Spring naar bijdragen

maandag 17 maart 2008


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

morgen adb,ers ,
hier alles ok , nog steeds nuchter onder de zon/regen .
vorige weel echt slechte week gehad ivm verwerken en andere zaken , de moed zat ik mijn kleinste teentje .
vrijdag psygologe geweest en beter buiten gekomen als dat ik binnen gegaan ben gelukkig anders zou het weinig nut hebben .
de gedachten die ik heb momenteel zijn vrij normaal , het is ook een deel van verwerken .
het rare is dat er nog maar weinig drank gedachten zijn allez vooruit.
alleen van zaterdag op zondag ben ik naar de caravan geweest , mijn vriendin heeft mij leren breien , gelijkt op niet veel wat ik aan het maken ben , maar het begin is er .
vandaag zou ik weer naar zee vertrekken maar de gevelwerkers steken er een stokje tussen , dus zal ik mij maar hier thuis bezig houden .
zo mensen ik wens jullie een fijne nuchtere dag toe , ik laat ook vandaag die eerste staan .
xxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, Albertinta en Rosan; ik doe mee!
Blacky, wat moet dat een goed gevoel geven, ondanks het moeilijke verwerkingsproces waar je in zit. Vind het reuzeknap van je, allemaal!

Vanochtend bij het ontbijt aangeschoven, heb een goed gevoel, ook al is de hoofdpijn er nog wel.
Mijn vroege opstaan word natuurlijk ook met een heel mooi cadeautje beloont... Het is lente!
Heb zin om zo lekker een eind met de hond te gaan wandelen. Muizenissen eruit, frisse lucht erdoor!
:rose:

Fijne dag allemaal.

Ik móet vandaag niks, ik mag mezelf niets verplichten.
Het lijkt moeilijk in mijn hoofd, even vrij denken. Toch hou ik deze maandag als mijn dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was net even boven bezig en dacht: wat heb ik Blacky lang niet gelezen.......dus ik wil gaan kijken wanneer ze er was: GELUKKIG ze is er nog/weer/.

Ik heb reuze bewondering voor je hoe je je door dat o zo moeilijke proces heenslaat meis !!! Ik weet zó goed hoe moeilijk het is. Toen ik begon met therapie, in 1992/1993 stond mijn wereld ook jarenlang op zijn kop. Het heeft me uiteindelijk in 1998 mijn baan gekost, maar ik heb er wel een heel ander leven voor teruggekregen. Het is ook een ontzettend gevecht en een strijd, alleen al om al die emoties onder ogen te kunnen en durven zien. En soms zit je midden in een achtbaan en denk je: waar kom ik in hemelsnaam terecht, komt dit ooit nog goed? Maar je bent zo goed bezig, dat komt goed, zeker weten. Voor jou een :present: en een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"t is trouwens feest vandaag, want

Kate gaat door! Volgens de kalender vier je vandaag 2 droge maanden. Yoehoe!!!
Gefeliciteerd Kate :musicnote::present::rose:

En Maxo, ook twee maanden. Ik ga er maar even vanuit dat je de draad na vrijdag weer hebt opgepakt...
Van harte! :musicnote::present::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo even pauze .
houtje de achtbaan kom ik overal tegen momenteel .
gisteren ga ik in oostende een bakker binnen en koop mij een brood , de verkoopster zegt mij dat indien ik wil ik met de zak een gratis branddeken kan gaan halen op het stadhuis ??
en daar vliegen de gedachten dan weer mijn hoofd binnen , wat moet ik met een branddeken , mijn ma had beter een branddeken gehad .
morgen 18 maart verjaardag van mij ma , ze zou 67 jaar geworden zijn , nu ja de meeste mensen zeggen het was haar keuze , maar dat is makkelijk zeggen als men niet weet hoe het aanvoelt .
4 april heb ik een afspraak ivm loopbaan begeleiding omdat ik te vlug in dit huidige werk gevlogen ben , ik heb al mooi in gedachten wat ik het liefste zou doen , en dat is gewoon zoals in spanje bij oude van dagen gaan werken maar of dit haalbaar is is een andere vraag .
allez ga verder puzzelen ( behangen ) nu moeilijke stukjes achter de bulex en stroom bedrading en water buizen :devil:
en hoe gaat het nog met strijkboutje houtje ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedesmorgens, dagbrakers.....hihi

Mijn voorlaatste nacht zit er weer op.
Heerlijk (telefonisch) gelachen met collegaas..
(ik zat dus weer op locatie, in mn uppie, hééérlijk....)
We hadden het erover dat we as vrijdag weer opfrissingscursus agressietraining hebben.
Zegt een collega tegen mij "wat doe jij aan?" Ik antwoord "mn badpak" . "Nee jo, het moet niet strak zitten, geen laag decollete hebben en je moet je er soepel in kunnen bewegen", is haar antwoord.
Dus toen stelde ik voor om met zn allen in burka te gaan...
Zie je ons al matten:D :D; :D:
Dus gremlins (ja, ik had een píepkleintje, onderweg naar huis), vrijdag ben ik weer helemaal opgefrist, dus kom maar op!!!! Als je durft!!!!
Luitjes, maak er een mooie droge, zinnige dag van !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, ik moest even opzoeken wat de Bulex is maar dat is de verwarming :D lang leve internet (de chauffage dus).....

Nou mijn strijkboutje heeft een soort winterslaapje. Niet echt, want gisteren heb ik flink staan wapperen met de strijkbout ik had de hele week niets gedaan. Mijn GROTE klant is een paar maanden in het buitenland, en met het gedoetje en geregel rond het overlijden van mijn moeder maar vooral de hele organisatorische nasleep komt het me niet slecht uit.

Houtje blijft wel drijven hoor, ik ben tenslotte Drijfhoutje, maar ik weet als geen ander in wat voor stormen een mens soms kan zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een rust hier....
vanmorgen vroeg opgestaan... (8 uur... vind ik vroeg!! :) ) en opgepast op mijn schattige nichtje, van 1,5. erg leuk maar ook erg vermoeiend! respect voor alle moeders hier!!! nu ligt ze op bed voor dr middagdutje. tijdens het oppassen nog een telefoontje, ik zou eind maart beginnen met die leefstijltraining, maar wegens te weinig aanmeldingen gaat die dus niet door. ws begint hij wel later, maar toch vind ik het best een tegenvaller.. dus nu moet ik even kijken of ik tussendoor nog een gesprek wil, maar ik wil gewoon graag beginnen met de behandeling, zon gesprek tussendoor voegt zo weinig toe!
nou fijne middag allemaal nog!
groetjes, oh en ik drink niet vandaag!! zit op twee en dertig dagen reken ik net uit! sinds ik niet meer drink, zijn mijn hersenen veel meer door de war, herkent iemand dit?
nou doeiii!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bulex is voor ons belgen een electriche water verwarmer houtje , allez voor dezen belg toch ;)
zou behangen iets met alcohol te maken hebben ??
voor mij heeft behangen veel met alcohol te maken vroeger toch , na iedere baan welke in hangde/ophing?? had ik wel een beetje drinken verdient .
mijn puzzel werkje achter bulex is gedaan ppff heb er van gezweet .
nog enekel andere kleine muurtjes nu en dat is gedaan , rest enkel nog boven het hallentje .
raar mogelijk kunnen we wel of niet hier binnen enkele maanden verhuizen en toch zegt de belgische wet geveing dat alles in orde moet zijn , terwijl de volgende mogelijke bewoners van dit huis dat behang welke ik gehangen heb niet graag zien .
nu ja het is zwz prettiger wonen voor ons in een huis waar het behangen is
allez ik ga verder zwoten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, Rosan, Albertina,
Ik doe lekker mee met jullie en drink niet.

Blacky,
Dat is een tijdje geleden.
Fijn dat de verwerking, mede dank zij je psychologe, goed op gang komt en ben blij dat je nog maar weinig drankgedachten hebt.
En nu je toch thuis vastzit, kun je oefenen in 't breien.

Marjo,
Wandel ze.

Kate,
2 maanden: gefeliciteerd :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Maxo,
Ook al 2 maanden: van harte: :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Charlie,
Jammer dat zo een agressiecursus nodig is om je werk gewoon te kunnen doen, maar wel goed dat je die kunt volgen.
Straks laatste nachtdienst, dat vind je zeker weten niet erg.

He, dan blijkt maar weer waar ik vandaan kom. Ik zie dat Houtje bulex heeft opgezocht. Tja, ik lees daar gewoon doorheen, bekend taalgebruik voor mij. Mijn afkomst moge duidelijk zijn.

Pippi,
Wat luxe. Goed hoor, dat heb je wel verdiend. Lekker tutten.

Dory,
Nooit leuk als iets vooruit wordt geschoven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jahaa, zit ik net een heel verhaal te schrijven, alles weg. Katje springt op toetsenbord.
Concratiulations voor iedereen die weer een mijlpaal heeft behaald. Het voelt goed, toch?

Bij de overbuurman zijn gisteren lammetjes geboren. Die zijn niet voor de slacht maar voor de fok. Het zijn van die langharige Engelse schapen, iedereen die wel eens in Cornwall heeft rondgelopen weet wat ik bedoel. Deze schapen zijn meer voor de melk (en dus kaas) dan voor het vlees. De lammetjes zijn leuk, en gelukkig is er per moederschaap (zijn 2 moederschapen) niet meer dan een tweeling geboren, dus dat gaat allemaal wel goed. Van de week mogen ze naar buiten.

Verder gaat het hier best goed. Ik blijf de strijd tegen de drank een strijd vinden, wat iemand er ook van mag zeggen. Heel vaak verlang ik nog naar de vergetelheid. Maar ik verlang niet meer naar dat nare gevoel van een kater en smoezen verzinnen en het gevoel dat ik oneerlijk tegen mezelf ben geweest.

Dus ik doe vandaag weer met jullie mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ben nog steeds bezig een balans op te maken.
Ik schreef over mijn alcohol misbruik.
Opvallend is dat ik weinig emoties verwerk in het geheel.
Voor mij toch het grootste probleem, niet stil blijven staan bij mijn emoties.
Dit is ondergronds het grootste struikelblok voor mij.
Door het niet erkennen van mijn emoties ontstaat er een soort opeenhoping van onverwerkte emoties.
Die emoties hoeven niet persee negatief te zijn.
Het hoopt op en dan 'moet het eruit'.
Maar hoe, en van wat?
Verwarring, onrust,angst, stress.

Als ik kijk in de spiegel, zie ik mezelf weer.
Augustus vorig jaar keek ik in de spiegel en zag iemand anders.
Iemand die weer aan het wegzakken was.
Een treurig, angstig, onzeker mens, die haar ziel en zaligheid aan het verkwanselen was aan 'vriendje JWW' .
Ik wil geen slaafje meer van JWW zijn, omdat ik vrij wil zijn.
Vrij kunnen gaan en staan.
JWW maakt me momenteel wijs dat ik zonder hem niet gelukkig kan zijn.
Nou, vanmorgen, toen ik even van JWW bevrijd was en uit het zicht was van mijn bijna ex, heb ik heerlijk genoten! Zo!

En JWW, ik wil je vandaag OOK NIET MEER ZIEN en al helemaal niet aan je denken.
Vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
Mijn steun heb je in je strijd.
Leuk die schaapjes.

An,
JWW is een verrader, ik laat die ook links liggen.

Er is een nare herinnering boven gekomen terwijl ik e.e.a. zat op te schrijven voor het gesprek met de psychiater donderdag. Echt oud zeer en het houdt nog verband met de ggz-instelling ook.
Het goede gevoel dat ik sinds woensdag redelijk goed kon vasthouden is nu helemaal weg.
Ik ben ook moe. Ik ga zo een middagdut doen. Wellicht dat ik me dan straks weer beter voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, het opschrijven van dingen kan erg helend maar ook zo pijnlijk zijn. Jij veel sterkte en ik hoop dat je ontpannen slaapt. Ik weet zelf ook niet goed wat ik met pijn aan moet. Mezelf uitlachen lijkt me vaak een optie. Dat is ook wel soms goed, relativeren. En met mezelf spotten is ook altijd weer goed om de dag aan te kunnen.

Soms is het niet meer te doen. Als de dag zo innerlijk grijs aanbreekt en je zelf niet snapt waarom je nog op zou staan. Het is een gespleten gevoel. Natuurlijk kan ik wel opstaan en iedereen vrolijk te woord staan. Dat doe je toch gewoon? Dat hoort toch zo? Iedereen kent me zo.
En de andere zijde wil niet meer en alleen maar op bed liggen of "er niet meer bij zijn". Ik kies nog steeds voor de levende zijde, maar misschien is die levende kant wel depressief en wil die niet meer meedoen. Maar ik vind het lastig om daar anderen mee te belasten, dus dan doe ik maar weer vrolijk.

Ja, de lammetjes zijn lief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het Houtje en andere mederstrijders vast ook wel, we gaan door. Meiden (en jongens) van stavast.
Want wat kan je anders doen? Dat zijn we toch, die mensen van stavast? Zeg nou zelf, wie durft er voor uit te komen dat ze het vaak niet aan kan? Dat is op zich al heel sterk, vind ik. Om dat te durven bespreken. En dan kunnen we het toch weer aan, een dag, een uur, weken.
Ik vind dat ik hier een waardevolle diepte van denken heb ontmoet.
Zo, en nu me ik me toch echt even met de groente bemoeien. Jawel, erwten doppen. Vinden de katten leuk.
Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag saam,

Wat een stilte hier. ik heb eigenlijk weinig te vertellen,
behalve dat ik van het schrijven van het afgelopen weekend(4e stap enzo)
doodmoe ben.
Alles kwam weer zo'n beetje bovendrijven, best heftig.
Maar vandaag weer op het werk gingen die gedachten glukkig naar de achtergrond.

Ha, dat herken ik wel de leuke buitenkant, ach meestal ga ik me wel
iets beter voelen als ik me een beetje tegen het sombere gevoel verzet.
Ik heb nu ook behoefte aan een pauze in mijn hoofd, de grijze cellen
moeten even tot rust komen.
En ik zou willen dat het eindelijk eens een lekker voorjaars weertje
zou worden, lekker terrasje of erop uit met de fiets, gewoon even lekker
het warme zonnetje voelen.
Nu is het tijd voor een kop thee en even lekker hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: voor anderen verknallen? Waarom zijn we op dit forum? omdat we het zelf wel redden allemaal? Nee we redden het zelf niet, dus hebben we elkaar nodig.
Het is een kunst om juist nare gevoelens toch te omschrijven. In z'n algemeenheid, zonder details. Ik merk dat het me goed doet. Het gaat niet om futiliteiten, maar over het 'grote gevoel'. Ben benieuwd wat jou nu zo teneerdrukt. Wellicht kunnen we je hier toch verder helpen in je gedachten.
Idem eigenlijk voor Tina. Ik vond het ook zwaar 'balansen' , maar zonder deze stappen komen we niet verder. We gaan dan alweer snel mooi weer spelen. Dat mooie weer komt vanzelf wel... eerst even die regenwolken lang laten komen. En laat het maar regenen. Kan heel gezond zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...