Spring naar bijdragen

bijna weekend


visje

Aanbevolen berichten

GEM: PROFICIAT, een leuke nieuwe baan. Het leven is zo heel anders als je leuk werk hebt. Geweldig voor je.

Pippi: ja sorry, zit hier wel te klagen, en ja een mega gremlin. Tenminste, ik weet dat die straks weer op bezoek komt, en daarom zit ik hier nu te schrijven. Ik moet en wil uit die cirkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi,
stom, maar ik durf bijna niet blij te zijn. Zit te shaken op de bank! Ik ga maar straks fijn boodschappen doen. Back to basics.

An,
wat een reden om te gaan drinken! Dat weet je zelf ook wel!
Die gremlin op de bank (Pip omschreef dat mooi) moet maar een toontje lager zingen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

Tapas en Gem: wat helpen jullie me nu weer, geweldig. Ik zal maar zeggen wat hier nog meer gebeurd en je zal denken wat een rot smoes, maar mijn man stimuleert me ook om te drinken en weet je waarom? dan ben ik vrijer in bed. Tjee wat een bekentenis.

Dan zorg maar eens dat je de macht over jezelf weer in handen neemt. Je bent geen gebruiksartikel! An toch, laat je niet ontkrachten!
Bedenk wel dat jij dit mede veroorzaakt, wat Pippi ook zegt er zit een mega gremlin op die bank....zijn opstelling mag niet een reden zijn dat jij naar de fles grijpt, dat moet je toch werkelijk ZELF bepalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik heb ook wel eens door gedronken omdat ik dan niet zo geremd was. Nu drink ik niet meer. En de rest is er ook nog niet. Maar het wordt wel allemaal wat waardiger, als ik het zo mag zeggen. An, stop hiermee! Dit is niet echt! Het lost niets op. Het zijn nepgevoelens die je nu creëert. :heart:

Gem, war een goede aktie. Je bent een kanjer die gaat voor d'r eigen levensgeluk!!! Proficiat met deze keus :present:

Har 4 maanden!!!! Yessss!!!

B):heart::present::):heart::rose::moon::rose::light::musicnote:B):heart::present::):heart::rose::moon::rose::light::musicnote:B):heart::present::):heart::rose::moon::rose::light::musicnote:B):heart::present::):heart::rose::moon::rose::light::musicnote:B):heart::present::):heart::rose::moon::rose::light::musicnote:B):heart::present::):heart::rose::moon::rose::light::musicnote:B):heart::present::):heart::rose::moon::rose::light::musicnote:B):heart::present::):heart::rose::moon::rose::light::musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: hoop dat je rust krijgt even en ja je zet me wel tot nadenken en Marjo, idem. Ik word er wel emotioneel van nu. Misschien wel goed dat ik het maar weer schrijf. Wat een nep ideeen in die kop van me. Ik heb tegen m'n 'nepvriendje' net gezegd dat hij vandaag NIET welkom is en dan hoor ik 'm zeggen 'hihi, zullen we eens zien'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat je niet meer bent ingelogd maar wil je dit toch nog even meegeven. Besef, dat JIJ die keus maakt om te drinken. En dit is misschien niet zo aardig om te zeggen: je kunt hem de schuld ervan geven dat je met drank gewilliger bent in bed, maar het is natuurlijk jouw keus om zo het bed in te stappen! Wees eerlijk An!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kop Op Pip. Ik ervaar dat ook zo vaak dat iemand weer uitlogd nadat ik reply heb gegeven. Wat dacht je van Houtje gisteren die een lange tekst aan Charlie heeft geschreven...no reply. Zo gaat dat nu eenmaal.
Een :present:je voor jou, voel je niet buitengesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit brengt mij mij ook het nodige naar boven. Dat is op zich niet erg. Ik moet terug naar de basis, naar mezelf. Ben ik al heel lang kwijt. En het kost gewoon heel veel tijd. En dat mág! Maar eigenlijk niet van mijn hoofd, snappie. Niet te snel. eerst zien of ik het jaar vol kan maken, en in dat jaar stapje voor stapje mezelf weer eens verken. Heb toch een goede stap genomen hoop ik door weer Ad te gaan slikken. Kan anders mijn hoofd niet meer stoppen.

Adam, dat wou ik je ook nog zeggen, je gaat goed!!!! :present:

Ik ga er even uit voor een douche en een wandelingetje met de hond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga even de boodschappen doen!

Marjo,
:present:

Adam,
succes bij de HA! Rotverhaal dat er geen goede aandacht aan je klachten werd besteedt! Hopelijk kunnen ze nu wat voor je gaan doen!

Pip,
tuk ze!

An,
er zit nog heel veel vechtlust in je! Gebruik die energie goed!

Vie,
hoe is het met?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan straks weer verder aan het terras, flink met de staalborstel eroverheen om de kleuren wat te vervagen. Dit stukje is al klaar. Geinig om die lelijke grijze stoeptegels wat op te fleuren, leuk werk en niet zo zwaar. Zelfs M. kan met haar ingepakte beentjes wat meehelpen. Het is heerlijk werken in die tuin 15 meter diep en dat voor een stadstuin(!). Het huisje waarin ze woont is al bijna 100 jaar oud, valt genoeg aan op te knappen en ja, dat lukt ook zonder veel centen. Prikkelt juist de fantasie om met weinig geld en toch wat van te maken.

Fijne dag allemaal, maak er wat van :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Logde even in om te zien hoe het Tapas en haar werk verder was gegaan, las van gisteren een yippie-verhaal, en vandaag toch weer een domper. Dat is ontzettend jammer Tapas, wat een onzekerheid allemaal. Je kan beter in een klap een rotbericht hebben dan eerst blij gemaakt worden met een dooie mus, en dan maar weer hopen en duimen.

Over terugvallen: het is me tot dusver allemaal (op drie slokken na) sinds 12 juli vorig jaar gelukt, dankzij jullie en de steun van nog meer mensen in real life. Ja, uiteraard ook dankzij mezelf.
Toch heb ik af en toe, bij heftige emoties nog steeds dat overweldigende gevoel van: wijn! Wijn! Heel veel wijn en vergetelheid! Zoals van de week een keer. En dan is het maar goed dat er niets in huis is, want anders sta ik echt niet voor mezelf in.
Dus Har, in theorie is het wel zo dat je het natuurlijk allemaal zelf doet als je niet wil drinken en je doet het toch. Maar: als we dat gevoel niet hadden, dan waren we niet verslaafd. Dan zouden we dus gecontroleerd kunnen drinken, of niet kunnen drinken als we dat niet willen. Daar komt het toch allemaal op neer: verslaafd zijn betekent dat je je vrije wil (deels?) kwijt bent. Meningen zijn welkom.

Gem van harte met je nieuwe baan, ik hoop dat die je brengt wat je er van verwacht.

Houtje, dat heb ik ook altijd, als het moment supreme daar is, voel ik me ineens niet meer ziek zwak en misselijk. Ik ken dat gevoel van: wat stel ik me aan, is het nou eigenlijk wel zo erg. Heb zelf eens diep depressief bij een psychiater gezeten toen ik ineens dacht, wat doe ik hier, ik heb het eigenlijk hartstikke goed, andere mensen hebben dit veel harder nodig en ik zit hier met mijn luxe-probleempjes. Wat ik ook tegen die man zei. Eenmaal op straat zakte de depressie weer als een verstikkende deken over me heen.

Adam lief van je dat je even naar me informeert. Geen zorgen, onkruid...
Hoe gaat het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, gefeliciteerd met je andere baan! Wat goed van je dat je aktie hebt ondernomen. Ik wens je veel succes.

Visje, gefeliciteerd met je 20 dagen!!! Ik ben blij voor je.

Alle anderen, gefeliciteerd met je mijlpaal, hoe kort of lang ook. Het is zo de moiete waard die eerste te laten staan.

Ik heb Tactus vorige week gemaild over onze zomerontmoeting maar nog geen antwoord. Ga er dindsdag weer achteraan. Heb een goed weekend allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Douchen is gelukt ;)
Nu de hond nog en ik zie dat ik nog wat boodschapjes moet halen. yek! Móet ik naar de winkel, kán ik andere mensen tegenkomen (zit er dik in). Stond ik gisteren vol goede moed bij de bakker, stapt er een goede kennis de winkel in, hee hoe gaat het? Boem! Gaat wel, en daar waren spontaan mijn tranen. Wou wel heel hard wegrennen, maar moest mijn brood nog, dus mezelf vermand, en later nog eens diep ademhalen en een kopje koffie bij haar gedronken. Zo labiel als een dweil dus ongeveer.... :angry:

Vie, fijn dat je wat laat horen! ik hoop dat -het naar omstandigheden- (jee, wat klinkt dat formeel), goed met je gaat.
Ik bedoel dus eigenlijk te zeggen; ik vind het zo rot voor je, maar je komt zo sterk en vol levenslust over! Ik hoop dat je het wat kunt trekken! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vie


Dus Har, in theorie is het wel zo dat je het natuurlijk allemaal zelf doet als je niet wil drinken en je doet het toch. Maar: als we dat gevoel niet hadden, dan waren we niet verslaafd. Dan zouden we dus gecontroleerd kunnen drinken, of niet kunnen drinken als we dat niet willen. Daar komt het toch allemaal op neer: verslaafd zijn betekent dat je je vrije wil (deels?) kwijt bent. Meningen zijn welkom.



Ik weet dat maar al te goed Vie en wil het zeker niet bagatelliseren. Na mijn eerste stop heb ik jaren geknokt om tegen de verslaving te vechten. Nu is het totaal anders, ik vecht niet meer omdat het spook uit mijn hoofd is. Weg, foetsie! Kan er nu alleen maar blij om zijn maar besef, dat wanneer ik onder ongewenste druk kom te staan die gremlin zo maar weer in mijn oor kan fluisteren. Daarom zei ik ook dat de echte test pas komt als ik de stap naar de maatschappij weer maak. Voel me wel veel sterker nu omdat ik de risicosituaties beter in kan schatten en de handvatten consequent gebruik.
Maar begrijp me goed, ik voel me niets beter of anders dan jullie! Ik ben een blijf een alcie en zal altijd op mijn hoede moeten blijven.
Ik voel werkelijk met mensen die nog zo aan het stoeien zijn mee. Krijg daardoor regelmatig flashbacks, waarbij ik mezelf in zak en as zie zitten. Mijn taalgebruik in de replies komt misschien wel eens zo over dat ik boven het probleem sta....is niet de bedoeling naar die ander toe. Ik kan het alleen nu in woorden vatten die voor mij veel betekenis hebben, zal dan ook niet meer zo gauw in de strijd van een ander meegaan in bewoordingen van medelijden of iets van die aard. Ik weet dat het zo betrekkelijk is om "mee te lijden". Ik voel wel veel verdriet en machteloosheid bij die ander want dat is zo herkenbaar voor mij....ga dat gevoel echter niet op me nemen want mijn gevoel zegt nu iets anders:
durf te leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit nog even. Ik heb zonder meer veel respect voor de manier waarop mijn lotgenoten hier strijd leveren. Met al die bagage die jullie met je meedragen denk ik vaak dat ik goed af ben. Ik ben gezond, een vriendin, een mooie flat, geen schulden...niet de oordelen (terecht of onterecht) van anderen op mijn nek enz.
Kan wel een beerput opentrekken hoor, waarin al die dingen er niet waren en alle ellende die daar nog bijkwam, maar dat is verleden tijd. Daarom kan ik nu juist tevreden zijn met wat ik wél heb, dat is mijn leerproces geweest. Het glas hoeft niet vol te zijn, het is ook prima als het half-leeg is....en het belangrijkste is dat er geen alcohol meer in hoeft te zitten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, wat een lieve reaktie van je. Dankjewel. Ja naar omstandigheden (hihi, even formeel dus) gaat het goed. Ik ken dat heel goed, als iemand vraagt, hoe gaat het met je, en je staat ineens in tranen. Je wil gewoon antwoorden: ja goed hoor, en een sociaal praatje aanknopen. En dan vloeit er weer van alles uit je ogen en uit je ziel. En dan voel je je zo'n klein meisje als iemand anders sterk voor jou is en jij kunt niet zelf de grote en sterke zijn. Alleen zou ik het niet labiel noemen, maar, ja, er komen dingen nou eenmaal los als je je leven opschudt. Heel, heel veel sterkte. Waardeer jezelf en geef jezelf de tijd, zou ik zeggen, je bent het zo waard.

Har, ik begrijp ook wel wat jij zegt, alleen werkt het niet voor iedereen zo. Mij is ook wel eens verweten dat ik het allemaal zo goed wist. Nope, dus, ik weet niets. En ja, ik heb zeker in het begin van stoppen gehad dat ik me heel sterk voelde en tegen iedereen zei: nou ja je moet het gewoon doen, dus zeur niet en doe het. Nou, dan ben jij nog veel begripvoller dan ik in die tijd. Ik bedoelde dat toen overigens niet verkeerd, alleen dacht ik daar iemand mee te kunnen helpen.
Inmiddels heb ik toch gemerkt dat het zo niet werkt. Het is een zoektocht. Het kan best zijn dat ik overmorgen ineens voorgaas ga, wie weet? Ik ben er gek genoeg voor. En dan zou ik het ook prettig vinden om hier van mening te wisselen met mensen die ook wel eens gestruikeld zijn. Maar jij doet het goed, en dat is fijn om te lezen.

Daarom denk ik vandaag ook aan Charlie die het weer moeilijk heeft, en An, en ook aan mensen die niet zo vaak of nooit meer posten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het is een zoektocht....een persoonlijke zoektocht, waarin je alleen maar het verdriet én de overwinningen met elkaar kunt delen. Ik kan voor een ander niet zeggen hoe die dat moet doen, in die zin weet ik het NOOIT voor de ander. Kan nu alleen maar vertellen hoe ik het beleef en ik wens dat daar sprankjes van hoop voor een ander van overblijven. Wil mezelf zijn hier op het forum, dat is ook alles wat ik uit kan dragen....meer is er gewoon niet.
Kan alle handvatten opsommen maar ik ben bang dat die maar voor even zijn. Je zult het toch zelf moeten doen waarbij het me wel vaak raakt hoe mensen hier een ander uit de put kunnen trekken. Knap vind ik dat en het getuigt van een groot inlevend vermogen om in die huid van een ander te kruipen.
Misschien heb ik me aangeleerd om dat wat minder te doen, vooral op een forum vind ik dat moeilijk omdat het wat teveel op afstand is voor mij. Ik heb meer zintuigen nodig om werkelijk een ander te kunnen ondersteunen en neem daarom de beperkingen van een forum voor lief. Echt tot de kern kun je niet komen maar ik voel me hier wel enorm thuis omdat ik mijn verhaal kan doen en jullie als mensen ervaar die heel dicht bij me mogen komen en waarbij ik welkom ben. Toch een tweerichtingsverkeer, wat de gevoelens van jullie door de Upc kabel bij mij laat binnenkomen ;)
Zou jullie graag eens willen ontmoeten, maar dat is in de maak :)

Groet, tot later :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...