Spring naar bijdragen

zondag 16 maart


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Met mijn ex dronken we altijd pakken wijn.. Ieder een eigen pak. Voor de smaak hoefde we het toch niet te doen en zo kon de ander niet zien hoever je al was.. :huh: Bovendien scheelde het in rondjes glasbak...
Toen ik weer alleen was ben ik weer op flessen over gestapt, die pakken hadden zo'n negatieve bijsmaak.. En bovendien was er toch geen toezicht meer.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

Ook ik ben 1 van de meelezers en heb daar af en toe wat aan.
ik voel geen behoefte om meer te reageren dan ik doe omdat ik vaak niets zinnigs te vertellen heb over de zaken die er dan besproken worden'.
IK heb niet stiekem gedronken, ik ben niet depressief, heb geen PMS of andere shit.
Gewoon teveel gedronken en dat doe ik nu niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er al schapen met een eenling? Anders kun je 1 van de 3 daarbij proberen te zetten.. Moet helaas wel vrij snel na de geboorte zijn van die eenling zodat het lammetje met vruchtwater en nageboorte besmeert kan worden om de ooi voor de gek te houden.

Als ik een lammetje in huis zou halen, zou dat voor de rest van z'n leven zijn.. Ik hecht me teveel aan de dieren die ik in huis haal.. Dus als ik jou was zou ik erover nadenken hoe het voor jou zal voelen als jou eigenste Mekkertje die je alle tijd, aandacht en verzorging hebt gegeven als shoarma in de fabriek beland..

@Rosan, tja het alcoholpromilage ik heb daar eigenlijk nooit zo over nagedacht.. Die pakken gingen er zo vlot doorheen met daarnaast de nodige borrels sterke drank dat er weinig van te merken was..
Was het de witte wijn of de hoeveelheid waar je uitslag van kreeg? Want na verloop van tijd kreeg ik i.i.g. overal uitslag van...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja: hoe flessen te ontkurken ZONDER geluid te maken. Dat is een kunst apart.

Lasagna eten we vanavond. Ben ik me aan het uisloven, vier schalen, loopt er een om me heen te zeuren dat die liever patates wil. GRRrrrrrrrrrrrr............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond!
ik meld me ook nog even na alle heftige verhalen gelezen te hebben. Contronterend en herkenbaar. Ik zou een vergelijkbaar verhaal kunnen neer zetten. 1 ding wil ik nog wel benadrukken: het vreselijke gevoel die alcohol echt nodig te hebben omdat je anders niet meer kan functioneren!!!!
Dat glas naar binnen gieten in de wetenschap dat je het gewoon nodig hebt! De organisatie eromheen, om die drank maar te scoren. Ik was ook van de sterke drank. dan kwam de roes het snelste!! Met wijn moest ik echt tanken. Met jenever, wodka of whisky ging het snel. Glazen inschenken en gauw 2 flinke slokken (dat is meer dan een borrel in eenheid), dan bijvullen (ik nam altijd een dubbele of 3 dubbele)
en dan gewoon meedrinken. Het was allemaal te doen, totdat ik ook 's-ochtends begon. Toen ging het al snel niet meer!
Ik ben blij dat dat over is en ik wil niet terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, Gem, bij mij kwam het kantelpunt ook echt toen ik ook overdag, nee 's morgens al begon te drinken! Wat moeten we onze naasten hebben aangedaan, terwijl wij maar dachten dat niemand het doorhad! Ik heb vijfeneenhalve maand in het ziekenhuis gelegen, en toen ik weer thuis was (na dus die 5,5 maand NIET gedronken te hebben, wat me overigens verbazend makkelijk afging!) het eertse wat ik deed....al weken van tevoren had ik de kinderen instucties gegeven drank in huis te halen!
O, ja, in het ziekenhuis heb ik weleens geprobeerd mijn zoon zo ver te krijgen dat hij jenever mee zou nemen.....hoe ver kun je gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heb ik een bewondering voor de 'bekentenissen' hier in het afgelopen weekend.
Een ongewenst neveneffect bij mij persoonlijk is 'Oooh, nou zo erg was het bij mij dan niet ' wat me vervolgens weer op 'gevaarlijke gedachtengangen brengt".
Dit is beslist geen verwijt.
Gewoon een constatering bij mezelf.
Het geeft weer aan dat ik er nog niet helemaal ben.

Pip, wat een heerlijke verhalen over de lammetjes.
Ik geniet van jouw bijdragen.
Verder gaat het hier wel goed hoor.
Mijn zoon(voor diegenen die mijn verhaal nog kennen, Albertine, je vroeg er naar) moet as. woensdag weer voor controle.
Duimen jullie voor hem?
Thil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik brand woensdag een kaarsje Thil. Staat genoteerd..

@Pippi, met opvang dieren is het inderdaad anders.. Daar kon ik wel afstand van doen.. Maar ik denk niet dat ik afstand zou kunnen doen van een dier waarvan ik weet dat die regelrecht one way ticket diepvrieseilanden krijgt.
Ach en met een kudde schapen in een woonwijk is ook niks mis :D Je brengt een stukje natuur dichter bij de mens en je hebt meteen een nieuwe trent gezet.. (tenminste als je ze dan ook door de wijk heen gaat hoeden) ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb als ik deze verhalen lees de neiging te denken dat ik geen alcohol probleem heb.
In mijn beleving drinken alcoholisten sterke drank en van s,morgens vroeg tot s,avonds laat of tot heolang ze het uithouden.

Ik dronk maar 1 fles wijn per dag, s,avonds en in het weekend 2. Het viel dus wel mee.

Het vervelende was alleen dat ik op een gegeven moment steeds minder effect ervoer van die fles en s,morgens bijna iedere dag dacht vanavond maar niet om tot mijn verbijstering te moeten constateren dat ik altijd wel een smoesje had om naar de winkel te gaan en wijn te kopen, ook merkte ik dat ik dat verpakte in gezonde dingen, zoals fruit, roerbalgroenten en yoghurt terwjl ik dat helemaal niet nodig had.

Dus toch een alcool probleem, mezelf niets wijsmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jani,
Heel herkenbaar hoe jij bij de kassa stond/staat.....ik stond er zelf ook met een pak wc papier een zakje drop en...een literfles wijn.
Nu ik zelf bewuster met mijn alcoholgebruik probeer om te gaan, pik ik deze klanten er in de rij bij de kassa zo uit.....

aanpassing ivm toevoeging

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Flessen met een schroefdop boden nog wel eens uitkomst. :(

Gem,
Traag van begrip zijnde, viel het kwartje bij mij pas toen ik al weken dag en nacht doordronk.
Dat is ook de reden dat ik nu hulp heb gezocht bij mijn depressie.
Ik was heel depressief toen mijn terugval inzette en niks kon me nog wat schelen.

Trees,
Ja, dat was ook geen vrijwillig stoppen met drinken.

Thil,
Bij de les blijven!
Je kunt toch moeilijk bewondering voelen voor ons.
Voor je zoon zal ik mijn vingerafdrukken erafduimen! Voor jou ook.
:present:

Jani,
Dat is zeker een alcoholprobleem wat je hebt. Ik zat op iets meer toen ik voor het eerst naar de verslavingszorg ging. Ik dacht dat het eigenlijk nog wel mee viel. NEE, DUS!
De terugval kwam bijna een jaar later en toen heb ik me idd klem gezopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat een alcoholprobleem 'm niet alleen zit in de hoeveelheden en tijdstippen waarop iemand drinkt. Maar ook in hoeverre het drinken je verdere functioneren beïnvloedt.
Weten dat het niet gezond is wat je doet en ook niet helpend is maar er toch steeds weer naar grijpt..
Tja en qua dosis, dat is toch voor iedereen weer anders denk ik... De 1 voelt zich aangeschoten na 1 wijntje en een ander nog niet na 1.5 l rum.
In mijn beleving is dat geen maatstaaf in hoeverre je nu wel een drankprobleem hebt of niet..
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft in hoeverre iemand zelf problemen heeft (ondervonden) met zijn/haar eigen drink gedrag.

Maar ik moet bekennen.. Ik twijfel soms ook wel eens aan mijn eigen alcoholisme..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah Pip dit heeft niets met de site te maken en alweer lig je me dwars. Als shoarma te lezen van die lieve lammetjes,terwijl ik vegetarierer ben. Dit heeft niets met alco te maken dus zou graag willen dat jij je mond eens ging wassen/toetsenbord spoelen of leren met iedereen rekening te houden en vooral respect voor elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
ik begrijp jouw vraag niet.
Bij de les blijven, schrijf je.
En waarom zou ik geen bewondering kunnen hebben voor de mensen die hier zo openlijk over hun drankverleden praten?
Ik verheug me op jouw antwoord.
Ik waardeer je nl. nogal.
liefs.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Even vertellen, dat ik nog in het land der levenden ben. Ben op de verjaardag van Anna haar jongste zoon. Haar PC doet het weer, de harde schijf was corrupt. Dus mocht ze iets te melden hebben, dan verschijnt ze wel weer!

Groet Anna en Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...