeinde toen werd ik niet goed na een afsluiting in mijn nek en dat met 4 hernia's ging dat niet goed. Die zondag werd ik helemaal bereoerd met met een mega hoge bloeddruk en hartslag. Enfin dit is terug te lezen maar dinsdag moest ik echt naar het ziekenhuis en ben nu weer terug dus druppeltje moet je omduwen net zoals met die stom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Kom lekker even bij, probeer je idd zoveel mogelijk te ontspannen.

Ja, je kunt moeilijk tegen je kinderen zeggen: 'het is wel vrijdag, langopblijfdag, maar ik voel me niet zo, dus ook vanavond vroeg naar bed.' Die langopblijfavond is nu eenmaal hun verworven recht.

Ik heb het ook altijd nodig om 's avonds minstens een uur in mijn uppie te zijn voor het slapen gaan. En helaas heb ik geen eigen werkkamer.

Druppeltje,
Ja, dat van je bloeddruk en het feit dat je je zo beroerd voelde, herinner ik me nog.
Dus daarom moest je het ziekenhuis in. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar echt niet blij om was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Dat van dat vriend belt (of in mijn geval: praat) daar waar het nergens over gaat, dat heb ik ook vaak. En ik word dan ook razend. Had ik hem net uitgelegd dat ik graag het dekbed op Zondag buiten het raam wil hebben hangen, voert hij dat keurig uit en vervolgens komt hij naar mij. Moet ik even gaan controleren of hij het dekbed wel goed uit het raam heeft gehangen!!!!!!!! :huh:


Pippi, dit is een vraag om aandacht van hem. Daar gaat dit om. Jij wilt dit niet geven op dat moment en daar heb je alle recht toe. Je was moe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er ook moeite mee, hoor, dat mijn oudste soms langer op wil blijven dan ik. Nou ja, als hij de lichten allemaal uit doet (ik doe de katten al naar binnen en buiten alles op slot en controleren) vind ik het best.
Ik wil ook nog even alleen zijn dus dan ga ik maar naar bed, daar nog even TV kijken of lezen. Hij kan ten slotte morgen uitslapen en ik niet.

En pippi nogmaals, lees dat stukje van mij nog eens goed door over het zoeken en vinden van je nieuwe basis. Dat kun je niet afdwingen, maar het moet langzaam in je groeien. Ik hóór je gewoon tussen de regels door weer "opstandig" worden, kan dat kloppen? En dan ga je zo'n gevecht leveren met jezelf, en die energie is allemaal verloren. En kun je beter gebruiken om jezelf weer op te bouwen. Maar je zit er goed doorheen, dat merk ik. Sterkte joh en hopelijk lekker slapen vannacht :lips:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond allemaal,

Ik hoorde vandaag dat een zink tekort ook met depressies en wisselvallige stemmingen te maken kan hebben... Vandaar dat ik het hier even op het forum drop. Je weet nooit of iemand er iets aan heeft..
Beter teveel info dan iets ongezegd laten denk ik maar zo... ;)

Fijne avond nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Heb ook vreselijk geworsteld met de wel/ niet werken berichten.
Ben om half 7 vanochtend teruggekropen in bed, om nog even warm te worden...Stom!
Werd natuurlijk tegen twaalven eruit gesnauwd. En sorry, ik weet het even niet meer.

Heb een half jaar geleden weer een baan gehad. Het heeft precies een half jaar geduurd. We gingen tegelijk voor achten de deur uit en 's avonds pas om zes uur thuis. Ondertussen had ik alle mogelijke kinderopvang geregeld (waar de belastingdienst nog steeds niets van begrijpt, en wij het nog ieder maand betalen en achteraf terug krijgen..). Ik werkte op een groot kantoor, en hield me voor dat ik voor het eerst sinds jaren gelukkig was. Om zes uur de kinderen halen en snel eten koken, alles rappieklappie naar binnen schuiven, zodat om kwart voor zeven de eerste weer de deur uit kon voor sport en hobby. Kookboel opruimen, snel de stofzuiger erover en de was van die ochtend drogen.. En als de kinderen in bed lagen wist ik niet hoe snel ik die fles open moest krijgen, om daarna maar te verzuchten hoe blij ik wel niet was! Volgende dag hetzelfde ritueel, 40 uren in de week... U raadt het al!
Daarvoor ben ik altijd, iedere dag, terwijl mijn eigen kinderen in een tweelingbuggy meegingen (de één lag, de ander kon al zitten) voor alle werkende moeders in de buurt een super tweede mam geweest. Omdat ik vond dat het nog niet genoeg was zat ik ook nog in allerhande bestuurtjes en clubjes van school.. jaaa, ook leesmoeder!
Met elke avond de tong op mijn schoenen en de fles op schoot. Ik had niets voor mezelf, toen ik vond dat dat eigenlijk ook nog moest, stond ik mezelf 2X in de week 's avond nog eens af te beulen in de sportschool. Om daarna kweet niet hoe hard, de van te voren goed gekoelde...tja.
Ben altijd de perfecte moeder geweest voor iedereen, wist ook niet hoe het moest, maar lette goed op en keek hoe anderen het deden, daar haalde ik dan het beste uit en gaf dat door.
Ik weet eigenlijk niet of mijn kinderen er erg ongelukkig door zijn geworden, maar ze weten eigenlijk niet wie hun ware moeder is!
Laat staan dat ik het zelf weet. Ik ben op zoek naar mijn eigen autentieke ik, en ik graaf me dood.
Zie mij nu al jaren hoopje ellende hier weer zitten. ik mis mijn eigen scherpe, vrolijke,enthousiaste, creatieve en soms ook wel sombere ikje.. Die toch meestal wel sprankelend door het leven huppelde.
ik heb de hele nacht geprobeerd gedachten om te draaien, en kwam er niet uit. De rest van de dag was ook al k, al was er even een helder moment. Maar dat is nu alweer weg. Ik ben zo moe. Ik weet ook niet hoe het met Klaas en mij komt. Hij is mij ook niet meer gewend. Het is iemand met een héle grote cirkel om zich heen, en zal mij nooit met een arm om mijn schouder vertellen dat ik het wél goed doe! Heb hem vanochtend na een heftige woordenwisseling en veel gehuil uiteindelijk gevraagd of hij dat zo nu en dan wil doen. Dat ik alleen dieper in de put geraak als hij het zat is en mij de rug toe draait. Ik weet het... Ik wil me wel vast houden aan die kleine heldere inzicht momenten, dat ik weet er doorheen is de enige weg. en na de diepste dip komt het ook weer goed... Daarnaast dat continue schuldgevoel, geen greintje eigenwaarde meer over. En het begon zo aardig allemaal..
Ik loop constant met barstende hoofdpijn, een strakke band om de borst en roffelend hart. Totale paniek van iemand die de weg behoorlijk kwijt is.
Maar één ding weet ik wel, al moet ik mezelf slepen, alle blikken doorstaan. Ik sta morgen op dat sportveld en ren alle frustraties eruit. ik ben de hele nacht bang geweest om dood te gaan, mijn hart het zou begeven daar. Nou , mocht het wel zover komen dan ga ik al rennend ten onder. Ik verlangde vanavond ontzettend naar een roes, me verstoppen, even alles uitschakelen. Het bevreemde me, dat ik bedacht dat dat dus niet meer kan... dus ik weet niet... ik móet die magische grens van 8 maanden over, ik ga voor het volle jaar. Dom hè, ik weet dat het niet zo moet. maar het móet!

Lieve mensen, als ik jullie niet had gevonden was ik nooit zover gekomen. Maar de échte wereld, ik sch%$#T 7 kleuren #$%@.
Dit is de enige plek waar er écht begrip is, uit herkenning. Ik wéét ook wel dat het voor de buitenwacht zwaar is. Maar ondanks dat ik dronk, bekruipt me nu het gevoel dat het ook wel makkelijk was... Als ik mijn fles maar had, dan hoorde je me verder niet. Ja, soms.. maar dan ging het al snel over in dronkemanspraat en gestommel naar boven. Iedereen is gewend hier zijn gang te gaan. Maar wat als ik straks helemaal weer tot leven kom..

Wat een getouwtrek, ik weet welke weg ik moet, maar hij jaagt me tevens zo'n ongelooflijke angst aan. Dat het soms zo lekker lijkt weer even weg te kruipen.

Er wordt zoveel geschreven en ik herken zovele dingen. Ik snap jullie wel . Maar dat ellendig e, eigenwijze rot-hoofd van mij! Het is een lange weg te gaan. Tijd tijd tijd ( ik zeg het hier hardop, rare bekken trekkend) Uilskuiken!

Ik kwam vanavond in de supermarkt en zag een groepje pubermeisjes bij de drankafdeling staan. Ik hoorde ze giechelend discusseren over wie het oudste leek. Ik stond aan de grond genageld, mijn maag draaide zich om. Ik had naar ze toe willen rennen, naar ze schreeuwen. Maar ik deed niks, en mijn hart deed zó'n pijn.
Als ik verstandig ben, blijf ik eraf, vind ik een nieuw doel in mijn leven om straks als het nodig is met nuchter gemoed mijn kinderen te ondersteunen, bijstaan, onderwijzen... weet ik veel!

Veel te lang, ik weet het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ook ik vind hier niet elke dag een onderwerp waar ik wat mee kan. Sterker nog: ik ben mezelf ook heel sterk tegengekomen deze week. En dat ook niet in al te goede zin.

Ik probeer nu te kijken of er gesprekken zijn waar ik wat aan kan toevoegen. En als die er niet zijn dan kan ik beter uitloggen. Iedereen hier heeft recht op zijn discussie, of het mij nou ligt of niet.

En als ik vandaag niets kan vertellen .......... tja misschien morgen dan? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merci CPAS, je zegt idd dingen die kloppen. Ik ben veranderd, ik ben bewuster, assertiever, en daar kan mijn partner blijkbaar moeilijk mee om. Ik ben ook in de (misschien foute) veronderstelling dat ik nu een biertje kan drinken, terwijl ik dat onder controle heb, wat vroeger niet het geval was.

Stll feel like shit, maar toch bedankt voor de reactie

Maxo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahum, geen flauw idee waar zink allemaal in zit.. Ik zou zeggen ff de verpakkingen checken.. :D

Iemand wilde een mop??

2 Nederlanders en 2 Belgen gaan met de trein weg..
De Nederlanders kopen netjes 2 kaartjes terwijl de Belgen er maar 1 kopen
"Toch eens kijken hoe ze dat doen" denken de Nederlanders..
Zo gezegd zo gedaan.. De Nederlanders en Belgen gaan netjes tegenover elkaar zitten..
Wanneer de conducteur komt om de kaartjes te knippen gaan de Belgen snel naar de wc
De 2 kaartjes van de Ned. worden netjes geknipt
Vervolgens gaat de conducteur naar de wc klopt op de deur en zegt: "Uw kaartje"
Hierop schuiven de Belgen hun kaartje onder de deur door..
"Gòh dat is een goed plan!" denken de Nederlanders..
Dus de volgende dag kopen de Nederlanders 1 kaartje, de Belgen daarentegen kopen er geen..
"toch eens kijken hoe ze dat dan weer gaan doen!" denken de Ned. verbaasd.
Wanneer de conducteur in de coupé komt gaan de Ned. naar de wc..
Vervolgens lopen de Belgen naar de wc en kloppen op de deur "Kaartje!" zeggen ze..
Waarop de Ned. het kaartje onder de deur door schuiven..
De Belgen pakken het kaartje en zoeken snel een andere wc.. :D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...