Spring naar bijdragen

vrijdag 14 maart 2008


Mai

Aanbevolen berichten

Safi, meid toch!!!! Doe lekker rustig aan, maar wel blijven bewegen, anders wordt je zo stijf!!

Sammy, thanx!!

Hoi Corientje!!!! Je maakt een foutje wat An betreft hoor..

Mensen, ik duik de koffer in, heb eigenlijk helemaal geen slaap, maar zal wel moeten.

Doeg doeg!!!

ENNE, VANDAAG DRINKEN WE OOK NIET HE??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Sammy schrikken was het zeker, vandaar dat ik waarschijnlijk ook flauw viel maardat het niet ernstiger is daar ben ik ERG blij om.

An Ik wil graag wat schrijven over dat thuis blijven maar ik kan nog niet zolang op mijn computer stoel; zitten dus die hou je nog te goed. Wel vind ik dat Water je mooi advies gaf...Look after number 1....laatje niet sturen maar doe wat jij belangrijk vind voor jouw....ze wennen er wel aan!

Nu moet ik jullie helaas weer verlaten en moet ik even liggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Loopschoenen heb ik al gekocht. Ik moet ze nu nog wel aantrekken en naar buiten lopen.

An,
Ze zeggen dat ik er naast zit om je te feliciteren met 7 maanden adb. Sta jij dan niet goed vermeld bij de mijlpalen?

Fruitvlieg,
Wonderlijk gevoel is dat, he. Die eerste dag niet gedronken hebben. Zelf was ik er helemaal verbaasd over. Gefeliciteerd! De tweede dag is al weer flink gevorderd, ook deze zal je lukken. De grote truc is om die eerste te laten staan.

Albertina,
Terecht dat je boos wordt op het huidige ziektewetsysteem.

Pippi,
Ik heb het al dikwijls gezegd: ik ben blij met mijn baantje van 14 uur in de week, zonder verantwoordelijkheden. Als mijn uitkering voor de overige 10 uur stopt, zal ik wel even moeten slikken (centen kan ik hard gebruiken met 2 studerende kinderen). Toch, als ik me dan nog voel zoals nu, ga ik er echt niet meer bij zoeken.

Water,
Idd hadden ze de term burn out toen nog niet verzonnen. Waarom moeten dat toch altijd Engels termen zijn. Onze Nederlandse taal biedt zomaar het woord: opgebrand. En dat ben je als je overwerkt bent of overspannen.

Charlie,
Stiekeme chocoladevreter! Slaap lekker!
Dat onnadenkend naar een glas naast je computer grijpend laat maar weer eens zien wat een ingebakken gewoonte is.

He, over dat stiekum roken. Vannacht toen ik aan het denken was, bedacht ik zo, dat als van de zomer man en zoon aan de wandeltochten bezig zijn en mijn dochter het voor mekaar heeft om met haar nicht en man en kinderen mee op vakantie kan, ik mij de vrijheid mss geef om bij de compu te paffen. Vanochtend denk ik daar weer anders over: ik vind mijn huis zonder bruine nicotine vlekken veel lekkerder.

Safi,
Ik voel met je mee. Als het te lang pijn doet, naar de dokter gaan! Niet zo lang wachten als ik vorig jaar.

Sammy,
Men draait je zo een poot uit als je niet van je rechten op de hoogte bent.
Werkgevers, ook die in de welzijnsector, zijn bepaald geen filantropen!

Zo, nu wordt het toch tijd om tot actie over te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Ik val zo maar even binnen heb niets bijgelezen, dus ik weet niet waar jullie mee bezig zijn.
Maar ik wil even laten weten, dat ik me al de hele morgen erg gelukkig voel. Een gevoel dat vraagt naar meer. Mensen wat ben ik toch een kl%%%tzak geweest. Al die jaren van die gore drank. Enn dan nu zo heerlijk.
MENSEN GOOI DIE GORE ROT DRANK SNEL OVER BOORD IS NU MIJN ERVARING.

Zo heb allemaal nog een fijne dag.

Een gelukkige Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: dat is even schrikken! ik hoop dat je goed opknapt!

Corinne: ik dacht, unkkk wat staat daar: proficiat met je 7 maanden. Ja het is 7 maanden geleden dat ik hier op het forum kwam. Dus geen mijlpaal, ... een 'startpaal' dan maar. Eerlijk gezegd probeer ik van dat tellen af te komen. De teleurstelling dat ik ruim vijf jaar niet dronk en met de eerste slok weer 'opnieuw' kon beginnen. Dat idee is jammer, want het is geen opnieuw beginnen. Het is een verder gaan. In deze 7 maanden heb ik , denk ik, twee keer gehad dat ik dacht, ik ben terug bij af, laat maar zitten allemaal. Dit waren de meest gevaarlijke gedachten die ik had en waarbij alcohol mij weer bijna de baas werd.
Dusss de slingers verdien ik niet, die zijn voor de Echte ADB 'ers die echt geen drup meer gehad hebben.

Vandaag zit ik op dag 4 dus aldus :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hier is de laptop van de salontafel verdwenen, en zit ik weer te PC-en achter de gewone PC.
Gisteren ook al gegeten aan de eettafel i.p.v. op de bank met bord op schoot.
Een plek voor alles en voor alles een plek.
Overzicht, struktuur, duidelijkheid, funktionaliteit, dat is goed voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ja Pippi dat is wel een gewetensvraag hoor... ;)
Ik denk dat ik het toch maar allemaal het liefste alleen doe. Je weet, ik heb een vriendin, die woont op zichzelf en die heeft haar eigen gedoetje (baan, kinderen, enz.). We zien elkaar soms een paar keer in de week, soms een week niet, maar de koffie staat altijd klaar als je begrijpt wat ik bedoel.
Op die momenten kletsen we heel wat af, echte geheimen hebben we niet voor elkaar. Dat is best fijn ja.
We hebben ook wel een tijdje samengewoont, maar we hadden allebei zoiets van "hm, dat knuffelen en zorgen is wel heel fijn, maar het is ook wel veel aanpassen, kan toch soms niet genoeg mezelf zijn..." dus zijn we daar maar weer mee opgehouden (ze had haar huisje wel aangehouden in die tijd).
Wie weet wat het in de toekomst word, we nemen het maar bij de dag, maar we weten allebei heel goed dat we ondertussen ook wel een dagje ouder worden. Misschien dat daardoor de balans nog eens omslaat? We zien wel...

Aanvulling: ja natuurlijk kan zij veel beter huishouden en koken dan ik, maar dat vind ik niet voldoende reden om te gaan samenwonen... daar moet meer bij zijn. Anders tob ik wel gewoon verder in m'n uppie.

tiepfout...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, An,
Ik ben niet streng hoor. Ik vind adb goed genoeg. Dus An, laat mijn slingers voor jou lekker hangen. Hoe dan ook verdien je ze.
Ik ben ongeveer 3 jaar geleden begonnen met minderen. 3 jaren, waarin heel wat gebeurd is rondom mij en met mij. 11 maanden geleden ben ik onder invloed (ook van drank, want ik dronk toen nog bijna een fles wijn per dag) van het forum gestopt. Ik bekijk het nog wel steeds per dag, alhoewel ik best wel schoorvoetend naar de toekomst durf te kijken. Een toekomst, die als ik naar mijn familie kijk, nog wel 40/50 jaar omvat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Pippi, dat is ook fijn. Maar iedere medaille heeft twee kanten he... soms hebben we het gevoel dat we onszelf het samenzijn ontzeggen, omdat we allebei niet voldoende aan kunnen passen. Dat voelt soms als jammer, en stom, en zinloos, en onnodig.
Het blijft een beetje een innerlijke strijd, voor beiden: "wat kies ik..."
Ach, komt tijd, komt raad, zo niet, is-ie te laat. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, afgezien van het feit dat het mij een biet is wat de samenleving doet, is dat ook niet eens waar hoor. Je ziet op TV (bijna) alleen maar fijne stelletjes enzo, en (bijna) de hele maatschappij is daar op ingericht (denk aan belastingen, uitkeringen, huisvesting, noem maar op) maar dat ontkent het feit dat er meer en meer singles (met of zonder kinderen) in Nederland zijn, momenteel ongeveer een derde van alle huishoudens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, ik snap je berichtje helemaal hoor van vanmorgen. Tegenwoordig MOET je werken en is er inderdaad geen tijd voor herstel. Je wordt zeker niet zomaar afgekeurd, ik heb er 2 jaar voor moeten strijden om wel afgekeurd te worden, bezwaar, beroep, rechtbank, onafhankelijke expertise bij een psychiater enz... Ik ben anderhalf jaar 50% afgekeurd geweest en alleen al die druk maakte dat het de rotste periode was die ik gekend heb... solliciteren, weten dat je moet, stress... kon niet eens normaal dat werkbriefje invullen. Ik heb toen iets gedaan wat helemaal niet kon, ik heb me ziek gemeld voor de WW omdat ik die stress niet meer aan kon. Dat kon natuurlijk niet, want ik was toch 50% goedgekeurd dus ik kon het wel volgens de keuringsartsen. Uiteindelijk via een advocaat is het gelukt om weer afgekeurd te worden en dat was ook niet fijn maar in ieder geval kon ik weer op mijn eigen tempo verder. Het liefst zou ik betaald werken, voor mezelf kunnen zorgen, niet afhankelijk zijn. Daar naartoe werken kan ik wel als niemand in mijn nek hijgt... maar niet vanuit de regeltjes en het beleid van de regering.

Ik besef goed dat ik geluk gehad heb hoor Tina. Heb er heel hard voor moeten knokken. Ik snap dan ook heel goed dat dat voor jou niet fijn is dat jij die tijd niet gehad hebt om weer in je eigen tempo terug te mogen komen.

Alleen wonen, dat doe ik al bijna mijn hele leven en ik ken gelukkig ook veel andere mensen die ook alleen wonen, dus voel me niet zo'n uitzondering. Het vraagt wel wat meer zelfdiscipline, om elke dag voor jezelf te koken, huis schoon te houden.. voor jezelf te zorgen dus! en dat is niet altijd even makkelijk.

Vanmorgen heb ik me even laten verzorgen door de buurvrouw, zij doet sportmassage en ik loop al weken met zere kuiten, en verdorie het heeft geholpen, vanmorgen voor het lopen heeft ze mijn kuiten losgemaakt en met lopen heb ik de ergste pijn eruit kunnen werken, voeten goed afwikkelen, met mijn adem naar mijn kuiten, is wat zweverig maar werkte wel. Ben ik even blij want ik heb me ingeschreven voor de lady's run op het circuit van Zandvoort op 30 maart. 5 km dus dat is goed te doen.

Alles gaat dus wel lekker hier geloof ik, zoooo blij dat ik geen verjaarsfeestje hoef te vieren dit weekend, woepieieieieie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: he getver, denk je dat je het gehad heb vandaag en dan dit allemaal. Brrrr.......... , maar een ding klopt volgens mij niet. Met drank beter?? Ja op het moment misschien, maar de volgende ochtend??
Heb jij geen last van katers??!! Kunnen we je helpen??

Tapas: joepie de poepie voor jou, maar ik moet wel naar een feeesssie vanavond. Wilde er eigenlijk niet over beginnen, maar ik krijg nu ineens stress.

Pippi kunnen we er samen niet iets aan doen??? Waarom is het leven niet wat simpeler @#$%@#
Heel de ochtend gepoetst en ik zou wensen, nu, heel even, geen mens hier in huis te hebben. Ben net dus ook kwaad tegen iedereen uit gevallen. DAT IK OOK FF RUST WIL!
Ze zijn alle kanten uitgevlogen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Je laat me schrikken. Je bent zo goed op weg. Wees lief voor jezelf en ga niet drinken. Het lost niets op en dat weet je. Je gaat je alleen maar rot voelen.
Even doorbijten, lief mens, Pippilotta Victualia Rolgordijna.
Jij hebt me mijn bijnaam gegeven. Kom op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helpende gedachten:

Ik voel me niet beter wanneer ik ga drinken, de situatie blijft hetzelfde.
Ik wil leren omgaan met deze stress en zal er rijker van worden.
Mijn kinderen zullen blij zijn met een nuchtere moeder.
Ik dwing mezelf aan iets anders te denken.
Ik mag alles doen en laten als ik maar niet drink.
Wat is het toch fijn om je niet schuldig te voelen omdat ik weer heb gedronken.
De zon schijnt, waar maak ik me druk om.
Ik ga even buiten wandelen.

Ach, ik ga gezellig naar het feestje, me flink amuseren, wat kan mij die zooi ook interesseren, geen bal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Joann,
Kom net terug van pianoles en een boodschapje.
Iemand tegengekomen die ik lang niet gezien had. He, he, krijg ik te horen dat ik er zooo goed uit zie, verjongd. Echt, dat deed me wat. Ik had die vrouw al meer dan een jaar niet gezien! Dus laatste keer was in mijn dranktijd.
Ja, het was een goed besluit van me om met die rotdrank te stoppen.
Hoe ist met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Corinne,

Met mij alles oke, druk weekend voor de boeg (werken)
maar nu nog even genieten van de rust...nou ja voor zover dat kan met de kids thuis dan he :)

Fijn dat mensen zien dat je beter in je vel zit!
Stoppen met drinken is inderdaad een beloning uiteindelijk!

Deze zin las ik net.......!
A thousand miles journey starts with a single step (Lao Tseu)
En zo is het ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...