Spring naar bijdragen

vrijdag 14 maart 2008


Mai

Aanbevolen berichten

An,
:rose:

Joann,
Lekker in mijn vel zit ik helaas nog niet, maar mijn velletje ziet er wel een stuk beter uit.

In het begin dat ik op het forum was, sprak er iemand (ik weet niet meer wie) altijd van zijn nieuwe jasje, dat beter past.
Wel, ik moet zeggen dat ik al aardig gewend ben aan mijn nieuwe jasje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

An, of anders denken je nu van de een op de andere minuut zal lukken....?
Het is wel jammer dat je gedachten een feestje waar je zin in hebt overschaduwen!
Maar je hebt zelf al een heel lijstje met helpende gedachten opgeschreven, dat zal je zeker enig houvast bieden!
Gewoon lekker gaan tutten straks, in bad(douche..), kleren aan waar je je fijn in voelt, make-up als je dat gebruikt....denk aan de leuke dingen van het feest!
En alcohol......dat heb je helemaal niet nodig om een leuke avond te hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
PraktijkDiploma Boekhouden
En weet je, als er vanavond gevraagd wordt wat je wilt drinken, roep je toch meteen: bitter lemon! (Dat zou ik vragen.) Mijn ondervinding is tot hier toe dat het niemand wat uitmaakt wat jij drinkt.

Joann,
HA HA, dan sta ik op de cover van de Playboy!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, een fijne uitslag meis, genieten....

Corinne, gefeliciteerd met deze stap! Is niet niks.

Saf, hoe dom kan een mens zijn. Nog niet genoeg van de trap af ge....
Nee, zonder dollen, voorzichtig aan doen. En de spieren nu niet te stijf houden al
is het pijnlijk.

An, klopt jouw mijlpalen dag nu wel of niet? Evengoed een :present::D

Ik heb een dip dagje. Vandaag kwam het besef dat als mijn moeder zou wegvallen dit tevens
voor mij de laatste keer zal zijn (hoogst waarschijnlijk) dat ik mijn broers en zus zou zien.
Nu tref ik hun bewust met medewerking van mijn moeder als zij bij haar op bezoek gaan.
En voor mijn zus en één broer is dat hooguit één tot twee keer per jaar.
Bij mij zijn ze in tien jaar niet geweest, misschien wel langer. Zelf had ik de gewoonte toch
één keer paar jaar hun thuis te bezoeken maar manlief wil hier niet graag meer aan meewerken.
Nou ja, ik loop weer vooruit op de zaken maar het besef doet mij zeer. Nou en dan loop
ik dus gelijk de hele dag te malen in plaats van dat er wat uit mijn handen komt.

De tien geboden van de tijd.

Neem de tijd om te denken,
het is de bron van kracht.
Neem de tijd om te lezen,
het is het fundament van de wijsheid.
Neem de tijd om te spelen,
het is het geheim om jong te blijven.
Neem de tijd om stil te staan,
het is de gelegenheid om anderen te helpen.
Neem de tijd..................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien: nee, geen mijlpaal voor mij.

Herkenbaar als je ouders wegvallen geen contact meer hebben met je broers of zussen.
Triest, of niet triest, maar het is niet anders Stien. Voorlopig maar eens afwachten misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weekend!!!!!!

Oeps tapas, wat heb jij een strijd moeten leveren, wel goed dat je dat hebt aangedurfd.
Ik heb er bewondering voor hoor!
Ach weet je bij mij komt het echt wel goed, alleen had ik liever wat meer tijd gehad.
Het zij zo!
Maandag ga ik weer naar mijn iegen plek, daar ben ik blij mee, nu start ik na veel toestanden
voor 2 weken 50%, dan 2 weken 75% en dat wordt ik geacht weer 100% aan de slag te gaan.
Nou ik laat het gewoon op me afkomen, ik neem het zolas het komt en leg de lat niet te hoog.
Ik wil ook deze baan absoluut niet kwijt, het is een leuke job, wel veel stress, maar
ook ontzettend veel gein met de mensen onderling, dat vind je toch niet zo snel weer.
Nu ben ik lekker 2 dagen vrij, ik zie gewoon wel waar ik zin of geen zin in heb.
Heb 2 nieuwe boeken gekocht en ga in ieder geval lekker lezen.
Dat heb ik gedurende een jaar niet gekund, en nu gaat het weer,
het is voor mij totale onspanning dus ik ben blij dat ik het nu weer kan.
Zo nu ga ik lekker een cappucino maken en een sigaretje roken,

An ik vind je toch een dappere strijdster, dus van mij krijg je een.
:present:

Pippi,
Wat lees ik nu? Natuurlijk ga je het wel volhouden en laat je de 1e staan hoor!
Het zou zo jammer zijn als je weer terug begint met drinken.
Je hebt dan wel geen kater, maar de geestelijke kater komt toch echt later!
Maar als je het echt van plan bent tja, wie ben ik dan om je ervan te weerhouden?
Ik zou het alleen jammer vinden,
Sterkte meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,
Nog even over de sociale druk van anderen. Herkenbaar voor mij. Ik vind vaak iets anders leuk en heb vaak andere behoeften dan vrienden en maatschappij. Ik haat sporten, ik vind drukke feestjes diep in mijn hart helemaal niet leuk, ik vind het gebabbel oppervlakkig, groepsgebeuren yek. Actie, energie!! toedeledokie. Ik heb al actie genoeg zonder me af te beulen in sportschool.
Voor mij lag de sleutel in mezelf accepteren zoals ik ben en mijn behoeftes serieus nemen. Ieder mens is uniek (ik zet de "anderen" nu natuurlijk ook wel heel erg stereotype neer). Oftewel: ik mag er ook zijn en ik mag anders zijn.
En als anderen dat niet wensen te accepteren is het inderdaad zoals Water zegt: dan hebben zij een probleem.
Trouwens die anderen staan meestal niet om 5:30 op voor yoga-oefeningen. Daar hoor je dan weer niemand over.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Het plan om dat te gaan doen had ik al eerder, maar ik ben zo een figuur van morgen kan het ook. Nu eindelijk maar gedaan.

Stien,
Daar zeg je zo wat. Ik denk dat ik mijn broer en ooms ook niet veel meer zal zien, mochten mijn ouders en grootmoeder er niet meer zijn. We zien mekaar nu twee per jaar: met kerst en met pasen. Vaste prik. En dit jaar een keer extra, want in juni zijn mijn ouders 50 jaar getrouwd. Dat wordt een groots feest. Mijn moeder heeft zo +/- 45 mensen in gedachten. Ze is al volop bezig met de voorbereidingen en dan vertrekken ze 4 dagen na het feest voor een Ruslandreis.
Ik zei haar dat ik het wel grappig vond. Hun 25 jarig huwelijksfeest hebben ze in Warchau gevierd met uitgemergelde kip en rode bieten en nu gaan ze weer naar het oostblok met hun 50ste verjaardag. Ik hoop dat ze er van genieten, want ik denk dat dat toch zo een beetje de laatste grote reis zal zijn. Mijn vader wordt 80 dit jaar, moeder 70. Ik ga wel wat afspreken om tijdens hun vakantie een paar keer naar huis te gaan om mijn grootmoeder wat te helpen. Die wordt ook al 88.

Albertina,
Geniet van je vrije dagen en boeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,

dat is inderdaag één van de lastigste dingen, jezelf mogen zijn van jezelf,
niet mee hoeven lopen met de menigte, het gaat mij soms best al goed af,
en ja ik ben ook een mens dat graag alleen is, ik heb jaren lang mezelf verplicht om allerlei
sociale gebeurtenissen af te lopen waar ik helemaal geen zin in had.
Nu staan er weer een aantal uitjes op het programma waar ik eigenlijk helemaal
geen zin in heb.
Mede door mijn baan heb ik ook best wel vaak "verplichtingen", ik ga alleen als het echt
niet anders kan.
Ja hoor, we hebben allemaal het recht autonoom te zijn, het is alleen niet altijd makkelijk,
maar we komen er wel, en daar daardoor steeds dichter bij onszelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate,
Weet je wat ik zo heerlijk vind aan yoga?
1. spieren soepel houden,
2. lichaam ontspannen,
3. goed ademhalen,
4. je geest ontspannen,
5. geen prestatiedwang, ook niet naar jezelf toe,
6. het gronden,
7. kortom: het helemaal met jezelf bezig zijn.
Ik haal er een hoop ontspannen energie uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne, je ziet er inderdaad goed uit! ;)

Pippi, en dan. Je bent hier toch niet voor niets gekomen. Zit het uit. Zoek hulp.
Ontken je eigen gevoelens niet door ze weg te drinken. Kan je dochter die spullen zelf niet wassen. Of dan maar een keer geen Brjorn Borg.

sterkte en liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate: nou ik geef je de hand. Dat afbeulen is niet aan mij besteed. Heb een gloeiende hekel aan spelletjes en dergelijke, familiefeestjes, verjaardagen en jubilea, recepties, toespraken en weet ik veel wat nog meer. Ik ben een absoluut buitenbeentje in heeeeeeeeel mijn familie. Van mijn kant en van de kant van mijn man.
Met een flinke slok op heb ik dit al die jaren kunnen volhouden, blijkt. Nu komt dus de aap uit de mouw, ben eigenlijk een heel ander mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ook bij mij, An. Met een slok op kon ik gezellig meedoen en had ik "lol". Soms was ik zelfs de gangmaakster. En nu kom ik erachter dat ik helemaal niet zo ben. Ik wil rust, mediteren, ik wil geloven, ik wil elke dag nadenken over de zin van het leven. En ik praat niet veel. In het boeddhisme zeggen ze: denk eerst na voor je wat zegt: draagt het wat bij?
Dat soort dingen spreken me aan.
En mijn vrije parttime-uren wil ik voor mezelf. Dat is een noodzaak! Anders ben ik mezelf niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,
Wat ben je dan afhankelijk van zo'n arbo-arts he? En wat is er in deze maatschappij weinig tijd voor herstel, rouw, etc. Het werk gaat voor.
Wat een pittig opbouwschema heb je. Als het op een gegeven moment te hoog gegrepen is tijdig aan de bel trekken hoor.
Bedrijfsuitjes AAARGH!!! Ga ze zoveel mogelijk uit de weg.
Nog erger: meegaan met bedrijfsuitjes van mijn man! Komt gelukkig zelden voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...