Spring naar bijdragen

bijna weekend

visje

Aanbevolen berichten

Vie,

Ik heb nauwe vaten, ben ik mee geboren. Dat heb je met erfelijke dingen. Op een bepaald moment gaan bloedvaten vernauwen. Roken bevordert dat proces. Door het vernauwen van de bloedvaten gaan ook de neurotransmitters dingen verkeert interpreteren, waardoor dan het signaal wordt doorgegeven dat de bloedtoevoer mag gestaakt worden. Resultaat: bloedloze vinger en hoe langer die zonder bloed zit, hoe groter de kans op schade. Doorroken betekent dat ik zeker binnen een jaar aan de vaatverwijderaars moet, maar ook dat de kans op schade alsmaar groter wordt. De pijn die ermee gepaard gaat, neemt ook toe. Dus het is niet alleen 'omdat het van de dokter moet'. Het moet gewoon en wel zo snel mogelijk.
Ik zit op een spijkerstoel.

Oei wat je dak betreft. Er staan zware onweersbuien op het weerprogramma. Ik zal duimen dat het bij jullie droog blijft.

An,

In de vergelijking drank en sigaretten klopt alleen dat het allebei verslavingen zijn.
De ene drankverslaving is al moeilijk te vergelijken met de andere, b.v. dagelijks drinken t.o.v. bingedrinken.
Dit was de derde keer dat ik stopte met roken. Iedere keer rookte ik minder dan daarvoor.
Misschien wel een idee: gemiddeld max. 5 op een dag en 2 rookvrije dagen in de week.
Nu doe ik maar even niks aan planningen. Maandag stuur ik een bericht aan mijn Tactusbegeleidster om advies en woensdag heb ik een afspraak met mijn therapeute en ga ik het er met haar over hebben.
PMS heeft er misschien ook weer in gespeeld. PMS is altijd al onberekenbaar, maar in de overgang helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne, je moet beslist niet aan de vaatverwijderaars maar aan de vaatverwijders. Nu heb je de pest aan me, is het niet? Dat ik je corrigeer, waar jij altijd zo een prachtig nederlands schrijft. Ik zit je maar te dollen hoor.
Meid toch, des te meer een reden om niet meer te roken? Wat zijn die stinkstokken nou meer voor jou dan die glazen die je ook kan laten staan.
Misschien dat je met je therapie ontdekt wat je eigenlijk echt nodig hebt in plaats van glazen en sigaretten. Ik wens jou zoveel :present::rose::heart: en :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne maakte een klein taalvaudje Soothe, waar ik haar mee plaagde. Niet om haar aan te vallen. Alles goed met jou?
Het was net zoiets als toen ik zelf ooit aan mijn vader vroeg: moet jij nou gecathederiseerd worden? En hij tegen me zei: meid, dat doen ze op de kansel.

Albi, ik heb je vandaag niet meer gezien op de draad. Laat je nog wat weten hoe het met jou en je vader gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hello en ik ga ook naar boven,

Voor het eerst van mijn leven met R. ruzie gehad. We hebben allebei een huwelijk met veel ruzie achter de rug, dus we vermijden het allebei als de pest. Hij belde 10 minuten vóór het eten dat hij liever niet mee kwam eten. Iedereen zou zeggen: dan niet, maar ik kan daar niet tegen. Hoezo liever alleen? Schup voor je k*nt, maar meneer had geen zin in de sfeer hier, ik had ruzie met Dochter die als nieuwe fiets een mountainbike wilde. Dat gaat dus niet door, ze mag een normale fiets en anders lappen we de mountainbike op die ze nu heeft. R. vindt haar verwend, en ik weet dat Dochter moe is en teleurgesteld, gaat wel weer over. Affijn telefoon over en weer en telefoon erop gesmeten. Zoooooo mèèèèn dat doe ik dus nooit.
R. heeft dan "last" van mij, dat zal best, maar ik word dan woest. Toen begon hij te zeiken dat hij zoooooveel voor me had gedaan de laatste 6 weken, en dat zal best, maar ik ga ook niet zeiken over die drie jaar enz. En hoe vaak ik zijn kids opvang enz.
Uiteindelijk belde hij me huilend op (ik háááááát huilende mannen, dat kan toch?) of ik ajb langs kwam hij had het zo moeilijk.
Ik moest 5 minuten nadenken, maar uiteindelijk op de fiets en eten meegenomen (zijn kids kwamen eraan). Lag die te janken in een onopgemaakt bed, geen lakens, geen hoes, geen slopen, had die zó in geslapen. Ik heb spinnijdig dat bed op gemaakt, eten op tafel gekwakt en ben zijn kinderen gaan ophalen die had hij bij een vriend van hem laten "dumpen". Ooooooooo wat ben ik boos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: ff blussen, onder de douche of zo. Alles went.. behalve een ... Precies. Vandaag heb ik me ook eens flink neidig gemaakt. Ik dacht, ja daaaaaaaag bekijk het maar.
Ik ga lekker naar bed, wel zo veilig, ze zoeken het allemaal maar lekker uit hier thuis. grrrrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach, rare woorden, ik heb zolang een thermaal bad steeds maar een terminaal bad genoemd. In Hongarije had je echt fantastische terminaalbaden... oef!! dan vallen die vaatverwijderaars nog wel mee, hoewel dan komt dat terminaalbad ook wel snel in zicht denk ik.

Oef ik heb toch wel een gremlin hoor, van al dat heen en weer geslinger van deze week en nee ik geef er niet aan toe.
An, je moet niet alleen denken in korte en lange termijn maar echt een lijstje maken en op papier zetten met de volgende punten:

voordelen van drinken op de korte termijn
...........

nadelen van drinken op de korte termijn
.....................

voordelen van drinken op de lange termijn
.................

nadelen van drinken op de lange termijn
...................

als je dat lijstje in je hoofd maakt dan ga je te snel, als je hem op papier maakt dan moet je er meer over nadenken en staat het zwart op wit.
Ik heb dat dus eergisteren gedaan alleen dan heb ik ipv drinken, eetbuien opgeschreven, en verdorie, het heeft me geholpen om het knopje weer om te krijgen en niet meer zo zwart wit ermee om te gaan
eet alweer 2 dagen normaal terwijl het de dagen daarvoor gewoon alleen nog maar proppen en janken over dat proppen was, ik was zelfs zo ver dat ik ging overwegen of ik niet kon proberen te kotsen na een vreetbui.. en dat ging wel erg ver vond ik gelukkig zelf ook.

Gem nog van heel erg harte gefeliciteerd met je nieuwe baan.. het is hartstikke eng om zo'n grote verandering te ondergaan, maar je zegt het zelf al, erger dan het nu is kan het niet worden en weet je wat ik stiekem denk... dat het wel eens heel erg leuk kan gaan worden!!!!!!

Nou ik ga weer verder puinruimen, morgen komt er iemand langs dus dat is een goeie stimulans!!!! het balcon heb ik inmiddels gesnoeid want de blauwe regen van de benedenbuuf groeide zo ongeveer mijn huis binnen en de vomarplantjes van vorige week moest ik toch echt wel in een pot gaan zetten wilden ze niet spontaan overlijden... tot later weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Ik zou ook woest worden. Jij zegt tenminste nog dàt je boos bent. Je bent duidelijk vele stappen verder dan ik.
Maar, alle gekheid op een stokje, dat is toch ook om boos te worden.
Je rooooowaaaa heeft duidelijk ook hulp nodig, maar andere dan huishoudelijke.
De smaak van fietsen valt niet over te twijfelen, die is even gevarieerd als die van wat iemand lust om te eten. Maar een gewone fiets is nu eenmaal praktischer en beter te onderhouden.
Je gaat toch wel eerst proberen tot rust te komen?
'k Wens je een hele goede nachtrust toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floor: je bent ermee begonnen, geweldig, nu ben ik straks erg benieuwd naar je bevindingen.

Tapas: moedig hoor. Eetprobleem is ook niet niks. Zucht. Ja die lijstjes heb ik gemaakt, ik heb ze. Ik weet het allemaal, maar mijn brein is wat dat betreft verwoest denk ik. Ik kan van alles, maar nadenken over mijn alcoholgebruik dus echt niet. De gedachte, .. denk aan morgen... heeft me vandaag de dag door geholpen en daar ben ik je al heel dankbaar voor. Nu moet ik naar bed, want ik ben bang dat mijn man zo heel vrolijk thuis komt met een fles wijn of een pot bier... en of ik dan sterk genoeg ben??
Truste lieve mensen, sterkte allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas (en Corinne) ik schreef laatst aan iemand dat ik zo'n mooi territorium had gezien, met allemaal slangen en enge beesten er in. Enfin, een terrarium dus.
Dus Corinne, ik zat je echt alleen maar een beetje te plagen met je vaatverwijderaars.

Houtje, laat die vent even zijn eigen bed opmaken. Dat is toch absurd?
Laatst hadden we het hier over schoon opgemaakte bedjes, en iemand schreef aan me, belachelijk zeg dat je twee keer in de week een schoon bed wil. Er werd zelfs een grap over gemaakt: "ik wil niet weten wat er dan op zo'n bed gebeurt dat het twee keer in de week verschoond moet worden".
Goed, ik weet het, dat is dan een tic van me, ik vind dat gewoon lekker, gaan slapen tussen schone lakens die in de wind buiten zijn gedroogd.
Maar dat iemand zichzelf zo verwaarloost dattie niets op zijn bed doet... wat ben je, zijn moeder ofzo?
Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee toch........ik ben ook dól op een schoon bed maar meer dan een keer per week lukt me niet. Maar er stond een afwas van 2 weken !!!!!!! hoe serieus neem je jezelf dan? Ik ben nu ook kapot, en ik heb reuze veel pijn, maar toch sta ik af te ruimen en af te wassen omdat ik gewoon een schone keuken wil morgenochtend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe in de zomer altijd een katoenen laken onder mijn dekbed, en dan gebruik ik het dekbed als "deken" en verschoon ik tussendoor het onder(hoes)laken en het losse laken. Tip van de kraamverzorgster destijds toen er nog kraamverzorging wás.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Straks krijgen we weer opmerkingen dat dit een was-service is. Nou Houtje, ik laat de tijk van het bed om de maand naar de stomerij brengen en de molton was ik om de twee weken. Ik vind dat gewoon iets heel lekkers, eerst in bad en dan een schoon pijamaatje aan en dan in een fris, schoon bed. Kan me niet schelen wat iemand er verder over zegt.
En dan kan ik ook zo genieten van het strijken, dat psjjj-psjjj van de stoom, en dat alles zo glad en mooi wordt. Hmmm, heb ik dat gedaan, die stapeltjes was? En een mouwenplankje, hihi, dat je al je bloesjes en t-shirtjes kan ophangen zonder vouwen. Ja, ik kan met Houtje zeggen dat strijken me vaak van de drank heeft gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Haddock,
Hallo en slaap lekker dan maar!
Alles goed daar met de kapitein en zijn schipperessen?

Floortje,
2 x goed nieuws.

Tapas,
Die lijst heb ik dus ook qua roken opgemaakt.
Ik ben niet blij, niet trots dat ik terug rook en er is natuurlijk geen ene goede reden om wel te roken.
Dat wist ik al toen ik eraan begon, net als ik toen al wist dat het uitermate ongezond is.

An,
Ook welterusten.

Houtje,
Je maakt je klussen tot spaanders!
Denk idd eerst aan jezelf.

Ach Vie,
Als die vaatverwijderaars hun werk hebben gedaan, krijg ik geen vaatvernauwing meer (nooit meer) en dan hoef ik ook geen vaatverwijdende medicatie. :D
Het duurde wel even voor het kwartje viel! Daar zijn sinds de Euro 2 muntjes voor nodig.
Die beestje in terraria (zeg ik dat goed?) hebben wel een territorium nodig.
Maar wat zou ik klagen over een taalfoutje meer of minder als de overheid niets eens streeft naar taalkundig correcte examenopgaven voor het examen Nederlands?

Gem,
Ik moet kennelijk nodig bijlezen. Je hebt kennelijk een nieuwe baan. Ik feliciteer je daarmee! Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat alles is wat hier vanavond wordt gedeeld, die domino, ben ik weg. Want dat vind ik toch wel zo'n stom tijdverdrijf, zo helemaal niet iets waar je op in kan gaan. Ik meen het hoor, Is misschien leuk voor mensen die zich vervelen, maar als je het hier echt over iets wil hebben slaat het helemaal nergens op.
Tot morgen dan maar weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...