Spring naar bijdragen

vrijdag 14 maart 2008


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi: gaat het weer een beetje? Heb aan je gedacht vanavond. (Heb je natuurlijk ook niks aan...)

Wil toch vertellen dat ik een geweldige avond had. Dit had ik niet voor elkaar gekregen als jullie me niet hadden ondersteund vanmiddag. Heb mijn helpende gedachten gewoon toegepast.
Gewoon DOEN.
Ik was dus op het feest en ontmoette hele leuke mensen.
Ik heb me een bult gelachen. Ik dacht ik ga gewoon lekker uit de bol.
Het rare was dat ik het steeds leuker vond, zeker toen ik (vooral een aantal dames) behoorlijk zag tutteren en ik bij mezelf dacht, wat een geluk, morgen weet ik nog waarom ik zo'n lol had en ik hoef me niet te schamen. Had nog niet een seconde de behoefte om te drinken.
Een ware overwinning.
Dit heb ik zelfs in mijn drankloze tijd van vijf jaar niet meegemaakt.
Toen voelde ik me toch altijd wel een stumperd die niet mee kon doen.
Wat een onzin eigenlijk.
Dit was veel leuker, en ik meen het. Als ik ooit nog eens zeur hierover, hoop ik dat ik aan deze avond kan terugdenken als iets zeer positiefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw An!! Dat heb je heel goed gedaan en fijn dat het ook nog een te gek feest is geweest!!

dat had ik de laatste keer dus ook met dat etentje.. dat ik steeds minder zin had aan drinken en steeds meer lol kreeg zonder drank. En dat het zo leuk was om te zien hoe mensen op drank reageren! Ik had je vandaag de observeer tip nog mee willen geven maar was te laat, gelukkig heb je hem zelf al toegepast.

Morgen lekker nuchter op!! en dat de ochtend na een feest!! het kan dus!!

en nu ga ik slapen, sorry, net bij gelezen maar mijn oogjes vallen toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker An, dat je zo'n leuk feest had!!
BTW, je bent toch niet boos dat ik vanmorgen Corinne corrigeerde ivm je 7 maanden? Kon er bijna niet van slapen vandaag, maar het was niet boos bedoeld hoor, absoluut niet, maar voel me er toch niet lekker bij, waar bemoei ik me mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Q, jou ontmoet ik niet zo vaak, want meestal lig ik vroeg op bed. Hoe is het met je?

Tapas: die observeer tips zaten goed in mijn hoofd en heb het helemaal toegepast en het werkte dus perfect.

Charlie: nou ik vond het wel leuk van Corinne dat ze me een slinger gaf en moest er zelf ook van bijkomen en dacht: 'zou ik nu trots geweest zijn als ik inderdaad die 7 maanden totaal droog had gehouden'. Ik moet je heel eerlijk zeggen dat het me nu, gelukkig, niks meer interesseerd.
Momenteel maak ik de beste leerschool door. Ik leer en leer. Al dat tellen heeft mij uiteindelijk geen goed gedaan. De alcohol bleef mij juist daardoor de baas. De angst, van oh je, als ik nu drink, moet ik weer opnieuw tellen. Pas na afgelopen week ben ik daar echt van genezen. Nee ik ben daar nu niet meer bang voor. Dus Charlie jouw opmerking was helemaal terecht, want ik verdien niet DIE speciale slinger die de mensen hier krijgen voor behaalde mijlpalen. Jaren droogstaan is volgens mij wel noodzakelijk om lichaam en geest echt te laten ontnuchteren. Zonder dat had ik wellicht deze fase helemaal niet kunnen doorlopen.

Momenteel voel ik me zeer dankbaar. Ook kreeg ik WEER een enorm positief mailtje van Tactus.
Deze hulpverlening zit volgens mij echt op de goede weg, ze snappen wat het is om verslaafd te zijn.
Tenminste, ze snappen mij heel goed en geven juist die hulp die ik juist nu nodig heb.
Kijken wat je wel goed doet. Je niet helpende gedachten naar voren brengen en daar tegenover de helpende gedachten. En dan eerst gewoon maar eens doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Q, ja die ruzies zijn ellendig. Toch zie ik dat als een soort oefening. In het dagelijkse leven kom ik soortgelijke situaties tegen. Onbegrip, niet luisteren, achterdocht en daar moeten we maar nuchter mee zien om te gaan. Harstikke moeilijk, maar het is niet anders. Q, eigenlijk weet ik niks van je, maar misschien wil je ook niet zo veel vertellen. Hoeft ook niet hoor. Ik hoop wel dat je hier wat steun kan vinden, want ik neem aan dat ook jij dat nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He An, nee ik tel oook niet meer op het forum, wel een beetje voor mezelf, haha
Elke dag droog is er tenslotte 1, nietwaar?
Maar ik zag die slinger zo en vond het ook wel leuk, maar was gewoon bezorgd wat jij ervan zou vinden, snap et vous?
Maar je hebt je zelf vandaag maar weer eens bewezen dat je beresterk bent en dat houden we erin, vind je niet?
Zo, nu tiet voor een pafske!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee An ik wil hier niet veel kwijt. Ik heb ooit geschreven dat ik als kind zijnde in de kast ging zitten als mijn ouders ruzie hadden. Lieve ouders hoor dat even terzijde, maar ik was zo bang, ik zal het nooit vergeten. En ik vertrouw ook niemand, slecht van me hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Q, ik heb net je introductie mailtje nog eens gelezen. En je bent zo ongeveer tegelijkertijd met mij begonnen. Ja het viel me altijd wel op dat je weinig over jezelf schrijft. Je moet toch wel een vreselijke jeugd gehad hebben. Kan me voorstellen dat je mensen niet meer vertrouwd.
Toch kan het je leven openen door toch te proberen uit die kast te komen en kan je ontdekken dat er heel veel mensen zijn die wel zijn te vertrouwen. Altijd blijven opletten, zeker, maar een mens heeft een ander mens nu eenmaal nodig. Met andere mensen je gedachten uitwisselen kan je helpen om tot een bredere visie op het leven te komen. Maar alles heeft zijn tijd nodig en jij moet dat zeker in je eigen tempo doen . Dit heeft niks met slecht te maken. Dit heeft alles te maken met zelfbescherming en is voor jou waarschijnlijk jouw overlevingsstrategie geweest, maar of dat nu nog werkt weet ik natuurlijk niet. Fijn even met je te kunnen babbelen en ik zal je vertrouwen die je nu geeft nooit, nooit beschamen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Q en Charlie: vreemd, maar ik voel me gewoon verbonden met jullie.
Toch ga ik nu maar naar bed, zo laat ga ik nooit!! en hoop op een vervolg gesprek, ergens, ooit.
Q, misschien wil je eens een pb sturen? misschien wat veiliger?
Truste :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Q, je begrijpt mn vraag verkeerd jo, je weet toch dat ik je altijd graag zie???
Ik hoopte dat je mn vraag zou snappen. Dit forum werkt voor mij juist perfect om me te uiten, vandaar dat ik het me afvroeg....
Alsjeblieft, komen blijven hoor!!!
Hier, een :present:je om het goed te maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...