Spring naar bijdragen

zaterdag 19 april

Kohtje

Aanbevolen berichten

Nog even antwoorden op een vraag van Charlie: Ja, ik heb een keuze gemaakt tussen mijn twee liefdes.. dat wil zeggen: ik heb duidelijk gekozen voor een leven met één van die twee.. wat niet wil zeggen dat ik er nu helemaal ben. Want het zijn echt twee liefdes, mensen die van mij houden en waar ik ook van houd. Maar de keuze maakt het mij mogelijk me te richten op... Er blijft een hoop te zeggen en uit te leggen...maar niet te verantwoorden. Ik heb een logische keuze gemaakt en moet met mijn verleden in het reine komen. Er is dialoog.. heel wat. Veel verdriet ook, maar dat was te voorzien.

Door de vraag van Charlie te beantwoorden heb ik misschien voor anderen op dit forum ook antwoorden gegeven op ongevraagde vragen.. Helaas kan ik geen kant en klaar verhaal vertellen. Maar ik ben bezig.. zit volop in de aktie..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 331
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
Kohtje

Eigenwijsheid en koppigheid hebben mij nooit een einde aan mijn verslaving opgeleverd, en geloof me, ik ben eigenwijs en koppig.. maar ik heb het nooit voor elkaar gekregen om volledig te stoppen met drinken.. ook al wilde ik dat nog zo graag. Accepteren van mijn verslaving was voor mij het punt mijn Wil over te geven aan die voor velen griezelige Hogere Macht.. Het is als door een spiegel heengaan.. eenmaal aan de andere kant kom je je ware zelf tegen, niet meer je spiegelbeeld...niet meer iets wat erg op je lijkt, maar echt jezelf.. jezelf, jezelf, jezelf.. Je kijkt dan als het ware als je eigen spiegelbeeld naar je ware zelf.... daar kan toch, bij nader inzien, geen spiegelbeeld tegenop..

Lieve Kohtje,

Ik heb eerst mijn koppigheid en eigenwijsheid moeten gebruiken om de verslaving te doorbreken, om die eerste dagen door te komen. De acceptatie en het toegeven dat ik machteloos sta t.o.v. alcohol kwamen echt veel en veel later en hebben bij mij geleid tot het loslaten, tot niet meer krampachtig doen wanneer het over alcohol gaat.
Ook nu weer bij het stoppen met roken heb ik mijn koppigheid in de strijd gegooid en ik ben zo eigenwijs te stoppen op de manier die mij het beste lijkt.
Dank zij mijn koppigheid en eigenwijsheid ben ik nu 1 jaar en 9 dagen onafhankelijk van alcohol en 9 dagen nicotinevrij.

Maar geef mij geen orders, want dat ga ik koppig het tegenovergestelde doen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Verstandige man.

Ik merk het gewoonlijk niet eens op, maar zonet schonk mijn man klokkend zijn bier in. Tenminste, ik denk dat hij zijn biertje inschonk. Ik heb het niet gezien.
Het lijkt wel of door het stoppen met een verslaving de zucht van de 'oude' verslaving wakker schudt.
Nou, ja, het was ook net zo snel weer over. Maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Kohtje

Nog even antwoorden op een vraag van Charlie: Ja, ik heb een keuze gemaakt tussen mijn twee liefdes.. dat wil zeggen: ik heb duidelijk gekozen voor een leven met één van die twee.. wat niet wil zeggen dat ik er nu helemaal ben. Want het zijn echt twee liefdes, mensen die van mij houden en waar ik ook van houd. Maar de keuze maakt het mij mogelijk me te richten op... Er blijft een hoop te zeggen en uit te leggen...maar niet te verantwoorden. Ik heb een logische keuze gemaakt en moet met mijn verleden in het reine komen. Er is dialoog.. heel wat. Veel verdriet ook, maar dat was te voorzien.

Door de vraag van Charlie te beantwoorden heb ik misschien voor anderen op dit forum ook antwoorden gegeven op ongevraagde vragen.. Helaas kan ik geen kant en klaar verhaal vertellen. Maar ik ben bezig.. zit volop in de aktie..

Koh, dank voor je eerlijke antwoord en sterkte met al het verdriet er om heen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig is dat, verhalen over eigenwijsheid.
Toen ik besloot om niet meer te drinken, besloot ik ook om niet meer zo heel erg eigenwijs te zijn, maar meer naar anderen te luisteren. Toen ik dat besloot, voelde ik iets in mezelf loslaten, iets van de eigenwijsheid.
Nu heb ik denk ik, het grote voordeel dat ik twee mensen heb op wie ik onvoorwaardelijk kan bouwen, en die een onvoorwaardelijk vertrouwen in mij hebben. Mijn zus en mijn geliefde. Het heeft me heel veel gekost om die twee te vertrouwen. Dat mezelf blootstellen aan anderen, en hun vertrouwen in mij aanvaarden, heeft me veel geholpen. Net als het forum.
Ik hoef niet meer eigenwijs te zijn of mezelf af te schermen en groter en wijzer te zijn. Ten dele dan nog hoor, de rest komt nog wel.

Gem, ik ben razend benieuwd naar het vervolg van je sollicitatie.

Heeft er iemand nog wilde plannen voor vanavond? Ik niet. Wij eten braafjes aardappelen met jus en een paar scholletjes en broccoli.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie doet me denken aan het feit dat ik niet onvoorwaardelijk op iemand kan leunen. Vriend leunt eerder onvoorwaardelijk op mij.

Ik besef dat ik nu wel eens boos ben en me bekocht voel. Dat iedereen al vier jaar naar ons zit te kijken van: 'waarom zijn die bij elkaar"? Maar dat denk ik ook vaak bij andere stellen. Ik hoop dat het toch een bekend fenomeen is na vier jaar en dat anderen dit herkennen. De spanning is er af en de sleur is gekomen. Ook al doen we ons best samen. Samen naar dansles, samen in de zomer naar de tennisbaan. (Dochter en ik zitten nu beiden op les, vriend kon al tennissen).

Kohtje, je was heel erg duidelijk. Je zet me heel veel aan het denken.

Ik moet gaan toegeven dat ik het niet alleen kan. Moeilijk, want dan geef ik ook de macht uit handen dat alle zaken gaan zoals ik dat wil.
Ik moet gaan toegeven dat ik zelfs machteloos sta in bepaalde facetten van het leven. Nog moeilijker, want dan MOET je wel hulp gaan vragen.

In hulp vragen ben ik niet zo goed. Geef ik direct toe!! :(

Charlie, van jou las ik dat je gisteren veel had geschreven over acceptatie. Als ik vanavond tijd heb ga ik dat draadje nog eens doorlezen. Meestal kom ik ongelezen aan omdat ik niet altijd tijd heb om bij te lezen. Vaak als ik inlog gaat het "toevallig" net over onderwerpen waar ik wat mee kan. En anders log ik in om mijn eigen overpijnzingen op papier te zetten.
Een dagboek zou handig zijn, maar die corrigeert je niet als je een denkfout maakt. En wat ik net noemde: vaak heb ik ook iets op het forum geschreven voor mezelf, de boel op een rijtje gezet en achteraf weer weggehaald. Was dan meer geschreven voor mezelf dan voor een ander :D

Jemig, jullie krijgen bij mij meer voor elkaar dan welke bekende psychiater ooit zou kunnen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Dus je hebt het rijk weer voor jezelf. Lekker dansen op tafel, fluiten, zingen.

Floortje,
Als ik Vie goed lees, dan leunt ze op niemand, maar kan ze op 2 mensen bouwen.
Vind ik wel totaal iets anders.
Als het vuur op de hoogste stand zou blijven branden, zou de brandstof snel op zijn.
Sleur is gezond, echt waar.
Boos zijn is een slechte emotie, vooral als je die boosheid opkropt.
Hulp vragen is ontzettend moeilijk, maar eens geprobeerd, toch heel erg nuttig en slim.
Ik ben blij dat het mij uiteindelijk gelukt is om mezelf zover te krijgen dat ik hulp vroeg en vraag.
En ik heb hier ook al heel wat meer gezegd dan enig hulpverlener van me zou horen als het face to face ging. Ook tijdens de behandeling hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het precies gisteren was weet ik niet, heb deze week best wel veel geschreven voor mijn doen.
Maar eigenlijk is het zo'n beetje als Kohtje schrijft, acceptatie is jezelf tegenkomen.

Er is ook geen kant en klare oplossing, was het maar waar! Een ieder doet het op zijn/haar eigen manier.

Zelf ben ik er pas de laatste maanden, na heel veel vallen en opstaan, door diepe dalen en ravijnen ed gaan, zover dat ik mezelf én de drank kan accepteren in mn leven.

Ik ga er ook niet meer zo krampachtig mee om, niks MOET bv, alles MAG.

Vandaag is vandaag, wat morgen komt zien we dan wel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne dan ben ik blij dat ik daar getuige van mocht zijn:heart:

Wij zijn de hele dag erop uitgeweest, bos, water en theehuizen.
Ben helemaal kapot want er stond een koud windje.
Maar het was heerlijk, natuur en onszelf...hondje erbij wat heb je evrder nog nodig.

O ja voor iedereen die het intereseert.
het tweede hondje is vorige week maandag al na 3 dagen weer terug naar het asiel....klikte niet met ons drietjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"sleur is gezond" schrijft Corinne, ben ik het deels mee eens.
Maar als je eenmaal merkt dat je in een sleur komt, moet je er ook zelf iets aan proberen te doen.
Ga bv eens samen een weekendje, zonder dochter dus, lekker weg.
Ga samen uit eten, filmpje pakken, of wat geks doen.
En heel belangrijk, alhoewel ik het zelf niet kan, is te blijven praten met elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Floor, ik leun niet onvoorwaardelijk op mijn man en zus. Ik had het over vertrouwen. Dat betekent voor mij ook, dat ik een ander onvoorwaardelijk accepteer zoals zij of hij is, en probeer te steunen.
Zij weten wat ik ben: een alcoholiste die het nu droog houdt (tot dusver), een chaoot, af en toe een kreng en totaal niet perfect.
Mijn man en zus en het forum hebben me geleerd dat perfectie niet bestaat en dat het streven daarnaar energie vreet die je beter ergens anders voor kan gebruiken.
Het enige dat zij en ikzelf ook, niet van me accepteren is wanneer ik over mijn eigen gestelde grenzen heen ga.
Ik besef wel dat ik het allemaal redelijk duidelijk heb, zoals ik het wil. Een ander hoeft dat niet zo duidelijk te hebben.
Wat ik jou en iedereen wens is wat liefde voor jezelf en de kracht om te doen wat je nodig hebt.
Wat anderen over jullie zeggen, dat maakt toch niets uit?

Corinne, je zei wat ik wilde zeggen. Dank je.

Ondertussen zit ik me te ergeren aan aan alle reclame die in de bus wordt geworpen. Ik weet dat die kinderen daar een paar centen mee verdienen, maar wat een rotzooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja het is wel een beetje dubbel hoor dat geef ik toe en ik voel me er ook ver van perfect bij.
Maar ik had in het asiel al niets met die hond en dat is voor mij ongewoon, ik ben gek op honden
In huis was de hond heel erg druk, wou geen moment rustig liggen en mijn eigen hond werd er helemaal gek van.
Mijn eigen hond deed zijn leuke eigenaardigheedjes niet meer en was helemaal boos en timide in huis.
Ik ging me schuldig voelen tegenover mijn eerste hond die al 3 jaar dood is dat ik hem vervangen had
Kortom...ik werd er niet vrolijker van en ging me realiseren wat ik verstoord had in de rust van ons drieluikje.
Ik kon er snachts niet van slapen en toen hebben we besloten om er vanaf te zien een tweede hond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Safi, ik oordeel of veroordeel niet hoor, dat weet je he, maar waarom heb je hem meegenomen, als het niet klikte??
Stel dat het een vreselijk lief, aandoenlijk moppie had geweest, met dezelfde kuren, had je het dan ook niet langer de kans gegeven??:D
Ach wie weet, komt er zo'n hondje als je wilde op je weg, ooit!
Ik hoop het voor je!:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
Wat jammer van wat nr. 4 had kunnen zijn.

Charlie,
Ik merk dat ik de laatste maanden sleur hard nodig heb.
Met een even iets anders, heb ik een ruime week nodig om weer in mijn doen te komen.
Nee, wat dat betreft, ben ik ook helemaal tot die strakke struktuur bereid.

Vie,
Jij gaat echt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 4 zit er bijna op, maar vanmiddag weer een mega gremlin. Met man en een paar kinderen in de gamma, nou ja, ik kan het wel allemaal opschrijven, maar ik was op een gegeven moment aardig aangebrand. Het eerste wat ik dacht: en nu ga ik zo naar de AH en laat me even volgieten!!! Die gedachte hield nog een tijd aan, ik heb een malt biertje genomen en bij de eerste slok dacht ik he, he dat scheelt. Slaat nergens op, want het was malt bier! Het zit gewoon tussen mijn oren dat ik dat nodig heb om mijn frustratie op te lossen. Maar goed, droog gehouden en vanavond verder zal ook geen probleem meer zijn. Ik ben wel snel geiiriteerd over alles , bah!
Vanavond vroeg naar bed, morgen om 6.30 eruit, wederom turnkampioenschappen maar dan voor oudste dochter. Wel spannend, regio Noord Holland wedstrijden, haat eerste hele grote wedstrijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...