Spring naar bijdragen

maandag 17 maart 2008


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Albertine,
Ik betwijfel of zoonlief zich nog veel herinnert van dat gebeuren en die tests. Hij was nog maar 7 jaar. En hij was er natuurlijk niet bij toen dat tegen mijn man en mij gezegd werd. Ik zal het hem eens vragen morgen of overmorgen als ik hem zie.
Ik besef trouwens ook wel dat het om een momentopname gaat. En het is niet uitgesloten dat ik hem in of kort voor die periode een standje heb gegeven. Ik ben ook wel eens erg boos geweest op mijn (groot)ouders. Niks mis mee.

Soothe,
Ik kraak de AA niet af. Ik erken ten volle hun belang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi fruitvlieg, ik mis het ook bij tijd en wijle. Maar heb er voor gekozen om te stoppen.
Dus waarom dat gemis cultiveren, dan groeit het de pan uit. Ik heb ontdekt, dat alles "gewoon" doorgaat.
Moet ik me dan met dat glas gaan pijnigen. Ik houd me er weinig mee bezig. Soms is dat gevoel er, maar dat is part of the deal. het hoort erbij. maar ik laat me niet gek maken!!!
Het was GENOEG!!!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I love you... well well... volgens mij is dat van die ouwe Beatle met zijn vrouw.
Ja Fruitvlieg, de ene doet dit om van de drank af te komen en de ander dat.
Een paar dagen geleden vroeg ik aan de vrienden hier of ze me iets wilden schrijven over hun kinderen van rond de 8 jaar. omdat ik een boekje moest schrijven voor kinderen van ongeveer acht jaar. Ik heb heel veel reakties gekregen, dank daarvoor. Dat heeft me erg geholpen. Het boekje moest gaan over communicatie tussen horende en slechthorende mensen. Ik dacht ook, soms is er tussen horende en drinkende mensen een heleboel communicatieverschil. En vaak is er ook tussen "gewone" mensen een heleboel communicatieverschil. Dus ik heb in het boekje de overeenkomst gelegd tussen mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik lees het hier. het grootste gevecht is tegen jezelf. tegen je eigen gedachten. om alles wat je wilde, zou en kon. dat wat je dus steeds van jezelf verloor. zo voel ik het. de constante strijd tegen mezelf, tegen mijn gedachten, die steeds weer terugkomen. mijn dromen, waar ik al dan niet drink. waar ik steeds bezig ben met mijn familie. ook die allang overleden zijn of die ik niet meer zie. misschien juist die. zulke gedachten laten zich voelen als gemis. dat ik niet meer over kan doen. zulke gedachten maken het me moeilijk om niet te drinken. nu ik weet dat deze gedachten erop gericht zijn om mij wel te laten drinken, krijg ik ze een beetje onder controle.

ik heb net het stuk gelezen over die elkaar versterkende cirkels .

http://forum.alcoholdebaas.nl/...id=1659&enterthread=y

dit lijntje bedoel ik. ik vind dat dat mij veel duidelijk maakt. is het niet zoiets wat corinne bedoelt? en ziza ook eigenlijk. tjonge. wat kan een mens toch ingewikkeld in elkaar steken. ik wel bedoel ik.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Relativeren okè!! Dan zijn we op de goede weg. Men zegt, dat je uit deze zelfkwelling sterker terug komt.
Dus probeer dat voor ogen te houden. Ook ik voel me soms k*t!! Maar er is ook winst, veel winst.
Ik was een miserabel hoopje ellende, vol zelfmedelijden. Langzaam kruip ik omhoog uit de diepe spelonken naar het licht. Dat zijn feiten. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne (en de rest ........... ),

Ik heb mijn verhaal opgeschreven, maar ook weer weggehaald. Helpt niet jou en niet een ander. Ik heb zelf wel weer mijn eigen gevoelens op papier onder woorden kunnen brengen.

Ik vind het heerlijk als iemand hier open kan zijn. Dat is een les voor ons allen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarstraks kwam bij mij even een drankgedachte.
Nee, ik heb ze niet weggemoffeld, maar in de ogen gekeken.
Drank zou me niet geholpen hebben.
En weg was de gedachte eraan.
Die herinnering die de drankgedachte opriep zal ik een plaats gaan geven.
Er in blijven hangen heeft geen zin, om te klagen bij de instantie is het te laat.
Het is allemaal verjaard.
Zoonlief is met mijn liefde groot geworden en houdt van me.
En dat is een feit in het heden.

Ik kwam in mijn agenda een toepasselijk citaat van Bill Gates tegen:
'Voor iedereen zou 640 K, als geheugen, genoeg moeten zijn.'

Soothe,
Hele mooie presentatie. Heel ontroerend en o zo waar, die uitspraken.
Waar vind je die presentaties toch steeds? Of is dat het geheim van de chef-kok?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Corinne,

Zo lang je contactlenzen nog niet door de WC worden gespoeld, je favouriete badartikelen door de wastafelgootsteen en bloemstukjes die je krijgt nog niet in brand worden gestoken valt het wel mee met die haat lijkt me. Geloof me..... echt haten gaat veel en veel verder. Zegt een moeder van een kind met een hechtingsstoornis. Wiens meest geliefde bezigheid het is om zijn pijlen af te schieten op zijn moeder, zijn dichtsbijzijnde verzorgster. Vergeef een kind van 7 wat hij in een onachtzame bui zei.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu als de bliksem, mijn laatste bericht aan bliksem. Zie het niet alsof er vreemde dingen met je gebeuren. het voelt zo maar het lijf en de geest herstelt. De alcohol werkte als een filter. Iedere indruk kwam gefilterd binnen. Nu dus niet!! We ontwerpen nieuwbouw en ook de fundering gaan we herstellen.
Dat kost tijd! Die tijd hadden we ook om te drinken, met een averechtse uitwerking.
Problemen lossen niet à la minuut op, hoeft ook niet,Alles rustig aan en het komt goed.
Groet. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
fruitvlieg

Hai Soothe,


Ik geef je groot gelijk als je er zo over denkt. Alle ellende weegt niet op tegnover het genot maar dat wil niet zeggen dat ik het genot niet af en toe enorm mis en dat is niet cultiveren maar relativeren. De drank gaf en geeft en zal me nog heel lang in gedachte een vorm van ontspanning geven die ik nu mezelf heb afgenomen. Ik weet waarom ik stop maar het voelt ook als een soort van zelfkasteie.




Fruitvlieg,

Langer doorgaan met het zogenaamde "genot", zal zelfkasteiding brengen,
en niet andersom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo net eens even heel gek gedaan, 2 theatervoorstellingen geboekt, 1 in april en 1 in juni. In mn uppie er op uit. Deze dame was een flinke schop onder haar k**t nodig. Want thuis blijven werd wel heel erg aantrekkelijk en is slecht voor mijn energieniveau. Naast alle stress moet er ook ontspanning bestaan.

Overwinning op mijzelf....

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dani,
Ik heb hem meteen vergeven, toen al.

Bliksem,
Hoewel ik nogal eens moeite heb met Ziza's schrijfsels, heb ik er veel uitgepikt.
Een daarvan is: toegegeven dat ik machteloos sta t.o.v. alcohol.
Sindsdien is het toch makkelijker geworden om niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk fruitvlieg, je schrijft van je vind van alcohol, dat is je goed recht hoor.
Mijn ervaring is dat ik mijn alcoholmisbruik wel als verschrikkelijk ervaar,
het heeft mij nooit iets opgeleverd, op de lange termijn alleen ellende.
En om je de waarheid te zeggen fruitvlieg, nee ik heb er niet van genoten,
het spijt me, het was voor mij alleen een middel om mezelf niet onder ogen te hoeven komen.
Ik wil het niet te zwaar maken, dat is mijn beleving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Soms is het erg moeilijk om tegen dingen uit het verleden aan te lopen. En soms is het heel erg nodig om daar weer even keihard mee geconfronteerd te worden. het zet je als het ware weer even op je plaats. Wij zijn mensen in ontwikkeling, zoals ieder mens. ik kan me voorstellen dat het een heel moeilijk moment voor je was/is Corinne. Zeker omdat je bezig bent met de emotionele ontwikkeling van jezelf. Waarschijnlijk moeten we sommige dingen herbeleven om het in het hier en nu uiteindelijk een nuchtere plek te geven. Gewoon om daarna weer verder te kunnen. ook van mij een dikke knuf!

Soms gaat het gewoon, en leef ik gewoon door (ik zal wel moeten), en soms wil ik ook wel weer een filter, alleen niet die van alcohol. En achteraf blijk ik altijd weer een stapje verder. Voor mij hoeft het ook niet meer.

Rust en herstructureren is bij mij nog steeds het belangrijkste. En als het kan naar buiten, in beweging. Da's altijd goed. het klinkt misschien wel heel simplistisch, maar meer dan simpel trek ik voorlopig ook even niet. En dat hindert allemaal niks. Go with the flow...

Eerst die innerlijke rust waarnaar ik zo naar verlang, het is te lang een chaos en snelle ongestructureerde hap geweest. Ik heb ooit écht geleefd. En dat wil ik nu leren. Dat kost dus tijd. Tja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen had ik graag gehad dat ze met mijn gevoelens hadden rekening gehouden en handvatten hadden aangeboden hoe er mee om te gaan. Ik had net een klap in mijn gezicht gekregen. Mijn man was trouwens net zo hard geschrokken van die uitspraak. En daar kon ik (en ook mijn man) het mee doen.
Wat zou er gebeurd zijn als we hem als ondankbaar kind waren gaan zien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg,
Heel goed dat je stopt voor jezelf. Dat is belangrijker dan je denkt.
Mijn eerste stoppoging was omdat ik moest stoppen.
Ze was matig gelukt? Ik ben zwaar hervallen.
Mijn tweede stoppoging was puur voor mezelf kiezen.
En nu gaat het makkelijker: ik sta centraal.
Een heel gezond egoïsme dat er nu ook voor zorgt, dat ik er voor anderen kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg, je moet het ook voor jezelf doen. Laat beloften aan anderen varen. Die zijn tot mislukking gedoemd. Zelf willen en voor jezelf doen. Ik heb ook geen vrouw en kinderen. Mijn ex vriendin, kreeg mij ook niet in het spoor. Doe het voor Fruitvlieg!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...