Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 juni 2008


ferry

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pip, het is jammer dat je zelf nog niet zo goed ziet hoe je aan het groeien bent. Zulke grote beslissingen nemen hoort ook bij leren weer van jezelf te houden. Geen ontwikkelingswerker willen zijn met 5 kinderen, maar liever doorgaan met iemand waar jij ook wat kan halen en krijgen, al is diegene misschien nog niet in zicht.

Die klik komt vanzelf een keer, maar volgens mij ben je er wel al naar toe aan het werken. Doordat je ermee bezig bent, misschien al mindert of dagen niet drinkt of door dingen die hier op het forum geschreven worden, merk je dat je anders in het leven gaat staan en dat is doodeng want dat betekent dat je verantwoordelijkheid voor dingen wilt (en moet) nemen.. aan de andere kant is dat weer zo nieuw en eng waardoor je ook weer teruggrijpt naar het bekende, het drinken, en dan merk je dat dat het ook niet meer oplost, en zo beland je emotioneel in een soort niemandsland....
Heel veel sterkte met alles!

Nou hier gaat het erg gezellig worden, iedereen is zijn toeters al aan het oppoetsen en uitproberen, heb al 20 keer het "nederland, oh nederland, jij bent mijn kampioen... enz gehoord, want er rijdt iemand rondjes in een auto hier met een luidspreker op zijn dak... jaja en het duurt nog 4 uur voor de wedstrijd begint... zucht...

Vanavond heb ik weer een forumontmoeting, alleen nu van een ander forum, we gaan vanavond voordat de voetbal begint wandelen met onze (buitenlandse) honden op het strand van IJmuiden. Heb er echt zin in! Daarna ga ik misschien voetbal kijken bij een collega, die heeft een lekker groot scherm en woont in de binnenstad.
en eindelijk heb ik de alcoholvrije appelcider gevonden en daar mag een fles van open vanavond!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie stukjes over het loszien van drank van je welbevinden.

Ik zie het ook als een teken van mijn verslaving als mijn gedachten weer richting drank gaan.
Waarom zou ik die behoefte hebben, alleen omdat ik erin geloofd heb dat ik niet zonder kan, dat ik het nodig heb. En dat is een illusie. Door mijzelf gecreëerd. Ik kan mijn hele leven blijven geloven in die illusie. Natuurlijk is het onzin dat een mens alcohol nodig heeft. Het is een gif dat bij afbraak in je lichaam nog meer gif voortbrengt als afbraakproduct. Dat heeft een lichaam niet nodig.
Gedachten kunnen erg hardnekkig zijn. Als je eenmaal iets gelooft is het ook eng om dat los te laten.
Want dan vallen we in een leegte denken we.
Maar raad eens wat, dat is helemaal niet waar. Mensen die stoppen met drinken leven gewoon door en worden niet gek. Als je inziet dat het een illusie was ben je snel van de hunkering af. Als je denkt dat je heel hard moet vechten blijft de hunkering op de loer liggen en is het eerste glas zo weer dichtbij.
Blijf je geloven in de illusie, hou je de relatie met deze nepvriend in stand, of kies je voor vrijheid.
Zolang je gecontroleerd drinken nog als een aantrekkelijk iets ziet geloof je nog steeds in de illusie.
En dat geloof hou je zo zelf in stand en maak je zo steeds weer sterker.

Zo heb ik het voor mezelf op een rijtje gezet. En weet ik als ik aan drank denk als een mogelijke optie dat ik mezelf heel erg voor de gek zit te houden.
Niet omdat ik ziek ben of een eeuwige alcoholist, maar omdat alcohol niets waardevols kan toevoegen in mijn leven. Dat ik al helemaal goed ben zoals ik van nature ben, gewoon mijn eigen ik.
Zoals iedereen helemaal goed is zoals die van zichzelf al is.

Zoals het boedhhisme zegt: we zitten op onze eigen schat, alleen we zien het niet.

Fijne avond!

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Geer

We gaan vanaaf naar de camping en ik weet dat er in de schuur nog een hele volle krat bier staat.


Daar kijk ik wel een beetje tegen op, maar goed dat zal ook de ultieme test/uitdaging zijn.



Geer, ik doe mee met de uitdaging, heb voor mn vriend voor vanavond 5 flesjes bier gehaald, ik blijf er vanaf, deal ??? Denken we aan elkaar doen we het samen !!!!! Heb voor mezelf bergen cola en chips gehaald, en ik sta volkomen achter mijn keuze het eertse glas te laten staan.
Ik wens iedereen wederom een droge avond !!
Stay Strong !!!
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zwaar dagje voor velen zo te lezen. Vraag me af waarom het leven zo moeilijk is terwijl het makkelijk zou moeten zijn (zeggen ze maar wie zijn ze dan?). Waarom zijn we op aarde om het zo moeilijk te hebben, dacht dat we er voor de lol waren want we leven toch maar een keer? Is het niet zo dat deze laatste woorden onze grootste gremlin zijn? We leven maar een keer dus kan jou het schelen? Dat is ook juist mijn grootste gremlin want of ik nu dood ga aan de sigaretjes, een ongeluk krijg, kanker of drank maar er aan ga ik toch een keer. Toch wil ik van die drank af maar waarom rook ik dan nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zou ik ook eens wat aan m'n sociofobie moeten doen. Loop ik net de hond uit te laten, kom af en toe iemand tegen, allemaal aardige mensen, eentje met een puppie dus die begint te kletsen tegen me zo van "hij moet nog wennen aan andere honden" en zo, alles heel onschuldig en vriendelijk en het enige wat ik kan denken is "wegwezen!". De opluchting als ik dan weer de voordeur achter me dicht kan trekken, lekker veilig in m'n huissie met de gordijnen dicht... iets zegt me dat dat niet goed is. Raar hoor, voor m'n werk maakt het me allemaal niet uit, maar privè... brrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoooooooooo pffffff ik heb me een berg strijk weggewerkt en nou ff pauze. Zit bij R. die vandaag wel voor me kookt gelukkig. Zoon zit in de trein uit Rotterdam uit de Gamezone en Dochter is natuurlijk.....aan het voetballen.

Pippi dat bedoelde ik, je kunt niet alles van je opvoeding en achtergrond wegcijferen, hoe lief je vriend het ook bedoelt, ik ben ervan overtuigd dat het niet daaraan ligt. Ja, ik weet zeker dat jij het bedrijf wél zou kunnen runnen, je hebt zoveel capaciteiten meisje. Maar gebruik die maar voor wat nu nodig is, je eigen kinderen! Ik kies er ook steeds voor om het zelf te doen. ZELF !!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja water maar het is wel een verslaving,

Wijze woorden Carolien.

Marieke, het was dus een positive ervaring.

Mick, alle verslavingen zijn niet goed.

Dag lief houtje, eet smakelijk.

Ben meer als 15 jaar geleden aan drop verslaafd geweest en iedereen moest daar om lachen want dat was toch niet erg? O, nee maar een pond zoute drop per dag wel en ik kon er maar niet vanaf blijven...... Toen ondekte ik 2 in 1 drop en alcohol oftewel dropshot mjam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...