Spring naar bijdragen

bijna weekend


visje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marjo: mij moeten ze dus ook niet vragen hoe het met me is..... tjonge... ik ben weer zo labieluuuug als wat.

Har: ik vind het heel goed wat je allemaal schrijft, ook dank aan Vie.
Voel me nu ook weer veilig op het forum, kan ook aan mezelf liggen, dat zal dan wel.
Maar het is zo ontzettend idioot om zo stupide bezig te zijn. Daar ben ik nu alweer TE lang mee bezig.
Oh ik moet ineens ff weg, dus ik sluit even af. Zo terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, alleen al met je humor help je iedereen volgens mij! En ik vind je foto'tjes altijd erg leuk! maakt het net een stukje persoonlijker! Jouw vriendin heeft zeket zo'n uit- en achterbouw, hè? *toegevoegd: aan haar huis, bedoel ik.....

Mensen, wie geeft mij even wat puf! Ik moet nog boodschappen doen, tanken, bloemen kopen, opruimen, broodjes maken, wassen, en ik voel me net een leeggelopen dr@l!
En tot overmaat van ramp was ik dík door de (heftige) overgang heen - opvliegers zé erg dat ik met een theedoek op stap ging, heus waar! - en nu beginnen de opvliegers, kleintjes hoor, maar toch! weer twee, drie keer per dag mij met een bezoek te vereren!
Het goede is dat ik geen trek heb in drank. Blggg!:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees: gelukkig voor je, geen trek. Tja, opvliegers ook al zo wat en hoe energie toe te sturen?? Kan je niet gewoon iets minder doen. Nou ja, moet ik zeggen, moet nog strijken, boodschappen doen, kleren kopen, koken, en nog meer huishoudelijk gebeuren.

Ben al bij de kapper geweest, dat fleurt wel op moet ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat deed je dan met die theedoek Trees? Heel erg benieuwd.
Puf geven aan een ander ben ik niet zo goed in. Heb je nergens zin in? Je kan natuurlijk wel afstrepen wat er echt nodig is. Broodjes maken voor wie, tanken voor wie, bloemen halen voor wie. Misschien heb je vandaag wel iets heel anders nodig. Misschien wil je wel met je hondje op een heerlijk schoon bed liggen met een pot thee naast je en een dvd voor je snufferd. Ik denk ook wel eens over jou: wanneer ga jij een keer voor jou laten zorgen?

Nu stort ik me weer even op werk en cursus, tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,
Ik heb uitgeslapen tot bijna half een. Een rare week achter de rug.
En als ik dan terugkijkt op een paar van de dingen die gebeurd zijn, dan denk ik: waar maak ik mij toch druk om? Het zijn eigenlijk allemaal kleinigheden. Toch kunnen die de druk op mijn pan zo opschroeven dat ik barst. Veel kleintjes maken een grote hoop, dat geldt ook voor gevoelens/emoties. En daar komt loslaten weer om de hoek kijken. Dat is toch zo moeilijk voor iemand die letterlijk en figuurlijk nergens van kan scheiden.
Ik zit hier dus nog in pyama. Zoon is net thuisgekomen en daar heb ik eerst maar mee gekletst. Voor de tweede keer deze week zat ie bijna onder een ongeduldige auto. Dus alle opgekropte frustratie moest er even uit. Ja, hij kan dat en doet dat en dat is goed. Zou ik ook meer moeten doen: spuien, geestelijk dan.
Ik hoef nu toch ineens niet naar de winkel om een paar boodschappen. Er zijn toch nog koffiefilters en met het brood halen we het net.
Ik ga me zo maar eens aankleden en dan zien te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Vie, die theedoek had ik (méér dan) nodig om mijn gutsende hoofd af te vegen. Bij zo'n opvliger begonnen de druppeltjes op mijn hoofdhuid te kriebelen en te parelen. Dat was écht geen leuke periode,
en ik heb nu een beetje nagst dat dat weer terugkomt...
Maar ach, wat zei mijn vader ook alweer: een mens lijdt meestal nog het meest...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees! Wat MÓET jij veel! Je lijkt mij wel!! :P
Als je nou eens begint met dat moeten weg te laten..... Misschien eerst nog even een stuk uit je boek lezen, met zo'n heerlijk luxe kopje koffie erbij... Dan bedenken dat je straks nog wel even een bloemetje KÚNT halen, eventueel nog wat boodschappen mee KÚNT nemen etc... Je hoeft niet alles tegelijk, misschien kun je ook vanavond na het eten nog wat doen of anders morgenochtend.
zeker als de opvliegers uitbreken MÓET je volgens mij niet zo gaan racen!!! Kop op hè, laat je niet gek maken ;)

Vie ja, het voelde zo vreemd. Net of ik niet gewoon aardig tegen je mag doen.... Terwijl ik je een hartstikke tof mens hier vind op het forum (ik zou podium tikken, freudiaanse verspreking?). Hou vol! Blijf schrijven, ik waardeer je postings altijd!

Mijn zoon heeft net het buurmeisje pijn gedaan, haar bij de nek gepakt en geslagen... AUW! Hij kan zich zo laten opfokken door die meiden.... Maar weer een stevig gesprek er tegenaan gegooid en hem zijn excuses laten aanbieden. Ook nog even met ze samen gepraat. Het is ook wel wat hoor zo nu en dan, hij wou het liefst naar een onbewoond eiland verhuizen zei die... :huh: En anders ging ie wel naar school, dáár was het tenminste wél leuk! :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
Als ik ergens last van heb in mijn nek dan is het zeker de aanhechting van mijn voelsprieten denk ik. Die kregen zitten zo verschrikkelijk vast, misschien heb ik er de laatste tijd een beetje te hard aan getrokken omdat ik ervan af wou (wilde) en is dit de (pijnlijke) prijs die ik moet betalen.

Har,
een megaprestatie, wat is het heerlijk als je in máánden kunt gaan rekenen hè en de maanden zich zo aanéén gaan rijgen.

Gem,
je verstandskies blèh. Laat AJB vooraf een foto maken, anders komen ze halverwege erachter dat de wortel in je hals zit zover ingegroeid, of ga je zwz naar het ziekenhuis?
En wat fantastisch dat de baan eruit ziet alsof jullie het 100% eens zijn. Toppie, maar ik fliesieteer je pas ná de handtekening hè. Formeel moet het rond zijn vind ik maar dat geldt voor mij.

An,
Eerlijk gezegd voel ik me mét drank ook "vrijer" in bed en natúúrlijk is dat voor je partner fijn. Maar niet fijnér, dat kan niet en dat mag niet. Ik weet maar één vervelende nare oplossing en dat is erover praten, maar dat zal er wel niet inzitten vrees ik. Hmmm ik moet er nog eens over nadenken. Ik lever het zelf graag in voor me 23 uur per dag beter voelen dan dat éne uur (nou vind ik een heel uur al erg lang, maar time flies when you're having fun.....). Het zou fijn zijn als je man je die 23 uur lang steunde, en niet alleen voor dat ene uur ging. Maar eerlijk is eerlijk, ik kan het me ook wel voorstellen.

Over mijn reaktie aan Charlie:
Ik ben zélf al opgelucht dat ik eerlijk en straight durfde te zeggen hoe ik erover dacht. Natuurlijk vind ik het niet leuk als ze daarna woest op me zou worden, maar het zat er wel in. Nu is ze gewoon weggegaan, en háár reaktie is ook weer háár keuze. Misschien is het verhaal dat ik geschreven heb, ook voor mij een bevestiging dat ik steeds zuiverder naar de dingen kan kijken en daar heb ik GENOEG aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor een ieder met angst, klein of groot, het gehele gezegde/vers:

Een mens lijdt dikwijls 't meest
Door 't lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft.

Soms aangevuld met:

Het leed dat is, drukt niet zo zwaar
Als vrees voor allerlei gevaar.
Doch komt het eens in huis,
Dan helpt God altijd weer
En geeft Hij kracht naar kruis.


En in 't Engels vergelijkbaar:

Too often we suffer most sorely
and thereby feel most poorly
from dreaded aches and pains.

Ach, beetje googlen hè?


;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: heerlijk lekker lang geslapen, dat lukt mij dus niet. Ja een rare week voor jou en als je dan terugdenkt..... maar alles bij elkaar. Ik vraag me ook wel eens af waarom en waarover ik me allemaal druk maak. Het leven is gewoon druk en vaak is het niet makkelijk als je dan je verslaving de baas wilt blijven. Bij mij tenminste.

Houtje: het is allemaal heel dubbel, ik geef natuurlijk dubbele signalen af hier, en ben niet duidelijk. Als je niet snapt wat het is om verslaafd te zijn. Ik moet het voor mezelf willen. Het de baas worden over je eigen emoties eigenlijk. Niet een ander laten bepalen hoe je je voelt. Nu heb ik wel geleerd om het meeste naast me neer te leggen. Maar dat van mijn partner lukt me niet zo goed. Dat komt natuurlijk ook dat we elkaar door en door kennen en hij weet precies, op welk moment, en hoe hij me kan verleiden... :huh:

En Trees al wat gedaan? ik heb net gestreken, maar het gaat wel moeizaam, nu de volgende klus......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik zat even op het terras, toe te geven aan mijn moeheid! (jaaah, wel bijna 5 min. lang, zonder me schuldig te voelen :P )

Trees, al wat minder gejaagd? Geniet van de dag en van het mooie weer. probeer ook het móeten wat naast je neer te leggen...

An, je doet het idd zelf. ik praat ook mezelf al meer dan 20 jaar in de put. Had de drank nodig om dat te compenseren. Je kunt kiezen voor een leven waarin je niet meer gevangen zit in jezelf! ik weet dat je dat weet, maar ik wou het toch nog even aan je kwijt ;) Kop op, An!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh hee! Moeilijk Carolien. kan me je bezorgdheid voorstellen. toch als ik dat zo hoor lijkt mij dat je dochter ook heel rationeel is. Zeker gezien de test die ze vriend wil laten doen. ik denk niet dat je heel veel kan doen, behalve er voor je dochter te zijn en naar haar te luisteren. Maar dat doe je. Als je geen zin meer in die toestanden hebt, kan ik me dat ook heel goed voorstellen, het is háár leven. Blijf duidelijk je grenzen aan geven. Dat je haar kunt helpen en ondersteunen, maar niet haar problemen kan oplossen! Loslaten dus.... moeilijk! Sterkte carolien! laat het niet een trigger zijn om te gaan drinken, want er is niets wat dat waard is! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien: ja ontzettend moeilijk allemaal. Maar zoals Marjo al zegt: loslaten... en Dat is moeilijk.

Marjo: dank je, ja ik doe mijn stinkende best en ik besef maar al te goed dat het niet zozeer de drank is die trekt, maar de gevoelens die ik dus niet wil voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, er is hier alweer een hoop geschreven, alles gelezenm maar dan weet ik niet alles meer terug:huh:
Caro: Ik sluit mij aan bij Marjo, veel sterkte.
Houtje, we horen het wel he hoe het ging!
En vandaag is is dag 19 voor mij! maar toch bedankt voor de slingers en bloemen:heart:
Tapas: ik merk wel degelijk verschil als ik aan het werk ben, ik ben scherper, neem wat meer tijd voor de patienten. Prikkelbaar was ik nooit. Toevallig zei mijn college/werkgever dat hij aan mij merkt ook in mijn werk dat ik rustiger en scherper ben!
n, ik hoop dat je jezelf werr snel hervindt, is tijdelijk refusal wat voor je, dan kan je weer ervaren hoe het was om nuchter te zijn. Sterkte!
Verder weinig nieuws, ga even een bakkie drinken buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Straks als de kindjes thuiskomen én m'n man thuis is ga ik even op stap om mezelf te verwennen met een nieuwe set kleren!! Moet morgen naar een etentje en wil er op m'n best uitzien!! Daarna op bezoek bij kosovaarse vrienden, lekker wat bijpraten!!
Nu boterhammen smeren en chocomelk maken, dan zijn ze blij als ze thuiskomen.... Ook de voorbereidingen van het avondeten zodat ik me niet hoef terug naar huis te haasten, beetje voorbedachte rade, hihi!!

Allen nog veel plezier gewenst vandaag!!
Aan allen die het moeilijk hebben, veel sterkte én een warme knuffel!!!

Liefs van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Knuf, wat toevallig, gaat het goed met je? Leuk nieuwe kleren kopen heb ik van de week ook gedaan! Een genot datik maatje 36 weer pas, voel ik mij toch wel lekker bij.
Veelplezier vanmiddag.
Okee An, dan is dat geen optie voor jou. Toch veel karcht om de oplossing te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...