Spring naar bijdragen

Paaszaterdag 22 maart

Houtje

Aanbevolen berichten

An, boos mag je worden, dat mag iedereen, en dat is ook wel eens nodig.. maar denk ook aan je ademhaling meisje.. in en uit....in .... en .....uit.... rustig maar.. het is maar een forum.. ja??? jij bent jij.. jij bent echt en dit forum is maar virtueel... laat je niet gek maken.. laat je hier alleen helpen. Daar zijn wij gekke virtueeltjes voor bedoeld.. om je te helpen.. niet om je gek te maken.. dat kun je zelf wel, net als al die andere virtueeltjes, ook ik... ik kan mezelf heel gek maken.. om niks.. en dat is dan achteraf vaak wat me doet afvragen: Waarom???? omdat ik even boos was om NIKS....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne: ja wel de rookwaar en niet de drank. Hij vindt het geweldig dat ik stop. We hebben al afgesproken dat we s'morgens en sávonds met de hond gaan lopen. Ochtend en avond ritueel moet veranderen en dat hij me aan alle kanten zal helpen. Dus volgens mij is dit het ei van columbus. Hij gaat me ontzien 'want ik zal wel stress krijgen'' etc. Hij is zelf roker geweest, maar rookt al heel lang niet meer. Hij ziet geen drankprobleem bij mij. Ik drink ook niet. Gisteravond dan en twee weken geleden en dan pas weer toen met kerst. Hij ziet dus echt het probleem niet. Hij redeneert dat je best een keer mag drinken. Hij biedt me het dan ook nog aan die oen! 'joh je hebt nu echt wel een wijntje verdient'. Krijg dit echt niet uit zijn kop. Let it be.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh: ik zit hier te lachen hoor om jouw schrijven .. in en uitademen. Nee joh, ik ben niet boos. Dat is lastig je kan me niet zien terwijl ik schrijf. Ik ben wat dat betreft een open boek. Dus niks aan het handje hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik lees nou net pas je uitdaging.. hihihi... nijdig mensje.. haha.. ik ben toch niet bang voor je, je bent me daarvoor te lief.. maar jij bent dus gestopt rond half zeven... komt mooi uit, mijn laatste sigaretje was ook rond die tijd.. toen begon ik dank zij onze discussie na te denken en dacht ook van: als je nou wilt stoppen, waarom doe je het dan niet.. ok Nu dus... 22-03-'08 half zeven 's avonds... zullen we dat als gezamelijke rookstopdatum hanteren?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh: ik zit hier nu echt te schateren. Dit is echt lachen hoor!!!! Tja ik heb niks meer in huis, asbakken weg, dus ik meen het toevallig harstikke echt. Prima Koh, we gaan ervoor. Tjonge ben benieuwd!!!!!
Het is toch bewezen dat als je echt van je verslaving af wilt komen, je het best met alle verslavingen kan stoppen. Ook de pillen staan al aan de kant bij mij en dat voelt echt harstikke goed. Gewoon alle zooi het huis uit. Ik heb dat eens gehoord van mensen van DE HOOP, ik weet niet of je dat kent, maar daar mag je dus ook niet meer roken als je voor de afkick van alcohol en andere drugs komt. En het schijnt heel goed te werken. Ach wat, ik heb het eerder gedaan, dus ik kan het, jij ook Koh. Wij kunnen dit gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An???? je hebt nu niks meer in huis en de asbakken weg.. en je wilde eerst pas stoppen op maandag of dinsdag... ik heb nog twee nieuwe pakjes sigaretten in huis en een aangebroken pakje..nog 15 sigaretten... Nu heb jij ineens een voorsprong... hoe kan dit nou????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, even over verslaving II, roken. Hartstikke goed dat je er mee stopt.
Even wat ervaringen delen, als dat mag op een alcoholforum. Ik ben in november afgelopen jaar gestopt met roken. Daar had ik het relatief gemakkelijk mee omdat ik toen naar Amerika ging met een niet-rokende zus en omdat ze daar toch al raar tegen rokers aankijken. Ik weet nog, dat we 's morgens een keer over het terrein van het hotel liepen op weg naar het ontbijt, en dat er buiten een van de kamers een vrouw in ochtendjas een sigaret rookte. (Je mocht daar op de kamers helemaal niet roken, alleen buiten.) Dat vond ik zo'n triest gezicht, dat iemand buiten in een miezer-regen gaat staan omdat ze het niet kan laten, dat ik dacht: ook als ik terug ben van vakantie begin ik niet weer.
Ik heb dus op zich een gemakkelijke stoptijd gehad. Maar even een tip: stoppen met roken is net als met drinken. Het trekmoment gaat voorbij. Ga iets doen, even buiten lopen, stap in bed, maar doe iets, als je maar niet rookt.
Je beloning zal groot zijn! Je ademt vrijer, je stemming wordt over het algemeen beter (echt waar!) en, wat mijn ervaring is, na een paar weken denk je niet eens meer aan roken. Ik weet niet wat het is, maar roken lijkt mij een minder diepe verslaving dan drinken.
Het boek van Allan Carr kan je daarbij wel helpen (ik weet niet of ik het nog heb, maar zo ja, mag jij het hebben), gewoon even een steuntje in de rug als je het even niet ziet zitten. Doe het maar hoor, niet meer roken! En als ik het kan, kan jij het ook.
Het is trouwens wel merkwaardig dat jouw man je wel meteen helpt met niet roken, maar niet, met niet drinken.
"De notoire echtgenoot gooide alle rookoir de deur uit", hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: ja daar schreef je al eerder over. Dit soort dingen heb ik toch opgeslagen, positieve geluiden. En ik weet dat het jou toen ook goed lukte. Dank je Vie.

Koh: na onze 'woordenwisseling' :D heb ik dus vrijwel direct actie genomen. Alles de deur uit. NIet maandag of dinsdag, maar NU. maandag of dinsdag zal net zo moeilijk zijn.

Ik ga nu al de paastafel dekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe ziet je paastafel er uit?? ik ga morgenochtend rond een uur of negen naar mijn vrouw.. we gaan samen de paasdagen doorbrengen.. een soort van stage.... ik heb er wel zin in.. echte plannen hebben we niet vanwege de slechte weersvooruitzichten.. Ik neem in elk geval m'n laptopje mee.. en zij is ook wel computerabounded.. dus het zal wel forummen worden.. maar wel in een oude vertrouwde omgeving.. misschien gaan we er ook nog wel op uit...we zien wel... in ieder geval gaan we samen ontbijten.. eitjes erbij.. verse broodjes.. mjammie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik vind dit echt geweldig van je! Eerst boos worden, en dan zeggen, krijg toch allemaal de vliegende t**ing, ik zal het jullie wel eens laten zien! Helemaal top!
En nog even over het opbiechten van gisteren, ik vind dat altijd juist zo sterk aan jou en Charlie ook, dat jullie er zo eerlijk over zijn. Ook dat helpt andere stoppende drinkers meer dan ik je zeggen kan!
O, het gebeurt kennelijk meer mensen, ik hoef me er niet de ogen voor uit de kop te schamen, sterker nog, er is begrip!
En dat begrip, dat krijg jij nu als een cadeautje van mij! Ik ben trots op je dat je het niet verzwijgt!
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

charlie.. je mag het wel weten.. Knuffie heeft het er moeilijk mee.. ik ook.. het is een strijd..emotioneel gezien.. maar ik ben ermee bezig. Achter de schermen..Knuffie en ik willen elkaar niet kwijt, maar de verhouding is aan het veranderen.. ik kies voor mijn vrouw die duidelijk heeft laten merken toch nog van mij te houden.. ik ook van haar...... altijd al.. maar er was wanhoop en onbegrip....

Knuffie en ik houden ook nog heel veel van elkaar... maar mijn keuze lijkt bepalend te zijn.. weet nog niet hoe het met mijn verhouding met Knuffie gaat lopen.. ik hoop goed.. maar zoals gezegd..we werken eraan... ik zal haar niet zomaar dumpen.. dat zeker niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he an... ik heb zonet mijn eerste sigaretje niet gerookt...hihi.... komt erop neer dat ik mijn eerste trekmomet heb overwonnen door dvd te kijken... ken je die... GARP??? heb ik al drie keer gelezen.. en ooit de filmversie opgenomen van tv.. nu op een diskje.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees: het is inderdaad een enorme stap. Je gaat dat hier echt niet zomaar even zeggen. Maar met het te zeggen trek je de boel open en kan je het voorjezelf ook niet meer verstoppen. Trees bedankt voor je woorden. Dan heb ik tenminste het idee dat het niet alleen voor mezelf is en ik hoop echt dat er mensen op de achtergrond meelezen en dit herkennen en misschien ook tevoorschijn durven te komen.
Vandaag geen druppel gedronken, terwijl het echt niet gemakkelijk was door mijn eigen toedoen.

Paastafel: papieren paaslopertje. Mooiste servies, bestek en schaaltjes. Chocolade lam midden op tafel. Symbolisch het lam 'slachten' zoals Jezus, 'Zie het Lam Gods .............' Bij de Joden is het Pascha en het lam staat ook voor bevrijding. Ze moesten een lam slachten en bloed om de deurposten zodat de wraakengel die de eerstgeborenen zou doden bij hen voorbij zou gaan. Zo kunnen ze vluchten uit Egypte, naar het beloofde land. Jezus zegt tijdens zijn laatste pascha/avond maal feest: 'Het lam ben ik, het bloed is mijn bloed'.......Heel mooi verhaal. Kan ik uren over vertellen. Het maakt me blij, Pasen.

Verder veel chocolade eitjes. En hele lekkere broodjes, crosaints. Natuurlijk een lekker soepje, pastijtje.
Tja vlees, kaas. sinaasappelsapje, lekker koffie. Na de Kerk, de brunch dus. Oh ja, gekleurde gekookte eieren, kunnen we eitjes tikken. kijken wie het ei het langst heel houdt. ach van die leuke tradities.
Ga ook nog eieren verstoppen.

Joann: ik zie het niet als aanval, helemaal niet, maar als irritant. Laat het zitten Joann, het is niet belangrijk meer ok??? Ben niet boos, niks , alles ok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg toch.....hé, kom op zeg....je zit nu aan je tweede fles wijn en het maakt niet uit???? jajajaja... en dan op het alcohol de baas forum komen... je weet toch best wel dat het WEL uitmaakt?? Hé fruitvlieg...ga slapen en kom hier nog eens terug als je wilt uitleggen wat je bezielde?? Je maakt mij niet wijs dat je het niet erg vind dat je nu aan je tweede fles wijn zit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg, wat fladder jij ineens zeer onbezorgd door het forum heen hier. Tjonge ik ga zelf haast denken 'waar maken we ons eigenlijk druk om' Ach tweede flesje. Morgen werken, ach ja, en ... de tomaten zijn ook duur. Heb je geen vraag of zo fruitvlieg of steun nodig? zo te horen niet en heb je het aardig gezellig met je fles. Misschien morgen maar weer verder hierover hebben zoals Koh ook al zei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Griezelig Vie, die herkenning van mij over dat stoppen met roken en die trekmomenten die weggaan.
7 jaar geleden ben ik gestopt met roken. Gewoon gestopt met kopen. Nu doe ik daar niets meer mee. Op feestjes mag men van mij binnen roken maar ik hoef niet meer mee te doen. Heeeeeel erg soms heeft iemand een heel lekker sigaretje op een lekker moment. Dan ga ik juist in de rook zitten en dan zeg ik: ik rook lekker met je mee!! :D Echt roken hoef ik niet meer.

Ik begin steeds meer van het hele proces te snappen. Goed, dan koop ik ook geen alcohol meer. Stoppen met roken heeft me zoveel goeds gebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ziet er gezellig uit, die tafel van jou!!
Sinds de kids de deur uit zijn doen we dat eigenlijk al niet meer, brunchen, best wel jammer.

Fruitvlieg, je 2de fles al?? Proost!!!!
Je bent lekker verkeerd bezig zeg!
Allereerst mag je hier niet onder invloed schrijven (regels), ten 2de ging je zo goed, waarom nu opeens weer??
Kieper de fles leeg jo, en duik lekker je bed in, morgen ziet de wereld er weer beter uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

J.C., (dat is netjes voor jeses kristes) ik heb vanavond meer zakdoeken nodig gehad dan in alle maanden hiervoor. Echt zeg, door het lint. Niemand heeft het gezien, gelukkig.
Voor mijn zus heb ik een gedicht geschreven, nou ja, een liedje dan, ik hoop dat ze het goed oppakt. Morgen zal alles er wel anders uitzien.
Vandaag heb ik een hekel aan mezelf. Een paar maanden geleden was dat een reden om naar de drank te grijpen. Op zich is het wel fijn om nuchter te constateren dat ik een hekel heb aan mezelf.

Mijn paastafel ziet er overigens wel grappig uit morgenochtend. Van T-mobile kreeg ik een kadootje voor mijn verjaardag. Een knalroze tafelkleed waar op met grote letters staat: FEEST!!!! Een wanstaltig ding, maar ik ga mijn man er morgen wel mee verrassen. De eitjes zullen ook wel smaken.

Welterusten alvast, ik ga in bad en even afkoelen van de dingen van vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...